{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.786 visninger | Oprettet:

Naboens (køter) {{forumTopicSubject}}

Hej har læst lidt omkring på nettet hvad man gør med naboer der er hunde ejere og endte herinde , naboens hund gør hver gang jeg nærmer mig min have ,og det har den gjort i snart halvandet år siden de flyttede ind , og det er en hvid schæfer lignede så ikke små bjæf som naboen på den anden sides basset hunde , som foreslået herinde i andre tråde snak med naboen det har indtil videre ikke hjulpet for de siger hver gang han kun er nogle år gammel og skal have lov til at larme indtil han bliver ældre , læste på et par bolig forums samme emne at det er svært at få politiet til at løse problemet , grunden til jeg skriver for yderlig råd fra hunde ejere er at jeg er lidt træt af mig selv ,for da jeg kom hjem fra arbejde idag gøede den selfølgelig igen af mig allerede inden jeg var ude af bilen ,hvilket resulterede i jeg gik i garagen og afmonterede udstødningen på min motorcykel og startede den op og lod den stå og brøle i haven en times tid , men det eneste jeg opnår ved det er jo de bliver lige så sure på mig om knap 1.5 år som jeg er af dem idag , hvad skal jeg gøre ? Er motorcykel uden udstødning løsningen så de heller ikke kan bruge deres have ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Naboens (køter)
  • #1   21. feb 2018 Er den altid ude?

• #2   21. feb 2018 Nej kun 3-4 gange om dagen i ca en time i vinter halvåret , men sidste sommer deres første sommer herude var den næsten ude samtlige lyse timer.
    Har prøvet at bestikke den med flere posfulde godbider gennem hækken men den er kun stille sålænge den æder godbiderne og starter så op når den ikke får flere.

• #4   21. feb 2018 Hvad med om aftenen, er den ude der?

• #5   21. feb 2018 Konstant hvis jeg nærmer mig min egen have eller når den kan høre mennesker eller andre hunde , problemet er at deandre naboer som også har hunde der kun gør normalt vil ikke være med til at anmelde dem , alle hundene i nabo laget har aldrig været et problem da de kun gør normalt som hunde nu engang gør , og de ivl alle snakke med mig pågrund af jeg altid har godbider liggende , men de nye naboers er en pestilens for ikke at sige fanden i pels.

• #7   21. feb 2018 Ja den er også ude om aftenen , sommer sæsonen var den ude hele tiden men henover vinteren kun 3-4 gange om dagen , men manden og konen har skiftende arbejdstider og de lukker den begge ud inden de tager afsted og når de kommer hjem , så den kan gø kl 5 om morgenen nogle gange og tæt på midnat andre gange , og det er 7 dage om ugen.

• #10   21. feb 2018 Altså står den og skaber sig feks. kl. 5 om morgenen eller tæt på midnat, så ville jeg da ringe til politiet.
    Du kan evt. optage det på din telefon også som bevis.

• #11   21. feb 2018 Er udmærket godt klar over det ikke er hundens fejl men derimod dens ejere , men vil være træt af at skulle rykke den bøgehæk jeg og den gamle nabo plantede nogle år inden de m med hunden flyttede ind for at kunne sætte et motorvejs støjværn op i 3-4 meters højde for at tage den værste støj , det vil de nok også klage over da det vil fjerne al sol fra deres have , men har ikke klippet hækken hele sommeren i håb om den ville blive tyk nok til at den ikke kan se mig , men det er desværre nok bare den høre et eller andet.

• #12   21. feb 2018 Man må ikke genere sine naboer på den måde, så er det jo lige meget om det er hundegøen eller græsslåning til midnat.

• #13   21. feb 2018 Det er da lige meget om det ikke wr hundens skyld.
    Du skal også kunne være på din grund uden konstant gøen.

• #14   21. feb 2018 Du kan ikke gemme dig uanset hækken størrelse. Hunden kan både høre og lugte dig - og jeg har flere tilfælde hvor jeg mistænker at synet er en af de sanser de bruger mindst.

Jeg ved at det et vanvittigt svært at sanktionere husejere med andet end mundtlige advarsler. Jeg ved det er svært men jeg tror virkelig på at dialog er vejen frem. I bliver begge straffet ekstremt ved en åben nabokrig men jeg kan virkelig godt forstå det er træls. Schæferen kan virkelig snakke og gø meget.

