Jeg har kidnappet en hund {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg har sgu kidnappet en hund.
På morgenturen kommer en sort labrador imod os. Jeg stopper op og venter på at ejer kalder den ind, men den kommer igen. Jeg vender om og går den anden vej, og den kommer løbende hen og læner sig op ad mig og snuser til min lomme (som er fuld af kylling).
Jeg sætter snor på hende, kalder hallo efter et menneske, går rundt og leder efter et menneske, men uden held. Hun har et tyndt kædehalsbånd, men intet navneskilt.
Hunden er MEGET tynd, kold, sulten og kontaktsøgende. Og MEGET sød
Vel hjemme får jeg ringet til politiet. Ingen har efterlyst hende. Jeg kontakter dyrlægen og aftaler at jeg kommer ud og for hende tjekket for chip.
Jeg giver hende 400 g dåsemad med kylling og ris, som hun desperat sluger, hvorefter hun helt desperat afsøger huset for ben og mad. Hopper op på bordene, forsøger at åbne skabe osv.
Afsted til dyrlægen. Hun har en chip! 14 år gammel pige, er hun Dyrlægen ringer på nummeret til ejeren, men det er ude af drift. Dyrlægen søger lidt, finder et andet nummer og ringer. "Hej, det er dyrlægen. Har du en gammel hund? Hvor er den? Nå, du har ikke opdaget hun er væk? Jeg vil foreslå at du køber et navneskilt. Hende der har fundet hende, vil gerne køre hende hjem. Jeg giver hendes jeres adresse".
Jeg får en seddel med adressen, putter pigen i bilen og kører afsted. Min mavefornemmelse er ikke særlig god. Hvordan har man ikke opdaget at hunden er væk? Hvorfor er hun SÅ tynd og SÅ sulten? Hun hoster. Dyrlægen mener at hun har dårligt hjerte. Hun halter. Gigt. Hun har en stor knude på bugen. En gammel og slidt hund, men så sød og kærlig!
Jeg ankommer til ejendommen, og pigen viser tydeligt at det er her hun bor. Jeg banker på. Ingen reaktion. Jeg venter. Pigen gør. Jeg banker på igen. Ingen reaktion.
Jeg banker på i laden og stalden. Ingen reaktion. Der holder to biler. Og der er en bar plet i sneen, efter en bil der har været der i nat. Stadig ingen reaktion.
Jeg pakker pigen i bilen igen, kører hjem og ringer til politiet igen. Fortæller historien, og siger at jeg gerne vil køre hende på et internat. Politiet bestiller Falck til at hente hende. Jeg ringer og orienterer dyrlægen, som kun kan sige at hun er forundret over at ejer ikke var hjemme, når nu de havde aftalt at jeg kom.
Hun har fået mere mad, og spiste med stor fornøjelse. Nu har hun fået snor på, og er faldet til ro her, imens jeg får en kop kaffe og venter på Falck.
Der er så meget jeg ikke forstår! Hun er syg og sulten, meget mager. Ejer har ikke opdaget at hun er væk. Og gider ikke være hjemme når jeg kommer med hende.
Mine piger er stjerner! De accepterer uden videre at jeg slæber en fremmed hund med hjem, og at hun skal være her.
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 137 Svar: 10.204
sep 2017
Hun er blevet hentet af dyreambulancen, og ejer kan se frem til en regning fra både DB/Falck og politiet.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.429
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 1.087
sep 2017
Jeg håber at ejerne er ligeglade og nægter at betale. Så får hun fred, den lille stakkel. Hun måtte ellers gerne være her, men med hendes tilstand, er der vist ikke så lang tid tilbage.
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.209
Hvor dejligt at du tog dig af hende, så har hun i det mindste oplevet lidt venlighed og varme.
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.484
hvor er det trist ...
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Det kunne godt tyde på kræft eller anden sygdom med de symptomer.
Stakkels hund. Fantastisk at du handlede som du gjorde. Klap på skulderen !
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.097
nov 2017
Følger: 11 Følgere: 20 Emner: 7 Svar: 114
feb 2018
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 19
Håber at der fra nu af, kun sker ting som er godt for den gamle tøs.
