{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
849 visninger | Oprettet:

Fokus? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Nu har jeg/vi haft Coco i en uge, men det er simpelthen umuligt at lærer hende noget fordi hun slet ikke kan holde fokus på mig, ikke engang selvom jeg sidder med godbidder i hånden.

Det er generelt alt andet der er mere spændende ligeså snart hun har fået en godbid for at gøre noget?

Hun er 75% Dværg Pinscher og 25% Tysk Jagtterrier, men jeg synes bare aldrig jeg har læst hørt at de racer skulle være usamarbejdsvillige?

Jeg ved godt hun "kun" har været her en uge og "kun" er 4 mdr. men synes bare aldrig jeg har oplevet før at have en hvalp der ikke kunne holde fokus på mig, eller havde svært ved at lære?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fokus?
  • #1   17. feb 2013 Hvor lang tid sidder du med den i hånden og kræver hun kigger op??

• #2   17. feb 2013 Hun skal jo lære at holde fokus på dig - det er ikke noget en hvalp i den alder bare lige gør naturligt, nok tværtimod, der sker for meget i hovedet.

Så beløn for meget lidt kontakt og udvid stille og roligt. Ting tager tid smiley

• #3   17. feb 2013 Jeppe - Lige pt, forventer/forlanger jeg bare at hun kigger op på mig også får hun godbidden.

CH - Hmm, altså de sidste hvalpe jeg har haft og opdraget de kunne godt, fra de var 10 uger af, havde de en enorm fokus på mig når vi skulle træne, men det var også Shetland Sheepdog og Dansk svensk gaardhund.

Susanne - Arj det må du ikke sige o.O Nu bliver jeg jo helt bekymret smiley

• #4   17. feb 2013 Ja, det er lidt nogle andre racer smiley

Hvor længe forlanger du at hunden fastholder kontakten inden du belønner?

Hvad belønner du med? Har du eventuelt overvejet at belønne med leg?

• #5   17. feb 2013 Brug en klikker, sæt dig ned med en skål med kogt lever skåret ud i mikro små stykker, hav hunden i snor så den ikke går sin vej, vent så sig ikke noget hav ikke godbidder i hånden de skal blive i skålen, vær klar med klikker, når hunden ser på dig bare løfter blikket og ser på dig så klik pg giv et stykke lever, vent så igen, lok ikke bare vent, efter ganske kort tid fatter hunden det og ser på dig straks den har slugt godbidden, så begynder du at vente et kvart sekund før du klikker senere et sekund og udvid sådan så hunden ganske langsomt ser på dig i længere og længere tid, nu kan du så flytte træningen udenfor og begynde at stå op, at gå og så videre

• #6   17. feb 2013 Du skriver selv at hun var trykket og usikker da I fik hende, så hav tålmodighed og giv hende tid til at lære dig bedre at kende.

Husk også at der er forskel på racerne og på de forskellige perioder i hvalpens udvikling og det spiller også med ind.

Hvor meget ved du om hvordan hun har haft det i hendes hvalpetid?

Og lad være med at blive bekymret fordi der er andre der har haft dårlige oplevelser - det behøver bestemt ikke at gå sådan for jer smiley

• #7   17. feb 2013 CH - Som sagt lige nu forlanger jeg bare at at hun kigger på mig.
    Jeg har både prøvet med stykker af cocktail pølser, skinketern, Crisco godbidder og nogle Ziwi peak godbidder, og derefter prøvede jeg en kort overgang med leg, men det virker heller ikke, for der er ikke noget af legetøjet som hun ELSKER.

Bodil - Hmm jeg er ikke så vild med klikker træning, og ej heller lever. Jeg har aldrig brugt klikker træning og ja.

Lige nu tænker jeg faktisk lidt at hende konsulenten hos DCH er mit bedste bud, da jeg føler mig på bar bund, da det ikke virker som om hun elsker noget af det jeg har tilbudt hende nok til at det forbliver spændende.

