{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
696 visninger | Oprettet:

Nila blev pludselig meget angst .. {{forumTopicSubject}}

Nila er 7 mdr . og meget glad stor hvalp , med et stort teenage energi / krut i røven . Vi har 2 børn , hun elsker dem og er normalt ikke bange .

Men i dag gik jeg med hende alene , hvor vi bor . Der kommer så 2 udlanske børn , som i bund og grund er utrykke ved hunde , og viser det i hele deres kropsudtryk . Men de tager mod til sig og spørger om de må hilse på hende ( da de kommer fra anden kultur , er det tydeligt de ikke er vant til hunde ) .

Endelig er jeg ikke glad for folk hilser , da vi er ved at lære hende ikke at hoppe op af folk og , hun tror hun skal hilse på alle .

Men jeg siger ja , og pigen går hen mod nila , mens jeg forklare hun er en stor hvalp , og er meget glad og kan virke lidt voldsom ( måske udtrykker jeg ubevist , at jeg er utryk ved sitvationen) . Nila fare så frem , for at hilse , pigen flyver tilbage og bliver forskrækkede . så prøver drengen og pigen begge 2 at nærme sig nila , forfra og bagfra på en gang , hun løber om bag mig og gemmer sig , bukker sig helt ned ( og sidder som sku hun tisse ) og halen sidder helt mellem benene , hendes øre sidder helt tilbage og hun virker simpelhen så angst og hun røre sig ikke ud af flækken . Jeg siget Stop til børnene med det samme og beder dem om at gå væk , og siger hun er bange for dem , og de skal lade hende være i fred .

Ved endelig ikke hvad jeg vil med det her indlæg , men tænker meget på hendes reaktion .

Har i prøvet jeres hunde pludselig reagere sådan ?
Kan jeg ubevist have smitte af på hende , jeg endelig ikke syntes det var fedt .

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nila blev pludselig meget angst ..
  • #1   13. sep 2010 Det blev nok bare for meget for hende, og hun blev bange. Men næste gang sig f.eks. kun en af gangen, og så ska de slet ik komme bagfra. Det er ihvertfald en no go for mig, ik at min hund er bange. Men de kan da let bliver bange når der kommer en forfra de holder øje med, og li pludseligt kommer der en bagved også...

• #2   13. sep 2010 Ja en af gangen , har du selvfølige ret i . de listede sig også ind mod hende , da de var bange og klar på at løbe , hvis hun sku gø eller lign.

Sku dumt jeg ikke bare sagde nej , til de sku hilse .

• #3   13. sep 2010 Line: man kan altid være bagklog. Men igang igen med træningen, håber det kommer til at gå godt...

• #4   13. sep 2010 Ja igang igen smiley . Og hun glemte det hurtigt . Nu er hun heldigvis ikke så bange en hund mere , hun var mere angst som mindre , for små ting , f-x som folk der lufter og ryster dyner udover altanerne , det var ganske farligt .. men flere har sagt , væn jer til det hun er halv schæfer .. så vi må bare prøve igen , for det har aldrig været et problem før .

• #5   13. sep 2010 Ja ok...

• #7   13. sep 2010 Ja hun ku tydelig mærker , jeg ikke var tryk . kan sagtens se bagefter , jeg har påvirkede hende , allerede da pigen vil hilse og jeg hiver hende til mig , for hun ikke skal være så frem brusende og pigen løber tilbage . kom vist bare bagpå mig , jeg kan påvirke hende så meget . hun plejer ikke at virke så påvirkede af mig , hvis jeg reagere forkert . så må arbejde med det

• #9   14. sep 2010 om aftenen er hun også mere på dupperne . de første 2 mdr .da hun var ca. 8 - 16 uger nægtede hun at gå når det var mørket . nu skal der noget mere til , men på dupperne er hun .

Kommentér på:
Nila blev pludselig meget angst ..

Annonce