534 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Når ens barn flytter, +/- hund Når ens barn flytter, +/- hund

Det er ikke en aktuel problematik endnu, men afhængig af omstændighederne (bl.a. en læreplads hos en guldsmed et eller andet sted i landet - kender I nogen?) så flytter vores yngste datter nok snart hjemmefra. Hun er meget knyttet til Eisa og omvendt, så hun har talt om, at hun på en måde kunne tænke sig at få hende med sig.

Men ... jeg er er virkelig ikke sikker på, hvad der er rigtigst. Eisa går nu sammen med sin søster og niece, og hun er således vant til en flok til at nusse og lege med. Til gengæld er det vores datter, der har trænet med Eisa og puttet meget med hende. Vi kan helt klart fornemme, at Eisa er vildt glad, når vores datter kommer hjem på weekend fra teknisk skole, og hun hænger meget ved hende. I dagligdagen virker Eisa mere stille, men dog ikke bedrøvet, og hun spiser også sin mad. Eisa er 3½ år nu. Jeg synes nok selv, at det er synd at flytte Eisa, men jeg forstår godt, at min datter gerne vil have hende med. Får hun plads senere, så kunne hun selvfølgelig få en hvalp til at holde sig med selskab.

Har I nogle erfaringer/gode råd?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når ens barn flytter, +/- hund
  • #1   24. nov 2006 Eftersom båndet mellem din datter og Eisa er så stærkt, så tror jeg som sådan ikke det ville været et problem, med mindre din satter i forbindelse med sin uddannelse skal være meget hjemmefra, og Eisa derofr være meget alene.

Var det mig, tror jeg at jeg ville prøve med en weekendtur til at starte med, det kunne så udvides til længere ferier for at se hvordan Eisa reagere uden sin flok.

• #2   24. nov 2006 Dengang jeg boede hjemme, og vi havde vores dejlige familie hund. Der var jeg også den der havde trænet den og hun sov hos mig hver nat de første 8-9 år af hendes liv.

Da jeg flyttede, blev hun boede hos min mor. Der var ingen grund til, at hive hende ud af hendes rytmer, bare fordi jeg flyttede.

Du skriver at din datter allerede tilbringer meget tid væk, på tekninsk skole. Jamen så går det jo også gradvist for sig. Hunden vænner sig så småt til, at hun ikke er der altid.

Jeg var en smule ked af, at jeg ikke havde min dejlige barndoms hund hos mig. Men hun blev da lige glad hver gang jeg kom på besøg. Indtil hun for få mdr siden, kom i hundehimmelen.

Så mit råd er, at lade hunde blive i sin vante flok.

• #3   24. nov 2006 Det kan sagtens lade sig gøre. Min datter tog også en hund med da hun flyttede, det går rigtig godt. Hvis bare man bruger lidt ekstra tid med hunden, da den jo ikke har de andre hunde til seldkab.

• #4   24. nov 2006 Jeg fik Nemo da jeg boede hjemme, det var min hund og mig der trænede og passede ham, havde have godt nok ikke den alder da vi flyttede fra reden, men jeg er sikker på de begge ville nyde det.
    Når man flytter ud i landet og der er så meget nyt er det lækkert med en følgesvend at have med, en man virkelig kan regne med og en at putte med om aftenen, jeg synes det ville være en god ide, i kan jo lade hende passe hende en uge, også kan i se hvordan det er gået smiley

• #5   24. nov 2006 Jeg fik også selv min hund med da jeg flyttede hjemmefra, og han var ikke helt ung ca. 8 år, men det gik uden problemer. Han havde altid været min hund, så da jeg efter en tur på djævleøen flyttede i lejlighed med kærsten, var der ingen tvivl om at Apolloco skulle flytte sammen med os smiley

• #6   24. nov 2006 Det lyder som en god idé, at vi kunne lade hende prøve at komme på weekend eller 'ferie' hos Maja først. Hvis Maja er så heldig at få en læreplads, så bliver der nogle skoleophold undervejs, men så kunne Eisa være her. Jeg er bare urolig for, om vi kan komme til at forvirre Eisa, hvis vi flytter rundt med hende. Men selvfølgelig er vi jo kendte for hende, og hun er 100% tryg ved os alle. I hverdagen vil vores datter nok få en arbejdsdag som så mange andre, men jeg ved også, at Eisa vil være hendes 1. prioritet, når hun så får fri.

Det er bare så svært, for vi skal jo ikke være egoistiske og tænke på os selv i dette tilfælde.

• #7   24. nov 2006 Annette>> Vores hunde er vant til at "flytte" rundt, da vores familier er sprædt for alle vinde, så de er tit med på ferie og weekendture, og bliver også en sjælden gang passet ude. Bare de har deres transportkasser, som hjemme fungere som natlogi og hule, så er de glade.

• #8   24. nov 2006 Hej "Pauseklovn". Det er dejligt at høre, at det kan lade sig gøre. Vi må lade det komme an på en prøve, når alting falder på plads for Maja. Vi kan sikkert hurtigt mærke på Eisa, hvordan hun trives. Måske kan Maja også nøjes med at få hende i nogle af weekenderne generelt, for så har Eisa flokken til hverdag, men har Maja, når Maja har mest tid til hende, hvis det kan fungere.

Kommentér på:
Når ens barn flytter, +/- hund

Annonce