{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
793 visninger | Oprettet:

ang salg af hvalpe {{forumTopicSubject}}

Hejsa...

Jeg skal lige spørge, dem som har prøvet og sælge hvalpe før om nogle råd.. smiley

Vores rottweiler Tikki venter hvalpe omkring 7 marts,og vi skal snart til og annoncere med hvalpe så jo.. smiley
Så er det jeg skal høre, hvad i plejer og forlange af hvalpekøbere... ?? altså jeres købtsbetingelser...

Jeg har tænkt mig og skrive at de SKAL komme og se hvalpene,inden de reservere en af dem... De skal vide noget og racen,og helst ikke være helt uerfarne, medmindre de så har sat sig virkelig meget ind i racen...
De skal fortælle mig om hvordan hunden kommer til og fungere i deres familie,og hvordan de har tænkt sig og aktivere og opdrage hunden....

Er det for meget forlangt, og er der flere ting, jeg mangler.. ??
Håber på lidt hjælp..
knus Mia


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ang salg af hvalpe
  • #1   13. feb 2006 Nej jeg vil heller ikke sælge til kenneler,og heller ikke til folk, som har dem til og gå ude altid... det er synd sys jeg...
    Man ser tit at folk sælger en hvalp til nogen, hvor de først ser hvalpen, når de skal hente den,og det vil jeg ikke... hvis folk er 100 procent interesseret, kommer de os og ser hvalpen, ligemeget hvor langt væk de bor..
    jeg sætter os hvalpene til salg med det samme, hun har født, for jeg ved selv hvor dejligt og spændende det er og følge sin hvalp fra helt lille.. det gjorde jeg med min GD.. smiley


  • #2   13. feb 2006 Jeg syntes det er nogle fine krav du stiller.
    Jeg satte også mine hvalpe til salg da de var 3 uger.....ville nemlig ikke ha nogen rendende før :0)....men man kan jo ikke være sikker på, at alle hvalpe er reserveret inden de er 8-10 uger og så kan man jo risikere, at de først møder deres nye ejere den dag de skal flytte....


  • #3   13. feb 2006 Jeg har jo en købskontrakt som folk skal acceptere. Hvor de bl.a. skriver under på at hvalpen skal tilmeldes hvalpetræning, at hvalpen ikke må videreformidles m.m.

    Og derudover snakker jeg jo blot med hvalpekøberne. Uanset om de vil købe eller ej er opdrætteren jo i sin gode ret til at sige nej. Så jeg informerer om min købskontrakt, men ellers forlanger jeg ikke noget af dem i min annoncering eller i den første samtale, men viser det sig så at de ikke lever op til mine forventninger til hvalpekøbere, så kan jeg jo altid sige nej til at sælge.

    Heldigvis var alle de hvalpekøbere som kom ud og så mine hvalpe meget seriøse. De useriøse blev heldigvis skræmt væk af prisen på hvalpene.


  • #4   13. feb 2006 Juelsgaard:

    Synes det er helt fint med en sådan kontrakt *S*

    Men kom til at tænke på, i det øjeblik hvalpen bliver registreret i købers navn og de F.eks sælger hvalpen videre efter 3 måneder, holder en sådan kontrakt så?

    Mener i bund og grund er hvalpen vel deres.

    Jeg er blot nysgerrig *G*


  • #5   13. feb 2006 Rene´.
    Ja den er vel deres, men de har så også skrevet under på, at de ikke må sælge den uden at kontakte opdrætter....er det ikke rigtig forstået juelsgaard ?


  • #6   13. feb 2006 Jeg vil også lave en købskontrakt som folk må skrive under på. Jeg har selv lige været i en situation fordi jeg har nogle norsk skovkatte,og opdrætter havde ikke givet mig salgskontrakt, og da jeg nu er nød til og sælge dem, forlanger hun og bestemme hvad der skal ske med dem, og da der ingen kontrakt var, er det kun mig som bestemmer... derfor ved jeg nu at jeg aldrig vil sælge nogen dyr igen uden kontrakt... smiley
    Men jeg vil dog skrive i min annonce, at jeg helst ser at folk som kontakter mig, har sat sig ind i hvad det vil sige og ha hund,og os lige den race...
    jeg vil også skrive at jeg har min ret i og afvise købere, hvis jeg ikk føler mig tryk ved dem... smiley


  • #7   13. feb 2006 Rene: Jeg ved faktisk ikke 100% om en sådan kontrakt holder, men det tror jeg faktisk. De sætter jo deres underskrift på den og det har jeg jo ikke tvunget dem til, de kan blot købe hvalp et andet sted hvis ikke de ønsker at indgå denne kontrakt.

    Men hovedformålet med kontrakten er jo også at skræmme useriøse købere væk og det synes jeg faktisk lykkedes. Jeg havde en enkelt telefonisk henvendelse fra en dame, som tydeligvis synes jeg var tåbelig da jeg begyndte at snakke om købskontrakt og hende hørte jeg da heldigvis heller ikke mere til.

