{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
849 visninger | Oprettet:

Ang. salg af hund {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har jo lige læst om en der skal af med sin hvalp pga. allergi, og da allergimidicin ikke kan sammen med det medicin hun får nu, er der ikke andre muligheder for hende end at sælge hvalpen.

Og hvorfor bringer jeg det op en en ny tråd??

Ja, det er pga. ytringer om at man gør for lidt. Men hvor står jeg så?? Jeg har solgt min lille dværggravhund, der nu er 7 mdr. fordi hun - Luna - ikke kan med beaglen Leika. Mit problem er at Luna er meget domminerende overfor Leika, så meget at Leika er bange for hende. Og denne situation er med til at stresse begge hunde totalt. Og i yderste konsekvens, vil jeg ende op med to utrykke og overstressede hunde, og at ingen af dem vil være en optimal familiehund.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. salg af hund
  • #1   16. jan 2007 Heidi

    det er ikke for at være flabet, men hvad er det helt præcist du spørger om her?


  • #2   16. jan 2007 Jo ups, om jeg også er en af dem der gør for lidt??
    Det er jo ikke en nem bestutnng, men jeg føler at det er det eneste jeg kunne gøre.


  • #3   16. jan 2007 Jeg synes at en hvalp har ret til at være hvalp, uden for meget konflikt fra starten. Derfor har jeg personligt ikke at et problem med at du indser at det ikke går med dine to hunde. Så længe ejerskiftet foregår på en ordentlig måde

  • #4   16. jan 2007 det er jo en anden sag når dine hunde IKKE kan sammen! så er der jo ikk så meget at gøre.. så må du jo bare gøre dit yderste for at hunden får et godt og blivende hjem...

  • #5   16. jan 2007 Det gør jeg helt klart, og det er heldigvis ikke så langt væk, så mine unger kan stadig besøge hende.

  • #6   16. jan 2007 Har også stået i den situation....
    Jeg synes det må være op til folk selv at finde ud af, hvad løsningen skal være.
    Synes man selv, man har gjort hvad man kunne for hunden...

    Seriøst kan jeg ikke få ondt i røven over at folk sælger/bortgiver deres hund om det så er fordi de bare ikke gider den mere....

    (ærgrer mig bare over at nogen personer anskaffer sig hund uden at tænke over fremtiden med den)


  • #7   16. jan 2007 Jeg havde nok rullet lidt m øjnene hvis den var 12 uger, men ved 7 mdr har du gjort hvad du kunne

  • #8   16. jan 2007 Synes folk herinde er ALT for hurtige til at dømme folk der skal af med deres hunde og jeg tager mig selv i at gøre det (inde i mig selv) næsten hver gang jeg ser en hund til salg, uden jeg har tænkt videre over det.

    Men ved godt at mange af de tilfælde faktisk er reelle nok, og folk ofte har tænkt over hvorfor de skal af med deres hund - og jeg faktisk ikke burde blande mig.


  • #9   16. jan 2007 Nej det mener jeg ikke. Er det sådan, så er det sådan, og jeg synes, det er godt, at du indser dit og hundenes problem, som jo ellers tegner til at blive meget vanskeligt resten af deres tid.

    Jeg synes måske, uden at spille bagklog, at du skulle have overvejet det, før du købte hund , født så tæt på som den første, da der jo nemt kan opstå problemer blandt jævnaldrende hunde, hvor det er sværere for dem, at lave et hierarki. Det har jeg i hvert fald hørt.


  • #10   16. jan 2007 Jeg synes det er vildt latterligt at folk går så meget op i at nu skal den og den af med sin hund... For det meste er der jo en reel grund til at man vælger at skulle af med den, uanset om det er allergi eller at hundene ikke kan med hinanden...

    Dog vil jeg sige at hvis det er en der gang på gang skal af med først den ene og så den anden, for derefter hurtigt at anskaffe sig en ny, det kan jeg bare ikke tolerere... Der er jo så heller ikke en reel grund til at skulle af med den...


  • #11   16. jan 2007 Jeanette: kommer det ikke igen an på grunden?

    hvis hunden har alvorlige fejl, så ville jeg da sende den retur til opdrætter med det samme.


  • #12   17. jan 2007 Janne H.
    Det har jeg så også prøvet - en døv dalmatiner.
    Og ja, jeg er blevet klogere, jeg vil aldrig anskaffe to hune der er så tæt aldersmæssigt igen.


Kommentér på:
Ang. salg af hund

Annonce