åhh er så ked af det er det dumt det {{forumTopicSubject}}
hej med jer
jeg har 6 hunde 3 drenge og 3 piger lige nu er mine to tæver i løb den ene hun har været i højbrunst siden sidste søndag og den anden bløder stadig
mine to chihuahua drenge er total oppe og ringe og de har bare tabt sig sindsygt meget løbet af en uge man kan se rebenene rygsøjlen m.m. og det er ikke fordi de ikke får mad de sover ikke de skriger mest af dagen de kan ikke spise og de er ikke interesseret i kontakt fra os (mig og min familie)
nu har jeg så snakket med en veninde da gizmo virklig er mærket af det dels vil hans mor ikke være sammen med ham den sidste tid dels er det første gang homonerne racer i kroppe og dels er hanhundene ikke søde ved ham da han jo er en trusel og han ligger nedest i hirakiret da han kan er 7 mdr gammel hendes veninde(min veninde)vil så gerne passe ham men har evt overvejet at han skal sælges da han slet ikke kan tåle at hans mor ikke gider ham mere han tror stadig at han skal ligge ved sin mor og hygge sutte og det vil hun slet ikke acceptere men ved så ikke om jeg skal udstationener ham ved at det var åndsvagt nu ved at kigge i bagspejlet at beholde en han fra ejen avl men han havde haft en hård start på livet og det var min første kuld hvalpe
gucci skal kastereres på torsdag da han bare slet ikke kan holde vægten når der er tæver i løb og han slet kke kan klare det sinds messigt at der kommer løbetid det har bare været så hårdt denne gang
ved ikke om det bare i PANIK at jeg reagere sådan fordi mine hanhunde bare ikke trives eller hvad det er om det er en god ide ved jeg heller ikke men det stresser mig sindsygt meget og ved at der er sket et uheld med uønsket parring fordi de alligevel lykkes gucci at komme til (ind) den ene tæve men det er så at tage at føle på men tanken om at det er 6 gange om året er jo slet ikke til at bære og det er jo sindsygt svært at aktivere hannerne når det er ren fisse de tænker på
i må meget gerne sige om jeg handler forkert bare det ikke er hakke ned da jeg bare ikke orker dette pt.
kh sanne
mar 2008
Følger: 66 Følgere: 68 Hunde: 7 Emner: 442 Svar: 1.700
jan 2008
Følger: 59 Følgere: 55 Hunde: 4 Emner: 119 Svar: 756
mit hjerte er ved at blive rykket i tusinde stykker og har svært ved at se hvad det rigtige er da jeg elsker dem alle sindsygt højt men ved at hanhunde ikke kan klare 6 gange om året at der er løbetidstæver der også har mistet hoved kh sanne
feb 2007
Følger: 47 Følgere: 48 Hunde: 6 Emner: 47 Svar: 1.874
jan 2008
nov 2006
Følger: 54 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 103 Svar: 4.035
hvis vi får en han så skal han kast. eller udstationeres i løb perioderne.... så komemr han hjem til mormor og morfar - det synd andet.... det er jo som du selv skriver enormt stressende for alle parter.
tror heller ikke jeg ville beholde en han fra eget avl... det er noget andet med tæverne.
mar 2007
Følger: 41 Følgere: 44 Hunde: 4 Emner: 48 Svar: 515
jun 2008
Følger: 106 Følgere: 102 Hunde: 3 Emner: 68 Svar: 1.449
Men en ting er sikkert.. du skal ikke ha det skidt med det du gør.. det er som de andre skriver helt normalt,at hanhundene stresser totalt.. din kærlighed til dem,gør at du handler.. stor respekt for det.. knuzzer
jan 2008
knuzzer sanne
jan 2008
åhh jaså er det i morgen gucci skal kastereres det bliver også rigtig hårdt at aflevere ham er der nogen der ved hvordan de har det bag efter operationen?? kh sanne
jan 2008
hvad hvorfor fortæller dyrlægerne ikke mig dette det skal jeg ihvertilfel ha hørt dem af i morgen for så skal ha ikke kastereres for så får han det jo aldrig bedre
hvor har du hørt det henne er det på nettet du måske har læst om dette?? og er der andre der også har hørt dette ??
mange tusinde tak for denne vigtige info charlotte
kh sanne
nov 2006
jan 2008
nov 2006
men din dyrlæge må jo være den aller mest sagkyndig af os
det er sku så omstændig sådan noget kastration og sterelisation :S
jeg vil tænke på jer imorgen ihvertfald
knus
elise
feb 2007
Jeg syntes 1 år er bedre end for ung, da det er kan betyde hunden aldrig bliver "voksen", hvis det gøres for tideligt. Tror bare du skal gøre det.. næste gang du så har løbetid, så er jeg sikker på, at du vil være glad for du fik det gjort!!
jan 2008
alt er efter hånden bidt i døre håndtag på dørene låger karme m.m. og alt skal bare vaskes i rodolon ved ikke om det er skrevet rigtig men der er strintet op af alt men selv om det er vasket så kan de jo stadig lugte det og det er absonds at gøre det nu i rodolin da der går 3 sek så er det galt igen
jeg håber af hele mit hjerte at han vil ændre sin adfærd når han er kastereret da han jo ikke selv kan holde til stresset om at tæverne er i løb når han taber sig sindsygt meget og ikke kan finde ro til at få sovet eller noget det gør ham jo total bims
kh sanne
nov 2006
ååh kan ikke huske hvad de hedder men man kan købe dem i matas
mar 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 262
Jeg købte nogle sidst vi havde løbetid, men det var da Jessie allerede var højløbsk, så det var faktisk for sent at begynde. Jeg læste at hvis man skal have fuld effekt at pillerne, så skal man give tæven dem allerede fra begyndelsen af løbetiden.
Det vil jeg forsøge næste gang, og så se om det virker. Der er nogen som har virkelig gode erfaringer med det, mens der er andre som siger det ikke rigtig virker.
Men det kommer måske også an på dosis og og hvornår man starter med at give tæven dem.
nov 2006
ja det er lige præcis dem
det var en opdrætter der fortalte mig at hun brugte dem, især op til en udstilling hvis hendes tæver var i løb - og de virkede med succes
mar 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 262
Men vi har heldigvis en pasningsmulighed også, et rigtig skønt sted hvor Amore vil hygge sig rigtig godt i den periode hvor det er værst herhjemme. Han er ellers den nemmeste og roligste chihuahua man kan tænke sig, men når der er løbetid, så slår det jo bare totalt klik oppe i deres små hoveder.
jan 2008
jan 2008
åhhh om 2,5 time aå køre jeg til dyrlæge med gucci er skide nervøs for at det går godt og om det vil hjælpe
mange søde tanker fra sanne
feb 2007
jan 2008
åhh er så ked af det er det dumt det
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside