{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.055 visninger | Oprettet:

Spørgsmål om bid {{forumTopicSubject}}

Hvis en hund bider en anden hund - og der IKKE er tale om skambid, men et hul der skal tilses af dyrlæge flere gange - og ejeren af den bidende hund selv melder det til sin ansvarsforsikring, vil den bidende hund så på nogen måde være i fare for aflivning eller andre påbud?

Politiet gør vel ikke noget så længe ejeren af den hund der er bidt, ikke politianmelder?
Og det er vel ikke sådan at forsikringsselskabet eller dyrlægen anmelder det?
Og der er vel slet ikke nogen - andre end forsikringsselskaberne - der kommer til at se anmeldelsen?

Sådan har min overbevisning i hvertfald hele tiden været, men det er så ikke alle der er enige i dette. Så nu spørger jeg jer, for jeg kan ikke selv finde et præcist svar på dette.

Og så længe der ikke er tale om et skambid efter definitionen:
- Flere dybe, punktformede sår, der når dybt ned i underhuden eller penetrerer ned i muskulatur; det skal tydeligt fremgå, at der er tale om flere bid, og at det er foregået med nogen voldsomhed, eller
- udrivning (dyb flænge) i underhud/muskulatur (altså ikke kun i huden/skindet), eller
- bidlæsioner, der medfører tab af væv (bortset fra ubetydelige skader på hundeører), eller
- bidlæsioner, der medfører døden, herunder situationer, hvor en hund rusker en anden hund til døde, uden at biddet i sig selv har givet anledning til skader af en karakter som beskrevet i de foregående tre punkter.??

Vil hunden vel aldrig kunne kræves aflivet?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål om bid
  • #1   30. maj 2018 Hvis ejeren af den hund, der er blevet bidt ikke anmelder, så får politiet ikke noget at vide. Hverken forsikringsselskab eller dyrlæge anmelder.

• #3   30. maj 2018 Hvis det var sådan så ville folk retsforfølge cykelfabrikanter hver gang de evnesvagt vælter af og får kraniebrud.

• #4   30. maj 2018 Hvad Kirsten skriver.
    Bortset fra det - sikke en SMUK vuffer du har på profilen smiley

• #5   30. maj 2018 Okay tak, jeg tænkte nok det var sådan det fungerede!
    Tusind tak DKK Engelsk Cocker, hvor er du sød smiley
    Det er desværre ham som har fået sig et hul i siden efter et møde med to løse hunde der kom hen til os smiley

!!!!! EKSTRA SPØRGSMÅL!!!!!!!!!!
    - Min hund blev bidt i søndags og kom til dyrlæge og blev i første omgang ikke syet, men vi har nu fået at vide af en anden dyrlæge at det nok skal syes, så vi har en tid i morgen til det.

Ændrer situationen sig på nogen måde hvis såret bliver syet?
    Jeg har altid fået at vide at hvis en hund bider en anden hund, og den anden hund skal syes, så skal den bidende hund aflives - bum.
    Men efter at have læst på det i dag er det jo ikke et skambid bare fordi hunden skal syes.

Min hund er blevet bidt efter at to løse hunde kom hen til os på en grussti på en mark hvor hunde godt må være løse - jeg havde 3 hunde med: 2 hunde i snor, og en hund løs. Min løse hund gik hen og snusede til de to løse hunde da de kom hen til os. Jeg begyndte at gå videre da jeg ikke gad at de skulle lege, og i det jeg vendte mig om for at gå hørte jeg min hund skrige, og så havde han et hul i siden.
    Manden der gik med de to hunde sagde at det ikke var hans, men hans ekskærestes, så jeg fik hendes telefonnummer.

Ejeren af de to hunde nægter at melde skaden til sin ansvarsforsikring så mine udgifter kan blive dækket.
    Hun påstår at ingen af os så jo noget, så det kan lige så godt være at min hund er løbet ind i en gren, eller at det er sket mens de løb rundt i det høje græs, eller at en af mine to andre hunde har bidt min hund.
    Fakta er at vi stod på en grussti, ikke i nærheden af træer, og ingen af hundene løb rundt.
    Manden der gik med hundene har sagt til ejeren at vores hunde løb rundt inde i et krat. Det passer simpelthen ikke.

Ejeren af hundene sagde så:
    "Jeg vil simpelthen ikke ringe til forsikringen og anmelde min hund så han står i deres papirer som én der bider".
    Hun er bange for at forsikringen eller politiet ser det og afliver hendes hund.
    Jeg siger gentagende gange at jeg ikke vil anmelde det til politiet, jeg ønsker ikke hendes hund aflivet, jeg vil bare gerne have at hun skal melde det til sin ansvarsforsikring så jeg kan få dækket alle dyrlægeregningerne (min egen sygeforsikring vil dække det meste, men vil da gerne have dækket selvrisikoen også).

Og så synes jeg bare et eller andet sted også at man skal leve op til sit ansvar som hundeejer.
    Det var hverken et angreb eller et skambid, det var nok bare en hund der sagde "skrid med dig", men det var hendes hunde der fik lov til at løbe op i hovedet på min, uden at manden prøvede at kalde dem til sig, eller spurgte om de måtte hilse. Og det betaler min hund og jeg prisen for nu.
    Hunden fortjener bestemt ikke at blive aflivet, men den burde måske bare holdes i snor.

Jeg endte med at beslutte bare at lade sagen ligge, det er trods alt kun selvrisikoen, og jeg ønsker ikke at politianmelde, både af risiko for at hendes hund bliver aflivet eller andet, men også nok lidt fordi jeg er konfliktsky og bare ikke orker drama.

Men når jeg fortæller historien til andre, også min hundetræner og dyrlæge, siger de alle at hun skal bare leve op til sit ansvar og anmelde til forsikringen, ellers må jeg politianmelde hende.

Spørgsmålet er så: Er I enige? Ville I også politianmelde, eller ville I bare lade den ligge?

• #6   30. maj 2018 Jeg havde nok sagt til ejer, at enten tager hun den med forsikringen eller betaler regningen af egen lomme eller også må politiet indover. Man er simpelthen nødt til at tage ansvar for hvad ens hunde laver.

• #7   30. maj 2018 Som hundeejere er vi forpligtet til at opgive navn, og hvor vi er forsikrede, hvis vi er involveret i en sag hvor det er skader.
    Nægter man, er eneste mulighed at bringe politiet ind i sagen, også er det sandsynligt at der både vil blivet bøder og diverse påbud

• #9   31. maj 2018 Hvis ejer ikke erkender sit ansvar, så har du kun to muligheder:
    1: Kontakt politiet og fortæl om hændelsen samt aflever tlf nr på ejer.
    2: Æd selvrisiko og erkend, at næste gang så skal alle oplysninger afleveres på stedet.

Jeg havde valgt nr. 1, men kun pga den ligegyldighed ejer og kæreste har over for hændelsen, de vil jo ikke engang tage ansvar.

• #10   3. jun 2018 Jeg var gået til politiet. Deres hund de betaler

Kommentér på:
Spørgsmål om bid

Annonce