{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.107 visninger | Oprettet:

Vores hund gik til angreb.. Hva' nu? {{forumTopicSubject}}

Ja... jeg var ude for en situation idag, som må være en hver hunde ejers mareridt, specielt os med de store hunde.

Vores hund Goodman (Grand Danois han på 3 år) gik idag til angreb på en anden hund smiley

Er egentlig ikke helt sikker på hvorfor jeg lavet opslaget, tror lige så meget at det er for at få luftet tankerne lidt.

Jeg vil forsøge at beskrive hændelsen.

Vi bor i udkanten af en by, ingen tætte naboer og marker samt vej rundt om huset, vi har bla. et par store gamle heste folde som vi selv bruger til hundeleg. På den ene side af vores grund/have går en privat grusvej ned til en nabogård. Ikke et voldsomt befærdet område, men der kommer i ny og næ en hundelufter forbi.

Jeg var ude med vores hunde for at lufte dem samt ordne lidt grønt til vores kaniner. Goodman går et par meter fra min side, da jeg ser en herre med hans hun komme gående af grusvejen.

De har været i en blind vinkel for mig, og vil skyde på at jeg opdager dem da de er en 30m væk. For god ordens skyld tænker jeg, at jeg lige tager fat i halsbåndet på Goodman... Men der er det for sent. Goodman har opdaget mand og hund før mig, og stryger direkte igennem hækken.

Fuldstændig uprovokeret ryger han på den anden hund. Jeg er kort sagt lige i hælene på ham, og får fat i ham få sekunder efter og rykket ham væk. Han havde ikke hårdt fat, men ikke desto mindre havde han fat i nakken på den anden hund.

Umiddelbart er der ikke nogen skader at se på den anden hund, som jeg kort lige når at se/snakke med (en collie af en art, som jeg vil vurdere til at være en ældre hun hund), men ejeren er selvfølgelig rystet og rasende. Jeg undskylder mange gange og er 110% klar over at det er mit ansvar. Han lader dog ikke til at være interesseret i at snakke (meget vred) og går med det samme med ordene ''vi melder jer til politiet''.

Jeg er selv dybt rystet over situationen, og som de fleste hundeejere nok siger i sådan en situation... Sådan har han aldrig gjort før.

Som sagt er jeg 110% klar over at det er min fejl og vores ansvar. Vi har ikke vores have hegnet ind, hvilket jeg nu fortryder., vi har bare aldrig vurderet det som et problem da hundene aldrig er ude uden opsyn og vi bor som vi gør... men det er jo ingen undskyldning nu smiley

Hvad havde i andre gjort nu? Vi ser ham ikke selv som en aggressiv hund, og han er blid med både børn, ældre, andre hunde osv., og så sent som i sidste weekend var vi på strøgtur i århus, uden det mindste problem... men på den anden side er det her også bare en meget skræmmende og ubehagelig situation med en stor han hund på små 80kg.

Vi har oplevet ham som 'aggressiv' to gange før.

Den første gang var til noget hundeleg for Grand Danois, hvor et andet par havde deres hanhund og tæve med også. Kort sagt røg de to hanhunde i totterne på hinanden over tæven, men her var det dog den anden hanhund der startede. Ikke noget vi lagde de store tanker i.

Anden gang var hjemme ved mine forældre, hvor deres to hunde og vores to rendte frit og legede. En bekendt af mine forældre kom forbi og lukkede hans hund ud (gammel tæve), og her lavede Goodman samme nummer. Strøg direkte hen og var meget nærgående/dominerende over for den 'nye' hund, men han gik ikke til angreb og den anden hund blev lukket i bil igen.

Som sagt hvad gør vi nu? Hvad havde i gjort?... Er han farlig?

Har ikke hørt noget fra Politiet endnu, ved heller ikke om herren gør alvor af ordene, eller om der er nogen sag hvis der ikke er skader på hans hund?

Når ja... ''god'' jul der ude smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vores hund gik til angreb.. Hva' nu?
  • #1   22. dec 2016 Det vigtigste er nok din mavefornemmelse.

    Personligt havde jeg sikret mig i hoved og ende at hunden ikke på nogen mulig måde får en chance for at gentage eller gøre det, der er værre.

    Altså - hegn på, ingen hundemøder med andre end allerede kendte hunde osv. Altid line på udenfor egen matrikel...

