{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.342 visninger | Oprettet:

Led problemer i Slædehunde?? {{forumTopicSubject}}

Hei,
Hvordan er det med de led problemer hunde kan få når de er ældre?

Passer nogle gange en dejlig frisk 10 årig Cocker og han har lidt led problemer og har tænkt at det ville ikke være godt for min fremtidige hund at fx. skulle løbe ved siden af min cykel (og selvfølgelig være i en anhænger når den bliver træt) hvis det giver den fremtidige smerter.

Men der er jo også det med at træne hunden stille og roligt op til at kunne holde til det i leddene, og så meget andet man kan gøre for at skåne dem.

Men mine tanker kom så hen på slæde hunde. De er jo skabt til at løbe men de har vel også de problemer med leddene eller har de mindre tendens til det eller hvordan er det? Hvad sker der med en pensioneret slædehund?

Bare sådan en lille tanke der ramte mig ^^
(Undskylder eventuelle fnidder i teksten eftersom min hjerne ikke er helt vågen XD)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Led problemer i Slædehunde??
  • #1   5. jun 2017 Hvis ikke hun selv kommer på banen, så prøv at spørg Malene med Huskierne smiley

• #2   5. jun 2017 Hehe helt klart smiley Tror lige jeg venter og ser om hun ikke selv kommer hehe smiley Men forresten hvordan med schæfere? Du har en ældre schæfer har du ikke? Hvordan holder du den frisk samtidig med at tage hensyn for de skavanker en ældre hund kan have? smiley

• #3   5. jun 2017 Huskies har meget sjældent problemer med albuer og hofter. Det ses så sjældent, at undersøgelse ikke længere er et krav.
    Mine betragtninger er, at der er mere sygdom i tavleløs avl og showlinjer end løbslinjer, men sådan er det vist overalt. Når der kun avles ud fra udseende, åbner vi op for en verden af skrammel.

• #4   5. jun 2017 Nogle steder sælges pensionerede hunde fra, andre steder står de bare tilbage og glor i hundegården. Nogen afliver. Nogen har en gruppe ældre og unge, der kan køre korte ture sammen.
    Man kan gøre meget med god fodring og tilskud til ledene.

• #5   6. jun 2017 Mine 2 Alaskan Huskies som er "tavleløse" da de er "begyndelsen" på en nyere "Atletisk slædehunds race" bestående af Malamut, Husky+ ? blandinger "som næsten alle andre racer var fra start" selvom jeg har en anetavle der går 7generationer tilbage på mine piger smiley de har/havde ingen problemer med led eller andet selvom de har gået på trapper mange gange dagligt hele livet "dog kun til 1 sal" De har kun været syge som 1årige, da den ene løb ind i en rævehule og fik skab, det lærte jeg af og forhindrede derfor at det kunne ske igen smiley Prixie døde desv 11år gammel af akut opstået cancer, ud over canceren var hun 100% iorden, og Beauty "kuld søsteren" lever stadig i bedste velgående nu 13år gammel uden så meget som tegn på gigt eller andre problemer, end ikke tegn på tandsten smiley Mine har ikke deltaget i løb men er trænet 4 timer dagligt i kapgang hvor de fik brugt deres træklyst og jeg fik trænet modsat weightpull smiley Ved ikke om du kan bruge det til noget, men jeg tror at slædehunde er stærkere i knogler og led end andre store racer så som Rottweiler, Schæfer, osv. måske pga disse racer er tungere end slædehundene.

Kommentér på:
Led problemer i Slædehunde??

Annonce