{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
751 visninger | Oprettet:

ang salg af husdyr!.... {{forumTopicSubject}}

der er noget jeg længe har gået og tænkt på ang med hunde osv der skal sælges!..
når man sætter en hund til salg og skriver man ingenting skal have/eller hvertfald en lille pris for ham,der tænker man da på den forkerte måde vil jeg sige?...
for har set meget herinde at der bliver solgt hunde til 1000kr og nogle skal ik have noget,men så tænker jeg,at så kan man risikere at ens hund vil blive brugt til at råavle/træne den til kamphund og ik behandle den ordentligt hvis i forstår?..
for er prisen så lille,så kan enhver jo købe hunden,men køber man feks en hund til feks. 3-5000kr så er folk nok mere seriøse med hunden,for er jo også en slags penge..

håber i forstår hva jeg mener,ellers må i sige til..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ang salg af husdyr!....
  • #1   26. sep 2006 Jeg forstår godt hvor du vil hen.

    De hunde af mine egne jeg har formidlet videre har jeg heller ikke taget penge for - men derimod lagt enorm vægt på hvor og hvilke hjem de fik.
    Alligevel svigtede den sidste og hun har trukket hvalpe på hende - og jeg kan ikke gøre en skid!
    Det var ikke nok at give stambogsforbud - hun parrede den bare med en tilfældig anden Weimaraner og fik 8 hvalpe uden stamtavle.

    Så en anden gang kommer der pris på hvis det er det der skal til for at folk er seriøse!


  • #2   26. sep 2006 ja det svært og forklare,men det netop det jeg mener!... ville bare mene at folk nok tænker sig ekstra om når det er en større pris vi snakker om!.. for alle har jo 1000kr feks til og købe en hund de egentlig ik vil have..

  • #3   26. sep 2006 kan være der er nogle andre meninger imorgen når folk ser indlægget!.... smutter i seng,sov godt.

  • #4   27. sep 2006 Jeg kan godt følge dig, men det hænger ikke altid sammen! det er en svær debat, i nogle tilfælde har du ret, i andre ville det være synd a sige sådan. Syntes det ville være en skam hvis en person virkelig brændte for at få hund, men ikke kunne spare 12 tuside samman til en med tavle så ikke kunne få den!! se nu bare et ekstremt eksempel: de hjemløse, de fleste af dem lever og ånder for deres hunde, de er med over alt, og der bliver altid sørget for dem, hvis sådan en ikke kunne få lov at have hund villle de være endnu mere til rotterne. men ja, den anden vej rundt kan en stakkels hund oz blive sendt ud i nogert værre lort på den måde .. ØV:-(

  • #5   27. sep 2006 Hvis man virkelig ønsker sig en hund som man kan bruge til hundekampe er man nok også villig til at give mange oenge for den, så prisen er ALDRIG en garanti - tværtimod

  • #6   27. sep 2006 det kommer jo an på så meget, er uden uddannet og trænet, så vil hunden være meget dyre end købsprisen på hvalpen.
    Så er man inden på en pris omkring - 15 -25000 kr. ..


  • #7   27. sep 2006 Hvis jeg af en eller anden utænkelig grund skulle af med Monique ville jeg forære hende til nogen i familien / omgangskredsen som jeg vidste kunne give hende et godt liv.

    Var jeg opdrætter og måtte skille mig af med eks en ældre avlstæve der skulle pensioneres, eller en tæve der viste sig at ikke være avlsmateriale, så ville jeg få den stereliseret, bare for en sikkerhedsskyld, det samme gælder også for en han, inden de fik et nyt hjem.


  • #8   27. sep 2006 Da Bella havde hvalpe so´lgte jeg dem for 3500 kr, og alle hvalpene blev soglt til børne familier. *ss*

  • #9   27. sep 2006 Mange ville da kunne finde på at tage en hund til sig, som ingen ting kostede, men bare havde brug for et nyt sted at bo... Og det bør jo på ingen måde få folk til at tro at man så ville bruge den til kamp eller masse-avl! (Selvom det desværre sker i nogle tilfælde, så bør det ikke være ens tænkte udgangspunkt. Som andre påpeger, bliver hunde også købt til 5.000 kr og misbrugt)
    Og omvendt, så hvis jeg nogen sinde blev tvunget til at skille mig af med en hund, så ville jeg nok også kunne finde på at give den væk, så længe det var til den rette person, så må man jo bare være det mere umagen med at vælge en ny ejer! smiley


  • #10   27. sep 2006 Jeg giver Kikki H ret .. !

Kommentér på:
ang salg af husdyr!....

Annonce