    I mine øjne er der ikke noget i vejen for at beholde hunden - den har trods alt ikke flænset nogen, hvilket den snildt kunne have gjort.
    Men den har issues, og det bliver du nødt til at kompensere for.

    Det ville være min vinkel på det.


  • #3   22. dec 2016 Jeg er enig med CH.
    Hvis i stadig føler i kan stole på hunden og vil beholde ham, så hegn grundigt ind, så han under ingen omstændigheder kan komme væk fra grunden. Hav altid snor på udenfor matriklen og begræns hundemøder til dem i ved han kan med.

    Bliver der taget de forholdsregler, ser jeg ingen grund til at skille sig af med ham - hvis følelsen er rigtig.


  • #6   22. dec 2016 Jeg tror altså ikke jeg ville kontakte politiet før jeg med sikkerhed vidste, at de var blevet kontaktet af manden.

    Ville helst ikke selv sætte mig on the spot.



  • #12   22. dec 2016 Det lyder som en helt normal diskussion mellem to hunde. Dobermans er ikke ligefrem kendt for at kunne med alt og alle.
    Din hund har ikke flænset den anden hund, så du får højest en bøde af politiet hvis det meldes.
    Hegn op så det aldrig kan ske igen.
    Klart er den anden ejer rystet. Det er alle i sådan en situation.

    Jeg har stået på den anden side. En Jack Russel og en skotte sprang ud af en hæk og begyndte at 'diskutere' / hakke ud efter mine hunde, som jeg gik tur med i snor ved siden af barnevognen.
    Det er virkeligt dumt, for de små bliver taberne. Mine hunde forsvarer sig naturligvis. Der skete ikke andet end en hel masse larm, for jeg greb jo ind, og det er jo heldigvis sådan det oftest er: Det lyder langt værre end det er.

    Tal med ejeren og forklar at du fremover tager dine forholdsregler.


  • #14   22. dec 2016 Det har været virkeligheden her i flere år. Men man når langt med at tage sine forholdsregler.

    Ingen møder med fremmede hunde på gåturen, snor på, ingen hundeskove, tag dine forholdsregler som de andre siger.
    Det er noget møg at skulle gå med den frygt om det sker igen, men når alt kommer til alt, så synes jeg ikke det er værre end at du er nødt til at skærpe sikkerheden mere end hidtil.

    Du skal ikke være bange for, at din hund bliver aflivet, taget af politiet eller lignende, når den anden hund (umiddelbart) ikke har nogen skader.
    Jeg var altid bange for at det gik galt med Freja - der ikke tolererede fremmede hunde tæt på hende! - men i sidste ende var det ikke grunden til at hun kom herfra.

    Selvom det er noget, der ikke bør ske, så sker det. Og det er også sket for andre hunde uden de er "farlige". Vi tog vores forholdsregler og så var der ikke mere end det. Jeg synes du skal lægge din energi i at sikre at sådanne hændelser ikke sker igen smiley


  • #15   22. dec 2016 var det jeres grusvej de gik på?

  • #16   22. dec 2016 Det værste ved den episode er nok at gå og vente på om politiet dukker op.


  • #17   22. dec 2016 Det er svært at beskrive i detaljer hvad der skete. For dels gik det meget hurtigt og dels var han jo ved den anden hund før jeg.

    Men han løber hen til den og stiller sig nærmest over den, meget dominerende da han jo er stor. Den anden hunds reaktion ser jeg ikke, men det virker meget sandsynligt at den enten kan have knurret eller måske snappet ud efter Goodman, hvilket så har fået ham til at reagere. Han tager i hvert fald i den nogenlunde samtidig med jeg er henne ved dem. Jeg får ham rykket til mig uden problemer og han har ikke hårdt fat, men dog et fast greb. Han virkede hverken aggressiv eller opkørt efterfølgende, men den anden hund var meget skræmt.

    Jeg har desværre ikke nogen oplysninger på den anden ejer, da han mere eller mindre gik i vrede. Så det kan kun blive til dialog hvis nogen kontakter mig.

    Netop det ikke at vide om der er sket den anden hund noget, eller om det rent faktisk bliver anmeldt. Det er næsten det værste.

