{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mere fokus på muskelhunde i pressen
  • #1   16. feb 2007 Nå men hvis man vender tilbage om en lille time så er vores hunde kommet under kamphunde igen her inde.. Kan godt se det er rigtig trist og syns EjERN af de muskel hunde skal skydes (altså dem fra dette tilfælde ikke OS med vores muskel hunde) Det er så trist vi skal opleve dette og føler virkelig med dem der har oplevet dette med deres hune at møde sådan en muskel hund der er blevet "udnyttet" til at være ond.. det er forfærdeligt!

• #2   16. feb 2007 Suk.. så kom det lidt tættere på igen

• #3   16. feb 2007 Ja stine det var også det føreste jeg tænkte..

• #4   16. feb 2007 De har kendskab til 4 situationer indenfor de sidste 14 dage, hvor 3 er endt med drab smiley

Det synes jeg godt nok er skræmmende, gad vide hvad det reelle tal er.......

• #5   16. feb 2007 *SÅRK*, nu jeg ikke længer street, det da total nedren, at jeg nu bare er en del af labrador-danmark.

synes det rigtig ærgeligt at de efterhånden har sådan et ry, de jo nogle dejlige hunde, med den rette prægning, så trist at høre på konstant, havde dog ikke før hørt dem omtalt som POWERDOG, hvilket da absolut nok skal gøre dem endnu mere tiltrækkende, det er så trist

• #6   16. feb 2007 Rene.. Det tror jeg ingen ved.. mange overfald blir jo ikke anmeldt eller folk opgir falsk navn og adr... Men jeg tror tallene er større end man regner med

• #7   16. feb 2007 fuck hvor dkk tale dobbelt moralske.... for da slette ikke den snak når de er til vores årlige sbt skue,,,,, men de taler ba hr og fru danmark efter munden.... sådan sm jeg læse det gi dkk jonalisten ret i det er rocker og indvander der ha den tybe hund.....

• #8   16. feb 2007 Nej Stine, der er nok en del der aldrig bliver registreret.

Tror også som dig at et forbud eller helt klare regler omkring disse hunde rykker tættere og tættere på.....synd for dem som godt kan finde ud af det.

• #9   16. feb 2007 he he men da super sjovet at tingen på.... for vi havde den snakke siste på skue.. om det skulle være rocker og krimmelen der havde den slags hund.... he he der sad mandlige hjemmehjælper politide mand en gammel damen på nogen 60 og magen sevlstendig og studerne... hmmm vi var sq alle rocker,,,, men hvad som om vi var.... er det noget dårlige i at være rocker

• #10   16. feb 2007 Øv sikke noget:-(

Det er sådanne artikler, der skræmmer folk endnu mere:-(

• #11   16. feb 2007 Namse

Personligt er jeg ligeglad med "hvilke" typer der holder disse hunde, så længe de er klar over hvad de indeholder og tager deres "forholdsregler" derefter !

• #12   16. feb 2007 skræmmen afstemmenig de ha skal alle kamphund forbudens..... ja 88% nej 12%

• #13   16. feb 2007 Rene.. Desværre ødelægger få det for mange,os derfor jeg får en blødning herinde sommetider... smiley Men så lad os få nogle klare linjer og så må dem der ikke vil høre føle.. de skal bare ændre loven som den er nu,så mundkurvepåbud blir givet til ejer og ikke hunden og skal følge ejer resten af deres liv,samt har hunden slået ihjel må man blive frakendt at holde hund.. Som det er nu,køber folk bare en ny og hvad hjælper det så

• #14   16. feb 2007 (link fjernet) syndes folk skal ta og kig på den nedste del ...vores forsvar af racen,,,,

• #15   16. feb 2007 Det skal nok ende med at ingen muskel hunde snart er lovlige.. bare fordi nogle fjolser ikke kan håntere racen..

• #16   16. feb 2007 ja det er træls at der er nogle der misbruger de hunde men så snart det er en hel alminderlig dansk familiehund der laver noget kommer det aldig frem i medierne. og jeg har oplevet flere gang at når jeg har våret ude og gå med mine. er der flere tæppetisser der har prøvet at angribe mine hunde det er sku de små hunde der er mest hidsige efter min mening.men ifølge medierne er det jo kun muskelhunden der gør noget forkert det er aldig de lille tæppetisser

• #17   16. feb 2007 Stine

Ja det ville da være dejligt om politiet gik ind og krævede dette, men det har de nok ikke ressourcer til og derfor tror jeg mere på et generelt forbud eller en regel om at alle disse hunde skal bære mundkurv

• #18   16. feb 2007 hej

ja nu ser vi det igen, ja jeg ikke ment de skulle forbydes førhen da jeg selv var ved at andskaffe mig netop denne race. men fik da hurtigt øjne op og kunne se hvad det var for en slags mennesker der netop anskaffet sig denne race. heldigvis er da folk der har tankt sig om og er en god ambassadør for racerne, MEN der er også nogle der er med til at ødelægge det godt og grundigt. en hund der er i vældit fremskrid, her tænker jeg på amstaf men trals at se hvordan folk enligt bære sig af når men har denne race. hunden er jo ok men det sku det som sider i den anden ende af snoren det galt med, øv øv håber sandlige der sker noget nu for pluslig så det helt ude af kontrol og det er da for mig næsten tæt på. se bare i den blå avis eller her på siden, folk har simpelt hen ikke respækt i dag. men synd for racen,

• #19   16. feb 2007 Michael

Nu er det jo kæmpe forskel på en tæppetisser´s angreb og en muskelhund´s, de skader de forvolder kan vist ikke sammenlignes.

• #20   16. feb 2007 rene skal jeg for står dig ret du ´men jeg skal blage min hund med at den skal ha mund kuver på hver gang jeg gå ud med hende

• #21   16. feb 2007 Hej!!
    Mine forældres shih tzu blev overfaldet af en labador igår udenfor den lokale brugs i mørkøv den lille hund skreg så højt at min far kunne høre den inde i brugsen...
    Så det sker med alle racer... Heldigvis kom den ikke så slemt til skade men min mor var nød til at klippe noget af dens pels af for at kunne rense sår i ansigtet på den.

• #22   16. feb 2007 rene nu ved du godt du ha den race der ha fleste menske bide på samvitteheden ikke.... også når man diveder det ud på hvor magen hund der er i hver race.....

• #23   16. feb 2007 jeg ved ikke engang hvad jeg skal skrive om dette - andet end det er forfærdeligt at der er nogle mennesker der igen er skyld i at deres hund har dræbt en anden hund.
    Jeg kan bare ikke forstå hvorfor det kan være så svært, for ejerne af muskelhundene, at tage en snor på de hunde - er det fordi de ikke kan gå pænt med snoren, og man ikke gider prøve lære dem at gå pænt med snor - (det ser heller ikke smart ud når man nærmest skal løbe for at følge sin hund )hvad er det der gør at de ikke kan tage den skide snor på.
    Hvis man ønsker at denne race skal forblive lovlig i DK, bliver man nød til at tage ansvar for sin hund. Og hvis man bare er et sek. i tvivl om, om hunden kommer når man kalder, så lader man den forblive i snoren.
    Nu er det selvfølgelig ikke kun snoren der er problemet, men også det at man kan købe en amstaff-blanding eller andre kamphunde på hvert gadehjørne (lidt overdrevet ;o)) Hvad hvis man kun kunne købe denne hund hos godkendte kennel og det blev forbudt i DK at handle med racerne andre steder såsom DBA.dk, og import fra udlandet er kun med særlig tilladelse, og kun til dem der i forvejen er godkendt til at sælge disse racer. Så kan dem der ønsker en af disse racer skrive sig på venteliste og få lov til at vente til der er en egnet hvalp til dem (hvilket kan tage et godt stykke tid). Så er jeg sikker på at de typer der i dag køber racen for potensforlænger, dropper det at få en kamphund, idet det som regl er en her og nu tanke de køber hunden ud fra.

