22. dec 2007 Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.394
FOKUS {{forumTopicSubject}}
lad mig starte med at sige at jeg ikke er særlig meget inde i politik, men alligevel kom jeg til at læse lidt om deres politiske holdninger i partiet FOKUS.
De lyder til at gå rigtig meget ind for dyrevelfærd.
Fx læste jeg at man skulle forbyde sex med dyr, hvilket jeg ikke kunne være mere enig i ( forstår slet ikke at det ikke er gjort endnu, men de har jo så travl med at forbyde racer, fordi mennesker er kommet tilskade, men glemmer hvor mange dyr der hver dag bliver mishandlet PÅ LOVLIG vis)
Noget andet jeg fandt ud af var at de var imod hundeloven, og mente der var andre måder det kan tackles bedre på.
Men af andre ting kunne nævnes transporttid af dyr, hvor meget plads de skal have i en stald osv osv..
Vil bare høre jer om jeres mening til de holdninger? om det overhovedet er et parti der kan få noget at skulle have sagt?
jan 2011
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 403
Jeg kan lide deres bekymring for vores dyr, men ville ikke støtte partiet. Det er jo det parti der opstod i Jylland under sygehus lukningerne. De vil gerne ind på Christiansborg så de er nød til at vælge noget at promovere sig på som andre ikke gør og de kan ikke blive ved med at tale om sygehuslukninger.
Hvis de overhovedet kommer ind tror jeg ikke de vil få magt som de har agt.
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.394
Er som sagt ikke en hvor politik siger mig specielt meget, men lige netop et med dyrene gjorde et lille indtryk på mig, og så er det jo altid rart at høre andres meninger .
Det med fyrværkeriet læste jeg ikke, men er enig med dig i at der skal langt mere kontrol på! For som du selv siger så vil det jo ingen ende tage, og folk bliver jo ved fra man kan købe det og til midt januar .
okt 2008
Følger: 30 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 1.093
Jeg interesserer mig heller ik synderligt for politik. Men idet min tidligere bisidder og hans kone er med til at hjælpe med at samle underskrifter, har jeg hørt en del om dette parti
og hvis man ik kun snakker dyrevelfærd, som de ellers arbejder hårdt for, så ved jeg at min bisidder kun ville gå ind i et parti, hvis han virkelig tror på det. Han har gennem tiderne hjulpet mange inkl mig selv der kom i klemme i systemet.
Men du kan jo starte med at udskrive en vælgererklæring fra deres hjemmeside. Sende den til kommunen, som returnerer den når de har kontrolleret at du er dig. Og så sende den til partiet. Det betyder ikke at du stemmer på partiet. Men bare at du hjælper dem med at få nok stemmere til at de må stille op
dec 2007
jamen overvejer det faktisk, at læse lidt ekstra på deres hjemmeside.
Syntes nemlig at det lyder rigtig spændende . Og lige det med deres fokus på dyrevelfærd er noget der virkelig er vigtig for mig! - syntes at de andre partier pt disker op med så meget indenfor det område.
feb 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 307
Men det er sku nemt at være skrankesvin. De skulle prøve at komme ud i noget hårdt fysisk arbejde, med jord under neglene, tunge løft. Det er ikke noget man holder til i længden.
Jeg er så pisse træt af de politikere vi har for tiden.
Kom lad os lukke landsbyskolerne, så dræber vi også landsbyerne.
Og for ikke at tænke på de ældre som sidder i lort til ørene og for lov til at rådne op. HUSK det sku dem der har været med til at bygge det DANMARK op vi har idag, og hvad er takken??? 15. min, rengøring 1 gang om ugen.
Men nej da..... politikerne skal da have fratrædelses bonus på millioner når de ikke gider mere....SOM 62 ÅRIGET.
For ikke at snakke om ham Jørgen-Poulsen. Han kunne da helt sikkert bedre bruge de 1,3 mill, eller hvor meget det nu var han fik da han skred fra røde kors. Når ja. fuck afrikas børn!!!! og dem der har givet penge til det...
Puhha.....det var lige lidt fra hjertet jeg havde. Jeg har ikke hørt om FOKUS, men mon ikke om det er lige som alle andre.
Go dag til alle.
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.957
Andreas:; Tror du ikke bare, at du skulle lade være med at brokke dig og i stedet bruge den indflydelse, du rent faktisk har, til at stemme på en der har de samme holdninger som dig. Håber da i det mindste du har fået det bedre med dig selv, efter at have lukket sådan en gang galde ud!
aug 2005
Følger: 38 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 93 Svar: 840
desværre forholder det sig således at de skal bruge 20.000 underskrifter for overhovedet at blive opstillingsberettiget ved næste valg og hvis det bliver her i foråret, ser det sort ud for FOKUS, for folk vil gerne have FOKUS, men er desværre ikke særlig villige til at gøre noget for at hjælpe til med at det skal lykkedes for dem.
