{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
915 visninger | Oprettet:

Til hundens bedste...? {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den forfærdelige situation, at jeg (måske) skal flytte for mig selv.
Jeg har jo en dejlig dejlig hund, som jeg elsker overalt på jorden...
Vil meget gerne høre Jeres mening om følgende:

Nu bor jeg sammen med min kæreste, og jeg står for alt, hvad der har med Carlo at gøre (...undtagen regningerne). Min kæreste er aldrig hjemme pga job.
Mit problem er, at hvis jeg flytter for mig selv, så bliver det i en lille lejlighed (max 30-50 m2)...da jeg er studerende og derfor ikke ejer af mange penge (sikkert andre end mig der kender til det...). Nu bor vi i hus (175m2) udenfor byen...med kort afstand til dejlige skove og strande, hvor Carlo rigtig kan få lov at løbe frit... Hvis jeg flytter, så kommer jeg til at bo inde i byen, hvor mulighederne ikke er de samme...og jeg bliver nød til at arbejde mere ved siden af skolen end jeg gør nu...hvilke vil sige, at min dejlige Carlo dreng vil være meget alene hjemme... (...husk på at han er en kelpie...og derfor kræver sin "flok").
Derfor er mit spørgsmål... Hvad ville være bedst for Carlo... At være hos mig...som jeg selvfølgelig ønsker...er bare bange for, at han blliver "tosset" (stresset) af så lidt plads - både inde og ude... Eller at finde ham et andet hjem ...som måske er det bedste for ham..??!!
Jeg vil gøre det bedste for min dejlige hund...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til hundens bedste...?
  • #1   6. dec 2006 Det er en rigtig rigtig dum situation at være/komme i og jeg tror ikke at andre end du kan vudere hvad der vil være bedst for den lille vaps. Hvis overskudet til at aktivere ham hver dag er der, skulle det ikke være noget problem at bo i en lille lejl. men hvis der ikke er tid til de lange ture og sådan, så ville jeg nok se om jeg kunne finde et godt hjem til ham.
    Føler virkelig med dig... det er bare ikke en nem situation.

• #2   6. dec 2006 Mia >> Ja...måske man bliver nød til at handle til hundens bedste...og ikke til sin egen...??! :o(

...ved det ikke...

• #3   6. dec 2006 Hvornår er du færdig med at studere? Jeg tænker på, hvornår du får mulighed for et "almindeligt" fast job med faste arbejdstider?

• #4   6. dec 2006 Jeg kender ikke ret meget til Kelpier, men jeg mener kun at man bør have hund i en lille lejlighed hvis man har tid til at aktivere den meget.

Jeg havde Thea i en 1-vær på 30m2 og det gik fint, men hun er jo så også lud doven og ligger helst på sofaen dagen lang.
    Jeg gik med hende 2 gange dagligt, trænede med hende 1 gang dagligt og så bare ud og tisse om aftenen.

Mit råd er at du regner på hvor længe du vil være væk om dagen, og hvis det er mere end max 6-8 timer, ville jeg prøve at finde en ny god familie til ham. gså selvom det vil gøre ondt.

Mht at bo i byen, ser jeg intet problem i det, hvis der bare er en park eller andet hvor han engang imellem vil kunne løbe og lege.

• #5   6. dec 2006 Henriette: Kan du ikke sætte en seddel op i supermarked om en skoledreng/skolepige vil komme og lufte ham efter skole og lege lidt med ham, sådan at han ikke er alene så meget tid ad gangen og samtidig bliver aktiveret...
    Jeg kan virkelig godt følge dig i denne situation, kunne heller ikke undvære min kæreste vedr. hundeluftning.

Håber du finder på en god løsning.

Held & lykke herfra!

• #6   6. dec 2006 Stine >>> Ja...jeg ville godt bruge meget af min tid på Carlo...men får meget mindre tid...pga arbejde... Men problemet er, at når han skal "løbe af" så løber han meget meget langt væk...det er derfor at vi tit tager på stranden hvor han rigtig kan få lov at løbe - hvor der ingen andre mennesker er...

En kelpie er en meget aktiv hund...

• #7   6. dec 2006 Ja den er sgu svær. Det ville jo være en dårlig ide at lade kæreste få ham for han er aldrig hjemme og spørgsmålet er hvor meget du vil være hjemme hvis du skal til at arbejde ved siden af dit studie og igen det økonomiske aspekt i det. Har du Penge til at betale dyrlægeregninger og foder alene? Ved godt jeg nok ikke er særlig populær ogt det lyder hårdt men spørgsmålet er om i ikke burde finde en anden familie til ham, for hundens bedste som du jo også skriver i overskriften.

• #8   6. dec 2006 Lejlighedens størrelse betyder ikke en bønne for en hund.

Det er dig den er afhængig af, og ikke 175 kvm. hus.

Og aktiveringen tager vel ikke længere tid hvis man bor i lejlighed end hvis man bor i hus.

