1.025 visninger
|
Oprettet:
* Amicus fidelis protectio fortis *
4. feb 2008 Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
4. feb 2008 Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
når man bliver skilt og får børn {{forumTopicSubject}}
er det så kotume at man bare ikke kan have sin hund mere?
Kan godt se der sker visse omvæltninger i ens liv, men nu er jeg selv lige gået fra kæresten, men vi var da enige om at Joey ikke skulle lide under det.. og tror da ikke han savner morten overhovedet.. Og når jeg engang får børn, så skal han da heller ikke bare kasseres.. jo man får travlt og det er måske træls at have en hund der vil ud og skal leges med og aktiveres, men han er da også mit "barn"... kan da ikke bare afskrive ham... I simply don't get it...
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.999
Men kan godt forstå,at nogen vælger at gi hunden et nyt hjem,grundet det er ikke lige nemt,hvis barnet er lille og det kan være svært at finde en bolig,hvor man må ha hund..
Oliver var over 3 år,da vores forhold gik i stykker og det har ikke altid været en dans på roser og hunden er til tider blevet forsømt..
Man skal jo lige omstille sig og ved nogen knækker hele deres verden jo sammen..
Så er det bedre at hunden får et nyt hjem,hvor tiden og lysten er til den
nov 2006
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
Men man må jo håbe at dem der vælger løsningen med at give hunden bort, gør det for hundens eget bedste og ikke fordi det er den nemme løsning
jan 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 44
nov 2006
Da de sagtens ville kunne klare at komme ud tl et nyt hjem..
Men ser da helst at de ville komme ud til nogen som jeg har kendskab til..
Zeuz er en omplacering og det var et godt valg,hans tidligere ejer traf for ham.. Dog ikke grundet skilsmisse.
Når man står i et forhold,der går i stykker og der er børn med.. Ja så tænker man først og fremmest på børnene..
Dem kan man jo ikke med succes omplacere og deres hverdag,går osse i stykker,til en ny er opbygget
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.010
Hunden blev forsømt, så jeg valgte at sælge ham. Det var vanvittigt hårdt
nov 2006
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.523
Men altså ingen problemer her, med at skulle af med hundene ved skilsmisse, faktisk lige omvendt :o))
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.010
Nej, desværre ikke.
Kunne da godt have beholdt ham, men synes, det ville have været for egoistisk.
jul 2007
Hmm ja synes egentlig også mange af dem jeg kender, er gået fra hinanden. Og læser lige tit om skilsmisser. Mon det er fordi sommeren er på vej *SS*
Nu har vi været sammen i ti år, og købte Chilli da vi havde været sammen i et halvt. Så tror faktisk det bliver rigtig hårdt for ham, at Sønnike og mor er væk! For mon ikke også hunde, kan blive ramt af ejers skilsmisse, selvom de ikke skal til andre familier, men stadig bliver hos den ene part?
jan 2008
Følger: 49 Følgere: 44 Hunde: 1 Emner: 293 Svar: 3.479
men je vel så stå ved at da jeg fik min søn for 2½ år siden kom jeg af med min daværede hund, efter meget kamp med at få ham til at lade vær med at snappe efter barnet og lave på alt hvad der havde med sønnen og gøre og så oveni en fødselsdep
og self var jeg ked af det og blev ved med at tænke jeg kunne have gjort mere men det havde ikke været til gavn for hunde desværre
jul 2007
hehe ja det skal jeg da ihvertilfælde. Nu gælder ordsproget: saml appetit ude - men spis hjemme. ikke mere her. Nu skal der både samles og spises ude!! *LOL* Og et par dejlige veltrænet mande-kroppe, uden en travl på, er da ikke dårligt at gå imøde *GG*
Hmm ja er lidt spændt på hvordan Chilli reagere. Luna tænker jeg ikke så meget over, hun er kun snart 2, og kommer jo hos mig hver anden uge, hvis det ikke ender med hun flytter med *SS*
jul 2007
Hvad skal man med mænd?
har du aldrig hørt om lovlige slaver?
Kender ikke andre racer, man kan få til alt, ved at smide blusen, eller vralte rundt i en fræk sag. *SS*
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.437
Hvis der på noget tidspunkt opstår en situation, hvor en af hundene optræder truende overfor mit barn, så ryger hunden.... Færdig !!!!!