    Grusvejen er privat og deles med den anden gårdejer, men ligger uden for vores have. Jeg er faktisk i tvivl om den anden hund var i snor. Ikke at det ændre noget, ansvaret er mit.


  • #18   22. dec 2016 Man hvis vejen er privat havde den anden hundeejer vel ikke noget at gøre der?

  • #19   22. dec 2016 Det lyder mest af alt som pinning, tænker jeg.

    En gevaldig skideballe med andre ord.


  • #20   22. dec 2016 Man må gerne færdes på private veje.

  • #23   22. dec 2016 En hund der sidder i nakken på den anden hund nøjes jo ikke med at råbe røv??

  • #25   22. dec 2016 Æh læs hvad TS skriver??


  • #26   22. dec 2016 Selvfølgelig kan en hund sidde i nakken på en anden hund uden at der nødvendigvis er hul bagefter. Kommer jo an på hvor voldsomt det er, pelsen osv.

  • #28   22. dec 2016 Tænker umiddelbart manden er smuttet som følge af forskrækkelsen.

    Din hund lyder ikke aggressiv, men adfærden er selvfølgelig ikke okay. Så enig med, at der skal tages bedre forholdsregler.


  • #29   22. dec 2016 Nej, men for mig er der altså forskel på om hunden råber røv eller om den har fat i nakken på den anden hund.
    Jeg siger ikke at hunden skal aflives eller andet, men fat det havde den altså udfra hvad TS skriver.


  • #31   22. dec 2016 Jeg har stadig ikke fundet anledning til at æde min farfars gamle stråhat, men den ryger ned, hvis ikke størsteparten af den såkaldte hundeoverfald ikke bare er markeringer. Bemærk lydniveauet. Rigtige hundeslagsmål er ganske lydløse, hvorimod markeringerne er fyldte med lyd.

  • #32   22. dec 2016 Ved pinning er der kontakt mellem bisser og hud, men det er "kun" en ganske kraftig irettesættelse.

    Hvis hunden ville bide, havde den bidt.


  • #33   22. dec 2016 Jeg kan ikke følge jer her.
    En hund der farer ud til en fremmed hund og irettesætter den ved at have fat i nakken på den? Og irettesætter den for hvad?
    Som jeg læser det, så stod Ts hund ikke og afventede eller andet. Den handlede.
    Nej, beklager, jeg ser det ikke.
    Men jeg mener ikke at den skal aflives, TS skal bare have haven hegnet ind og sørge for at det ikke sker igen.


  • #34   22. dec 2016 Tina H.. farlig og uforudsigelig? Ikke nødvendigvis mere end så mange andre hunde. Nu er det selvfølgelig enormt svært at vurdere ud fra en tekst i et forumemne, så mit indtryk er jo overfladisk og umiddelbart, men jeg kan slet ikke se, at der skulle være grund til aflivning. Det gælder bare om at være et skridt foran og tage sine forholdsregler for at det ikke sker igen.

  • #35   22. dec 2016 Lia tolererer ikke andre hunde på sit territorie. Hun gør ingenting (dvs. hun laver ikke huller eller skrammer), men hun er meget skræmmende med MASSER af lyd på (som Søren også siger) og markering. Udenfor matriklen er der ingenting. Det samme med at være vagthund. Herhjemme bliver der sagt VOV. Er hun ude ved andre, jamen så må de sgu' klare sig selv - det er ikke noget hun ser som sin opgave.

    Vi gør det at der ikke kommer andre hunde på besøg - og så bor vi heldigvis så langt ude at der ikke kommer nogen. Er vi ude i køkkenhaven hvor hun har god udsigt over grunden, så er der snor på for en sikkerheds skyld.

    Jeg ville også foreslå at komme i dialog med den anden hunds ejer og betale for et dyrlæge tjek. Er der ikke sket noget, så ville jeg ikke gøre videre ved det ud over at sørge for at haven bliver ordentligt indhegnet og så acceptere at jeg har en territorial hund og tage mine forholdsregler. Det er jo normal hundeadfærd for mange racer (uønsket i mange tilfælde, men normal).


  • #36   22. dec 2016 Jeg havde faktisk slet ikke tænkt over, at det var inden for matriklen.. så synes jeg også det lyder normalt og "forståeligt".