JEG HAR MEGET SVÆRT VED AT FORMULERE MIG PÅ SKRIFT, ISÆR NÅR JEG ER TRIST ;o) OVER SÅDAN EN ARTIKEL. MEN JEG HÅBER I FORSTÅR MIG BUDSKAB...

• #24   16. feb 2007 Folkens.. det her har intet at gøre med,at naboens lab gør dit og dat.. erkend nu at de hunde,når de tænder laver større skade.. Hvis folk nu ville indse det og ta deres forholdregler imod det,ville man nok ikke været nået så langt ud,som det er nu..

Jeg har intet imod de racer,men har dælmende noget imod dem der ikke vil se bag om hunden og se at den altså osse har en mindre positiv side..

• #25   16. feb 2007 malene kan kun i dig ret i det er på området om hvem der kan få love at købe de hund...og ja man skal stoppe avle på ikke avlsegodekendt hund unden papir på disse racer

• #26   16. feb 2007 Og Namse, så passer din påstand jo ikke:-)

Det er for det første Golden Retrieveren der har plads nr 1 i den statistik.. Og for det andet, så skal man nok også lige se på antallet af racen kontra bid...

• #27   16. feb 2007 Stine M ja men er der skam også magen der gør,,, mig sevl slipper ikke frida vis der er muligehed for de kan kommen en anden tæve forbi...da hun ikke er så vild med ander tæver

• #29   16. feb 2007 Tjaaa........det måtte jo komme en dag........og nu rykker det nærmere....forbuddet.

Der er en voldsom generalisering i artiklen, men det fremme forståelsen. Jeg mener, at de eneste man kan takke er de total uansvarlige muskelhunde ejere, som slet ikke har begreb om, hvad de har mellem hænderne..........og så politiets slappe og ligegyldige indsats overfor både ulovlige hunde, men også overfor hunde som gang på gang har udvist aggressiv adfærd...........der skal sku lig på bordet inde de rykker ud :o(

• #30   16. feb 2007 Sanne.. er lige rygklapper på dig... gg

• #31   16. feb 2007 Jeanette *Køge *
    nemlige det jeg skriver
    talen er divideret ud på antalet af hund,,,,,
    godt nok ikke mig sevl der ha gjordet det....
    og så se på den liste der står ikke arm staff eller sbt nogen steder de er sammen under terier og langt sammen med alle de bide ander terire også er skuld i,,,,, så hvor storet en del står de lige for..... og personligt vil jeg lige hovdet på blokken på du ikke kan få en sbt til at bide et menske

• #32   16. feb 2007 Ja det er godt det de har gjort i tyskland endnu en gang hunde over en vis størrelse skal bære mundkurv og være i snor i tættere bebyggede områder.
    www.hunde-info.dk/kamph.shtml måske kunne vi lære lidt af nabolandene.....

• #33   16. feb 2007 lars.........he he..........jeg har aldrig set nogle folk med mundkurv........*GG*

• #34   16. feb 2007 Smilende Susie.. Politiet er nu begyndt at oppe sig i forhold til hvad de har gjort.. men i mange kredse er de i tvivl om hvordan de skal bruge den nye lov,sådan som jeg ser det.. rom blev ikke bygget på en dag,men jeg tror man vil til at se flere hunde blive aflivet på bekostning af en dum ejer

• #35   16. feb 2007 ¤J&B¤ :
    jeg ha lad mig fortælle de slette ikke kan dna test for vilken race det er med minder de ha en hund de ved der er pitt som så skulle være far eller mor så kan man dna test om det passe det er en hvalpe efter den hund....
    man skal huske på at sbt og armstaff og pitt er avle frem på sammen liner... eller dna om man vil

• #36   16. feb 2007 Jeg kan ikke klre flere debatter om dette emne jeg har lige anskaffet mig en muskel hund og føler mig total til grin fordi en masse folk sikkert tror jeg har han for at være smart men sådan er det netop IKKE! men der er bare ikke andet ind bøvl ved at have sådan en slags hund syns det er så latterligt! hvorfor er der folk der skal ødelække det for os sidder og kigger på hector lige nu han ligger så fredligt og jeg tænker bare "bliv nu en dejlig hund lad mig nu få dig opdraget til noget godt så vi ikke får problemer" har problmer med noah i en alder af 7 mdr og det eneste muskel hund der er i han er GD og det er jo ikke en rigtig muskel hund.. HVORFOR VORES MUSKEL HUNDE!! hvorfor kan verden ikke bare finde ud af det hvorfor skal der være så meget pis! fatter det ikke er total LOST og F*cking ked af det!

• #37   16. feb 2007 imen seriøse ikke i vil ha at "muskelhund skal ha mund kuver på

• #38   16. feb 2007 Stine..........jamen det er da dejligt, hvis de endelig er ved at rykke ud af hulerne.....men nu er det også ved at se grelt ud herhjemme. Jeg tænker bare på et spørgsmål der blev stillet herinde for et stykke tid siden...... "hvor mange kender en pitbull ?"............jeg var rystet over så mange der svarede ja til det............og det var indenfor ganske få minutter.........der dukkede rigtig mange op............det tegner da ikke et særlig godt billede af, hvordan det ser ud i DK

• #39   16. feb 2007 Namse

Kan du ikke lige gie mig en statistik der viser angreb mod andre hunde ?

Som det jo er det som debatten drejer sig om *S*

Med hensyn til hvem som ejer disse hunde, så vil jeg da ud fra alle disse debatter der har været herinde, ikke håbe at folk diskutere med samme "kraft" på gaden med hr og fru Jensen, for så kan jeg da godt forstå muskelhunde-ejere får hæftet et vis "image" på sig.

Det er lige før jeg snart vil sige at flertallet ødelægger det for få-tallet

• #40   16. feb 2007 Stine M
    hvordan vil du ha det med din hund skal ha mundkuver på.... for personlige stoler jeg ikke over en døre taskel på din race men er jo nok min uheldi opleveser med racen.... men jeg kun godt gå ind for at rotte skulle bære mundkuver da de bider mensker

• #41   16. feb 2007 Jeg vil til hver en tid vælge en mundkurv fremfor ikke at have bella og hun tager ikke skade af at have den på!!! Men det er snart den eneste måde at komme problemet til livs....

• #42   16. feb 2007 ***René** * nu ha jeg den ikke lige men er 100 på det er labben der lå nummer et.... men ja det er på hund der ha bidt mensker.... og terier liger som nummer 12,...

• #43   16. feb 2007 Lars........jeg ville nægte at gå med mundkurv..........men jeg har så heller aldrig bidt nogen *GG*..........ej........det er gaaaas.........ved godt hvad du mener,men morede mig bare over at du skrev "folk" ;o))

• #44   16. feb 2007 Namse

Så er det jo heller ikke en statistik vi kan bruge i denne her diskussion.....

• #45   16. feb 2007 hmmm i men mundkuver ikke sener jeres hund.... den da da slet ikke ting... og den vil da slette ikke kun vist sit hund sprog,,,, med at blotte tænder... rejse øre... også vider...