• #15   21. feb 2018 Stik dem en bog om mentalstimulering af hund samt Anders Hallgrens "forstår du din hund?" Det lyder som om de savner lidt viden. Hunden keder sig frygteligt viser den adfærd.
    Politiet er eneste måde at løse problemet på, hvis ikke de lytter til dig. En hund må ikke forstyrre den offentlige ro og orden.

• #18   21. feb 2018 De ved godt hvor meget den gør har snakket med dem om problemet nogle gange , de er bare ikke villige til at løse deres problem da de ikke mener det er et problem da de er hunde elskere bare af den uintelligente slags , selvom jeg er motorcykel elsker ved jeg godt at mine naboer ikke gider høre på 120 + decibel motor larm nogle timer hver dag , gjorde det bare af ren frustration så de selv kunne få en time af hvad jeg har levet under de sidste 15 mdr , er bare træt af de vil have det skal køres helt derud hvor politiet skal have lov til at afgøre deres hunds fremtid.

• #19   21. feb 2018 De skal da bare tage hunden ind konsekvent hvergang den lægger op til den adfærd. Slut prut med at være i haven. Og så se og komme ud med hunden istedet. Lade den få brugt sit hoved så den ikke selv skal finde på sjove aktiviteter..

For hver dag de ikke korrigere adfærden bliver den sværre at styre. Så at vente er at bide sig selv i røven.

En hund må som sådan godt gø i sin have, men ejeren må simpelthen ikke lade stå til og ikke agerer på det hvis det generer. Og det må ikke være vedvarende.
    Hvorfor vil naboerne ikke være med i en klage?
    Som loven egentlig er er det ikke nok en enkelt nabo føler sig generet, men derfor plejer politiet nu alligevel at tage en snak med folk om det.
    Jeg synes i skal givet det et sidste forsøg og sige de må løse det, eller må politiet vurderer om hundens gøen er for meget eller er ok.

• #20   21. feb 2018 Der findes desværre Mange af den slags personer med hund i mit område også - Lyder ikke til at hunden kommer ud at gå/træning eller andet der kan stimulere den og dermed afhjælpe problemet smiley Og selv hvis de endelig gik i gang med at træne problemet væk skal du nok være indstillet på at det tager tid når det er blevet til en dårlig vane!

Hvis det var mig ville jeg nok forsøge mig IGEN at snakke dem til fornuft og fortælle dem på en PÆN måde at du er meget desperat efterhånden og hvis du så føler at samtalen ikke går bedre end den plejer så ville jeg sige til dem at så ser du dig desværre nødsaget til at gå til politiet og udforske andre måder at få dem til at tage deres ansvar seriøst. - Men det er vigtigt at holde den pæne tone hele vejen igennem fordi vrede (selvom det er svært) vil formentlig kun gøre dem endnu mindre samarbejdsvillige desværre..

• #21   21. feb 2018 og måske endda i værste tilfælde trodsige/stædige..

• #23   21. feb 2018 Jeg takker mange gange for alle rådene , den med politiet har jeg læst på de bolig forums jeg læste på om emnet inden jeg røg herind for at læse en lignende ældre tråd , den virker ikke når man står alene , så myndighederne er nok ikke vejen frem , tager en snak med naboen med hunden imorgen og giver dem ultimatummet at motorcyklen uden udstødning bliver startet hver gang deres hund gør og for lov til at køre en time ,på den måde er det dem selv som afgører hvor længe alle haver i området ink deres egen skal være ubrugelige , om ikke andet kan det måske vække deandre naboer så de indseer der må gøres noget ?

• #26   21. feb 2018 Politiet kan altså sagtens hjælpe dig. En hund der skaber sig er til gene og det må den ikke være.

• #28   21. feb 2018 Jeg har et godt forhold til alle naboer pånær dem med den ekstremt gøende hund ,sidst genboens nede bag ved hund stak af stod den i min have og ventede på jeg kom hjem da det er mig der går ned og giver den godbider , det er mig der reparer naboernes ungers elbiler og lignende når de går istykker ,da dem på den anden side af vejens kat stak af gennem et åbent vindue de havde glemt hentede de den ved mig , af en eller anden grund kommer alle til mig både 2 og flerbenede , og inden nogen får den ide jeg ikke kan lide dyr så se hvordan mine fisk lever, de hygger sig på 4,2 m2 , jeg er generel meget rolig og dæmpet , men idag flød bægeret over efter 15 mdrs spetakel fra de nytilflyttede naboer.

