{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.496 visninger | Oprettet:

AT
AT
Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 971

bil skade, forsikring? {{forumTopicSubject}}

har nogen af jer erfaring med bilskader, og behandlingstiden ved forsikringen?

en båtnakke vælger at kører direkte ud foran vores bil idag, da vi kommer kørende til konfirmation.

vores bil er godt og grundig smadret i højre side, og kan derfor ikke køres i.

vi er totalt afhængige af bilen :s

så er egentligt nysgerrig på hvor lang behandlingstid i har oplevet, pg hvordan forløbet har været.

hvordan vurderes der om der skal gives tilsvarende bil, eller om bilen skal repereres?

ja, ventetiden er forskellig,men er bare nysgerrig.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bil skade, forsikring?
  • #1   8. apr 2018 I skal da ikke vente på forsikringen. I melder det da bare. Enkelte forsikringsselskaber har så fordels mekanikkere der skal bruges.

Men så låner man jo bare en bil mens de vurderer om bilen skal total skades eller ej

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#2   8. apr 2018 henrik: vi kan ikke melde det før i morgen, da skades afdelingen havde lukket.

jeg spørger jo netop om hvor lsng tid det ca. tager fra at det er meldt til forsikring, til at sagen er færdig behandlet og vurderet.

• #3   8. apr 2018 Vi har ikke skulle undvære vores bil ved skade. Har meldt det til forsikringen og fået anvist et værksted.

Herefter har vi været forbi værkstedet, aftalt tid og fået lånebil ved aflevering. Vi har så heldigvis fået lov til at bruge vores lokale forhandler værksted.

Ved aflevering af bilen har jeg udfyldt en anmeldelse med tegning af “ulykke” og beskrivelse samt modpartens oplysninger. Værkstedet tilkalder en taksator, der besigtiger skaden og resten er så foregået mellem forsikring og værksted.

Vi har så ikke været ude for andet end lettere materielle skader.

• #4   8. apr 2018 Har ikke nogen erindring om, at det har taget lang tid eller er blevet forhalet. Det har været tydeligt, hvem den skyldige var i vores tilfælde.

Har både været “offer” og den skyldige.

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#5   8. apr 2018 Linda: jeg håber at det går så let med at få en lånebil. ellers er det godtnok håbløst for os.

hele højre hjørne foran er totalt krøllet sammen, og hele højre side er en stor bule med ridser -,-

jeg er spændt på hvad de soger i morgen..

• #6   8. apr 2018 Vi har i hvert tilfælde ikke haft problemer. Også selvom det har været forskellige forsikringsselskaber.

Håber forresten at ingen kom noget til smiley

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#7   8. apr 2018 linda: der er heller ingen tvivl om hvem den skyldige var i dette tilfælde,.

vi kommer kørende ad en lige vej, og til højre holder en bil parkeret,lige inden at vi passere den, foretager fører en skarp uvending, direkte ud i os/vi kører direkte ind i hende.

men fejlen er klart hendes, heldigvis var det kun i en 50 zone.

• #9   8. apr 2018 Sviger totalsmadrede deres bil sidste forår...der gik vist max 11-2 uge før end de havde dommen og bestilt ny bil.

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#10   8. apr 2018 rotterne: det er alligevel en del tid smiley

den eneste erfaring jeg har med forsikring, er da min søn hælde et glas vand i min næsten nye computer. vi ringede ind, forklarede hvad der var sket, og 3 dage efter stod computerens fulde beløb på min konto, det var virkelig overraskende hurtigt.

så jeg er lidt nysgerrig på hvad der sker mm.men nu ved jeg da en smule om hvad jeg kan forvente.

• #11   8. apr 2018 Det var godt, der ikke skete noget smiley

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#12   8. apr 2018 linda: vi er heldigvis sluppet med skrækken.

vi havde begge børn med i bilen, den mindste forstår ikke nok endnu, men den store var ret påvirket en del tid efter. men han klarede det så flot, i forhold til hvor voldsomt det faktisk føles.

jeg har aldrig så meget som ridset en bil, så det brag der kom var virkelig overraskende højt.