Vær du bare sikker på, at din hund helst vil blive hos dig.

• #9   6. dec 2006 Ja...jeg tror, jeg vælger, at gøre det som jeg havde tænkt mig... Jeg tager Carlo med, og derefter må jeg finde ud af, om han er tilfreds med det... :o). Var også bare nervøs for, at det ville skade Carlo... med mindre plads, tid mv...

---ville ihvertfald få svært ved at undvære ham :o(

• #10   6. dec 2006 Linda A >>> Puha...kan godt følge dig... Nøj...det er sgu svært...

*Lille blub-nu med TO skønne vovser *
    >>> hvis alt går godt...så er jeg færdig med at læse feb. 2008...

• #11   6. dec 2006 Okay... Ja, som jeg skrev så kender jeg ikke så meget til kelpier.... andet end at det var den første hund der bed Thea alvorligt. Men det sagde nok mere om ejeren af den hund end hunden selv :o)

Jeg er slet ikke i tvivl om at du ønsker at aktivere ham og være sammen med ham.
    Jeg synes det med en hundelufter lyder som en god idé og jeg ville nok prøve at se om det kunne lykkes.... hvis du selv har overskuddet til det.
    Jeg er alene med Thea og ved også godt hvor hårdt det er... og su skal også tænke på hvor bundet du vil være.

Mht at løbe kender jeg jo til det ;o)
    Thea bruger jo også gerne meget plads når hun skal ud og rende, men her er en fodbold bane ideel.
    Joke: find en whippet der kan løbe ham træt *griner*

Ej, jeg vil sige... tænk meget på dig selv og sit overskud.

• #12   6. dec 2006 Henriette, kan du ikke bare læse lidt hurtigere ;O)

• #13   6. dec 2006 Okay - jamen jeg kan se at du allerede har taget din beslutning - og det synes jeg er fint. Det var nok den samme beslutning jeg ville have taget hvis det var mig...

Giv det en chance, og se hvordan det kommer til og gå - der er jo ingen tvivl om at du vil hvad der er bedst for Carlo...

• #14   6. dec 2006 Stine >> hehe...jeg finder lige en whippet ;o). Øv...synd for din hund, at en kelpie har overfaldt den...!
    Det vil være umuligt at få andre til at lufte min hund...især ikke børn...dem har han desværre ingen respekt for...og kommer der andre hunde, så vilhan gøre alt for at komme derover... :o(. Ellers en god ide...bare ikke til Carlo...

janni M >>> God ide...jeg skynder mig bare gennem det sidste. af uddannelsen..*GG*!

• #15   6. dec 2006 Så flyt til lolland..... så er jeg både hundelufter OG jeg har en whippet *GG*

• #16   6. dec 2006 Ja det koster jo også penge at have en hundelufter på og hvis du ikke har får mange af dem så .........

Ja du må give det en chance og så tag den derfra. det virker da som om du er typen der ville vide hvis du forsømte din hund og den ikke havde det optimalt

• #17   6. dec 2006 Linda A >>> Ja...jeg tager chancen...og så må jeg se derefter...

Stine >>> Lyder som en super ide...hehe :o)

Tusind tak for jeres råd... :o)

• #18   6. dec 2006 forstår ikke hvorfor opdrættteren aldrig nævnes af de, der skal af med deres hunde .............. du har vel en aftale med dem, eller ?

• #19   6. dec 2006 jeg er nu sikker på at carlo vil være hvor du er, og er ligeglad med hvor meget plads der er. Selvfølgelig vil det kræve at du leger og går lange ture, når du er hjemme, og det tror jeg nu heller ikke du har noget imod.. Tror nok det skal gå...

Heidi

• #20   6. dec 2006 prøv og læs det du har skrevet i din profil under
    Hundenes Borgerrettigheder...

• #21   6. dec 2006 Ja...jeg vælger også at tage Carlo med mig... Er bare usikker på, om han evt kunne tage skade af det, for han er jo en race som kræver en del...og ja, jeg vil gerne give ham alt den aktivering, som jeg kan og alt hvad jeg har mulighed for ellers... Er måske bare nervøs for, at alt det her flytteri osv vil gå ud over Carlo, og det ønsker jeg jo ikke...Men selvfølgelig ville et nyt hjem, også gå ud over min kære hund...

Sku'da også surt at "Prinsen på den hvide hest", viste sig at være en idiot...hmm!!! :o)

Nej...jeg har ingen aftale med min opdrætter...vidste ikke, at man kunne indgå en sådan aftale...

• #22   6. dec 2006 han vil selvfølig være hvor du er om du bor i lejlighed eller legehus. er dybt modstander af at hunde skal omplaceres.men er sikker på du ved hvad der er det rigtige for din hund.

• #23   6. dec 2006 Dykkerhunden B >>> *GG*...nej, bor ikke i kbh...ellers tak for tilbuddet... :o)...

Kommentér på:
Til hundens bedste...?

Annonce