• #47   16. feb 2007 Namse

hvis du har din hund i snor, så har hunden vel ikke brug for dette sprog overfor andre hunde i snor ....eller hvad ?

• #48   16. feb 2007 oki kan jeg godt se.... det er forfædelig at en hund bider en anden hund ihjel men det er oki den bider mensker

• #49   16. feb 2007 Namse

For mig at se prøver du at flytte fokus og dermed også "komme" væk fra problemet i denne diskussion

• #50   16. feb 2007 ***René** *
    sevlfølige ha den da det...... om den så sad i bur skulle den da ha love at ud vise sit sproge... og ha muligehed for at vis sinalger.... og på den måde kan du læs den om hvordan den ha det med det der sker

• #51   16. feb 2007 nej men du vil jo nok heller ikk finde dig i at hvis du kom gående stille og roligt at der så var en der angreb dig og bider dig i hovedt

• #52   16. feb 2007 rene hvad er problemmen....
    at du ikke vil ind se at labbe står for fleste menske bid....og i men at muskel hund skal ha mundkuver på..... syndes da alle hund så skal ha mund kuver på......
    man kan sq ikke skære alle over en kammen,,,,, en muskel hund ha bidt en hund alle muskel hund bider....

en indvander er krimmela alle indvander er forbruder

• #54   16. feb 2007 Namse

Ok, skulle min hund bide et andet menneske og jeg blev pålagt at den skulle have mundkurv på, ja så fik den det uden diskussion af nogen art !

Om den så ville blive aflivet som følge ag biddet , skal jeg ikke kunne sige, det ville handle om jeg stadig stolede på min hund.

• #55   16. feb 2007 nu mente jeg hvis der var et andet menneske der måske ikk bed dig i hovedt med gav dig en hå hovedt

• #56   16. feb 2007 namse.. dit syn på min race,kan jeg da fuldt sætte mig ind i.. det er en hund,der kan blive farlig uden tvivl og der skal ikke meget til.. men du skal da ikke tro,at jeg ikk er klar over at min race ryger samtidig med de andre uanset hvad man kalder den.. derfor skriver jeg osse som jeg gør,hvis ikke det skulle være gået op folk,at jeg er bekymret på egen races vegne blandt andet

• #57   16. feb 2007 Hvor har jeg ondt af disse kamphunde, da de jo egentlige er nogle dejlige hunde, bare de kommer i de rigtige hænder.
    Men desværre så havner de meget tit de forkerte steder, hvor de bliver lært op til at angribe.
    Jeg syntes de til en vis grænse skal forbydes, men hvor trækker man lige grænsen ????
    Mange unge mennesker anskaffer sig en sådan hund, da det jo er så smart at eje en kamphund, her mener jeg at det er en potens forlænger for rigtig mange, og at de bruger dem som deres bodygart.
    Der bliver ikke tænkt på hvad hunden kræver eller hvordan den skal passes, kun at få den bidsk og kan angribe, og her er det jo tit at det er uskyldige mennekser og hunde det går ud over.

• #58   16. feb 2007 Sanne og Sille J
    ved ikke hvor du vil hen,,,, frida vil nok æde en anden tæve vis hun kun kommen til det vis ikke den lad hende bestemmen..... og det ved jeg så hun leg er kun med dem hun kender (på lukket)og er alle tid i snor når vi er ud i det oflige rum,,,,

• #59   16. feb 2007 Hov.. havd mundkurv angår,vil jeg da være ked hvis ikke jeg kunne træne med dem uden,men det blir så nok heller ikke tilfældet.. at de skulle bære en på en gåtur,må jeg accepterer og de kan alle bære en mundkurv minus den lille smiley

• #60   16. feb 2007 Så kan man jo bare krydse fingre for, at Vibeke Knudsens budskab, når ud til de mennesker, der sammenligner fx amstaffen med labradoren.

• #61   16. feb 2007 Vibeke Knudsens er det ikke hende der også er formand for dtk

• #62   16. feb 2007 Her er en bideliste...
    www.working-amstaff.dk/pages/fordomme.php

• #63   16. feb 2007 B:P... ja det kan man håbe,men pt lader det ikke til at folk kan forstå budskabet eller har kunne se hvor vi er på vej hen gennem de mange debatter herinde,hvor mange har prøvet at råbe folk op.. desværre

• #64   16. feb 2007 Næææ Lise..........jeg forstår heller ikke, at det kan være så svært at sætte en snor på...........disse folk køber da ellers sådan nogle dyre halsbånd og snore, så deres hund ser sej ud.........og så bruger de den ikke........tsk tsk (sorry.......så blomstre fordommene lige *S*)

Kunne ikke drømme om at slippe Emma løs offentlig............snor på.....ALTID !!

• #65   16. feb 2007 Stine - ja, og det er synd og skam for de mange ansvarlige ejere af disse racer, men igen det er jo ikke dem, der danner overskrifterne i aviserne. De ved også, hvad de har med at gøre, og erkender at der er forskel på fx en amstaff og en lab.

• #66   16. feb 2007 De mundkurve der findes idag genere jo ikke hunden... Så hellere lade den dø end at have mundkurv på et par timer om dagen!!!!???

• #67   16. feb 2007 "Hvor har jeg ondt af disse kamphunde, da de jo egentlige er nogle dejlige hunde, bare de kommer i de rigtige hænder. "

"frida vil nok æde en anden tæve vis hun kun kommen til det vis ikke den lad hende bestemmen..... "

Kirsten, mener du så at når Namse skriver sådan som han gør om hans tæve ... at Namses "hænder ikke er de rigtige at komme i .. "

eller erkender du, at der er forskel i potentialet i de forskellige hunderacer ??

For jeg har da endnu til gode at finde ud af, hvad "rigtige hænder" er ...

• #68   16. feb 2007 * Martine * ved ikke om du men jeg er en dårlige hund ejer fordi jeg er bekendt med at frida og fremt tæver ikke er den best kop te.... lad mig sige det sådan hun ha læret mangen nye tæver at kenden og 60% af dem kan hun godt med men hun møder dem alle tid først i snor og går det godt møder jeg nogen gang med flok og lad hund hilse,,,,, og over gi frida sig eller den anden hund sig og ikke køre hianden op kan de få lov at lege løst i lukket have med skap opsyn med vand flasker´klar,,, for jeg er bekendt med vilken kræft bid hun ha og at de racer kan venden på en 25 øre groft sagt.... men gør dem ikke til dårlige hund....

• #69   16. feb 2007 men jeg kun da nok køre en del mere lederska ind og undertrykke hende så meget at hun ikke vil tur at gør noget... men er det godt at ha en trykket hund der kan med alle.... så heller ha hende i snor og kun lege med hanner....

• #70   16. feb 2007 Namse - Du har misforstået mit indlæg .. det var ikke møntet på dig på nogen måde.
    Mere det evindelige " hundene er SÅÅ søde, bare de kommer i de rigtige hænder .."

Og det er der jeg mener man begår en fejl. Din evne som hundeejer ser jeg mig på ingen måde i stand til at bedømme, eftersom jeg ikke kender dig :o)

• #71   16. feb 2007 B M

Rigtig godt indlæg smiley

• #72   16. feb 2007 når det er sagt... vil jeg da lige tilføj at jeg krummen tæ når sbt ejer fortælle min hund kan ba med alle... der er aldrig noget... og gi det indtryk af sådan er alle sbt..... det er da dejligt at man ha en hund der kan med alle.... men skal man ikke rengen med....det liger i deres line at være meget frygtsom... og ikke at være bangen for noget...ikke sagt de skal angribe men vis den anden hund ikke udviser respekt(under kaster sig) eller lige frem spiller sevl med musklerne så er en staff da ikke bang for at ta kontrosason.... og det kan vike voldsom

• #73   16. feb 2007 Lise L: Ja det kan man da.. Men det er vel både og..

