Er det normal adfær for unghund {{forumTopicSubject}}
Jeg har en schæfer/rottweiler blanding på 2 år og 9 måneder som får nogle vanvittige voldsomme flip hvor den spurter rundt i cirkel og snapper efter ankel og hopper op af en i høj fart. Det virker helt som et psykotisk flip (: Er det normalt eller hvad kan jeg gøre?
Det skal siges at hun ellers er lydig og forstår et nej til alle andre ting.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.629
apr 2017
Følger: 8 Emner: 17 Svar: 30
apr 2017
okt 2010
Hun trænger til at bruge hjernen
okt 2010
apr 2017
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
Jeg vil sige det er helt normalt at få sådan et flip. Mine har dog ikke bidt efter mig, eller hoppet op af mig
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.429
Det viser jo masser af livsglæde, og alle mine har haft de der flip.
Grunden til hun gør det er fordi hun keder sig og prøver på at få lidt gang i dig så der kan ske noget sjovt.
Du har en blanding af to brugsracer, som trives bedst ved at de laver noget.
Et par gåture om dagen og lidt boldkast er ikke nok til sådan en hund, den skal have noget "jernegymnastik", hvor den bruger sine sanser.
Du kan starte med at sprede dens mad ud i hele haven og så lade den søge efter det.
Og så synes jeg at du skulle melde dig til en eller anden form for hundetræning som kunne komme til at interessere dig.
Hundetræning er ikke bare for at få en lydig hund, som skal komme når der kaldes og sitte og dække.
Hundetræning er også til for at aktivere hunden.
Mine favoritter inden for hundetræning er blandt andet spor og eftersøgninger
Måske du finder noget, som interesserer dig, som du kan træne sammen med din hund - og man ved jo aldrig om du ligefrem vil få "blod på tanden" og begynde at træne til konkurrencer.
dec 2016
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 23
Min gamle hunde kunne også finde på det, da de var unge, så tænker ikke det er så slemt? Lyder da til hun er opdragen og bliver aktiveret godt.
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
Vi bor i et halvstort hus, om ligger midt på grunden det er bygget på. Når vi sidder ude på terrassen kan der pludselig komme et sort lyn, farende forbi os! Så løber han rundt om huset, gerne med en pind i munden, halen og røven helt ind under sig selv, og med lynets hastighed! Så kan han tage 3-5 ture rundt om huset, og med alles øjne på sig.
Så smider han sig på græsplænen, med hans pind. Og er i vældig godt humør Haha jeg elsker det!
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.571
Jeg ville heller ikke acceptere, at sådan er den bare, og det er helt normalt. Selvfølgelig er unghunde fjollede og det skal de have lov til, men jeg synes det lyder som om, at hun har noget overskydende energi, som hun skal have brugt. Når du ikke hjælper hende med det, så finder hun selv på noget at lave.
Som de andre skriver, så kan du starte med at smide alt hendes foder i haven eller give det i aktiveringsspil. Det kan fx være at pakke det ind i et håndklæder, eller lægge en bøtte/skål henover, som hun skal have fjerne først. Eller i en gammel plastikflaske.
Og så vil jeg anbefale dig at finde noget træning, som du synes er sjovt. Hun har brug for mere udfordring, end bare at lære sit/dæk, indkald og nej. Hun skal udfordres mentalt gennem træningen. Om det så er spor, lydighed, rally eller whatever, du synes er spændende, er ikke så vigtigt. Det vigtige er, at hun har noget at lave og at hun får brugt hovedet. Meget af det kan man sagtens lave hjemme, når man først har fået introduktion til det - men at have nogen at sparre med og få vejledning og inspiration fra, er altid godt når man er ny i det.
Og så skal I ud og gå nogle gode ture, hvor hun ikke plejer at gå, for at få lidt adspredelse. Gåturene skal både have tid til at hun kan gå og snuse i jorden og i buskene, og der skal være mulighed for at hun kan få løbet noget energi af og få strukket kroppen lidt igennem.
maj 2004
Afveksling er godt, hvis det skal være udfordrende for hende
apr 2017
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.357
maj 2004
sep 2013
Følger: 17 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.072
Sally får det ofte på trods af stimulans. Efter mad er hun altid lidt kåd og ruller og vrider sig i mens hun knurre, går i lege buk osv. Det kan være tilfældet at hunden ikke er tilstrækkeligt stimuleret, men det er ikke sikkert at det er årsagen
jan 2013
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 486
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Det har alle vores hunde gjort specielt som unge og det er fantastisk sjovt at se på.
De sprudler af liv og krudter godt af.
Her sætter vi pris på de ture
Er det normal adfær for unghund