Dess vil enten ryge tilbage til opdrætteren eller blive aflivet.. Taco vil nok ende med aflivning.
Jeg ville ikke kunne bære hvis jeg ignorerer advarsler, der ender med at mit barn bliver bidt.. Og i det her spil er mit barn ubetinget den vigtigste..
Bevarres... Jeg er ubeskriveligt glad for hundene... Men så vigtige er de altså heller ikke
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
synes det er langt ude at hunden ryger fordi man er gravid og regner med ikke at have tid til hunden, det burde man have tænkt på inden man anskaffede hunden.
men en skilsmisse er jo ikke noget man planlægger og hvis man står med børn og ikke kan finde et sted at bo hvor man må have hund, så kan jeg altså godt forstå at man vælger børnenes ve og vel frem for hunden
jul 2007
Det tror jeg ingen vil argumentere imod. Er en hund truende overfor et barn, skal hunden også væk.
Her snakker vi om hvis folk skal skilles, og der pludselig ikke er plads til familiens hund. Hvad så?
Tillykke Tillykke med nyheden, og den voksende mave. Det er verdens vidunder at få små-folk. Min er tre nu, og hvad han har tilført mit liv bare indtil nu, kan ikke beskrives. Så igen Tillykke. Hvor langt er du henne? og ved du hvilken køn det bliver?
jun 2006
Der er jo nogle, der accepterer at de ikke kan få børn, og så køber de en hund.... Og efter nogle år så bliver de gravide alligevel....
Og når nu en hund lever 10-18 år... Ja så langt ud i fremtiden kan jeg altså ikke se....
Jeg synes tit folk har frygtelig travlt med at dømme andre og sige hvad de må og ikke må i forhold til at omplacere deres hund... Det er sgu da deres hund... Og de ved nok hvad der er bedst for både dem og hunden..
Og nej.. Jeg skal da ikke gøre mig hellig.. Jeg bliver også harm, når en hvalp på 9-12 uger er til salg pga. tidsmangel...
Men det er fandme lige så meget sælger (opdrætteren) jeg er harm på
jun 2006
Og nej.. Kender ikke kønnet endnu :o) Ved faktisk ikke om jeg vil vide det..
Jeg er mere interesseret i hvor mange,der er, for fik lagt 2 æg tilbage ;o)
Måske får vi tvillinger.. Ihhh det kunne jeg godt tænke mig..
Og mange tak... Det er helt uvirkeligt at det endelig lykkedes
jun 2008
Følger: 30 Følgere: 26 Hunde: 4 Emner: 94 Svar: 569
Men er enig med dig at nogle træffer beslutningen lige en tand for hurtig. vores beslutning var nogen tid undervejs og det var svært at indse at man havde taget munden for fuld.
jul 2007
jaaaa tvillinger, det ville jeg også gerne have haft, tror det må være en vild oplevelse *SS*
Chilli overasskede også meget da vi fik lille prinsen, han veg ikke fra hans side, lå ved siden af hans vugge. Skulle med ud når han skulle skiftes. Vi voksne blev sekundære da lille manden kom. Han ville hvis han havde fået lov, slikke ham fuldstændig hud-løs. Han elsker den knægt, og med alderen er de blevet de bedste venner :o)
jun 2006
Jeg håber også virkelig at vores hunde bliver okay med baby i huset..
Jeg tror også på piger ( eller pige)... Tænker slet ikke på drenge navne.. :o) men nu får vi se.. Der er jo lang tid til..
Og jeg har regnet mig frem til at det bliver omkring nytår.. ..
jun 2008
Følger: 30 Følgere: 26 Hunde: 4 Emner: 94 Svar: 569
jul 2007
Tillykke til dig også :o)) hvor langt er du henne?
Hmm får helt lyst til at blive tyk igen *GG*
nov 2006
Ja jeg er jo født så nysgerrig,at jeg måtte vide kønnet..
Havde dog mine problemer med at se noget,for manden og min mors tørklæde i ansiget.. GG
lige off topic,beklager
nov 2006
jun 2006
Jeg ved heller ikke om jeg kan styre min nysgerrighed når jeg kommer længere hen.. itv. er det jo så nemt... Man kan ikke se noget endnu alligevel :o)
Tillykke til dig maria :o)
Nu er 9 mdr. pludselig både uendelig lang tid og lige om lidt... En underlig følelse
når man bliver skilt og får børn