  • #38   22. dec 2016 Et hul fra en hjørnetand er ikke nem at se og slet ikke i "kampens hede", og da slet ikke på en meget pelsede hund, ofte bløder den ikke, men der går nemt infektion i sådan et sår.

    Det du beskriver er ikke normal hundeadfærd i min verden, det vil være dumt at bilde sig selv det ind, der er ingen advarselssignaler inden din hund bed, den anden hund i nakken. Og den anden hund var på ingen måde truende og befandt sig langt væk(ud fra det du beskriver), samt var en ældre hund af modsatte køn.

    Jeg siger ikke du skal aflive, det skal du gøre op med dig selv og din mavefornemmelse. Hvis du beholder ham er der nogle ting du skal gøre dig klart.
    Din hund er nu psykisk kønsmoden og adfærden tager nok til.
    Du skal hegnet din grund ordenligt og forsvarligt ind med højt hegn, indtil du får gjort det skal han altid have snor på. Det nytter jo ikke noget at han er under opsyn, når du alligevel ikke kan kalde ham til dig.
    Derudover skal aldrig have snor på når du har ham med nogle steder og går ture med ham.


  • #40   22. dec 2016 Jeg er meget enig, About.
    Jeg synes ikke man skal køre det op i en spids og jeg mener heller ikke at TS skal aflive, og jeg er en af dem der er fortaler for hundens adfærd og sprog.
    Men jeg syntes altså heller ikke om bare at sætte sig ned her efter den episode og sige at det er normal hundeadfærd. Og heller ikke at sige at hunden ikke bed hvis den faktisk havde fat i nakken på den anden hund. En ting er at fare som skudt ud af en kanon ud og fortælle den fremmede hund at den godt kan fedte af, og så det at fare ud og gå bevidst efter at tage fat i nakken på den anden hund, endda en mindre hunde af modsatte køn.


  • #41   22. dec 2016 For mig at læse, så var det ikke indenfor matriklen, men uden for på en grussti.
    Det kan sagtens være, at mandens hund har råbt røv - tror de fleste hunde ville gøre det samme i forskrækkelse over en 80 kg tung hund kom tonsende imod dem. Èn ting er han løber op, men griber fat i hunden - der står jeg af. Det må han ikke, og det kan jeg læse du er bevidst om.
    Som andre skriver - hegn op pronto. Indtil da snor på hunden i haven og så lad være med at invitere andre folks hunde med hjem. Hvis der er fremmede hunde, der hvor du kommer, så lad ham være i bilen.
    En 80 kg hund kan lave slem skade, og den kan give en mindre hund psykiske ar for livet, hvis den får fat.
    Hvis du vendte situationen rundt, hvordan ville du selv reagere? Hånden på hjertet?
    Jeg ville tænde totalt af, hvis vi kom gående fredeligt forbi et hus, og der så kom en kolos på 80 kg drønende ud og tog fat i min hund...Altså tænde af på ejer - hunden ville jeg så vidt muligt forsøge at skræmme væk.


  • #42   22. dec 2016 Nej for næste gang æder den nok et barn, ikke sandt Tina?

  • #45   22. dec 2016 Hvad har det med denne hund at gøre, Tina?

  • #46   22. dec 2016 Intet ..

  • #47   22. dec 2016 Men bruger man grusstien meget selv, så ved hunden måske ikke nødvendigvis at denne ikke hører til matriklen?

    Jeg ville bestemt også flegne hvis det var min hund som helt umotiveret blev overfaldet af et eller andet stort skrummel, der kom brasende gennem en hæk. Det er slet ikke det. Det burde jo bestemt ikke have været sket, men derfor behøves det ikke være enten eller, man kan jo se situationen fra begge sider.



  • #48   22. dec 2016 Tina H: Jeg kan heller ikke helt se sammenhængen.

  • #49   22. dec 2016 Tjaa ER det inden for matriklen så synes jeg det lyder relativt "normalt" at markere på en fremmed hund. Men som sagt er det svært at bedømme ud fra teksten og uden overhovedet at have set hvad der er sket (og hvad der er sket mellem hundene).
    TS er optaget af noget andet og hunden opdager gæsterne før hende, og så er det altså bare pænt svært at vurdere, om det var uprovokeret, uden advarselssignaler osv smiley


  • #50   22. dec 2016 Gæster? Det er en fremmed, der går forbi haven..