• #74   16. feb 2007 Da det jo somsagt ligger i generne at muskelhunde kan få hund mod hund agresioner så må man som ansvarsbevidst ejer vide at det kan gå galt og derfor sørge at tage sine forbehold overfor andre hunde så det som er sket på det seneste ikke for lov at ske....

• #75   16. feb 2007 Nej men det er jo en sag om tilvæningen!!!!

• #76   16. feb 2007 Men vil et påbud om mundkurv, ikke blot skabe endnu større frygt for disse hunderacer blandt lægmand?

• #77   16. feb 2007 Selvom det ikke var bid mod mennesker det skulle dreje sig om , så vil jeg da lige ligge listen frem til Namse og efter den kan jeg da ikke se labben ligge som nummer et, men ok den er så udarbejdet på grundlag af bid mod børn:

Så farlig er din familiehund:

Hundebid kan resultere i voldsomme skader på børn. Østrigske forskere har lavet en liste over, hvad de anser for de farligste familiehunde. Listen viser, at risikoen for at blive bidt af for eksempel en dobermann er fem gange højere end at blive bidt af en labrador.

1. Schæferhund: 2,83
    2. Dobermann: 2,71
    3. Spidshunde: 1,81
    4. Pekineser: 1,56
    5. Gravhund: 1,35.
    6. Schnauzer: 1,33
    7. Collie: 1,30
    8. Jagthund: 1,29
    9. Puddel: 0,98
    10. Rottweiler: 0,92
    11. Beagle: 0,80
    12. Terrier: 0,61
    13. Bernersennenhund: 0,58
    14. Labrador/retriever: 0,49
    15. Blandingshund: 0,46
    16. Spaniel: 0,31
    17. Shi Tzu: 0,26
    18. Malteser: 0,00

• #78   16. feb 2007 B M

Kanont skrevet!! Thumbs up !!

• #79   16. feb 2007 Martine du har hvist ikke forstået mit indlæg...... prøver lidt igen....
    Når jeg skriver at jeg har ondt af disse kamphunde, så mener jeg at det er så¨synd at de skal peses frem og lærer at bide og gå til angreb, da racen i sig selv jo er så dejlig, men i DE FORKERTE HÆNDER bliver grusomme.
    Mange racer lærer jo at angribe, men når det læres under træning så har folk kontrol over dem, det har de unge ikke, og her går det så galt.

• #80   16. feb 2007 BM.. godt skrevet.. Håber det du har skrevet blir forstået af de mange,der ikke vil se tingene som de er og stadig mener at alle andre hunde,gør samme skade

• #81   16. feb 2007 Tosserne med 6 ben - læs BM´s indlæg, det handler om erkendelse...

• #82   16. feb 2007 Kirsten B.. det skal jo netop ikke presses frem,de kan skam selv og uden de er blevet det lært.. desuden har det man kalder gr c absolut intet med drab på andre hunde at gøre,forudsat at det ikke er bagårdstræning man laver..

• #83   16. feb 2007 Enig med Stine ang. gr. c.

• #84   16. feb 2007 Kirsten - Pænt af dig at du har tålmodighed til at prøve at forklare mig det igen ;o)

Udfra det du skriver nu, kan jeg da imidlertid se at jeg har forstået dit første indlæg fantastisk godt!!

Du mener at HVIS man ikke træner angreb, som du kalder det, med muskelhundene, så vil overfald som det vi så på den lille fox aldrig forekomme ???????

Det tror jeg virkelig ikke du har ret i !!

Og hvad er det for racer, der "lærer at angribe under træning" ??? Og i hvilke foreninger foregår den form form for træning ??

• #85   16. feb 2007 Lise

Ja....kan godt forstille mig børn er mere udsatte.

Til det med kørekortet til disse racer, kunne man forestille sig noget i stil med "jagt-tegnet" altså jeg mener det skulle være noget der krævede noget af en evt. kommende ejer.

Altså en masse krav som du også tidligere har stillet op , men måske også et forløb over en vinter, så ville de useriøse nok blive sorteret fra.

Men hvem skulle håndhæve det......tror ikke politiet ville have ressourcerne.....

• #86   16. feb 2007 Stine -

Nej, hunden & jeg er ihvertfald endnu ikke kommet til disciplinen " dræb Fido " :o)

Vigtigt også at få med her - gr C er FORSVARSARBEJDE !!!!!! og har altså intet med ANGREB at gøre ......

• #87   16. feb 2007 Martine...

Er heller ikke stødt på den,selvom jeg er grøn indenfor sporten..ggg

• #88   16. feb 2007 Nu igen....
    Gud hvor jeg føler med jer som har de hunde og som ved hvad i har med at gøre.
    Det må være frygtlig hele tiden at skulle forsvare sin race.
    Mange af jer gør et kæmpe stykke arbejde for at vende folks syn på racen. Men i bliver konstant sat tilbage af folk som ikke ved hvad de har med at gøre.
    Jeg vil bare give jer som har den race og jer som prøver at ændre folks syn på racen, et kæmpe skulderklap.
    Knus Anja

• #89   16. feb 2007 Lige meget hvad, så har muskelhunde en tiggende bombe. Og de er ikke når så gode til at læse de andres hundes kropsprog, det er min holdning.

Ked af at sige det, men tror at selvom de får den rigtige opdragelse. Vil der på et tidspunkt gå galt, da der ikke skal meget til at tænde dem af.

Og nej fordi man ikke lære en hund at gå til angreb, har de stadigvæk det i sig enten fjernt eller tæt på dem.

• #90   16. feb 2007 Jeg er tidligere ejer af en amr. bulldog og hold da kæft de er dejlige helt sikkert:)...

Men der hvor vi købte ham, havde de verdens mest fredelige hanhund.. En dag var hun ude og gå med bassen...Så mødte de en anden hund vupti...deres hund slog den ihijel.

Derfor kan de ihhh og åhh nok være så dejlige, men det kan altså slå klik.
    Og ja det kan det også for de alm hunde..Men de gør altså ikke når så stor skade...Man høre ikke noget om at de slår andre hunde ihijel...

• #91   16. feb 2007 *VRÆÆÆÆL* Ikke igen.............!

Hvorfor kan i ikke bare acceptere at netop disse hunde er født med en brist, og lige meget hvor meget man tror man gør godt for den KAN det gå galt.

De tyder ikke de andre hundes signaler, som fks. en labrador ville, de misfortolker og er derfor nemmere at tænde af.

Accepter at det kan og jeg siger kan gå galt og tag jeres forholdsregler omkring disse hunde!

Stop med at forsvare og respekter den i stedet!

Og jeg gider ikke høre på at det samme Kunne ske med en hystrisk gravhund eller andre racer, for det er ikke de racer der hænger med røven i vandskorpen!

• #92   16. feb 2007 Nemlig Kamilla lige mine ord også.....

• #93   16. feb 2007 Nu har jeg ikke brugt hele morgenen på at læse alle jeres indlæg...

Vil bare sige at jeg er dybt rystet over Ekstra Bladet og deres måde at fremstille de såkaldte kamphunde, som jo egentlig bare er ganske almindelige muskelhunde...

Jeg har stemt nej til forbudet imod "kamphundene" som de så flot kalder dem...