Hvor er du forresten sej, sådan at tage ansvar for en fremmed hund. Det er dejligt at vide, at folk kan finde ud af det
dec 2010
Følger: 89 Følgere: 66 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 932
okt 2012
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.615
Stakkels tøs.
Men godt du hjalp hende og hun følte, hvor gode mennesker kan være.
Jeg tror også det er ved at være sidste udkald for hende.
Om jeg begriber, hvor kolde nogle mennesker kan være.
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 2.021
sep 2017
Jeg forklarede den søde politidame historien, fortalte om dyrlæge, besøg på ejendommen, mager hund osv. Og at jeg selvfølgelig har billeder!
Det er muligt at hun bare er gammel og syg, og at det er derfor hun er så mager og sulten. Men det mindste man kan gøre er da at give hunden et navneskilt på - så var det jo aldrig kommet hertil. Dernæst synes jeg måske at ejer kunne have haft pli til at være hjemme da jeg kom med hunden. Det var jo aftalt!
Ejendommen ligger 100 meter fra en meget trafikeret landevej, og fanden hellere om jeg ville efterlade hunden udenfor.
Politidamen var i øvrigt helt enig med mig. En gammel og syg hund skulle ikke efterlades udenfor tæt på en landevej. Hun ville give besked hvis der var brug for yderligere.
Om ejerne har valgt at betale og hente hunden, ved jeg ikke. Men jeg tænker at jeg kører forbi ejerne en dag (jeg kender jo adressen ), og forklarer hvorfor jeg har gjort som jeg har.
Og jeg vil til enhver tid tage en så tynd og sulten hund med mig, hvis den kommer uden ejer. Uanset hvad grunden måtte være.
Og så er jeg stadig imponeret over hvor flot mine piger tog det De er så gode med fremmede hunde! Selvom Dorit lige skal forsøge at sige "min mor, mine godbidder, min kurv, mit, mit, mit", så lægger hun det hurtigt fra sig og opfører sig pænt. Og Bella byder bare alle velkommen, helt uden forbehold
aug 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 43
dec 2014
Følger: 3 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 458
maj 2009
Vedkommende overtræder hundeloven ved at lade sin hund strejfe og ved at den ikke har et navneskilt på.
Ejeren bliver ringet op om at du kommer med deres hund, men gider ikke engang at være hjemme.
Hvad f****n er der at være rasende over ???
Havde ejeren haft så meget respekt både over for dig og sin hund, så havde de været hjemme da du kom, og så havde det hele været gratis.
Jeg synes, at ejeren har rigtig godt af at betale en bøde, for sådan en ligegyldighed over for hunden og respektløs opførsel over for dig, som kommer med hunden bør straffes.
Jeg ville nok ikke køre forbi ejeren, for denne er nok bedøvende ligeglad med hvorfor du gjorde sådan.
Du bliver garanteret bare svinet til.
Måske du kunne køre forbi pensionen en af dagene og høre, om ejeren har hentet hunden hjem, hvilket jeg faktisk ikke håber for den.
maj 2009
Er det ikke 2000 kr for at hunden strejfer, 2000 kr for manglende navneskilt plus hvad pensionen koster ?
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 8 Emner: 22 Svar: 154
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.209
Jeg ville nok heller ikke besøge ham, tror det kunne blive ubehageligt for dig.
nov 2017
sep 2017
Af samme grund er jeg nødt til at tale med ejeren. Jeg er nødt til at vide at de forstår hvorfor jeg var bekymret for deres hund. Og jeg er nødt til at se at hun har det godt. Det der taler for at de er søde mennesker, er at hun er en af de sødeste hunde jeg nogensinde har mødt. Og mig, der ellers aldrig falder for labber. Men hende her
Ejeren bor i et meget pænt og velholdt hus, der holder en bil i indkørslen som kører for en kommunal leverandør og søde pigen var ren og pæn. Hun lugtede ikke. Alt det giver mig et håb om at de ER gode mennesker, uanset at deres hund er gammel og strejfer.