  • #51   22. dec 2016 Hvordan kan I mene at det er indenfor TS martrikel, når hunden angriber den anden hund på en grussti som tilhører en anden mand? smiley

  • #52   22. dec 2016 Hunde læser altså ikke matrikelkort. ..

  • #53   22. dec 2016 "Hunde læser altså ikke matrikelkort. .."
    Jo jo, Border Collier kan godt smiley


  • #54   22. dec 2016 Det er der vel heller ingen der påstår at de kan.
    Men man kan jo ikke kalde det hjemme på egen vante grund for hunden hvis det faktisk er ude på en grus sti.


  • #55   22. dec 2016 DKK - gæster, som i: besøgende, fremmede, du ved forhåbentlig hvad jeg mener smiley


  • #56   22. dec 2016 I bund og grund er hele balladen opstået pga manglende hegn..og ja, sådan ét skal man have op, hvis man har en hund der stikker. Da jeg boede ude på landet, med 200 meter til nærmeste nabo, da havde vi hegn hele vejen rundt.
    Og mine hunde havde ikke nærkontakt med hunde og deres ejere, som gik forbi.


  • #57   22. dec 2016 Det kunne jo tænkes, at TS måske ofte med hunden har været ude på dette område for at lufte og ordne grønt til kaninerne smiley

  • #58   22. dec 2016 I forhold til territorialadfærd kan man.
    Ejerforhold og skel er ikke ret afgørende hvad der angår.



  • #60   22. dec 2016 Enig i at det manglende hegn er skyld i det.

  • #61   22. dec 2016 Der skal ikke være nogen tvivl om at der kommer hegn, og at der burde have været det.

    Hvorvidt Goodman ser det som eget territorier skal jeg lade være usagt. Men vi benytter selv grusvejen til gåtur og går ud ved et led i hækken.


  • #62   22. dec 2016 Jeg er for øvrigt en ham smiley

  • #63   22. dec 2016 Jeg kan godt se at et er sådan lidt hvis det skete lige uden for jeres hus, men jeg mener ikke at mine hunde mener at de steder vi går tur, er deres.
    Men det er haven tilgengæld.


  • #64   22. dec 2016 Træls situation har selv været ude for noget lignende. Der er kun en ting at gøre tage ansvaret.

    Hvis politiet kommer vil du få en bøde på 2000 kroner, da der formentlig ikke er sket den anden hund noget.

    Men selvfølgelig op med hegn og snor på uden for matriklen


  • #65   22. dec 2016 #62 - ups, hehe, der er vist en overvægt af hunkøn herinde smiley

  • #67   22. dec 2016 Han er altid i snor uden for hjemmet, men ja der skal et ordentligt hegn op.

  • #68   22. dec 2016 Jeg takker for de mange kommentarer og synspunkter til hændelsen.

    I bagklogskabens tegn burde haven have været hegnet, og det bliver den nu.

    Jeg ved desværre ikke hvem ejeren af den anden hund er, men skulle han kontakte mig vil jeg tilbyde at han får hunden kobtrolleret ved dyrlæge og at det self er vores ansvar.


  • #71   22. dec 2016 Vi tager til Sverige, op til en ødegård over hele julen. Køre i morgen tidlig. Så bæstet er sikret for omverdenen for en stund. Minusser er så vi ikke er hjemme til at komme i kontakt med.

    Har overvejet at hænge en seddel op, skulle han komme forbi... omvendt er det også bare en åben invitation til ubudne gæster her i juledagene.


  • #72   22. dec 2016 Ingen seddel på døren smiley

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.277
    #73   22. dec 2016 Man skal bare være glad for at der ikke skete mere en der gjorde. Så skynder man sig at få et hegn op. På den måde viser man at man har lært af det og tager det alvorligt. Også en god ting såfremt politiet skulle møde op.

    I fremtiden er hunden kun sammen med hunde den kender og kan med. Jeg ser ikke rigtig at der er så meget at tænke over.

    Hvorfor en hund gør som den gør,er totalt ligegyldigt. Den skal bare ikke have muligheden for det.


  • #74   23. dec 2016 Rigtig træls situation. Men det lyder som en helt normal reaktion fra en voksen hanhund der passer på "sit område".
    Ulempen ved at have så stor en hund er ofte, at andre hunde kan reagere med angst/frygt/usikkerhed bare ved synet af sådan en kæmpe, og det kan have udløst en overreaktion fra din hunds side, hvis den anden hund f.eks har knurret/snappet eller lign. da din hund kom tæt på.