Derudover har jeg overvejet måske at tage et andet sted hen med hende for at træne, som ud og gå også gå lidt længere end hun er vant til for at træne så jeg er sikker på hun har fokus på mig, men det ved jeg så heller ikke om er en god ide eller måske bare ud i haven, fordi det mest er indenfor hun virker som om at alt andet er langt mere spændende især katten.

Dog er katten også begyndt at synes hun er interresant så når vi går i haven sætter katten sig i vinduet ud til haven også kan hunden ikke koncentrere sig, hverken om mig eller om at få tisset osv.

Barley .. - Jeg ved ikke det store, kun at hun blev beskreven som madglad og legesyg fra opdrætter, og at den kun har været i en hvalpegård samt fyrrum der.
    Min bekendte fortalte mig ikke særlig meget om hvordan det var hos hende, kun at hun var sød og rolig, derudover har hun ikke svaret mig, udover at give mig opdrætters nummer.

• #8   17. feb 2013 Taler vi et splitsekund?
    Eller bare at øjnene vender hen i nærheden af dig?

Hvor er du startet henne?

Hvordan tog hun imod betingning af klikkeren?

• #9   17. feb 2013 Hov, sorry, der stod at du ikke bruger klikker, sorry.. Det kan dog anbefales kraftigt. Lige præcis her er klikkeren uvurderlig smiley

• #10   17. feb 2013 Tysk jagtterrier er meget selvstændig hund, så ligner din hvalp den af sind, skal du stille micro krav i starten og langsomt øge.
    Har du overvejet at skifte godbidden ud med et bideskind/kaninskind?

Mine whipper er meget selvstændige, til hvalpetræning har jeg været fuldt tilfreds, hvis jeg bare havde 2-3 sekunders fuld opmærksomhed et par gange i løbet af træningen.
    Godbidder har ingen intersse for en lille hyper whippet-hvalp, men et kanskind og en gang ruskeleg er en helt anden sag.

• #11   17. feb 2013 CH - Ja lige pt taler vi splitsekunder.

Jeg er startet med at prøve og lærer hende at hun hedder Coco, så når jeg siger Coco, skal hun kigge på mig også får hun godbidden, meen ja.

Okay, tænker at jeg skal på biblioteket imorgen, så vil låne nogle bøger om hundetræning og klikker træning hvis muligt.

Dog ligger der ingen let tilgængelige dyreforretninger i Silkeborg for os uden bil smiley

• #12   17. feb 2013 Kirsten - Jeg har aldrig mødt en Tysk jagtterrier i virkeligheden, kun læst om den, så det ved jeg jo ikke rigtig, jeg synes ikke det virker som om at hun har vilde jagtgener. Derudover kan jeg slet ikke få hende til at lege hverken trække eller ruskelege.

• #13   17. feb 2013 mine hader trækkeleg og ruskeleg smiley

• #14   17. feb 2013 Der er jo terrier i din hund - ikke verdens nemmeste race at træne, man skal give sig 110% en terrier gør ikke noget for dig - du gør noget for den smiley

• #15   17. feb 2013 Joan - Jeg er godt klar over, at ikke alle hunde tænder på den slags, men jeg har aldrig mødt en tysk jagtterrier der ikke gjorde.
    Det er nogle fandenivoldske, driftstærke små bæster smiley

• #16   17. feb 2013 Dine godbidder er ikke lækre nok. Lever,hjerter, steg skåret i små tern er anbefalelsesværdige også selv om du ikke selv kan lide det. Man må jo prøve sig frem og finde ud af hvad hunden gider arbejde for. Terriere er iøvrigt generelt til små korte træningssekvenser og ikke til de lange....

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #17   17. feb 2013 Hæh, jeg så også i din anden tråd at du sammenligner den med andre hvalpe. Men der er jo stor forskel på hunde.