Partiformanden Christian H. Hansen, som i øvrigt er kåret årets dyreven 2010 af Dyrenes Beskyttelse, startede partiet Fokus i marts 2010, efter at have været dyrevelfærdsordfører i DF i mange mange år. Havde så en sygeperiode i et år, hvor han havde tid til at tænke over værdier og det som betyder noget og det gjorde han forlod DF, startede FOKUS og nu hælder til RØD blok, så der er intet DF i ham mere, til dem der må frygte det.
Christian er et rigtig dejligt menneske, med begge ben solidt plantet på jorden og jeg håber virkelig hans parti får de nødvendige underskrifter.
Han gør en forskel på BORGEN og alle kan lide ham derinde, uanset om det er kioskdamen, rengøringsdamen eller ministerene.
Jeg støtter 100% og jeg er absolut heller ikke politisk anlagt! Indtil for nyligt anede jeg end ikke hvad rød og blå blok var haha
jan 2011
Jeg mener det var sygehuslukningerne der sparkede dem igang. men pyt nu med det.
Det er ligesom ikke nok i min verden at sætte fokus på dyrevelfærd, der skal jo osse andre boller på suppen. Hvis de skal ind og sidde i regeringen skal de jo osse have et standpunkt på alle de andre nærværende sager. de skal kunne samarbejde, men med hvem?
Jeg støtter den gode mening og holdning men jeg vil ikke støtte partiet.
Jeg ved ikke engang hvor de ligger henne i forhold til midten, og synes ikke jeg vil gå ind i det. Hvis de vil mig noget så må de komme på tv og fortælle mig hvad de står for. Men lur mig om de ikke liggerog flagrer et sted ovre i den røde afdeling.
Vi har så mange partier i forvejen, og se om det har hjulpet noget nogen steder, nej det forvirrer.
sep 2007
jan 2011
Hihi Det får vi forhåbenligt opklaret, når vi hører hvad de ellers står for. :-))
jan 2011
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Men politik er nu en gang meget mere end det, og der har dette parti langt fra vist sin linje hele vejen rundt.
sep 2007
jan 2011
Ja lidt lusket ikke? :-S
sep 2007
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.672
feb 2008
Jeg stemmer skam også, men man har vel lov til at have en menning.
sep 2007
feb 2008
Men det undre mig bare at man lukker skoler, sygehuse og svigter mere og mere de ældre, men man sænker skatten. Det kan jeg ikke helt få ind i min hovede. Jeg vil enda gerne betale lidt mere i skat men jeg vil ikke være alene om det. Alle skal være med.
Det er også skrevet med et hvis glimt i øjet, men det kan godt være svært at udtrykke engang imellem med nodet som er skrevet. hehe
Hvad jeg vil ha ud af det jeg skriver??? Ja....at selvom der kommer et nyt parti tvivler jeg på at det ændre noget, ja der var også mange der mente at Ny Alliance blev til noget godt, intil man fandt ud af de ikke rigtig mente noget...hehe. Men hvis FOKUS kommer i folketinget skal der jo stadig være flertal for de ting de vil have gennemført.
Jeg synte vi efterhånden har for mange partier. Ikke at nye partier er velkommen, jeg syntes bare måske at "menukortet" er for stort snart. Men okay, hvis der er folkelig opbakning så bliver de jo ved med at spøge i krogene.
Jeg har ikke læst hvilket værdier FOKUS har, men hvis de kun har dyrevelfærd på programmet er det ikke nok til at jeg vil stemme på dem, men som sagt, har jeg ikke læst det endnu.
Jeg syntes vi skal have Liste P.I.K ind i folketinget...hehe (Joke).
En helt anden ting, så syntes jeg Konservative er helt ud at skide lige nu hvor de prøver at vippe lene af pinden når hun er i udelandet og ikke rigtig har mulighed for at forsvare sig selv.....Lidt vattede efter min menning.
jan 2011
Så synes jeg du skal læse deres side som er linket højere oppe. de har meget på programmet. men hvis du kan gennemskue hvad side de hælder til så er vi nogle der vil blive glade.
Dybest set tror jeg at vi synes og mener det samme, det er bare antallet af skrevne ord der er forskellig.
feb 2008
Jeg tror du har ret i at vi mener dybest set det samme.