Men ja, der er en risiko for at det bliver ubehageligt. Og så må jeg tage det med! Jeg er jo ikke svær at finde frem til for dem. Jeg havde fremlyst pigen i alle lokale FB-grupper, med både telefonnummer og under eget navn og profilbillede. Mit profilbillede er med mine egne hunde på, og de er jo temmelig genkendelige. Så jeg vil hellere tage kontakt til dem, frem for at de en dag passer mig op et sted.
nov 2017
Der ville jeg kikke kun på hunden og på adfærd både fra menneske og hund.
"y" er typen som sprayer bamseline direkte i pelsen på hundehvalpen for at den ikke skal lugte af hvalp. Alt er klinisk rent. Det er sgu ikke godhed der driver den slags forretning. Og det at have lidt penge holder ikke de største massemordere i verdenshistorien fra at oftest være nogen ganske forrygende succesfulde mennesker ved siden af. Ubådsmorderen var jo heller ikke ligefrem en narkomand på bistand.
apr 2017
Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 971
Hvis det værste skulle ske, og Rollo stak af, så ville jeg håbe at en som dig fandt ham - en som faktisk viser bekymring for hunden, selvom at det ikke er ens egen
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 3 Emner: 239 Svar: 3.390
Men når det er sagt, så ser hunden slet ikke for tynd ud... Og har hun gigt og måske endda dårlige hofter/albuer er det jo slet ikke godt, at være (for) tyk.
Jeg synes, at hun ser ganske fin ud på billederne. Dejlig slank, desværre atypisk for racen.
Var det min labrador du havde fundet, havde du set en lab med samme huld (dog med større muskelmasse) og hun ville slubre al den mad i sig som hun fik tilbudt - særligt vådfoder.
Når man tager billeder af min lab fra samme vikler er de helt ens huld mæssigt. Dyrlæger, veterinærsygeplejersker, og hundemassøre skamroser hendes udseende.
sep 2017
Det var ikke bare vådfoder, men også desperat søgen efter mad - ben, godbidder på bordet, frugt. Jeg har en evigt sulten corgi, men det her var ret ekstremt. Hun stjal også de der store kiks/barer ved dyrlægen.
Hun vejede i øvrigt knap 15 kg med dækken på. Det er altså i underkanten for en delle.
aug 2008
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 105 Hunde: 2 Emner: 90 Svar: 986
sep 2017
Hunden er knap 15 år, og er ved at være mæt af dage. Ja, hun har gigt, har en knude og er tynd, men hun er ellers glad. Hun bliver regelmæssigt tjekket, oven i købet af en dyrlæge jeg kender. De ved godt at hun snart skal herfra, men så længe hun er glad, lader de hende blive.
Jeg er ret glad for at han kom forbi og vi fik snakket. Og mest glad for at pigen har det godt Jeg er slet ikke i tvivl om at hun er elsket! De har bare en anden holdning til det at lade hunde rende frit. Til ejers forsvar, er hun kun rendt over én mark, som de i øvrigt selv ejer. Marken slutter ved grusgraven, hvor jeg jo fandt hende.
aug 2008
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 2.021
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 3 Emner: 239 Svar: 3.390
Min vejer også 22 kg.
feb 2011
sep 2017
Jeg kaldte hende "Pigen", og det blev til Pippi. Det viste sig at hun hedder Bibi Så forelsket på kun 3 timer!
feb 2011
som barn gik vores nabos hund også væk fra dem, heldigvis kun ned til en busk langt nede i haven, der lagde den sig til at dø ...
feb 2011
det ville matre mig at jeg ikke vidste om den bare var faldet om og havde fået fred, eller om den havde ligget hjælpeløs og lidt i nogen/længere tid ... ligeledes hvis den nu endnu værre aldrig blev fundet .... det ville seriøst give mig søvnløse nætter...
feb 2018
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 19
Det lyder til, at der blev en lykkelig slutning på historien.
Ja vi holder jo alle hunde forskelligt og kan have meget forskellige meninger om dette. Især når vi spotter det, som ellers ville være klare fare signaler, hos en hund.
Men dejligt der er en god årsag til det meste, håber at den søde "Pippi" Bibi, får nydt den tid hun har tilbage og at hendes ejere nyder tiden med hende
Jeg har kidnappet en hund