profilbillede
  • #29   21. feb 2018 #27
    Hvis du læste et af mine første indlæg skrev jeg at jeg undlod at klippe hækken i håb om begrænset udsyn til min have kunne begrænse gøen fra deres hund , så her er det nabo hunden der er den creepye , enda en galsindet creepye en af slagsen , jeg har bare nået til det punkt jeg intet vil have med de nye naboer eller deres hund og gøre , jeg havde faktisk tidligere overvejet at bygge sådan et motorvejs støjværn mod dem , men skal den have nogen effekt skal den være langt højere en de tilladte 180 cm der må være i et vilakvarter.

• #30   21. feb 2018 Problemet med mc'en er jo, at den ikke kun generer de trælse naboer, men også alle andre naboer, så det er nok ikke en god løsning.
    Men har du evt. deres telefonnummer? I så fald ville jeg da ringe til dem kl. 5 om morgenen, når hunden gør og fortælle, at du faktisk havde tænkt dig at sove, men deres hund gør det temmeligt svært.

Det kan være rigtigt svært at gøre noget ved larm fra naboer, men når dialog er forsøgt, så synes jeg, som andre her i tråden, du skal prøve at ringe til politiet alligevel - hvis de siger, de ikke kan/vil gøre noget, så er du jo ikke værre stillet, end du er nu. Så gør nu forsøget alligevel, men start evt. med at samle lidt dokumentation (skriv ned når den gør, hvad tid på dagen, hvor længe osv. så der er et samlet overblik over, hvor stort problemet er, optag evt. larmen med telefonen osv), så når du ringer til politiet, så kan du faktisk fortælle præcist hvornår og hvor meget den gør. "i går kl. 15.30 og igen i morges kl. 5.00" virker bare lidt bedre end "jeg synes altså det er rigtig tit den gør" smiley

At hundeejerne vil vente til den bliver ældre lyder da helt håbløst - det er jo netop når hunden er ung, at man skal lære den de gode vaner, som man gerne vil have den gør brug af, når den bliver ældre... lyder som ret tumpede hundeejere.

Dyrenes beskyttelse har/har haft en folder liggende om det her med, at "du har valgt at have hund, det har dine naboer ikke" - hvis den stadig ligger på deres hjemmeside, kunne du jo prøve at printe den ud og smide i naboens postkasse.

• #31   21. feb 2018 Hvorfor mener de den skal have lov at larme til den bliver ældre?

Det er jo netop når den er ung den skal lærer at man ikke gør af alt og alle udenfor grunden

• #33   21. feb 2018 Altså....man kan jo også gå til omvendt krigsførelse! Hver gang den gør, så roser du og smider godbidder i hovedet på den, og håber på, at dine naboer bliver trætte af larmen. Vælg gerne tidspunkter til din "træning" det falder sammen med tidspunkter, hvor de er trætte....

Nå ja - spøg til side. Saml flyers for lokale hundetræningssteder, og kopier, så du kan dumpe en i deres brevsprække med jævne mellemrum. Der er ingen tvivl om, at hunden keder sig, og mere aktivering vil have en gavnlig effekt.
    Du kan evt krydre dine leveringer i postkassen med flyers for det lokale dyreinternat....

• #35   21. feb 2018 Bare til obs. så er det ulovligt, at lade et køretøj stå i tomgang i mere end 1-5 minutter, alt efter reglen gældende i ens by. Det vil være skod hvis de ender med at melde dig ...

Og så er det ikke fair at genere alle andre naboer, fordi du har en nabostrid med en enkelt.

Jeg synes den med at ringe dem op/banke på deres dør (hvis du kan komme til den for hunden), hver gang hunden generer dig, lyder mest konstruktivt. Det bør da være motivation nok til, at de tager sig sammen, og træner hunden til at klappe i.

Har du mødt hunden, snakket med den? Min bjæfer gøede af vores nye naboer i starten. Det stoppede da jeg inviterede dem til at møde hende. De fik at vide, at de bare skulle bede hende klappe kaje, at jeg var ved at træne hende, og ellers har de mit telefonnummer, så de kan kontakte mig.

Det hjalp endnu bedre, da der kom hegn op (da naboens unger fandt det sjovt at stikke ting igennem hækken, og kaste snebolde etc. efter hende, hvilket gjorde det sværere, at træne hende til at ignorere dem) ...