Hvilken side de hælder til??? Er det en ny form for Ny Alliance?? hehe
Kan du så ikke forklare mig hvad ideen er med de skatte lettelser?? hehe
jan 2011
Overhovedet ikke. :-))
Nej nogen ny aliance bliver de ikke, de mangler kendisser :-))
feb 2008
sep 2008
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.239
sep 2007
dec 2007
Jeg vil lige tale lidt af egen erfaring med hensyn til det landbrug der bliver drevet nogen steder.
Jeg har i sin tid være i praktisk i en svinestald, fordi jeg gerne ville have bruge mit grundforlød på landbrugsskolen til en hestelinie senere hen.
Jeg var i praktisk i 2 måneder og jeg var grædefærdig hver dag jeg kom hjem, for jeg var ikke klar over hvor frygtelig de dyr havde det, jeg var 16 dengang, så kan godt ske jeg var naiv, eller også var jeg faktisk havnet et sted som rent ud sagt var skide ligeglad med dyerne, lad mig forklare:
Jeg var i farestalden, hvor jeg skulle passe de nyfødte og evt hjælpe dem til verdenen.
Vi kasterede de små drenge UDEN nogen for for bedøvelse, også selvom man opdagede en 6 uger gammel dreng, så skulle man bagbenene med venstre hånd, og klemme hovedet fat mellem benene, og så eller bare skære. De gik derefter rundt med de åbne sår mens de skreg i vilden sky, fordi de andre søskende slikkede og bed i såret.
- skulle man aflive en gris, skulle man bare banke det i gulvet indtil den døde. Allerede første dag sagde jeg at det kunne jeg simpelthen ikke, men svaret var at så kunne jeg ikke få praktikken her. Grise som man kunne svinge fra over nakken og ned i gulvet, mens man holdte de stakler i bagbenene, ja de var spild af en kugle. Jeg har set mænd derude konkurrer om hvem der kunne svinge den tungeste i gulvet, og slå den ihjel på den måde!!
-Jeg blev fyrret efter 2 måneder, fordi de mente jeg to dyerne for alvorligt !
Efter min oplevelse det sted, må jeg virkelig indrømme at det at hjælpe alle de dyr som bare bliver betegnet som vandrene penge for landmændene er noget jeg brænder for.
De stakkels søer som står i en lille bitte boks hele deres liv, og folk forstår ikke at de får liggesår !! altså jeg har set sår som går helt ind til knoglen, men hun har intet valg, vil hun ligge ned, må det være i det åbne sår, på et beton gulv.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
dec 2007
Partiet arbejder bl.a. for bedre dyrevelfærd, klima- og energipolitik.
Andre mærkesager er økologisk landbrug, ophævelse af regionerne, at hospitalerne igen skal administreres af staten og mere forebyggende indsats over for fysiske og psykiske sygdomme.
Fandt lige de andre mærkesager, så det fremgår lidt mere tydeligt:)
Men en god debat vi har i gang herinde:)
jan 2011
Hvad side vil du mene de hælder til formidten?
har du gennemskuet det :-S
dec 2007
Men det er faktisk lidt svært!
feb 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 281
Sidst meldte de ud, at de går over på rød fløj, men det kan jo nå at ændre sig mange gange, de springer vist lidt frem og tilbage.
Det afholder mig meget, at han er tidligere DFér
jan 2011
Vi må jo holde lidt øje med dem. Måske viser det sig at Kira faktisk kan noget, jeg mener noget ikke kropsligt.
De får ikke nogen stemme af mig, ja så skal de da virkeligt markere sig og melde ud så jeg kan se hvor de reelt står. nej det ville nok være for mærkeligt hvis en gammel DFér pludseligt skulle hælde til rød side. men vi ser. :-S
dec 2007
Hahahah, så måske kan hun noget Susan-- som ikke er kropsligt:D
sep 2008
Det er ulovligt at kastere grise over 7 dage, uden fuld narkose..
Det er ulovligt at aflive grise over 5 kg. på den måde.. Grise under 5 kg, SKAL aflives på den måde, og grisen er død med det samme.
Så du skulle sådan set bare have politianmeldt dem..
dec 2007
Ja det kunne jeg, men som sagt var jeg 16 år, og jeg var jo sikret min uddannelse på skolen. Men da jeg blev fyret kom jeg jo aldrig tilbage dertil.
Men faktisk var det mest for at fortælle at selvom det er uovligt så forgår det sikker rigig mange steder stadigvæk.
For hvis de ansatte får god løn, og også selv er ligeglad med dyrene. ja hvem skulle så anmelde dem ??