Synes sgu det er trist at en avis som EB kan være så hjerneforladte og skrive en artikkel som denne...

Håber alle går ind og stemmer nej - så vi kan få de 82% ja væk !

/Mette

• #94   16. feb 2007 Som nu er blevet 88% imens jeg har siddet her og skrevet - Trist Trist :o(

• #95   16. feb 2007 Så Mette du mener ikke der er et problem med disse racer ?

• #96   16. feb 2007 Rene :

JO der er klart et problem med de racer i forhold til at der er mange der har dem som ikke kan finde ud af at have dem...

Men tror problemet ligger hos dem der har disse racer...

JO hunden er da farlig i de forkerte hænder, men synes ikke det gør at den skal gøres ulovlig...

Måske man skulle kigge på hvem der skal have lov at have de omtalte racer...

/Mette

• #97   16. feb 2007 B.M :

Jo det synes jeg er forfærdeligt...

Men bliver disse racer behandlet som de skal, er de jo ikke meget mere farlige end min Boerboel... smiler

• #98   16. feb 2007 Mette og Tommy...

Hvorfor skal vi stemme nej??? Det tyder jo så åbenlyst at folk der har de racer ikke kan finde ud af det, og jeg har skam intet imod de hunde... Men jeg ved at hvis dag skulle komme og jeg mødte en muskelhund ville jeg være skide bange, da jeg ved at min aldrig ville kunne klare sig hvis det skulle ende galt...Og jeg er har selv haft en amr. bulldog...

• #99   16. feb 2007 Mette- hvorfor tror du, at der er 88% ja stemmer?

• #100   16. feb 2007 Mette & Tommy !: Jeg har også stem nej, jeg er selv ejer af en muskelhund og vil ikke miste ham på grund at et lovforslag!

Men jeg forstår godt at folk bliver mere og mere bekymret for racen, da den jo ofte er omtalt negativt i medierne, ikke kun i danmark men også i ander lande.

Men det nytter ikke at blive ved med at forsvare sin race, for det bliver tingene ikke bedre af!

Jeg er ligesom lise en smule forundret over at der ikke er en speciel klub for netop denne race!

• #101   16. feb 2007 Jeg vil give folk ret i at disse hunde har en brist. Det må ejerne så bare være opmærksom på.
    Jeg har selv en blandning af shæfer og labrador. Jeg har mange gange fået at vide at det er en farlig kombination.
    Jeg syntes selvfølig selv at jeg har verdens bedste hund. Men jeg er meget opmærksom på ham.

• #103   16. feb 2007 Michael & Stine :

På den ene side kan jeg godt forstå dig og på den anden måde ikke...

Det er jo LANGT fra alle muskelhunde racer der er som det er beskrevet i artiklen...

De (avisen) griber jo klart det materiale som de fanger flest læsere på...

Jeg synes det er et problem men synes så absolut ikke de skal gøres ulovlige at have...

/Mette

• #104   16. feb 2007 Selvfølig skal man være opmærksom på sine hunde Anja det giver jeg dig ret i:)... Men muskelhunden skal man være meget opmærksom på.

• #106   16. feb 2007 Enig B M !!

• #107   16. feb 2007 Tror så ikke de vil tage alle racer på en gang, men "blot" tage dem som er oppe i tiden, til at starte med...hvis der kommer et forbud.

Skifter folk så til andre racer, ja så tror jeg bare forbuddet bliver udvidet......

• #108   16. feb 2007 Lise :

En shæferhund kan ski også være MEGET farlig...

SÅ skal vi jo forbyde halvdelen af DK's hunderacer

Jeg ved godt jeg har en hund der KAN være farlig i de forkerte hænder...

OG det burde man vide når man vælger at købe en race af den kaliber...

NEj jeg synes der skal gøres noget ved menneskerne istedet for dyrene...

I kunne jo feks starte med at sætte en underskrift for kørekort til hund...

Det ville da være et skridt på vejen c",)

/Mette

• #110   16. feb 2007 B.M :

Helt enig...

Og så synes jeg det må være på tide at der bliver indført et dyrepoliti, så der kan blive strammet op overfor alle de ulykkelige ting der sker rundt om i landet...

/Mette

• #111   16. feb 2007 Mette

Og hvad er det lige helt præcist man skriver under på der ?

Hvilke krav osv. vil man have indført ved hjælp af et "kørekort til hunde"

Sådan som indsamlingen er stillet op, så finder jeg den en smule forhastet og lidt useriøs....selvom jeg godt ved det ikke er meningen *S*

• #112   16. feb 2007 jeg synes det er synd at amstaffen netop er blevet en modehund og et status symbol
    synes det er synd at så mange bare anskaffer sig den uden at sætte sig ind i hvad fanden de har mellem hænderne.

fat dog at det er en stor og stærk hund der i de fleste tilfælde ikke kan med andre hunde af samme køn.

til trods for at Tabu aldrig har gjort noget, og endda er blevet overfaldet 3 gange af andre hunde, er han kun løs over i indhegningen alene, og få gange sammen med andre, som jeg ved han kan med. er jeg i skoven, drejer jeg ind mellem træerne før han kommer løs, og der bliver kaldt på ham tit, og så får han lige en godbid, der bliver øvet og trænet mens vi går, så jeg ved hans fokus er på mig, og jeg hurtig kan få ham i snor hvis jeg spotter nogen komme gående.

jeg ved at en eller anden dag, kan jeg riskere han ikke kan med den anden hund, og jeg ved hvem taberen er, så hvorfor tage den chance?

det er synd og skam for denne race at så mange bare anskaffer sig den, det ødelægger det for os andre som kæmper for at vise de positive ting ved den.

• #113   16. feb 2007 Lise L: det er det jeg mener! de forsvare deres hund hele tiden, i stedet for at se problemet i øjnene!

• #114   16. feb 2007 Janne H: lige præcis

• #115   16. feb 2007 Lise :

NU stopper du lige... En shæfer ER en farlig hund i de forkerte hænder, lige så meget som feks en Boerboel...

Kender flere der er blevet skambidt af shæferen de troede var en familie hund... så drop lige den der...

Jeg prøver på ingen måde at beskytte eller gøre andre hunde dårliger end muskelhundene...

Fortæller bare at mange andre racer er tæt på at være lige så farlige som de nævnte racer...

Rene :

Ja vil give dig ret, den virker noget forhastet...
    Men vi er i gang med at nedsætte nogle forslag til hvordan det skal foregå...

Kig under Gruppen : www.hundegalleri.dk/grupper/krekorttilhund

I kan jo hjælpe med hvis i ellers synes det er værd at bruge tid på... smiler

/Mette

• #117   16. feb 2007 Janne :

JA sådan burde alle behandle deres hunde - om det er den ene eller den anden race...

Kamilla :

"det er det jeg mener! de forsvare deres hund hele tiden, i stedet for at se problemet i øjnene!"

Var den myntet på mig ???

For så kan jeg fortælle dig at jeg på ingen måde prøver at forsvare disse racer... synes bare i også skal kigge på alle de racer som fakrisk KAN være farlige i de forkerte hænder...

/Mette

• #118   16. feb 2007 Anna :

Lige præcis...

• #119   16. feb 2007 Mette & Tommy !
    Jo det er præcis det du gør, du bliver ved med at sammenligne muskelhunden med andre racer!

