2.270 visninger
|
Oprettet:
Transportkasse labrador hvalp {{forumTopicSubject}}
Hej
Min mand og jeg er så heldige at vi kan hente vores nye labrador hvalp om 14 dage!
Nu er vi så kommet til at snakke om størrelsen på en transportkasse til ham på hjemturen, hvor stor skal sådan en være?
Vi kommer ikke til at køre ret meget bil med ham efterfølgende så vi håber på at vi kan bruge en af dem vi har stående!
Den største vi har passer til en voksen mops, men vi er ikke sikre på om den passer!
Er der nogen der ved det? Eller kan svare på hvad størrelse vi skal købe/låne?
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.851
En træls første tur sammen, sætter sig som evigt traume i hunden.
Kør når hvalpen er træt, sid sammen med den, nus og tal forsigtigt. Så skal I nok få en fin første tur hjem sammen.
jul 2019
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 2
Dem vil vi bruge! Jeg havde også vores sidste hund på skødet da vi hentede den, men den vejer også kun 4 kg. som voksen
Dengang fik vi bare af vide at vi skulle putte den i kasse med det samme så den lærte fra start at det er sådan det er når man kører bil
Jeg tager den nye med på bagsædet! Tak!
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.851
Hvalpe lærer ting bedst ved positive metoder og rolig tilvænning, og det gælder alt: bilkørsel, ventetid i bur, alenetid hjemme, fremmede steder osv.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Og til oktober tager vi turen igen og henter en lillesøster, det bliver på samme facon
Så det ville jeg gøre, hvis jeg var jer.
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.378
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.378
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 22 Svar: 380
Da jeg hentede Tesla, havde jeg en træningskammerat (og potentiel fremtidig hvalpekøber hos opdrætter) med, så der sad jeg med Tesla på skødet hele vejen hjem.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.528
De har været træt og har sovet.
Men måske er det grunden til at Gaddafi er en stor kaot?
Isabelle, det er ikke ret sikker at hunden sidder ved fødderne ved passagersædet, tværtimod.
For en del år siden var der en famillie der kørte galt på grund af det.
Mener endda, at en af passagererne fik varige men.
De havde hvalpen til at ligge nede ved fødderne.
Den sov, men pludselig vågnede den i panik og sprang over til fødderne af ham der kørte.
Det gik så stærk, at passageren på passagersædet ikke nåede at reagere.
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
Jeg er med på at det er en stor omvæltning for hunden. En sund hund behøver ikke at overbeskyttes. Jeg har haft mine hunde på skødet. Have de sovet i et bur ville det ikke have gjort nogen forskel. Altså var det nok egentlig for min egen skyld.
jul 2019
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 2
Jeg sidder og er utrolig splittet, men jeg hælder mest til at tage et bur med og vurdere på dagen hvad der virker rigtigt
Min mand er lige så splittet som jeg så han er ikke til hjælp med hensyn til at træffe en beslutning
Men... Er det nogle af jer der har en fornemmelse/viden om hvor vidt en labrador hvalp på 9 uger kan være i et bur fra en voksen mops?
Jeg kan Google mig til at de vægtmæssigt vil ligge på omkring det samme men det eneste jeg har personligt kendskab til er vores egen lille vaps på 4,5 kg som voksen
Og jeg er sikker på at hans kasse er for lille!
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.528
Kan du ikke låne et lidt større bur hos en eller anden ?
Hvor bor du henne ? Hvis det er i nærheden af mig, så må du gerne låne mit.
Transportkasse labrador hvalp