    Ingen tvivl om at det er dit ansvar at holde hunden inde. Og har din hund skadet den anden hund, og ejer har anmeldt det til politiet, må du jo desværre leve med konsekvenserne.
    Tænker dog at du evt. vil slippe med en bøde (hvis du bliver anmeldt), da hundens reaktion er normal (den har jo "bare" passet på).

    Og ja, opsætning af højt og solidt hegn må påbegyndes snarest. Og så ville det måske være en god idé at spørge i området om nogen kender den pågældende hundeejer, så I kan få jer en snak, og vedkommende kan få en undskyldning.


  • #81   23. dec 2016 Jeg mener heller ikke at den holder med at hunden bare forsvarede grunden hvis det faktisk skete uden for grunden, for hvornår er det så OK?
    500 meter nede af vejen eller kun lige uden for huset eller?
    Som sagt mener jeg ikke at mine hunde mener de ejer de steder vi går tur, mens haven 100 procent er deres.


  • #83   23. dec 2016 A T: For en velafbalanceret hanhund eller blot hanhunde uden et adfærdsproblem af mindre eller større betydning, skulle den "rigtige" hund, helst ikke være en gammel/ældre tæve.

    Man kunne måske forsvare adfærden, hvis det havde været en potent hanhund, hvor det lyste ud af den.

    Men nej, uanset hvad grunden er, så er det ikke normalt at en hanhund springer på en ældre tæve uden grund. Og jeg mener ikke, at det, at tæven gik tæt på hanhundens hjem er en god nok grund til et umotiveret angreb.


  • #85   23. dec 2016 Den har haft socialiseerings problem fra starten hvus i bor i går langt fra civilistionen. Hunden skal følgensig tryk af sig ejer. Hvis du går og frygter at den angriber så gør den det også. Være med den. Træne den til gå med andre hunde. Mindst.1 gang hver dag kan godt være det for sent. Hvis den r for gammel. Har set den adfærd i amstaf. For mange år siden. Det var en tæve der boede på landet. Indehegnet. For alt andet. Så den en anden hund så vil den i flæsket på dem. Det r manglende kærlighed og kendskab og tillid til andre hunde.

  • #86   23. dec 2016 Men det er netop min pointe.. Jeg siger ikke, at det må have foregået på den og den måde, men TS er selv uopmærksom i situationen og når kun lige kort at se hunden som han vurderer til at være en ældre tæve... det er simpelthen for få oplysninger til at vi kan sidde her på et internetforum og skråsikkert konstatere at det har været uprovokeret, uden advarselssignaler og at hunden sikkert har en skrue løs.

    Det jeg siger er bare, at i og med at TS endda ikke selv kan udtale sig om hvorvidt der har været advarselssignaler, provokation eller ej (og derudover altså stadig ikke kan sige hvilket køn hunden var), så vil jeg holde mig fra at konkludere så stærkt på hvordan det må forholde sig. Her tror jeg at jeg vil lade tvivlen komme hunden til gode, hvis man kan sige det sådan.


  • #87   23. dec 2016 Om TS hund har en 'hæklefejl' i kysen kan man da ikke afgører uden at have set hunden. Jeg synes det er lige groft nok at komme med så bombastisk en udtalelse og begynde at snakke aflivning. GD er bestemt ikke altid fredelige store hyggehunde. En del af dem er temmelig fremme i skoene hvilket jo ikke er underligt for en hund lavet til storvildtjagt . Vi aner jo intet om hvor mange signaler Goodman har sendt til de 'indtrængende' om at de skulle skride før han følt at han var nødt til at gøre noget.
    Jeg kender mange andre hanhunde i min egen race, der heller ikke vil sige goddag og velkommen til fremmede tæver på 'deres' territorie. Sådan noget er temmelig raceafhængigt. Og ja, det er problematisk adfærd, men ikke desto mindre normaladfærd for racen. Og det må man jo så blot tage højde for når man har den slags hunde.


  • #88   23. dec 2016 Den skal da ikke aflives. Den skal skærmes.
    Den viser med alt tydelighed, at den har et væsen og en rygrad som en kop halvlunken chokolademælk, når den bare ryger på, uden lige at tjekke tingene først.