• #15   8. apr 2018 Sviger havde også taksator på deres bil.

Vi har også haft taksator ude for max et par år siden, da en dame havde glemt at trække håndbremsen i sin bil på Nettos parkeringsplads smiley

Og værkstedet har blot agteret kontakt mellem taksator og os.

• #16   9. apr 2018 Da datteren påkørte en hund og efterfølgende skulle have bilen på værksted gik det ret hurtigt. Jeg snakkede med forsikringen mandag formiddag. Afleverede bilen på værksted om eftermiddagen. De sørgede for taksator osv. Tirsdag ugen efter kunne vi hente bilen igen. Så 8 dage. Forsikringen havde vi ikke kontakt med igen da de jo tog sig af at kontakte hundeejers forsikring.

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#17   9. apr 2018 trine: det lyder dejligt ligetil.

tak for info om modtaget penge og lånebil, den er god lige at have i baghovedet. smiley

jeg håber at de nøjes med at lave bilen.det er en ældre bil,men vi er simpelthen så glade for den, og den kører som en drøm, og man kender dens lyde mm. men nu må vi se hvad de siger senere smiley

• #18   9. apr 2018 da der var en som bakkede ind i vores bil - udvesklede vi navn, adresse, tlf, nr.plade og forsikring. Så anmeldte jeg det til min forsikring, kunne jeg gøre på nettet. kontaktede værkstedet, afleverede bilen - fik lånebil ind til vores bil var færdig. forsikringen stod for at alt papir arbejdet med den anden forsikring.

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#19   9. apr 2018 Vi har fået en låne bil, efter mindre argumentation.
    Forsikrings damen sagde at vi fik en - værkstedet vidste intet.

Damen som var skyld i ulykken, har taget fuld ansvar, så det er på plads.

Nu må vi bare vente og se hvad taksatoren vurdere bilen og skaden til.

Forsikringen laver skaden hvis den koster under 65% af bilens værdi, så med tanke på at hele højre side skal skiftes, kølerhjelm, og kofanger foran, højre hjørne foran, og at dækket ser skævt ud, så tror jeg næppe at bilens værdi er i nærheden af hvad det koster smiley men man ved aldrig.

• #20   9. apr 2018 Godt at I fik en lånebil trods uklarhederne værksted og forsikringsselskab imellem.

Spændende hvad “dommen” bliver. Sagde de noget om, hvornår I kunne forvente at få besked?

• #21   9. apr 2018 Husk og få udskiftet autostolene.

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#22   9. apr 2018 Linda: Ja, ellers havde vi været på spanden..

Altså som jeg forstod det, så ville der komme en taksator ud allerede i morgen, og tror faktisk allerede at vi ville få svar i morgen om hvorvidt de reparere bilen, eller giver os en tilsvarende. smiley

Det er noget så simpelt som en Skoda Fabia, fra 2006, så det er vidst meget lige til for taksatoren og vurdere den.

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#23   9. apr 2018 #21: Den forstår jeg ikke helt?

• #24   9. apr 2018 Man siger gerne, at autostolene skal udskiftes hvis de har været indblandet i en ulykke.
    De kan have fået tryk eller måske en revne uden i kan se det og så er de ikke sikre mere.

Prøv kontakt FDM og snak med dem, forsikringen burde tage det.

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#25   9. apr 2018 Betina: Når, på den måde.

jeg det ved jeg godt.. smiley

godt at de er spritnye begge to... smiley smiley
    Men tak for tippet, må prøve at kontakte FDM, og hører dem ad.

en ting er sikkert, skal de skiftes, så for forsikringen lov at betale, om de vil eller ej.. jeg nægter at smide nogen form for penge i det her.. smiley

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#26   10. apr 2018 jeg har lige talt med forsikringen igen.
    Begge autostole bliver mere eller mindre erstattet.

hold nu op en god og hjælpende service inde fra Alka!

al den frygt jeg havde om bøvl og besvær kan jeg vidst godt pakke langt væk, for der er slet intet at komme efter.

