5. sep 2006 Følger: 64 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 329 Svar: 5.383
Når ens barn flytter, +/- hund Når ens barn flytter, +/- hund
Det er ikke en aktuel problematik endnu, men afhængig af omstændighederne (bl.a. en læreplads hos en guldsmed et eller andet sted i landet - kender I nogen?) så flytter vores yngste datter nok snart hjemmefra. Hun er meget knyttet til Eisa og omvendt, så hun har talt om, at hun på en måde kunne tænke sig at få hende med sig.
Men ... jeg er er virkelig ikke sikker på, hvad der er rigtigst. Eisa går nu sammen med sin søster og niece, og hun er således vant til en flok til at nusse og lege med. Til gengæld er det vores datter, der har trænet med Eisa og puttet meget med hende. Vi kan helt klart fornemme, at Eisa er vildt glad, når vores datter kommer hjem på weekend fra teknisk skole, og hun hænger meget ved hende. I dagligdagen virker Eisa mere stille, men dog ikke bedrøvet, og hun spiser også sin mad. Eisa er 3½ år nu. Jeg synes nok selv, at det er synd at flytte Eisa, men jeg forstår godt, at min datter gerne vil have hende med. Får hun plads senere, så kunne hun selvfølgelig få en hvalp til at holde sig med selskab.
Har I nogle erfaringer/gode råd?
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.618
Var det mig, tror jeg at jeg ville prøve med en weekendtur til at starte med, det kunne så udvides til længere ferier for at se hvordan Eisa reagere uden sin flok.
apr 2005
Følger: 67 Følgere: 67 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 2.136
Da jeg flyttede, blev hun boede hos min mor. Der var ingen grund til, at hive hende ud af hendes rytmer, bare fordi jeg flyttede.
Du skriver at din datter allerede tilbringer meget tid væk, på tekninsk skole. Jamen så går det jo også gradvist for sig. Hunden vænner sig så småt til, at hun ikke er der altid.
Jeg var en smule ked af, at jeg ikke havde min dejlige barndoms hund hos mig. Men hun blev da lige glad hver gang jeg kom på besøg. Indtil hun for få mdr siden, kom i hundehimmelen.
Så mit råd er, at lade hunde blive i sin vante flok.
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.334
mar 2005
Følger: 36 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 109 Svar: 800
Når man flytter ud i landet og der er så meget nyt er det lækkert med en følgesvend at have med, en man virkelig kan regne med og en at putte med om aftenen, jeg synes det ville være en god ide, i kan jo lade hende passe hende en uge, også kan i se hvordan det er gået
jul 2005
sep 2006
Følger: 64 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 329 Svar: 5.383
Det er bare så svært, for vi skal jo ikke være egoistiske og tænke på os selv i dette tilfælde.
jul 2005
sep 2006
Følger: 64 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 329 Svar: 5.383
Når ens barn flytter, +/- hund