{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
616 visninger | Oprettet:

problemer med at gå i snor {{forumTopicSubject}}

Hej alle..
Jeg har fået det problem med Kenzo, at hver gang vi er ude og gå i snor, og han ser en anden hanhund, så begynder han at gø og kaste sig frem i snoren. Hvis vi står på lang afstand og han ser en anden hanhund, rejser han børster og "bjæffer" advarende. Jeg prøver altid at gå en stor bue udenom sådan at han ikke kan se de andre hunde, men det er lidt svært når man kommer rundt om hjørnet og støder ind i en anden. Der er intet problem når han ikk er i snor, og vi har også været ude for at der har været en hanhund uden snor som løb hen til ham, og der skete der ingenting. Jeg prøver altid og være rolig og snakke stille og roligt til ham. Er det fordi at han føler sig utryg når han går i snor eller kan det være fordi at han bare er dominerende?
Jeg er ikke den eneste han gør det med, så ved ikk om det kan have noget med mig og gøre. Om jeg ikke er leder nok eller?
Er der evt. andre ting jeg kun gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  problemer med at gå i snor
  • #1   18. feb 2007 Jeg har samme problem med Battie, han mister total fokus for mig hvis han ser en anden hund, det er også ok, men det er ikke ok han prøver at trække mig over vejen for at komme over til den anden. Han går helt i sort, ikke agressiv men total døv og står og nærmest hopper. Hvis der så er en hanhund der gør ad ham, så blir han tosset - det tror jeg hænger sammen med de overfald fra andre hunde, men samtidig tror jeg at han mener jeg skal passes på. Jeg var gået over til sele fra almindeligt halsbånd, men hertil aften fandt jeg dressurkæden frem og han gik ihh så pænt på plads, reagerede da når vi mødte andre hunde, men min fornemmelse er lidt, at når jeg har ham i sele så har han mindre fornemmelse af hvor jeg er om hvem der lige er lederen. Så jeg skal arbejde med mit lederskab, han gør jo ikke sådan når han går med manden - han tror jo jeg er tosset når jeg fortæller, at hu´nden er gået blank..SS jeg synes ikke du er en dårlig leder, men måke skal det gøres anderledes, og det er vel det vi skal lære af.

• #2   18. feb 2007 Der er mange hunde der reagerer sådan når de er i snor.....
    Hvad siger han når han snakker med andre hunde når han er i snor?

• #3   18. feb 2007 CKJ: Altså med tæver og hvalpe er der ikke noget problem. Da han var mindre var der heller ikke noget problem med hanhunde, men nu kan jeg ikke nærme mig en uden at han gør og kaster sig frem imod dem.

• #4   18. feb 2007 Hmm så trækker jeg mig igen:-)
    Min hund gør det også men han kan sagtens gå pænt indtil han kommer helt hen, så bliver han usikker og gør,
    Og det gør ingen forskel her om det er hanner eller tæver.
    Vi gør simpelthen bare det at jeg trækker ham tilbage nås han skaber sig, og han får først lov at snakke igen når han forholder sig i ro.

• #5   18. feb 2007 Kan det ikke også have noget at gøre med kønsmodenhed? Synes dælme Battie er blevet strid efter to overfald og kønsmoden SS men det her må ikke misforståes han er ikke extrem, når vi er kommet videre så piver han over den anden ikke ville hilse og nåå så er det glemt.. Men det er fandme klamt han slikker tævetis og klaprer tænder resten af vejen...GG

• #6   18. feb 2007 Kenzo er også blevet overfaldet et par gange, men tror ikke at det er det der er skyld i det. Kenzo er ret ekstrem. Hvis vi står på afstand og spotter en anden hund. Så ligger han sig ned, og jeg bliver nødt til at trække ham afsted for ellers rører han sig ikk før den anden hund er ude af syne.

• #7   18. feb 2007 Anna- jo det kan det sikkert:-)
    Jeg ved også kun hvad jeg har fået at vide om min egen hund.
    Men han er også generelt en meget usikker hund....også uden snor

• #8   18. feb 2007 Lærke- så vidt jeg har observeret er det helt almindelig hundesprog:-)

• #9   18. feb 2007 CKJ: Jeg ved det godt, men ville bare hører om man kunne "dæmpe" det lidt. For Kenzo er en stor hund, og han skræmmer jo folk fra vid og sans når han står og skaber sig sådan..

• #10   18. feb 2007 Med masser af træning er alt jo muligt:-)

Kommentér på:
problemer med at gå i snor

Annonce