    Byg et hegn, som du også selv skriver - hold din vuf i snor og kryds for, at han gror nogle boller med tiden, så han ikke er så usikker på omverdnen.


  • #89   23. dec 2016 Mette Marie: Hvem siger at den skal aflives?

  • #90   23. dec 2016 @Aboutmydogs: I fx indlæg nr 5 blev det nævnt som en 'mulighed' smiley

  • #91   23. dec 2016 Ej... nu er der jo forskel på om man snakker 1-2 meter fra matriklen på et sted hvor hunden plejer at gå og der generelt ikke kommer andre eller 200 meter længere nede ad vejen eller i andre folks haver der ligger lige op til ens egen. Det burde de fleste hunde kunne finde ud af.

    Jeg nævner territorialadfærd her fordi grusvejen var lige på den anden side af hækken og TS nævner at det er en privat grusvej hvor der stort set ikke kommer nogen, så hunden kan jo have taget fejl. Var det en befærdet vej eller en vej de ikke brugte, så ville hunden forhåbentlig vide at det ikke var dens.

    Havde det været egetkønsaggression eller angstaggression, så tror jeg udfaldet ville have været noget voldsommere, men det er også grunden til at jeg foreslår TS at betale for et dyrlægechek (hvis han altså finder ejeren), så der kan komme lidt mere klarhed over sagen. Viser det sig at hunden har haft rigtig fat, så er det jo noget andet.

    Men som Fünke siger, så er det jo spekulationer, uanset hvad, så gør TS jo det rigtige ved at tilbyde kontrol ved dyrlægen og hegne haven ind - han har jo i forvejen altid hunden i snor når de er ude.

    Længere er den ikke rigtig for mig, men det har været en interessant diskussion med de mange synsvinkler, og hvor der er skønt med en hundeejer som TS, der helt uforbeholdent tager ansvar og gør noget ved det. Nu er det så bare at krydse fingre for at den anden hund ikke er kommet noget til og at både hund og ejer er kommet sig over den grimme forskrækkelse.


  • #92   23. dec 2016 Jeg troede det var "normal" adfærd, for den race?

    Alle de GD'er 5-6 stk. jeg har mødt, sammen med Kia, har mødt hende med den der adfærd. Derfor er det ikke en race, vi vil have noget med at gøre.
    De skadede hende ikke fysisk, men at blive mulet, af så stor en hund, uden at hun havde lagt op til det, var ikke i orden.

    Det skal så siges, at så snart de have "hilst" på den måde, så var der intet efterfølgende. De kunne fint tulle rundt imellem hinanden. Her har der været tale om tæver fortrinsvist ...

    "Normal" adfærd eller ej, så er den jo uønsket og uacceptabel, og du gør det rigtige i, at få smidt et hegn op, og sikre, at din vov ikke ender i en situation, hvor den kan gentage den uønskede adfærd.

    Sidst Kia blev overfaldet af en hund (Golden Retriever med ressourceforsvar), fik jeg også i øjeblikkets frygt og hede, råbt af hundeejeren, med den angribende hund, at så jeg hunden igen, så ville den blive anmeldt ... (Kia var den 3. hund den havde haft tænderne i). Jeg har ikke set manden eller hunden siden.
    Jeg mente det ikke helt så alvorligt, og slet ikke, da Kia havde været ved dyrlægen, og det ikke var så alvorligt som det lød.

    Så måske der aldrig kommer en anmeldelse. Hvis der gør, så er dialog vejen frem, samt det, at du får indhegnet, og dermed forebygger.

    Glædelig jul.


  • magnus H
    magnus H Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 9
    #93   26. dec 2016 Snot på eller afliv den.
    Undskyld min sprog, det kan godt være du bor et sted der ikke er så befærdet.
    Men hold din hund i snor ellers skal du ha 100% styr på ham.
    Fik aflivet en engelsk staff for 5 år siden fordi der er nogle hundeejer der er så fuckkng dumme og ikke kan styre deres hunde, og som de siger "den gør ikke noget" men når man selv har en dominerende hunde skal de bare golde deres hanhunde væk. Min endte med at skambide en hvid schæfer. Og jeg kan gå med min hund uden snor og han går pænt ved siden af kommer der andre hunde er han ligeglad men ingen han hunde skal nærme ham! Som i kan forstår har jeg fået en engelsk staff til. Og tror mig jeg vil gøre ALT for det ikke kommer til at ske. Om jeg så skal kvæle den anden hund med mine hænder så gør jeg d2et. For hundeloven er det værste pis.


