{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
725 visninger | Oprettet:

Er det normal chi-ejer adfærd? {{forumTopicSubject}}

Jeg gik tur med Puma i centrum igår og mødte en chi. Chi'en gøede som en gal, Puma stod helt stille og kiggede på chi'en uden at nærme sig dens bagdel eller andet. Men den der chi gøede og hoppede rundt. Ejeren sagde: ti nu stille... Og den gøede videre. Rimelig hidsigt. Puma stod stadig helt stille og kiggede på den lille bitte hund. Til sidst hev ejeren chi'en i vejret . Den havde sele på, så hun hev chi'en i vejret, den hang der og dinglede i en meters højde. Og så klappede den i... Og blev hejst ned igen. Jeg sagde farvel og gik. Ville ikke ophidse den chi mere...

Men er det virkelig normalt, at de gør så hidsigt og at man ikke kan få dem til at tie? Og at ejeren hejser den i vejret for at få den til at tie stille?

Jeg var dybt forbløffet...

Maria

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det normal chi-ejer adfærd?
  • #1   21. maj 2008 Bamse gøer advarende. Han er nærmest en lille vagt hund.

Dog , hvis en hun kommer for tæt på og han føler sig truet. Får den en vov eller knurren. Hunden føler jeg viel bare truet?.

• #2   21. maj 2008 Jeg har heldigvis ikke problemet med Pino... Han bjæffer kun hvis han leger og bliver meget ivrig... Men ellers ville jeg nok heller ikke hive ham op i vejret, men måske begynde og træne med ham i stedet...

• #3   21. maj 2008 Interessant oplysning, a t chi'en blev brugt til at gå på murene. Så kan jeg jo bedre forstå deres adfærd.

Men ikke ejerens... :oS

Maria

• #4   21. maj 2008 normal adfærd for chi ejere generelt.... øøøhh nej, så absolut ikke!!

Den ejers adfærd, sagde måske lidt om hvorfor den chi var som den var.. =o/

Jeg har også flere gange set folk, der ikke gider bukke sig ned for at samle deres chi op og så hejser de den op i selen og linen.. det er en meget underlig måde at behandle en hund på!!

Der er heller ikke nogen af mine hunde der gør hidssigt, så jeg ikke kan få dem til at stoppe igen. De gør kun, hvis noget ukendt dukker op på den anden side af hegnet, eller hvis de møder en anden hund som de ikke er sikre på. Men vi kan nemt ved kommando få dem til at tie..

• #5   21. maj 2008 Me and little bee... Ja, jeg aner intet til chi'er. Og tænkte at jeg måtte spørge engang på HG, de må kunne svare mig! *S*

MEn det der forbløffede mig mest var nu ejerens måde at håndtere hunden på...

• #6   21. maj 2008 Malou er også rigtig slem til at gø.. Og håber det går over når vi starter til hundetræning.. Hun kan også blive ved med at gø i lang tid...

• #7   21. maj 2008 Nogle gange bliver man også nød til at vende den om se situationen med hundens øjne...for verdenen er godt nok stor når man er en chihuahua på 2 kg og møder en fx. labrador på 30 kg....

ja også er det jo ikke fordi chién tror den er en stor hund i en lille krop, men fordi den er usikker og bange....

• #8   21. maj 2008 Her på vejen bor der en familie med en 6-7 årig chi-han..
    Den finder sig som de fleste andre "ældre" hunde ikke i at min dumme Laura på 1 år bare hopper ind i ham og overtræder hans grænser...

Men gør han udfald mod Laura bliver han hevet i vejret ( halsbånd på ) op i favnen på ejer og får et 'fyyyyy¨' med på vejen.... ( Det er tydeligt at se på hunden at den er helt ligeglad med skæld ud'en )
    Jeg prøver så at sige til ejer at den altså gerne må skælde Laura ud når hun bare sådan overtræder hans grænser.. Men ejer fatter det ikke, hun ser det som om at det er hendes hund der er noget galt med........

Synd for hunden at den ikke må hævde sig uden at blive hevet i vejret og skældt ud....

Hun fortæller endda at den er blevet overfaldet af flere hunde, men alligevel må den ikke ha' lov at ha' en mening ........

• #9   21. maj 2008 tina hvad fortæller hun da, jg tænker mht hundesprog, når hun går til (angreb)

Kommentér på:
Er det normal chi-ejer adfærd?

Annonce