{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.087 visninger | Oprettet:

Er det en normal adfærd.. {{forumTopicSubject}}

Hej Hg....

Jeg har en hvalp på snart 13 uger ca.. Hun er super skøn med meget aktivitet.. Men jeg har et rigtig træls problem med hende.. Hver gang jeg har gæster går hun helt amok på mine gæster og overfalder dem hun slikker dem og bider i deres tøj og hun stopper ikke med det.. Når hun hører ringklokken og gæsterne kommer ind så forvandler hun sig til en anden hund.. Hun er meget efter gæsterne og jeg bliver nød til at sidde med hende for at hun netop ikke bider mine gæster på kroppen og deres tøj...

Hvad kan jeg stille op.. Hilsen maria

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det en normal adfærd..
  • #1   3. jan 2013 Hun er kun en lille hvalp, der undersøger ALT med munden - da det er det eneste hun har. Din opgave består i at lære hende, hvad der er tilladt og ikke. Dvs brug tid på at lære hende, hvordan man opfører sig ved evt at sørge for hun har noget, der aktiverer hende, når der kommer gæster. Når de er kommet ind, har hilst på dig, sat sig - SÅ kan hun hilse i ro og orden. Prøv at understreg over for gæsterne, at de ikke skal kontakte hende, før de har gjort ovenstående.

Det er MEGET svært for folk at holde fingrene fra en hvalp, men de skal forstå, at dårlige vaner hænger ved fra start.

• #2   3. jan 2013 Jep det er helt normalt som Cocker siger :o)

Du skal i gang med bidehæmning og ellers træne ønsket adfærd i situationen :o)

• #3   3. jan 2013 De inogerer hende.. Men hun springer op ad dem og bider i deres tøj.. Hun har aktivitets legetøj.. Men hendes fokus er på gæsterne... Hvordan træner man det..

• #5   3. jan 2013 Syntes jeg har prøvet det.. Det hjælper ikke

• #7   3. jan 2013 Hun flær gæsterne tøj.. Hun bider dem under knæet i deres tøj og hun er slemmere når hun afvises..

Hvordan får jeg hende til at stoppe med at bide i tøjet

• #10   3. jan 2013 Jeg tror hun fokuserer på gæsterne når de er der.. Ellers leger hun fint med dit legetøj... Hun forvandler sig til anden hund når der er gæster og når de tager afsted igen er hun sig selv igen..

• #11   3. jan 2013 Du kan også prøve at give hende et alternativ. Det gjorde vi med vores. Når hun blev vild og bed i os, så fandt vi et af hendes stykker legetøj frem og gav hende det, og roste hende for at bide i det smiley

• #12   3. jan 2013 Jeg har altid ignoreret mine hunde som hvalpe, når de havde sådan en opførsel. Dvs gå væk fra hvalpen og vend ryggen til den. Man kan også med succes træne ja/nej øvelser. Hvalpen skal jo lære, hvad ordene betyder, det ved den ikke fra start.

Træn den alene, når den er udvilet, med at sidde på gulv ved siden af den, hav en godbid i håndfladen. Når du har åbnet hånden, og hvalpen går efter godbidden - lukker du hånden og siger : nej - med en tydelig stemme (ikke højt, kun klart). Når du åbner igen og hvalpen er i ro, siger du: ja - i en glad legestemme.

Træner du et par gange om dagen med denne øvelse, har hvalpen lettere ved at forstå, når du senere bruger ordet nej, og du kan bruge det, når den eksempelvis hopper op. MEN husk ikke at bruge ordet for tit - så tror hvalpen bare den hedder ordet..nej.

• #13   3. jan 2013 Jeg vil prøve det i siger.. Jeg har prøvet meget med forskellige ting øvelser og det har intil videre ikke hjulpet.. Men giver ikke op

• #14   3. jan 2013 Dkk... Det vil jeg prøve.. Problemet er når de er i sofaen..

• #15   3. jan 2013 Hvis hvalpen hopper op i sofaen, når gæsterne sidder dér, skal du tage hende stille og roligt ned. Gør det lige så mange gange det er nødvendigt - og få dine gæster til at holde fingrene fra hende (selvom det er hundesvært) smiley
    Når hun blvier taget ned, skal du give hende en bold, et ben - hvad som helst og ros hende, når hun bider i den. Når hun så er faldet til ro, kan du kalde på hende og lade hende hilse på gæsterne.

• #16   3. jan 2013 Det vil jeg prøve.. Hun har rigtig svært ved at blive afvist..

• #17   3. jan 2013 Selvfølgelig har hun det, men hun tager ikke skade af det. Hun lærer til gengæld af det.
    Alle hvalpe vil snakke og leges med, men det er din opgave at fortælle hende hvornår det er tilladt, og hvornår hun skal holde pause.

• #18   3. jan 2013 Det vil jeg gøre... Har i bud på noget bedre aktivirings legetøj

• #19   3. jan 2013 Hvis du evt har nogle af de aktiveringsbold, hvor man kan putte foder ind i - kunne du måske med succes, bruge sådan én, når du har gæster. Den må ikke være for stor eller lille til hende. Brug noget af den fodermængde hun alligevel skal have i løbet af dagen, og lige før du lukker folk ind, kan du give hende den. Foder er oftest det bedste at bruge som lokkemad - eller nogle drøngode godbidder, der smager godt. Lad være med at put for meget mad i bolden/kuglen. Kun en lille håndfuld

• #20   3. jan 2013 Sådan en bold har jeg ikke... smiley Den skal da købes.. tak for rådet

• #22   3. jan 2013 Vil prøve og hente sådan en bold... smiley Håber det virker

• #23   3. jan 2013 Man kan altså ikke bare ignorer en hvalp/hund, uden at tilbyde den noget andet.
    Fek. hvis man lær sin hund sit eller dæk (på alle andre tidspunkter end lige når der kommer gæster). Så kan man også samtidig lære hunde/hvalpen, at NÅR man vælger at vende ryggen til den, skal den sitte/dække. Og så belønnes- hvalpe/hunde gør det der kan betale sig for den.
    Evt kan du gøre det, at du smider lidt godbidder ud på gulvet, når dine gæster sætter sig i sofaen- så er hvalpen beskæftiget et stykke tid.

• #24   3. jan 2013 Lea... Det vil jeg prøve.. smiley

• #26   3. jan 2013 Det er da vist nærmere gæsten der skal ignorere hunden, mens TS får styr på den.
    Har du ikke nogle venner der har noget gammelt tøj de alligevel skal have smidt ud? Så kunne du få nogle stykke til at komme og "lege" gæster imens du træner.

Kommentér på:
Er det en normal adfærd..

Annonce