849 visninger
|
Oprettet:
Fokus? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Nu har jeg/vi haft Coco i en uge, men det er simpelthen umuligt at lærer hende noget fordi hun slet ikke kan holde fokus på mig, ikke engang selvom jeg sidder med godbidder i hånden.
Det er generelt alt andet der er mere spændende ligeså snart hun har fået en godbid for at gøre noget?
Hun er 75% Dværg Pinscher og 25% Tysk Jagtterrier, men jeg synes bare aldrig jeg har læst hørt at de racer skulle være usamarbejdsvillige?
Jeg ved godt hun "kun" har været her en uge og "kun" er 4 mdr. men synes bare aldrig jeg har oplevet før at have en hvalp der ikke kunne holde fokus på mig, eller havde svært ved at lære?
apr 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 6 Emner: 274 Svar: 1.225
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Så beløn for meget lidt kontakt og udvid stille og roligt. Ting tager tid
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.526
CH - Hmm, altså de sidste hvalpe jeg har haft og opdraget de kunne godt, fra de var 10 uger af, havde de en enorm fokus på mig når vi skulle træne, men det var også Shetland Sheepdog og Dansk svensk gaardhund.
Susanne - Arj det må du ikke sige o.O Nu bliver jeg jo helt bekymret
aug 2006
Hvor længe forlanger du at hunden fastholder kontakten inden du belønner?
Hvad belønner du med? Har du eventuelt overvejet at belønne med leg?
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.859
Husk også at der er forskel på racerne og på de forskellige perioder i hvalpens udvikling og det spiller også med ind.
Hvor meget ved du om hvordan hun har haft det i hendes hvalpetid?
Og lad være med at blive bekymret fordi der er andre der har haft dårlige oplevelser - det behøver bestemt ikke at gå sådan for jer
jun 2012
Jeg har både prøvet med stykker af cocktail pølser, skinketern, Crisco godbidder og nogle Ziwi peak godbidder, og derefter prøvede jeg en kort overgang med leg, men det virker heller ikke, for der er ikke noget af legetøjet som hun ELSKER.
Bodil - Hmm jeg er ikke så vild med klikker træning, og ej heller lever. Jeg har aldrig brugt klikker træning og ja.
Lige nu tænker jeg faktisk lidt at hende konsulenten hos DCH er mit bedste bud, da jeg føler mig på bar bund, da det ikke virker som om hun elsker noget af det jeg har tilbudt hende nok til at det forbliver spændende.
Derudover har jeg overvejet måske at tage et andet sted hen med hende for at træne, som ud og gå også gå lidt længere end hun er vant til for at træne så jeg er sikker på hun har fokus på mig, men det ved jeg så heller ikke om er en god ide eller måske bare ud i haven, fordi det mest er indenfor hun virker som om at alt andet er langt mere spændende især katten.
Dog er katten også begyndt at synes hun er interresant så når vi går i haven sætter katten sig i vinduet ud til haven også kan hunden ikke koncentrere sig, hverken om mig eller om at få tisset osv.
Barley .. - Jeg ved ikke det store, kun at hun blev beskreven som madglad og legesyg fra opdrætter, og at den kun har været i en hvalpegård samt fyrrum der.
Min bekendte fortalte mig ikke særlig meget om hvordan det var hos hende, kun at hun var sød og rolig, derudover har hun ikke svaret mig, udover at give mig opdrætters nummer.
aug 2006
Eller bare at øjnene vender hen i nærheden af dig?
Hvor er du startet henne?
Hvordan tog hun imod betingning af klikkeren?
aug 2006
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 78 Svar: 7.898
Har du overvejet at skifte godbidden ud med et bideskind/kaninskind?
Mine whipper er meget selvstændige, til hvalpetræning har jeg været fuldt tilfreds, hvis jeg bare havde 2-3 sekunders fuld opmærksomhed et par gange i løbet af træningen.
Godbidder har ingen intersse for en lille hyper whippet-hvalp, men et kanskind og en gang ruskeleg er en helt anden sag.
jun 2012
Jeg er startet med at prøve og lærer hende at hun hedder Coco, så når jeg siger Coco, skal hun kigge på mig også får hun godbidden, meen ja.
Okay, tænker at jeg skal på biblioteket imorgen, så vil låne nogle bøger om hundetræning og klikker træning hvis muligt.
Dog ligger der ingen let tilgængelige dyreforretninger i Silkeborg for os uden bil
jun 2012
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 1.212
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.828
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 78 Svar: 7.898
Det er nogle fandenivoldske, driftstærke små bæster
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
jan 2013
Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
Olivia reagerede på sit navn efter min kæreste havde haft hende et par timer. Det tog 1 måned med Luna (og vi ved stadig ikke helt om hun tror hun hedder "nej")... Olivia løber mig i møde når jeg kommer hjem og står og hopper helt vildt - Luna spæner ind til min kæreste og slikker ham i hovedet. Olivia elsker at løbe efter bolde på marken, og Luna kan bedst lide og leg gemme (det er ret nemt for hun er altid under sengen).. Hunde er forskellige ; )
Hvis du nu ikke havde haft nogen andre hvalpe, ville du så også tænke at hun var mere end normalt ufokuseret, tror du?
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 1.400
Så er det vigtigt at du er sjovere en alt det der er omkring dig, lys stemme, sjove lyde, bevægelse samt at træne i korte intervaller.
Massere ros og godbider ad libitum.
Og det bedste tidspunkt at træne er når hunden er sulten, altså før maden.
jun 2012
Så må jeg jo på jagt efter nogle bedre godbidder, men er nød til at erkende det ikke kan være lever og hjerte, det synes jeg er for ulækkert, får det meget dårligt af de ting.
Jeg har aldrig trænet en hvalp længere end MAKS 10 min af gangen, da jeg godt ved at fokus kan være svært for dem, men hende jeg har nu holder jo ikk engang 1 2 minutter
Matilde - Det ved jeg ikke, om jeg ville synes.
Zabrina - Jeg prøver rigtig meget med lys stemme osv. men synes ikke det virker voldsomt godt o.O
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 1.400
Den første gang jeg var til træning med Akita og hendes kuld søster grinede vores træner helt vildt og kiggede på os og sagde "det her skal nok blive sjovt" og jeg tænkte hmm jeg har da haft en samojede kan jeg træne den kan jeg sku da også klare den her lille skid.
Behøver jeg at skrive at jeg blev klogere.
Der var ingen tvivl om hvem det var på pladsen der havde buhunde, for vi kolm med små vin, sjove lyde og lignede nogle der for længs skulle have været medicineret og lagt i spændetrøjer. For når de ikke gider mere gider de ikke mere.
Brug tid på at lege med hende på gulvet, hvor du er lige så tosset som hun er, smask og gab, nus hende med dit hoved.
Du skal være den lalleglade, sjove og spændene men forudsigelige mor med et helt ton af tålmodighed.
Glæd dig over de små fremskidt, hun skal først finde ud af at hun er hvor hun skal være og at hun skal blive der og at hun kan stole på dig, så skal det nok gå det er jeg sikker på
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 1.212
jun 2012
jan 2013
Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
jun 2012
Fokus?