{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Labrador hvalp
  • #1   9. apr 2018 Nogle snorker, andre gør ikke. Ligesom mennesker...

I hvilke situationer humper hvalpen? Du er nødt til at svare på det, hvis du vil have bud på årsag og løsning.

• #2   9. apr 2018 Min labrador snorker også. Det gør nogle hunde bare - ikke noget at være bekymret for der smiley

Humpen kan være tegn på stress. Det er det oftest. Og ja, som Anne skriver er du nødt til at fortælle i hvilke situationer det sker for at få et svar, du faktisk kan bruge til noget smiley Måske kan du også fortælle, hvad I laver i løbet af en dag? Det kan også betyde noget i forhold til stress.

• #3   9. apr 2018 Har du været på biblioteket og lånt de bøger af bl.a. Anders Hallgreen, som du blev anbefalet?

• #6   9. apr 2018 John, hvis hvalpen er frustreret og stresset, hjælper det altså ikke hak at straffe den - tværtimod!

Hvis TS kunne svare på hvornår (i hvilke situationer) hvalpen humper, så kan folk komme med et målrettet forslag, som ikke involverer at "tage fat".

• #7   9. apr 2018 Det kommer nogen gange efter han har leget

• #8   9. apr 2018 Efter han har leget? Hvilken type leg? Med hvem? Hvor tit sker det?

• #9   9. apr 2018 Jeg ville afgjort heller ikke begynde at straffe mig ud af det her problem. Hvis det er stressbetinget, vil det jo ikke fjerne problemet. Hvalpen vil muligvis holde op med at humpe, men stressen er der jo endnu og hvalpen er stadig nødt til at komme af med det på en eller anden måde.

Så ja, løs problemet i stedet for blot at straffe.

• #10   9. apr 2018 Med lege tøj og vores anden hund.

• #11   9. apr 2018 Din hvalp bliver med stor sansynlighed overgearet af legen, så du skal hjælpe den til at finde ro. Du kan også holde øje med legen og stoppe hvalpen inden den når at geare helt op i det felt.

• #12   9. apr 2018 Mon ikk pga alder det ligeså godt kan være hormoner... hvis man læser den artikel, så er det ikk nødvendigvis stress! - finder det lidt underligt at det første der tænkes er stress fremfor hormonelt når det endda er hvalp/unghund..

• #15   9. apr 2018 Man vænner sig til snorken smiley Til sidst hører man det slet ikke..

• #16   9. apr 2018 Pernille, hvalpen er, hvad, 10 uger? Der er slet ikke hormoner i den lille krop endnu - det er en baby!

TS, kan du ikke prøve at beskrive situationen lidt bedre, altså fx med 3 hele sætninger? Hvis situationen er leg med legetøj, er det så kasteleg, ruskeleg, trækkeleg? Er det vildt? Er det inde eller ude? Hvem lægger op til legen? Hvornår begynder hunden at humpe jer? Stopper den pludselig legen og humper, eller er det jer der pakker legetøjet væk? Hvad gør I når den humper jer?

• #18   9. apr 2018 Jeg tænker lidt: Er det noget kæmpe problem at hvalpen humper ???? Er det ikke bare at 'pille hvalpen af' og give den noget andet at beskæftige sig med fx trille en bold (afledning). Jeg har svært ved at forestille mig at en 10 uger gammel hvalp der kommer til at humpe lidt når den har leget lidt vildt skulle være noget stort problem. Men det er måske bare mig smiley Min lille hormonbøf har da også kunnet finde på at humpe når han har været blevet overgearet. Jeg har bare afmonteret ham og afledt ham og så har der ikke været mere i det og han har fint accepteret det.

Kommentér på:
Labrador hvalp

Annonce