En svinestald er jo lukket, så ingen kommer derind, udover de ansatte, dyrlæge og dem der kontrollere besætningen og forholdene.. Men alle ved jo at de kan bare kan få alt til at ligne luksus når kntrollen melder sin ankomst.
Alle andre udefra, skulle det sted jeg var, skrive under på nogen ting når de kom ind i stalden. Og et var virkelig virkelig ikke tit der kom folk udefra, den eneste gang jeg oplevede det, var da jeg havde min familie med på besøg.
sep 2008
Ja, andre udefra skal skrive under på at de ikke har været i andre stalde inden for karantænetid.. Så de ikke kommer med smitte fra andre stalde.. Mærkeligt hva? Helt sikkert lusket. Og kontrol kommer altså uanmeldt, så det bliver nok svært lige at få noget frygteligt til at se godt ud..
Og sagen var et parti, som ville lave flere regler, så hvor vil du hen med dit indlæg? Hvis du mener at de regler der allerede ikke bliver overholdt? Så var det måske bedre at styrke politiet, så de fik tid til at tage sig af mildere ting end mord.
sep 2008
Og hvad havde du forestillet dig? At der skulle komme folk udefra et par gange om dagen? Gør der det i køkkenet på en restaurant? I bageriet os en bager? På nogen andre arbejdspladser, hvor det ikke er kunder der er inde og handle? Hvem skulle bruge deres dag på at køre rundt og besøge stalde, bare for at besøge dem? Iøvrigt må de kun komme i en stald om dagen, af hensyn til smittefare.. Og i alle stalde kommer der dyrlæge forbi mindst hver 5. uge, samt kontrol uanmeldt. Langt de fleste stalde har også konsulenter, foderstoffolk, erfagrupper osv på besøg jævnligt.
dec 2007
Men ville hvis du læser starten på mit indlæg ville du vide at jeg faktisk bare spurgte til om andre kendte til det parti? ville bare have andres holdninger om det.
Gider slet ikke bruge min tid på den diskussion, da den jo er meningsløs.
Ingen er jo i tvivl om at landbruget idag er langt mere "brutal" end det var engang!
Og det er som om at du slet ikke læser det jeg skriver.
Skrev at der JO IKKE kommer folk udefra hver dag, og at derfor ikke er særlig meget af det der forgår som kommer frem i lyset.
Ja kontrol kommer uanmeldt.. til dels, for de ringer altid en halv time inden de er på stedet. På den tid kunne man hos os nå at få lagt gummimåtter hos dem med liggesår, man kunne smide strøelse hos smågrisene, osv osv.
Men virker på dig som om du vil diskuterer, og det gider jeg ikke.
Syntes at dyrevelfærd er vigtig, og mange dyr i landbruget lider stadig..
sep 2008
Det er tydeligt at du ikke ved hvad du snakker om, man bliver ikke varslet før et kontrolbesøg..
At du har været i én stald i to måneder, gør dig tydeligvis til ekspert.
dec 2007
Har også gået på skolen, hvor vi har lært en masse.
men det er fint, du ved dit, og jeg ved mit
dec 2007
ja de medicinerer nemlig selv, og det sted jeg var, var der ikke speciel meget kontrol med hvad medicin de fik, hvornår og hvor tit.
Selv mig der dengang kom uden nogen viden indenfor svin eller det at stikke et dyr med medicin, ja jeg skulle lære det på dag 1. og allerede ugen efter skulle jeg skulle jeg selv stå for farestalden, hvor jeg fik fortalt " virker dyret sløv, har ondt eller vil ikke spise, så giver du den bare 30 ml hvis det er en so, og 5 m indtil den er 8 uger"
Og som du skriver Palle, og som jeg prøvede at folklare så kommer der jo ikke folk "udefra". Landmændene støtter op om hinanden, og sådan er det bare.
Jeg har i hvert fald set den verden "indefra" og det er bestemt noget jeg til tider ikke har lyst at være vidne til-- hvilket også er grunden til at jeg dengang ikke ville til et nyt praktik sted.
sep 2008
Ja landmændende medicinere selv.. Hvad skulle der være galt i det? De ser på syge og raske grise fra 6-16 HVER dag, og har været på kurser ved dyrlægen, samt får rådgivning af dyrlægen mindst hver 5. uge.. Skulle der så være ansat en dyrlæge i HVER stald, for at gøre det samme og kontrolere óm nogen er syge? De må jo ikke køre til flere på en dag.. Jeg tror jeg vil kunne bedømme bedre hvad en gris fejler, end en dyrlæge der står og arbejder med katte og hunde, men han er mere egnet?
FOKUS