Måske det kan blive nødvendigt med et tæt hegn, selv om det selvf. er træls med hækken ... Men hvis det kan give ro?

• #36   21. feb 2018 Optag hunden og ring dem op og afspil det i telefonen kl 03. smiley

• #37   22. feb 2018 Vi boede i boligblok for mange år siden. Hund var forbudt der, men flere havde det alligevel.
    Familien under os købte en dag en stor blanding, som de slet ikke kunne kontrollere. Da den en dag havde gøet i fem timer nonstop, ringede jeg til politiet og udtrykte bekymring for om familien mon var kommet til skade inde i lejligheden pga hundens reaktion. De kom ud og kiggede samme dag. Og det hjalp.

• #38   22. feb 2018 En eksalering af konflikten hjælper ingen. Hvad siger de andre naboer til hunden ? Kan i evt. komme med en pæn henvendelse fra jer alle naboerne? ? Er der evt. en grundejerforening der kan træde til - nogen gange hjælper det faktisk hvis folk får en henvendelse fra grundejerforeningen om at dæmpe deres hund lidt.
    Det er OK at en hund gøer lidt, men det er hverken OK for hunden eller naboerne at den gøer hver evig eneste gang der er noget der bevæger sig. Og at påstå at en schæferting holder op med at gø når den bliver ældre tyde da i den grad på manglende viden om hunde smiley Du kan jo evt. også henvise naboen til dette forum; det er muligt at lære en hund ikke at gø konstant.
    Jeg kan virkelig godt forstå din frustration; Jeg er selv i en lignende situation. I 2012 fik vi nye genboer. De har en Austrailan Sherpherd, som aldrig kommer uden for haven (seriøst!). De har en havelåge lige midt for enden af vores indkørsel. Hunden er meget ude og den gøer HVER gang der kører eller går nogen på vejen og den flegner helt ud når os og vores naboer er i vores indkørseler eller bevæger os rundt i vores haver. Jeg har slet og ret været nødt til at lære mine hunde at når vi er ude så vanker der godbidder hos mig når genboens hund gøer. Ellers kunne det være blevet lidt af en koncert da min Dobermann bestemt også godt kan lide at høre sin egen stemme. Vi har snakket med genboerne om det, men deres holdning er at en hund skal have lov at gø (det blev faktisk kommenteret at hun synes det er synd for mine hunde at jeg beder dem tie stille når de gøer i haven smiley ). Vi gider ikke nogen nabokrig, så vi har resigneret og finder os i larmen smiley Men det er dælme trælst at skulle sidde på sin terasser og nyde en sommeraften og så står genboens hund og galper op i et væk fordi der føres en dæmpet samtale ovre hos os.
    (det er så også blevet til at bære nu da vi er ved at sælge huset og flytter ud på vores lille 'bondegård' til sommer smiley ). Desuden er hunden tudsegammel så det får en naturlig ende snart. Det kan du selvfølgelig ikke bruge til særlig meget. Men altså sådan helt overordnet så kommer man længst ved at være fornuftig og komme med løsningsforslag istedet for en konfliktoptrapning.
    ... atlernativt må det være politiet man kontakter.

• #39   22. feb 2018 Jeg ville da gøre som der blev foreslået længere oppe, blive gode venner med hunden og drøne nogle godbidder over til den, få noget kontakt, det kan jo være at det virker bedre og at den rent faktisk bliver glad når den hører/ser dig smiley

• #40   22. feb 2018 TS skriver helt i starten, at godbidder gennem hækken er afprøvet smiley

• #41   22. feb 2018 Synes da ellers at jeg læste det hele igennem, det kunne da være at jeg skulle pudse brillerne så smiley

• #42   22. feb 2018 De skal mødes face to face, ikke kun gennem hækken. Hunden skal lære at TS ikke er en trussel og ikke behøver at få et vov med på vejen.

Min vov, som er en bjæfer, og derfor er kendt for at gø MEGET, gør kun hvis naboerne får gæster på mærkelige tidspunker, fx. om natten. Ellers er naboerne blevet en del af hendes flok, og det er betryggende, da hun jo holder øje med deres unger. De kan rende rundt og larme, kæft hvor de unger dog larmer, og hun kan tøffe rundt og hygge sig i haven, uden at føle at hun skal gø konstant.

Kommentér på:
Naboens (køter)

Annonce