    Susie: Jo, sådan står der i den kontrakt jeg har med mine hvalpekøbere fra 2004. At jeg skal vide hvis de sælger den videre og at den ikke må indleveres på internat og at de til enhver tid kan levere hunden tilbage til mig. Men jeg tror faktisk at jeg næste gang jeg laver et kuld laver den lidt strammere, sådan at hvalpekøberne skal levere hunden tilbage til mig hvis de ikke kan have den mere. Jeg ville jo være enormt ked af hvis hunden kom ud til en familie som jeg ikke synes om.


  • #8   13. feb 2006 Juelsgaard

    Som sagt er jeg blot i tvivl og nysgerrig *S*

    Mener bare jeg læste et sted at selvom man havde skrevet under på det, så holdt den ikke , netop fordi hunden står i andet navn end sælgers.

    Kan sagtens forstå at folk vil sikre sig at deres hvalpe/hunde får det bedst mulige hjem.


  • #9   13. feb 2006 Rene: Ja, men da mine er stambogsførte står jeg jo opført som opdrætter. Jeg tror det er værre hvis man ikke har stambog på hvalpene, for når så hvalpene er registreret i hvalpekøbernes navn, så har man jo ingen dokumentation på at man har haft noget med hvalpen at gøre. Men jeg ved som sagt ikke om den "holder i retten" *s*

  • #10   13. feb 2006 Har ikke erfaring med salg af hvalpe, men har lige fået den dejligste hvalp hos Susie C. Den måde hun har gjort det på, syns vi var perfekt. Vi var ofte i kontakt med hende og havde mulighed for at følge vores hvalp via billeder og emails. Vi var "kun" oppe for at kigge én gang og så igen da vi hentede ham. Vi ville gerne have været der mere, men da vi skulle køre vejen fra Odense til Aalborg, blev det desværre ikke til mere. Men stor ros til Susie for hendes måde hele tiden at lade os vide hvad der skete med vores hund og hvor stor han var blevet*S*

  • #11   13. feb 2006 Da min hund Abby fik hvalpe, kendte vi de fleste, der skulle købe dem. Det gav en hvis form for trykhed, i og med, at vi kommer til at se hvalpene.

    Hvis man laver annoncer, hvor man skriver sit tlf. nr. så sørg for, at det er hemmeligt. Når folk så ringer, så be' om deres nr. og sig at du ringer tilbage. Så kan du gå ind og checke dem (hvor de bor osv. ) Man kan aldrig være for forsigtig. Folk stjæler jo jo hvalpe som aldrig før.

    Vi har lavet en aftale med vores købere om, at vi mødes en gang om året, så vi kan se dem. Ud over det, har vi talt med køberne, og de faldt i vores smag.. Har afvist nogle stykker over telefonen, da de bare ikke virkede rigtige.

    Men i bund og grund nogle gode betingelser du har sat.

    Held og lykke.


  • #12   13. feb 2006 mon ikke der menes at telefonnummeret ikke skal kunne slås op via oplysningen *S*

  • #13   13. feb 2006 Heidi.

    Sådan at forstå.. at hvis de søger på ens nr. så er adr. hemmelig. ( det stod ellers rigtigt da jeg læste det LOOOL)

    Når folk ringer, siger du feks. at du er optaget, om du lige må ringe tilbage. (så får du deres nr. smiley )


  • #14   13. feb 2006 Der er jo mange der laver forskellige salgsbetingelser mm.

    Der skal jo laves en kontrakt på hvalpen, denne skal indholde forskellige oplysninger om: HD / AD Fotograferingen, udstillinger / Skuer / prøver mm. en sådan kontrakt løber i ca. 2 år. Det er en garnti ordning på hvalpen.

    Du kan jo spørge: HVAD SKAL DU BRUGE HUNDEN TIL???


  • #15   13. feb 2006 Dorthe.

    Tror ikke lige du forstod det med tlf.nr. hvis det var mig du hentydede til.


  • #16   13. feb 2006 Dorthe.

    Du fatter tilsyneladende ikke, hvad det er jeg skriver. Hvis du købte en hvalp af mig, ville du jo ligesom komme i mit hjem - så ville du vide hvor jeg boede, så kan det sgu da være ligemeget om jeg havde hemmeligt nr. ???????????????????????????????????

    Mener bare, i stedet for at lave en annonce, hvor der står, hvor man bor, hvad tid på dagen man er hjemme osv. er da bedre at folk skal ringe, og finde ud af de forskellige ting - hvor du samtidig har en chance for, at checke dem, inden du viser dem alle hærlighederne.


  • #17   13. feb 2006 Dorthe.
    Det er din begrundelse der bare ikke holder vand.

    Jeg kender til flere ikke særlig seriøse Chihuahua opdrættere der ikke oplyser om deres tlf men kun hemmeligt nr og når hvalpekøberne så sener ringer for at reklamere over evt syge hunde ja så kan de ikke finde opdrætteren igen fordi de kun have et hemmeligt mobil nr at ringe til.

    Øh pas ????

    Kan jo kun lade sig gøre, hvis de har købt den over telefonen. Sgu LOOOOOL


  • #18   13. feb 2006 Dorthe.

    Jeg har på intet tidspunkt, givet udtryk for, at jeg vidste det mindste, om Chihuahua. (kan ikke engang stave det smiley )

    Så vidt jeg ved, handlede det om tlf.nr.

    Vi har åbenbart et forståelses problem du og jeg..

    Så ses


Kommentér på:
ang salg af hvalpe

Annonce