Det kommer ikke an på om en shæfer er lige så aggresiv som en kamphund/muskelhund, det der er det reelle problem er at folk bliver mere og mere bange for muskelhundene på grund af den negative omtale der er omkring dem,

• #121   16. feb 2007 Lisa :

Du er ski ikke for klog at høre på og jo jeg ved godt hvad Shæferen står for...

Har i min familie, politi og hjemmeværns trænere som har haft med shæferen at gøre hele mit liv og lang tid før det...

Jeg ved også UDENMÆRKET hvad jeg har mellem mine hænder og behandler hende også der efter

Så fri mig lige for de der udtaleleser TAK !

Kamilla :

JA lige præcis - den negative omtale er du med til at holde ved lige, ligesom mange andre...

Jeg ved udenmærket godt at muskelhunde er og bliver farlige, men hey det er lige så meget menneskerne bag hundene der er farlige...

Og nej jeg sammenligner ikke muskelhundene med andre racer, jeg fortæller bare at der sørme da også er andre racer end muskelhundene der er farlige...

/Mette

• #122   16. feb 2007 Lisa = Lise selvf.

• #123   16. feb 2007 Mette & Tommy !: hvorfor er det lige at jeg holder den negative omtale vedlige????

Det eneste jeg vil frem til her er at vi som muskelhundeejer skal respektere at vores hunde er i riskogruppen for at blive udslettet fra danmarkskortet, og at det ikke hjælper, ved at blive ved med at lave sammenligner af andre racer!

Vi må vise os som respektable hunde ejer, der gør alt for at voret hunde ikke skal ende på forsiden af ekstra bladet og BT , fks ved at holde dem i snor og respektere at folk er bange/utrygge ved dem, eller skal vi bare lade stå til og blive ved med at forsvare vores hunde??

• #124   16. feb 2007 Lise L: ja men jeg føler ikke rigtig at den trænger igennem de rigtige steder,

• #125   16. feb 2007 Nej det gør det vidst ikke, det vil være synd at sige da smiley

• #126   16. feb 2007 Lise :

Nej det tror jeg bestemt ikke og det har de iøvrigt stadig...

Men som jeg også skrev tidliger, så har det i allerhøjeste grad noget med mennesket bag hunden at gøre...

Men synes ikke rigtig du kan tillade dig at udtale at jeg ikke ved hvad jeg har mellem mine hænder...

Jeg har sat mig 110% ind i racen inden jeg anskaffede mig hende og jeg bliver ved med at læse....

Jeg træner hende hver dag og tager mine forholdsregler til at hun er en brugs- og vagt hund...

/Mette

• #127   16. feb 2007 det er ikke altid mennesket

en god hundeejer der socialisere sin hund meget og alt det man nu skal gøre, kan sagtens ende med en hund der ikke kan med nogen som helst

det begynder først at vise sig når de bliver kønsmodne

• #128   16. feb 2007 Mette & Tommy !: Du er måske kun 1 ud af 100 der har sat sig ordenligt ind i racen, det er resten jeg appellere til,

Hvis alle gjorde/ havde gjort som dig, ville der ikke være samme problem, ihvertfald ikke som i det omfang det er nu!

• #129   16. feb 2007 KAmilla :

Tror bare jeg misforstod det du skrev...

For det er lige præcis det jeg vil frem til...

Synes bare meget tit at den bliver vendt til at man slet ikke vil gøre noget...

Og det er i hvert fald ikke der jeg vil hen...

Der skal gøres noget - men et forbud vil jo bare gøre at nogle nye racer bliver valgt ud af de lidt "uheldige" smarte unge mennesker...

Og så starter den forfra igen...

/Mette

• #132   16. feb 2007 Lise :

Jamen jeg er enig der (hold da op hva) c",)

Men der fra og så til at sige at alle muskelhunde skal forbydes ved lov, den holder altså ikke...

Janne :

Nej det ved jeg godt det ikke er og jo heller ikke helt der jeg vil hen...

Og ja man SKAL tænke sig en ekstra gang om når man anskaffer sig en race af den kaliber...

/Mette

• #134   16. feb 2007 Lise :

Hvad fanden bilder du dig egentlig ind ???

Sidder sgu ikke og fremstiller racen på din omtalte måde...

Er du helt fra den eller hva ???

Er da dybt måløs over den måde du sidder og føre sig frem på...

Men vi bliver vist aldrig helt på bølgelængde i denne sammenhæng kan jeg forstå...

/Mette

• #135   16. feb 2007 anna: jeps

mit er så mere frygt for et overfald på Tabu en gang til, er sq ikke sikker på at han stadig synes de andre hunde er søde og sjove hvis han oplever et overfald igen.
    og jeg ved osse hvem der får skylden, hvis der kommer en slåskamp

til gengæld har jeg altid i baghovedet at han er på grænsen til at blive kønsmoden, så vil slet ikke tage chancer overhovedet.

jeg ved hvad jeg har mellem hænderne, jeg ved hvilken skade han kan gøre, og jeg ved det vil smide os et stykke tættere på et forbud

niks! så han er i snor og det vil han osse være den dag han stortset sidder limet fast på benet af mig, jeg tager ingen chancer

• #136   16. feb 2007 Mette & Tommy !: Ja man skal tænke sig om inden man vælger sådan en race............men men men......jeg tror desværre at det er pengepungen hos de unge mennesker der vælger hund! Og i disse tider er det ikke umuligt at købe en muskelhund til 3500 kr eller mindre.

• #137   16. feb 2007 Anna :

Kan det sagtens... smiler

• #138   16. feb 2007 (uden tavle)

• #139   16. feb 2007 Kamilla :

Nej desværre bliver der avlet der ud af og hvalpene bliver mange gange solgt meget billig...

Hjælper jo heller ike lige på problemerne med at muskelhundene er forøget med 19000 de sidste par år...

Trist trist...

/Mette

• #141   16. feb 2007
    Mette & Tommy !: nemlig,

• #142   16. feb 2007 Anna. aaaah min mor ville nok ikke være enig, tror hun mener en af mig er rigeligt *G*

tror faktisk folk er mere overrasket over at Tabu går til træning 2 gange om ugen, og bliver småtrænet herhjemme, og havde han ikke været i lømmelalderen, havde jeg taget ham med til hvalpetræning for at vise mine elever hvordan øvelsen skal se ud når den er indlært, men Tabu er et bæst for tiden, så nok ikke det gode eksempel han kan vise *GG*

åbenbart ikke lige det billede man har af den race, at folk går til træning med den osse

• #143   16. feb 2007 Lise :

Jamen der kan vi kun blive enige...

Der skal strammes op omkring det at "få lov" at eje en muskelhund... ingen tvivl om det...

/Mette

• #145   16. feb 2007 Lise :

Det ved jeg udenmærket godt den er...

Men racen er også "nem" på den måde at den har det bedst hjemme... Man kan nok så meget tage den med i byen etc. men den vil altid befinde sig bedst hjemme....

Og de ting tager jeg da med i mine overvejelser hver gang jeg tager i skoven med hende, går en tur i byen med hende etc.

Jeg lader hende for så vidt muligt sætte sig ned hvis hun skal hilse på nogen, om det er når de går ind ad vores dør eller det er ude i den store verden...

Hvis jeg kan se på hende at hun er utryk ved situationen, ja så siger jeg nej til at de evt. må hilse på hende...

Det handler jo bund og grund også meget om at man kan læse sin hunds signaler...

Men jeg er IKKE tilhænger at at gøre min hund til en alle mands eje... for det er en Boerboel bestemt ikke egenet til...

