{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
911 visninger | Oprettet:

problemer med at træne hjemme?! {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har et problem med at jeg ikke rigtig kan træne hjemme i haven.

Går til agility en gang om ugen med Nala og Cuba. Til træning klarer de det helt fint som man nu engang kan forvente for nybegynder.
Men jeg vil jo gerne træne derhjemme især slalom som er den eneste forhindring som vi har lidt svært ved.

Men de gider bare ikke derhjemme. De er slet ikke fokuseret, og løber bare deres vej midt under det hele. og når jeg så kalder gider de faktisk ikke komme. Selv med de lækreste gidbidder kan de ikke lokkes. Især cuba står bare og glor dumt på mig.
Jeg prøver at få dem op og kører og hopper og danser som en åndssvag smiley intet hjælper.

Kan ikke rigtig træne med snor da det er så upraktisk, og kan ikke rigtig slæbe hele min agility bane med ned i skoven. smiley

Nogen som har et rigtig godt råd?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  problemer med at træne hjemme?!
  • #1   17. jun 2013 Skal lige sige at jeg har en trænings vest som jeg bruger til træning, den har jeg også på når vi træner hjemme i håb om de vil forbinde den med vi skal træne og have det sjovt.

• #2   17. jun 2013 Hvad med at træne kontakt øvelser til at starte med?

Først bare kontakt og så øge sværhedgraden?
    At kigge på dig bliver lige så indgroet som øvelsen sit fx?

Måske er du ikke sjov nok? Måske skal du have den ene inde mens dan anden hopper? eller måske have den bundet så den ikke forstyrrer den anden?
    Husk at holde pauser efter du har løbet et par baner. Eller bliver nogle hunde ufokuserede. Så måske bare lidt leg eller bare sidde og slappe af et par minutter så hunden får lov til at få de hele på plads i sit lille hovede..

Det var sådan det jeg lige kunne råde dig til. smiley

• #3   17. jun 2013 Nu ved jeg ikke rigtig hvor stor din have er, men kunne det være muligt at dele den op i to? En træningsdel og en afslapningsdel.

Og så ville jeg nok ignorere dem hvis de ikke gider deltage i legen, når de så giver dig opmærksomhed igen, så starter du forfra. Jeg havde en rigtig god hundetræner til agility. Når min lille chihuahua en sjælden gang imellem synes han skulle løbe sejers runder på banen, fik han mig til at vende ryggen til og ignorere ham, så kom han rimelig hurtigt tilbage og var klar. Så hørte det hurtigt op.
    Jeg er langt fra sikker på den virker på alle typer hunde, men mine er rimelig samarbejdsvillige, og de synes ikke det er sjovt hvis man ikke er med...

• #4   17. jun 2013 Det er også nogle rigtig gode forslag Selinas mor kommer med.. smiley

• #5   17. jun 2013 Vi øver altid kontak først. Og har kun en hund i haven af gangen. De andre er lukket ind.
    Men det er som om de bare ikke gider. Til træning er der ingenting, og de er som regel super fokuseret der.

De vil også gerne træne almindelige lydighed i haven, det er først når det kommer til slalom, så smutter de smiley

• #6   17. jun 2013 Tedy er også begyndt at smutte, når klikkeren kommer frem herhjemme. Jeg har prøvet at klikke twist frem, hvilket nok har været for svær for ham og mig.

Det eneste, der kan få ham i gang nu, er vådfoder :o)

Held og lykke

• #7   17. jun 2013 Hvad med BACON? Det kan snart ikke blive bedre godbidder? Eller skinketern fra rema?

• #8   17. jun 2013 Mon ikke det er fordi det er for "svært"

• #9   17. jun 2013 Jeg er jo så modsat. Mine får lov at kigge på når vi selvtræner. Den ene arbejder og den anden er bundet af, eller i bur. Hvis hunden vælger mig fra (det sker så kun med den yngste) så ryger den i bur / bliver bundet af og jeg træner med den anden...

• #10   17. jun 2013 Bacon er ikke prøvet. Men har lavet lever, tun gidbidder, salami, pølser osv.

Kaj tror ikke det er for svært, for på trænings pladsen kan de begge godt slalom. Den ene tager den endda uden jeg hjælper hende, altså hvor jeg bare går ved siden og hun løber den selv. smiley

• #11   17. jun 2013 Måske du skal begynde forfra med slalom derhjemme og stille den et nyt sted?

• #12   17. jun 2013 Måske du skal overveje om - det at du gør alt for at få deres kontakt - måske belønner deres løben væk?

• #13   17. jun 2013 Har faktisk overvejet at flytte den. Måske i vores indkørsel hvor hundene ikke kommer ud selv.
    Men ville der ske noget ved at træne på perle sten?

Ja det kan godt være jeg bare skal ignorere dem når de smutter og bare vente til de selv kommer tilbage.

• #14   17. jun 2013 Perlesten er i hvert tilfælde nyt underlag , så skal kriteriet jo også nedsættes :o)
    Hm det ved jeg faktisk ikke - kan de glide i det?

Ja, hvis de vælger fra, så vælger de også belønningen fra.

Håber det hjælper!

• #15   17. jun 2013 Tja. Tror nemlig de vil kunne glide i det. Men er ikke sikker. Tror bare ikke bondemanden bliver glad hvis jeg træner i hans mark.

Men tak for råd, jeg vil prøve mig lidt frem i eftermiddag smiley

• #16   17. jun 2013 :o)

Kommentér på:
problemer med at træne hjemme?!

Annonce