• #27   10. apr 2018 Godt de tager dem - så må du ud og have hentet nye.
    Nu har du heldigvis ikke langt til Ønskebørn, hvis jeg husker rigtigt bor du i Aabenraa smiley

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#28   10. apr 2018 Betina: Helt rigtigt.
    Men jeg nægter at tage nogle penge op ad lommen.
    Så må vente til at der står nogle penge på min konto. smiley

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#30   10. apr 2018 Trine: De plejer at have en side hvor man kan købe ting istedet for at få pengene udbetalt.

Eller det havde de ihvertfald ved top Danmark smiley

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#32   10. apr 2018 Trine: Ja okay smiley

Men nu må vi se hvad der sker..

Ivrige mig, troede at taksatoren ville ringe inden for 5-10 min, det er så bare 3 timer siden smiley

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#34   12. apr 2018 så er det hele afsluttet.

sike en fantastisk hurtig og effektiv service. smiley nu venter vi bare på at pengene kommer ind på kontoen så vi kan købe en ny bil.

• #35   12. apr 2018 Fedt med effektiv service! Og må man sige god fornøjelse med den forestående “biljagt” smiley ?

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#36   12. apr 2018 linda: ja.

vi fik 27500, og jeg håbede på 15000, så der er da lidt håb forude smiley

• #37   12. apr 2018 Fedt for jer! Håber I finder en fin bil smiley

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#38   12. apr 2018 Tak Linda.

Vi håber også at vi akn finde noget tilfredsstillende. Vi var så glade for vores gamle bil smiley

• #39   12. apr 2018 Spændende hvad i finder smiley Ved I hvornår I skal aflevere lånebilen?

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#40   12. apr 2018 linda: forsikringen dækker i max 14 dage. så max on 14 dage. smiley

• #41   12. apr 2018 Dejligt når forsikringerne går nemt. Jeg har selv haft et meget positivt forløb med Alka.o De satte så min præmie ret meget op efterfølgende, og skiftede derfor til GF. smiley

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#42   13. apr 2018 lotte:jeg har kun talt med en som var en ko, ellers har alle anfre været så søde.

nu er alka heldigvis modpartens forsikring, og vores er slet ikke indblandet, så det enesye vi skal punge ud, er 1 kr pr. kørt km i lånebilen - hvorfor vi dkal betale pas..

• #43   13. apr 2018 Det var da underligt. Vi har kun betalt for brændstof i lånebil (100 km pr. dag) Aldrig pr. kørt kilometer smiley

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#44   13. apr 2018 linda: vi skal både betale for brændstof og 1 kr. pr. kørt km..

den surr dames begrundelse: de skal jo have dækket nogle af deres omkostninger smiley

min bare... jeg skal ikkr punge noget som helst ud, fordi at deres kunder ikke kan finde ud af at kører bil. så drn 1 kr. pr. km. kan de godt glemme. smiley

• #45   13. apr 2018 Hmm...har du talt med dit eget forsikringsselskab? Bare for at høre hvad de siger smiley

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#46   13. apr 2018 Linda: nej, det har jeg faktisk ikkr:-)

• #47   13. apr 2018 Og sikke en latterlig begrundelse smiley Den synes jeg dæleme ikke er gangbar smiley

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#48   14. apr 2018 Linda: Det er en rigtig latterlig begrundelse.. Men hun var heller ikke just verdens mest service mindede person - eller også havde hun bare en ufattelig dårlig dag smiley

Vi har lige købt ny brugt-bil.. Så den glæder vi os MEGET til at få hjem i løber af næste uge..

• #49   14. apr 2018 Fedt mand! Hvad fandt i så smiley ?

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#50   14. apr 2018 En fiat grande Punto, kørt 110.000, passet hysterisk på, ser ud som ny, alle service overholdt, og lige ordnet for 13.000, alt i tip top stand smiley

Jeg har altid gerne ville have en punto, og nu fik jeg det endeligt smiley

hvad er det man siger - intet er så skidt, at det ikke er godt for noget.

• #51   14. apr 2018 Tillykke med den nye dyt! Fedt, når nu det så skulle være smiley

Kommentér på:
bil skade, forsikring?

Annonce