/Mette

• #146   16. feb 2007 God tur Anna c",)

• #147   16. feb 2007 Lise :

Så lidt enige er vi da trods alt c",)

/Mette

• #148   16. feb 2007 Jeg er simpelthen så træt af at gå op gennem gågaden i odense og se alle de unge mennesker deres amstaff, pit bull og sbt i store kæder for at udgyde frygt og tro at de har styr på og ejer det hele. Jeg kender flere der har anskaffet sig en hund af denne type som slet ikke har sat sig ind i hvad racerne indeholder, og hvordan de skal behandles.. En muskelhund kræver meget og det forstår de bare ikke, for det er jo i de fleste tilfælde en modehund, ligesom den søde lille chihuahua.

Min veninde fortalte mig for lidt siden at hun og hendes kæreste skulle have en sbt, og min første tanke var da ÅHH Nej ikke også hende, men jeg forhørte mig lidt om hvor den kom fra osv, og blev positivt overrasket, deres kommende hvalp er fra en kennel med avlsgodkendte hunde i nordjylland som de har ventet længe på, og ikke en hund de nærmest fik smidt i hovedet på et gadehjørne.

Jeg synes det ville være en rigtig god idé at man forbød al avl og import af muskelhunderacer med mindre man har en godkendt kennel hos DKK, som malene så flot formulerede, så ville man nok have lettere ved at komme problemet til livs.

En anden ting der kan irritere mig er, når jeg kommer gående med min Dogue de Bordeaux og min mors rottweiler og folk så komme med de latterligste kommentarer om at en rottweiler kan bide øjet ud på et barn. Hvorfor kan folk ikke bare nøjes med at gå deres store bue udenom og så beholde deres kommentarer for dem selv. Jeg er jo godt klar over hvad det er for typer hunde jeg har i mine snore og hvordan man skal opføre sig i det offentlige rum med dem, så jeg behøver ikke en gammelklog kommentar om hvor farlige mine hunde er.

Dejligt at få luftet ud

Lene k

• #149   16. feb 2007 synes det lyder ganske udemærket at folk får øjnene mere op for disse hunde, ganske fortrinligt hvis der kommer krav om mundkurv.

• #150   16. feb 2007 Og disse unge mennesker som ofte er ejere til de hunde der skaber disse problemer, er jo også førstegangs hundeejere der ikke har forstand på en brik...

• #151   16. feb 2007 Lene :

Forstår så udenmærket !

Og ja i mange tilfælde er det unge førstegangs købere...

/Mette

• #152   16. feb 2007 BM>> Det indlæg fortjener jo sin egen tråd smiley

Forhåbenlige virker det bedre når det kommer fra egne rækker, end når med en aggresiv tæppetisser skriver det smiley

• #153   16. feb 2007 Lise l, kan ikke være mere enig, er så fand... trær af at høre om statistikker der siger labradoren er den der bider mest, og at der kun er en lille % af muskelhunde der gør, face it! muskelhundene vil altid være de hunde der bider mest, det har vi jo set beviser på gang på gang, og det pladder om at det er den bedste familiehund, ka! det kan da godt være, men de har lettere ved at tænde af, og så synes jeg da også det er frygtelig mange der ikke kan med andre hunde.

• #154   16. feb 2007 Hold op - hvor svært kan det være?
    Det handler ikke om overfald, men om traumerne heraf og det er altså forskel på at blive angrebet af kamphunderacen puddel kontra familiehunden amstaff.

• #155   16. feb 2007 Sita: Du har så været heldig ikke at møde dem...
    Da kriton var ca. 3 måneder tog jeg ham med ind til byen for at hygge.... vi holdt en lille pause på en bænk men vi hyggede os med is. Der kommer så to fyre og en pige forbi med to af disse hunde (er ikke sikker på hvilken en af racerne), hvis snor bestod af store kæder (ligesom et kvælerhalsbånd med de store led, bare ekstremt store, som hvis man skulle trække en bil eller noget), og de skabte sig helt vildt hver gang der kom en anden hund forbi, de kunne næsten ikke holdes...
    Der tænker jeg bare, jamen hvis i ikke kan styre dem uden sådan nogle vilde kæder på, så bør man altså ikke tage dem med ind på sådan et befærdet sted...

• #156   16. feb 2007 Nu er der altså nogle hundeejere der må tage sig sammen !

• #157   16. feb 2007 Anja & Dennis - statestikkerne har jo altid en historie, og er beskrevet ud fra forskellige synsvinkler. Så ja man skal ikke blot æde dem råt....

• #158   16. feb 2007 Jasper: Jeg fordømmer ikke de racer, jeg synes de er søde, især hvis de kommer fra en ordentlig avl og har nogle ansvarlige ejere... Så du har totalt misforstået det, det er deres ejere jeg har problemer med ikke hundene, det er jo ikke dem der gør noget forkert...
    det er jo ligesom at jeg aldrig kunne drømme om at gå længere i brugshundeprøverne end begynderprøven da det kræver forsvarsarbejde, og der er jo ingen grund til at fremprovokere en opførsel på en hund der har en vis baggrund.

• #159   16. feb 2007 Muskelhunde i TV2 NEWS .. om et øjeblik ..

• #160   16. feb 2007 Lise -

"jeg er til gengæld meget træt af at høre om folk, som kender deres race åhhhhh så indgående, fordi de har haft ét eksemplar af racen i ½-1 år ( inden hunden overhovedet er blevet ordentlig kønsmoden ). "

Helt & aldeles enig ... én hund af én race gør ikke folk til eksperter :o)

• #161   16. feb 2007 Så lige indslaget i tv2 news

Der puttede Irene Jarnved amstaffen i kategorien "kamphund".

Da den kan finde på at opsøge andre hunde kun med det formål at slås.....

• #162   16. feb 2007 Rene -

Jeg har hørt at Amstaff og Pittbull er den samme hund ?? Så er det mon ikk derfor hun gør det ??

• #163   16. feb 2007 Martine

Jow det kan da sagtens være det er derfor, synes bare det er lidt skræmmende at en del folk der arbejder med hunde til daglig sagtens kan se problemerne, men mange af dem der har hundene mener ikke der er nogen problemer med dem........

Og det er vel der hele problemet ligger begravet ?

• #164   16. feb 2007 ARRRRGH!!!!! Hvis jeg EN gang til skal se muskelhunde ejere gå i total forsvar og straks himle op om bid-statestikker og "det handler om ejeren", og "ikke hvis den ikke er trænet til det" - ja så går jeg simpelhen i selvsving... !!!

Ja I må da virkelig have mig undskyldt, men situationen er nu engang den at GENERELT set er det en potentiel farlig hund... Der er sgu en grund til at det er oppe i medierne så ofte.... De skriver det jo ikke KUN for at ramme lige netop DIG/ JER/ Ja OS for den sags skyld... Jeg er jo selv ejer af to forskellige typer... Og jeg har sgu set med egne øjne hvor galt det kan gå - UANSET ejerne!!!!

Jeg synes simpelthen ikke at det kan være rigtigt, at folk ikke kan erkende hvad det er de har imellem hænderne når de køber en amstaff, ambull eller hvilken race det nu engang er inden for muskelhunde-typerne...! Det er så få herinde man ser erkende hvilken mentalitet deres hunde EVT. kunne have/ få....
    Så længe man ikke vil erkende den store potentielle fare der kan ligge i sådan en hund - har man ikke en chance for at hjælpe racerne....

Det skræmmer mig!

De skal ikke forbydes - nej, men der bør sgu efterhånden komme restriktioner på....!

• #165   16. feb 2007 Lille blub>> Godt råbt smiley

Bakker dig fuldstædig op.

