Når tiden går alt for hurtigt {{forumTopicSubject}}
Lille Juno, som snart fylder 14 uger! Det er helt utroligt, så meget vi allerede har lært af hende - også selvom man noglegange har lyst til at smide hende ud, når hun spiser alle ens ejendele
Men jeg synes I fortjente en update - nu hvor jeg ikke har vist hende frem, siden hun var en lille klump på 8 uger.
Derudover, så undrer jeg mig lidt mht til at gå på tur - vi har hidtils bare lukket hende ud i vores have - og den seneste uge, er vi begyndt at gå ture på 5-10 minutter, en gang om dagen ca - og nogle dage lidt længere, hvor vi dog bærer hende efter 10 minutter. Er det for lidt?
Og derudover: hvordan er jeres erfaring med hvalpekursus i denne alder? Vi følte ikke, at hun var mentalt klar ved sidste start, som var ved ca 10-uger. Ville det være godt for hende at komme igang nu, eller vente lidt? Mentalt har hun udviklet sig meget positivt de sidste par uger, så vi overvejer lidt, at melde hende til
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 218 Svar: 10.911
sep 2009
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 5 Svar: 30
Jeg var mere bekymret for, om hun kunne klare at holde koncentrationen så længe? Til hvalpekursus. Men ja, det er selvfølgelig klart, at det helst skal ske før det er for sent. Tak!
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 2.021
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.849
Jeg anbefaler mine købere at gå korte ture så snart hvalpen er faldet til i hjemmet, hvilket tager et par dage.
Når prægningsvinduet lukker ned fra 12. uge og frem, så er det smadder vigtigt at få etableret det gode samarbejde og de gode vaner helt fra dag 1.
Træning skal startes op før 12. uge, siger min erfaring, for at samarbejdet bliver optimalt når man rammer de svære modningsfaser senere hen . Træningen tilpasses naturligvis hvalpens alder, for en 9 ugers hvalp kan ikke holde fokus længe ad gangen. Men så træner man bare i intervaller.
sep 2009
sep 2009
Vi træner også tricks med hende, og andet mental-stimulering. Jeg tænkte mere på, hvornår motion blev vigtigt for hende?
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.849
Hvalpe fræser jo af helt af sig selv i haven.
sep 2009
Når tiden går alt for hurtigt