{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
703 visninger | Oprettet:

spørgsmål / hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej ...
jeg håber i kan hjælpe med at få afklaret nogle spørgsmål

Vi har diskuteret hvordan man forholder sig til hvis ens hund bliver overfaldet eller overfalder en anden hund. ment på denne måde.

hvis man melder det til politiet hvordag forholder de sig / ser på sagen. hvis modpart eller en selv mener hunden bør aflives. ????? hvordan vurderes situationen ??? hvem vurdere???

jeg mener overfald på hund og ikke mennesker her. og kun bid , ikke med død til følge.

synes man høre om mange sager men aldrig udfald mm. det er voldsom sambidning eller drab.

håber i ved noget for man kan ikke søge mange oplysninger og vi har diskuteret det nogle gange.

hilnser herfra smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål / hjælp
  • #1   11. sep 2008 man kan melde det til politiet.. er det en alm hund sker der som regl ikke noget. er det en hund som gentagende gange har overfaldet. kan politiet i visse tilfælde kræve hunden aflivet.. men det sker sjælent, pga den nye reform har politiet ikke tid.. ikke en gang hundekampe kan man få dem ud og stoppe mere øv...

• #2   11. sep 2008 som regl får man navn og adr og så melder man det til forsikringen og så betaler den angribenes hund forsikring din hunds dyrelæge regning

• #3   11. sep 2008 det er der noget om.

det er underligt man ikke lige ved hvordan man egentlig forholder sig til sådan noget hvis det skulle ske...

• #4   11. sep 2008 Jeg vil altid undgå så vidt muligt at min hund kommer i klammeri med en anden hund..

Det hele ligger nemlig på mig, det vil sig jeg har et ansvar, at min hund kan færdes unden problemer..

Men er det sket, så er det lige hvordan situationen er opstået, som jeg vil gå ud fra, inden jeg tager en bedømmelse af hvad der skal ske med hunden..

Kan hunden ikke møde andre hunde, uden at den ryger frem, så vil jeg da nok betænke mig på at få arbejdet med det problem..

Derfor er det altid vigtigt, at man er et skridt foran hunden hele tiden, så man kan gribe ind uden at der sker nogen noget..

• #5   11. sep 2008 hulgaards:

Jeg kan sagtensfølge dig i det du skriver... mener jeg ogsåman skal.

situationerne kan selvfølgelig være rigtig svære at vurdere...

• #6   11. sep 2008 Har også tænkt på det, møder jo hunde rundt omkring som Tulle får lov at lege med.. og tænk hvis en af dem så bider hårdt en dag:(

eller til hvalpeleg på slagelse dyrehospital, der skal man jo tage halsbånd , seler og snore af så man har slet ikke styr på sin hund når der løber måske 10 hunde rundt og leget også halv vildt, man skal kun gribe ind hvis det er alvorligt ellers skal man lade dem lege, men hvordan kan man der være et skridt foran, det HELT umuligt!.. jeg bryder mig ikke om det.. kan bedre li rundt i byen hvor min hund har snor på så jeg har bedre mulighed for at være hos den og styre legen bedre..

• #7   11. sep 2008 jo men alligevel.. jeg kom med en mine hvalp, alle andre var store hvalpe så hun blev let trampet ned hun var lige glad og legede med dem som var hun stor som dem, men det svært at gibe ind når man har så lille race jo..

• #8   11. sep 2008 hvis en hund bliver for vild, fx var der en hund tulle tumlede meget med, ejeren syndes også det var lidt for vildt for tulle, og når det er "roligt" er det let nok, men var den vild ville det have været svært ved ik om jeg så turde tihi.. men nok om det.. det var ikke det at det handlede om:)

Kommentér på:
spørgsmål / hjælp

Annonce