Jeg opretter heller ikke en tråd hver gang nogen omtale mine hunde som hidsige tæppetisser.

• #166   16. feb 2007 Rene - Enig

• #167   16. feb 2007 Anja & Dennis L

Nu går diskussionen jo på bid mod andre hunde.

• #168   16. feb 2007 Anja -

Det er bid hund/hund imellem tråden handler om .. ikke hund/menneske ..

/Martine

• #169   16. feb 2007 Ups - Rene var lige hurtigere :o)

• #170   16. feb 2007 Jeg kan ikke lade være med at undre mig over alle de hundeejere, der farer op over disse oplæg? Kan det mon skyldes manglende indsigt, erkendelse eller...?

• #171   16. feb 2007 Anja det kan jeg godt forstå, men igen det er vel fakta?
    Og for at være lidt grov "man har vel selv valgt sin plads i solen"?

• #173   16. feb 2007 Sanne : Kunne ikke være mere enig c",)

• #174   16. feb 2007 Lise :

Synes faktisk du virker en smule provokerende i dine indlæg...

Når det er sagt kan jeg godt følge dig i nogle af de ting du skriver...

/Mette

• #177   16. feb 2007 Hold da magle.........skriver i her endnu ;o)

Nu har jeg jo selv en ambull blandning, men jeg har aldrig været i tvivl om, hvor hendes sind stammer fra........hun er 75 % ambull af blandning, men 98 % af sind.

Fra hun var 8 uger og frem til knap 2 år var hun et værre fjollehoved, som bare var glad for alt og alle i verden.........men derefter begyndte hun langsomt at ændre sig. Det startede i løbetiderne, hvor INGEN tæve næsten måtte ånde i nærheden af hende.........hun har altid været meget dominerende og det trådte ekstra frem der. Nu kan hun ikke overhoved med voksne tæver........jooo.........hvis det er helt små hunde, så er der intet........men hun leger med få udvalgte, såsom naboen tæve.........de har altid kunne sammen og vi har også passet den uden problemer.........den må gerne tage hendes ben og legetøj og blive den for fræk så sætter hun den lige på plads ganske kort uden større dramatik.

Jeg VED at Emma er sådan og holder hende væk fra situationer, som jeg ved vil blive problematisk..........ingen grund til at udfordre skæbnen.

Hun er en godt socialiseret hund, som har oplevet alt muligt og umuligt fra vi fik hende som 8 ugers hvalp.........vi har haft hund i 18 år og ved hvor vigtig socialiseringen er........trods alt dette, så er hun alligevel blevet intolerant overfor sit eget køn...........

Og hvorfor skriver jeg alt dette ?.........jooo.........nu hører jeg utalrige gange, at folk påstår, at det kommer an på ejerne.......det er ejerne der fejler i opdragelsen.........det er en ejer med "de forkerte hænder" *S*...........og det er en stor gang VÅS..........man kan umuligt generalisere når det handler om muskelhunde............det er IKKE altid ejerens fejl..........

Mine hænder skulle være rigtige nok..........også uden luffer............og alligevel står jeg med en bitch som ser rødt når en anden bitch kommer forbi..........og jeg ved at jeg dælen dytme ikke har fejlet i Emma´s opdragelse..........men jeg erkender det og handler udfra det.............det mangler rigtig mange at gøre...........start med erkendelsen, så er der vej

• #178   16. feb 2007 altså..........jeg erkender, at racen har denne intolerance.......... skulle der stå ;o)

• #179   16. feb 2007 Christina.........hvis det er mig du mener, så tilføjede jeg bare noget til mit indlæg.

• #180   16. feb 2007 Christina -

"lige en indskudt sætning, Schæherhunde er også vagthunde, fuldstændig som BB. Hvorfor tror du netop den race bliver brugt som politihund? "

IKKE pga dens eventuelle evner som vagthund ... som den iøvrigt ikke er i besiddelse af i en grad, så noget vagtfirma med respekt for sig selv, ville bruge den til pladshund.

Nej, grunden til at politiet vælger at bruge schæferhunden er dens ekstreme ALSIDIGHED. Den kan bruges til alle de opgaver den vil blive udsat for hos politiet - og den er en hund, der er forholdsvis førerblød og behagesyg .. og fremfor alt; Den slås IKKE når den bliver sendt ud på kæde-runderingerne i eftersøgninger af forsvundne mennesker.

Så det har altså intet med "vagthund" at gøre - for var det udelukkende en vagthund jeg var ude efter, ville jeg da til enhver tid foretrække en Boer Boel.

/Martine

• #181   16. feb 2007 Smilende Susie -

Glemte lige .. rigtigt godt indlæg, har stor respekt for dig som hundeejer :o)

• #182   16. feb 2007 Martine.........jamen tusind tak da.........det varmer på en sådan kold dag ;o)

• #183   16. feb 2007 anja..........hov hov du........du skal ikke kalde mig gammel *GG*
    Nej du har da helt ret.........nogle hænger fast i opdragelsesmetoder som er totalt forældet.........og så kunne jeg da godt forstille mig, at det ville gå galt..........men jeg er ikke af den gamle skole..........er trods alt kun 36 år *S*

• #184   16. feb 2007 Susie :

Flot indlæg c",)

Og ja kan kun give dig ret i at folk med de omtalte hunde (incl. mig selv) skal starte med erkendelse...
    ingen tvivl der... og det mener jeg i allerhøjeste grad jeg gør... Altså erkender at jeg har en hund som skal "holdes i kort snor"

Det der pisser mig af er at folk ikke kan se at med træning og viden om racen kan man nå langt hen ad vejen...

Man ville kunne undgå de uheldige og ulykkelige tilfælde med hunde der overfalder andre hunde, ved at holde sin hund i snor og det var der jeg ville hen med "De rigtige hænder"

Mener ikke at "De rigtige hænder" udelukkende kan ændre de ting der sker med overfald etc.

/Mette

• #185   16. feb 2007 LooooL Anja.........ja så skal man passe på ;o)

Mette....enig.....helt klart snor på altid.........det er det eneste rigtige.........men dem som render rundt UDEN snor på sin hund er så desværre ofte dem, som IKKE har erkendt hvilken hund de har.........dem med "de forkerte hænder"...........loool........kan man overhoved have forkerte hænder ?..........nå........bare et lille sidespring ;o))

• #186   16. feb 2007 anja.........ja altså når man selv nærmer sig 30 ;o))

• #187   16. feb 2007 Susie :

Ja det lyder lidt skørt at man kan have forkerte hænder - Griner

/Mette

• #189   16. feb 2007 kanont indlæg alias !

• #190   16. feb 2007 Helt enig Alias..........man kan umuligt sammenligne dem med andre.........hvilket bliver gjort igen og igen

• #194   17. feb 2007 "Derfor er der i alle hunde en vis portion aggressivitet, uanset om det er en pittbull eller en puddel. "

Du spørger hvad vi andre synes ??

Tja, kan kun svare for mig selv. Jeg ser endnu en kamphunde-entusiast, der i vedkommendes forherligelse af racerne, konsekvent nægter at se realiteterne i øjnene.

Og personligt tror jeg godt jeg kan leve lykkeligt videre med alt den puddel-aggression som tilsyneladende kryber ind alle vegne .. uden at blive nervøs for hverken mit, eller min hunds, helbred.

vh Martine

• #195   17. feb 2007 kører den da endnu :-s

Kommentér på:
Mere fokus på muskelhunde i pressen

Annonce