Olivia reagerede på sit navn efter min kæreste havde haft hende et par timer. Det tog 1 måned med Luna (og vi ved stadig ikke helt om hun tror hun hedder "nej")... Olivia løber mig i møde når jeg kommer hjem og står og hopper helt vildt - Luna spæner ind til min kæreste og slikker ham i hovedet. Olivia elsker at løbe efter bolde på marken, og Luna kan bedst lide og leg gemme (det er ret nemt for hun er altid under sengen).. Hunde er forskellige ; )

Hvis du nu ikke havde haft nogen andre hvalpe, ville du så også tænke at hun var mere end normalt ufokuseret, tror du?

• #18   17. feb 2013 Jeg har 2 norske buhunde og de er bare så umulige at træne hvis de ikke gider, det jeg har gjort er at starte med meget lave forventninger og krav, fundet ud af hvad der bare er det mest lækre og uimodståelige bidder, her var det leverpølse, ost, resten af en flæskesteg og så videre.
    Så er det vigtigt at du er sjovere en alt det der er omkring dig, lys stemme, sjove lyde, bevægelse samt at træne i korte intervaller.
    Massere ros og godbider ad libitum.
    Og det bedste tidspunkt at træne er når hunden er sulten, altså før maden.

• #19   17. feb 2013 Altså jeg forstår ikke helt hvorfor i mener at hun er mest som en tysk jagt terrier, når hun har flest pinscher gener. Nu har jeg jo desværre ikke mødt forældrene.

Så må jeg jo på jagt efter nogle bedre godbidder, men er nød til at erkende det ikke kan være lever og hjerte, det synes jeg er for ulækkert, får det meget dårligt af de ting.

Jeg har aldrig trænet en hvalp længere end MAKS 10 min af gangen, da jeg godt ved at fokus kan være svært for dem, men hende jeg har nu holder jo ikk engang 1 2 minutter smiley

Matilde - Det ved jeg ikke, om jeg ville synes.

Zabrina - Jeg prøver rigtig meget med lys stemme osv. men synes ikke det virker voldsomt godt o.O

• #20   17. feb 2013 Sjove lyde, bevæg dig rundt. Du skal være den lalleglade klovn, der ligner en der er klar til den lukkede smiley hvis du forstår.

Den første gang jeg var til træning med Akita og hendes kuld søster grinede vores træner helt vildt og kiggede på os og sagde "det her skal nok blive sjovt" og jeg tænkte hmm jeg har da haft en samojede kan jeg træne den kan jeg sku da også klare den her lille skid.

Behøver jeg at skrive at jeg blev klogere.
    Der var ingen tvivl om hvem det var på pladsen der havde buhunde, for vi kolm med små vin, sjove lyde og lignede nogle der for længs skulle have været medicineret og lagt i spændetrøjer. For når de ikke gider mere gider de ikke mere.
    Brug tid på at lege med hende på gulvet, hvor du er lige så tosset som hun er, smask og gab, nus hende med dit hoved.
    Du skal være den lalleglade, sjove og spændene men forudsigelige mor med et helt ton af tålmodighed.
    Glæd dig over de små fremskidt, hun skal først finde ud af at hun er hvor hun skal være og at hun skal blive der og at hun kan stole på dig, så skal det nok gå det er jeg sikker på

• #21   17. feb 2013 der er normalt krudt i pinscheren,en dejlig men frisk hund, tror din hund opfører sig mest som dem.jeg tror du bliver rigtig glad for hende,når du lige har lært at læse hende.hun er ihvertfald en smuk hund,og lyder også til at være ret sjov smiley

• #22   18. feb 2013 Altså jeg hun er meget morsom indenfor, udenfor er hun stadig ikke mega tryg, men det har hun jo heller aldrig oplevet før hun kom til os.

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #23   18. feb 2013 Er sikker på du gør det som du skal - måske tager det bare lidt ekstra tid fordi hendes første 4 måneder ikke var optimale? : )

• #24   18. feb 2013 Det er meget sandsynligt smiley men det skal nu nok gå efterhånden som tiden går smiley

Kommentér på:
Fokus?

Annonce