1.938 visninger
|
Oprettet:
Led problemer og hoftedysplasi {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Min hund har haft et meget aktivt liv, og som følge af det har han lidt led problemer og begyndende hoftedysplasi. Det er ikke noget der gør ondt på ham endnu, men man kan godt se at han engang imellem bliver lidt øm. Har i nogle rigtig gode ting man kan give ham som hjælper lidt? Har ofte hørt at man kan få pulver at putte på maden som man kan give, og andre ting også.
Jeg har prøvet med glucosamin godbidder, men efter lidt tid ville han ikke spise dem mere, heller ikke hvis jeg maste dem og puttede dem i noget han normalt guffer i sig, så nu må jeg finde noget andet at give ham. Nogle gode anbefalinger?
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
Slidgigt er noget de får. Til det er der forskellige midler ,men fiskeolie og hypenpulver er en god start.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.056
Og ja, hybenpulver er osse en mulighed. Ved mennesker anbefales osse af og til ingefær, så måske det er noget der skal kigges på?
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 26
Fiskeolie og hybenpulver er noteret! Tak for svar.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Dette her http://www.naturesbest.co.uk/glucosamine-gold-p536/ bestiller hjem fra England - i pilleform ryger det lige ned kamufleret i en bid leverpostej, ost eller lign.
Jeg vil helst give tilskuddet "ved siden af", foretrækker at vælge foderet ud fra dets generelle sammensætning. Og så iøvrigt hos Balou i sin tid, at Hills led foder ikke kunne erstatte det direkte tilskud, men han havde også både svær AD og HD.
apr 2014
Maiken T: Det brugte jeg også på et tidspunkt, skiftede foder, men vil gerne skifte tilbage til det igen, for var også super glad for det
Kirsten R: Hjælper de godt de piller? Og hvilket foder ville du så anbefale ved siden af da?
Jeg tænkte jeg ville bruge Hills foderet og samtidigt give tilskud, men ved ikke om der findes en bedre løsning?
Er der nogen der har erfaring med det http://www.zooplus.dk/shop/hund/hund_fodertilskud/hud_haar/hokamix/181415 ?
feb 2011
Følger: 11 Følgere: 13 Hunde: 4 Emner: 23 Svar: 230
mar 2008
De er begge efter min mening godt sammensatte fodermærker med højt kødindhold, grønt, urter m.v..... Jeg foretrækker foder uden korn, konserveringsmidler, farver etc., men begge fodermærker har varianter med en lille kornandel, hvis man har en hund, der trives bedst på det.
Og ja, de hjælper de piller, bruger dem af samme grund også selv, og kan mærke det på min ryg, hvis jeg i en periode ikke har fået taget dem, men har også set virkningen hos mange hunde. Vi kombinerer så med Ester-C fra samme leverandør, for at styrke immunforsvaret, både til mig selv og hundene, har en hund, der måtte igennem et par store operationer, og hende passer vi lidt ekstra på. Og med et par vinterbadere/meget udehunde, så vil jeg gerne give dem lidt ekstra at stå i mod med - og 7-9-13, de er aldrig syge og i fineste stand....
mar 2008
Se lidt nede af siden her http://www.zooplus.dk/shop/hund/hund_fodertilskud/led_knogler
Luposan Ledkraft
Hokamix Gelenk
Happy Dog ArthroFit
apr 2014
Led problemer og hoftedysplasi