Pludselig meget angst for bestemte lyde, hjælp! {{forumTopicSubject}}
Hej og Godt Nytår!
Jeg har en fantastisk skøn DK/SV JRT på 14 år der for nogle dage siden reagerede meget kraftigt på lyden af mine nøgler.. hun er så godt som døv pga alder og er ellers i rigtig god fysisk form.
Hendes angst gjorde at hun ikke ville ud når jeg tog jakke på da hun ved at lyden af nøglen kommer derefter... generelt er hun nu usikker og trækker sig med mindre vi ligger i sengen hvor hun ved at lydene ikke kommer... det er nu osse lyden af bestik, bælter etc som kan gøre at hun skynder sig væk... hun kommer naturligvis til dyrlæge, men jeg vil høre om nogen herinde har oplevet noget lignende?? Det er tydeligvis blevet en generel angst for de specifikke lyde og det gør mig ulykkelig at se hende sådan...
Kan demens ændre hundens opfattelse af lyde? Hun er så døv at vi kan parkere og gå helt ind og hun stadig sover , så det er bare en gåde hvorfor hun pludselig kan høre nøglerne og praktisk talt reagerer ved at flygte til et andet rum...
På forhånd tak for input!!
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.403
Men med en hund i den alder ville jeg køre forbi dyrlægen en tur
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.612
selv har jeg haft en hund der fik angst fra den ene dag til den anden, det viste sig at skyldes en flåt der havde siddet på hende 3 måneder før, og som gav hende anaplasmose på hjernen ..
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 4 Svar: 66
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.637
Få dyrlægen til at kigge på det. Det kan også bare være uro, der sidder endnu.
mar 2009
aug 2011
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 16
mar 2009
mar 2009
Hun har ingen reaktion ved lyspåvirkning af pupillerne og har sensoriske forstyrrelser i højre bagben... hun er stadig frisk og sig selv på tur, men lydangsten er der endnu.. hun er nu på zylkene og smertestillende i 14 dage hvorefter vi tager stilling til, om hun skal i CT scanner ved Rikke Fast på Århus Dyrehospital ...
Er der nogen af jer der har oplevet det med manglende reaktion i pupillerne? De er permanent store og hun er ikke svagtsynet
mar 2009
Pludselig meget angst for bestemte lyde, hjælp!