{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.517 visninger | Oprettet:

Evt. uønsket parring - hvad nu? {{forumTopicSubject}}

Er der nogle tegn på om en tæve er blevet parret? Tænker på evt. udflod fra skeden eller typisk adfærd de udviser?
Vi mistænker nabohunden for at have været en tur gennem hækken og hegnet her til aften...
Nogen der ved hvilken behandling jeres dyrelæge anbefaler i en sådan situation? Ringer selvfølgelig til vores egen i morgen, men måske i har lidt erfaring at dele af?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Evt. uønsket parring - hvad nu?
  • #1   22. nov 2006 Vi skal ikke ha' hvalpe!

• #2   22. nov 2006 der er vel en fortrydelsespille ligesom til mennesker??

• #3   22. nov 2006 Nina> ja, der er en abort sprøjte, men den skulle ha nogle nasty bivirkninger og "ricisi". Ellers har man muligheden at tage en test efter mener det er 20 dage og så lave en desideret abort...
    Derfor jeg gerne ville høre hvad folk der evt. havde oplevet dette blev anbefalet til?
    Samt om der er en måde vi kan sandsyneliggøre om hanhunden vitterligt har været på hende? eller vil dyrelægen kunne tjekke for det ved en test i morgen? eller vil det evt. være for sent til at kunne se noget?

• #4   22. nov 2006 Blander mig lige.
    På femte dagen , skal hunden have en abort sprøjte, men nogle dyrælger er ikke meget for at give denne, da der kan opstå livmoderbetændelse.

Men du må tale med din dyrlæge, skynd dig at ringe i morgen, og hør deres holdning til abort sprøjte

• #5   22. nov 2006 Blander mig lige.
    På femte dagen , skal hunden have en abort sprøjte, men nogle dyrælger er ikke meget for at give denne, da der kan opstå livmoderbetændelse.

Men du må tale med din dyrlæge, skynd dig at ringe i morgen, og hør deres holdning til abort sprøjte

• #6   22. nov 2006 Mia> livmoderbetændelse er også en af bivirkningerne ved abortsprøjten...
    Og vi har jo ikke set en parring, så det gør det også lidt mere bøvlet - om vi vil tage chancen og behandle nu uden at vide om vi behandler uden grund, eller om vi skal vente og se og så behandle hvis der er befrugtning...
    Men selvfølgelig tager vi en snak med dyrelægen i morgen. Det var mere så vi har lidt ide om hvad andre har haft evt. gode erfaringer med...

• #7   22. nov 2006 Åh nej Katrine - er virkeligt ked af I har fået de spekulationer...øv da..

• #8   22. nov 2006 Kunne godt tænke mig at høre, hvor længe var hunden væk, var hun meget forpustet da hun kom , havde hun travl med at slikke sig osv.

• #9   22. nov 2006 Ja Sus> Det mildest talt pisse irriterende!
    Og vi har bare sagt det til dem SÅ mange gange, at deres hanhund braser igennem hækken og hegnet på vores side... Så må de fandeme snart selv sætte noget op der kan holde deres hund inde...

• #10   22. nov 2006 Jamen våd var hun jo for det pisser jo ned her ude...
    Hun virkede lidt forpustet ja, men ikke meget. Og hun havde ikke udflod...

• #11   22. nov 2006 Hun var i haven ½ times tid, så tid har de haft nok af... Men igen syntes ikke hun var vildt meget "jeg er lige blevet parret"-agtig... Vil en hunhund ikke normalt være lidt oppe at køre efterfølgende eller...
    Men igen - vil jo heller ikke tage chancen og ignorere muligheden for at det er sket...
    Kan dyrelægen fast slå om der har været parring i morgen? For så er det jo så nemt...

• #12   22. nov 2006 Jeps - er i starten af højløben...
    Jeg kigger ind igen i morgen tidlig, så skriv endelig hvis i har flere ideer eller råd smiley Jeg må tilkøjs hvis jeg skal nå op i mogren.
    Takker.

• #13   22. nov 2006 MØGNABO ! Grrr....
    Ønsker jer osse al den held og lykke vi ka gi :=)

• #14   22. nov 2006 i det nye hunden er der en artikel med nyt medicin til hunde... også noget med abort halløj! prøv at læs det:)

men dumme nabohund

• #15   23. nov 2006 Jeg vil ikke sige, at der er nogen væsentlig forskel i opførsel på en tæve, der lige er blevet parret. Ud over, at den kan halse, men ikke opstemthed eller lignende, det har jeg ikke oplevet på mine tæver. Og når man tænker på det udtryk hundene ofte har hovedet mens de hænger sammen(hvem er du, og hvad laver du der????), så er det vel ikke så mærkeligt. Der kan dog evt sive lidt sæd ud af tæven.
    Hvis dyrlægen skulle slå fast, om hun har været parret, skulle hun nok have været af sted med det samme, så kunne han tage et skedeskrab, for at tjekke for evt sædceller, ved ikke, om det er for sent i morgen. Men som udgangspunkt må man nok regne med, at hun er parret, det ville være mærkeligt andet. Men selvom hun er parret,. er det jo ikke sikkert at hun får hvalpe alligevel.

Som de andre siger, er der en risiko forbundet med en abort sprøjte, den skal gives indenfor 5 dage efter formodet parring. Så kan man også vente og konstatere tæven drægtig 3-4 uger efter(ved blodprøve), så kan dyrlægen give den 2 midler (kombineret) med abort fremkaldende stoffer, over 10 dage. Men denne metode anbefales det, at tæven er indlagt, da der kan opstå kvalme og opkast. Behandlingen er dyrere end den første, men fordelen er, at så er det kun drægtige tæver, der bliver behandlet.

• #16   23. nov 2006 Har du snakket med naboen, om de evt. har set noget. Tænker på om de har kunnet se deres hund hele tiden, eller de har haft "manglet den i haven".

• #17   23. nov 2006 Jeg vil lige tilføje, at jeg kender 2 hunde, der begge har haft fået abortsprøjte - og der har INTET været sket med nogen af dem.

• #18   23. nov 2006 Katrine: der findes noget nyt som ingen bivirkninger har. Jeg har lige været til DKK opdrætteruddannelse og der talte Birgitte Schøtz(staves?), som er den førende dyrlæge omkring fertilitet i DK, om abortmuligheder. Jeg er desværre på arbejde, men har navnet på det derhjemme. Hvis din dyrlæge kun kender til det gamle, som giver risico for livmoderbetændelse osv, så søg om venskab og jeg skal finde det rigtige navn til dig. ingen grund til panik, denne medicin kan tages i op til et stykke tid efter parringen - de anbefales dig ikke at man venter og se om tæven er drægtig, da hun så er for langt henne.

• #19   23. nov 2006 Læste lige i det nye "hunden" fra DKK, at produktet hedder Aglepristone. Det skal helst anvendes inden for 35 dage af drægtigheden. Og anvendes det indenfor 25 dage af drægtigheden, fremkalder det med sikkerhed abort.
    Midlet skulle også kunne bruges til at sætte fødsler i gang med.
    Fordelen er, at der ingen bivirkninger er ved dette middel.

• #20   23. nov 2006 Frigg fik den der sprøjte sidste forår, da en af naboernes hanhund havde været på besøg i løbet af natten....

Jeg tog ingen chancer og derfor fik hun den. Om hun var parret eller ej.
    Der har ingen bivirkninger været overhovedet, og som bekendt fik hun jo hvalpe i sommers, så hvis jeg var dig, ville jeg få dyrlægen til at give hende den "fortrydelsessprøjte"

• #21   23. nov 2006 Opfølgning:
    Jana har været ved dyrelægen og fået det klaret smiley
    Og hun har det godt oven på den omgang.
    Dyrelægen anbefalede netop noget nyt, som skulle have langt færre bivirkninger end de gængse midler - så jeg går ud fra det var det i har skrevet om smiley
    Jeg selv nåede desværre ikke med til dyrelægen, så jeg ved desværre ikke hvad selve midlet hed smiley
    Men jeg takker for jeres råd og gode indput, selv om jeg ikke nåede at skrive det for morgenen af, så var det rart lige at kunne sige til de gamle, at der fantes en ny bahandlingsmulighed uden for mange bivirkninger, som de kunne spørge efter hos dyrelægen smiley
    Takker igen for jeres hjælp smiley

• #22   7. mar 2007 Ved godt disse indlæg er fra sidste år men fandt lige dette link: http://www.produktresume.dk/docushare/dsweb/GetRendition/Document-19778/html

Kommentér på:
Evt. uønsket parring - hvad nu?

Annonce