  • magnus H
    magnus H Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 9
    #96   26. dec 2016 CF: hun lyder da godt nok som om hun har "forstand" på hvad hun siger>:(>:(
    Forstår ikke man kan være SÅ dum.


  • vagn l
    vagn l Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 1
    #97   26. dec 2016 det er sku noget pjat.Det kan ske for en hver hund. og der er jo ikke sket noget det tar poletiet sig da ikke af. Jeg ville give begge hundene et stort kødben .
    God jul


  • magnus H
    magnus H Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 9
    #99   26. dec 2016 Vagn bliv hjemme i pensionistklubben. Du forstår jo ingenting.
    Der kunne være sket noget.


  • #101   26. dec 2016 Åh ja, den har jeg også fået. Det var en som foreslog at i stedet for at lade min hund være alene hjemme mens vi var til fest hos en fælles bekendt, så kunne jeg tage hende med hjem til hende (hun boede lige i nærheden) og så kunne vores to tæver lege sammen, men vi var i byen.

    Da jeg så siger at jeg ikke lukker to fremmede tæver sammen uden opsyn, siger hun så "Nå ja, jeg har jo SOCIALISERET min."

    Nåååååårrrh.... der skulle jeg godt nok lige tælle til ti inden jeg åbnede munden igen.


  • magnus H
    magnus H Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 9
    #103   27. dec 2016 Haha gammel nok. Du kan sikkert ikke holde en kat??????

  • #104   27. dec 2016 101# jeg er rystet. Hvordan kan man være SÅ dum? smiley

    At ville smide to fremmede tæver sammen ALENE på den ene tæves territorium, og så mene det er fjongfjong smiley

    Jeg mangler ord!


  • magnus H
    magnus H Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 9
    #106   28. dec 2016 Hahahaha feeeedt aslans ven.
    Sjovt han troede aslan er en kamphund smiley
    Nej nej nej


  • #107   28. dec 2016 tvivler på knægten er 8 år.. det har de stadig børnestavning i skolen

  • #108   28. dec 2016 Hvad mener du, Frk Jensen? smiley

  • #109   28. dec 2016 der står på magnus' profil han er 8 år.. det passer stavningen ikke til..

  • #110   28. dec 2016 Der står 0 år ..

  • #111   28. dec 2016 Frk Jensen - Nej, der står at han har været oprettet i 8 år...

  • #112   28. dec 2016 Der skrives da her i tråden at han er 8 år?
    Men der står da 0.
    Og ja, været herinde i 8 år.


  • #113   28. dec 2016 Mit svar var også til Frk Jensen smiley

  • #114   28. dec 2016 Haha smiley Sorry smiley

  • magnus H
    magnus H Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 9
    #116   29. dec 2016 Hahaha. Det har ikke noget med at finde sig i der er pensionister. Men hvis man siger begge hunde skal ha et kødben er man enten bare dum eller for gammel

  • #119   29. dec 2016 Klog mand smiley

  • #121   29. dec 2016 Selvfølgelig er det en skøn race smiley smiley

  • #123   29. dec 2016 Well.... Lens... kan du se et mønster her?

  • #124   29. dec 2016 Prøv at kæmp mod det her...



    profilbillede
  • #126   29. dec 2016 Ja, hun kan godt skrue op for charmeknappen, den unge dame smiley

  • #129   29. dec 2016 Ha! Bellen kan sælge... (ihvertfald på billeder smiley :D )

    Når det vender den vej - at tævetøsen er hvalp og kommer ind til en voksen hanhund, så har jeg tilgode at opleve at det giver nogle problemer.

    Det er jo en ultrasocial race især i de unge år - og efterhånden som hunden udvikler sig og bliver voksen er den en udpræget familiehund - familien inkluderet alle de dyr, der måtte indgå smiley

    Bevares - tæverne kan være noget bitchy, men inden for egne fire døre går det smiley


  • #130   29. dec 2016 Og så en tilføjelse - for som vi alle ved KAN der være issues med egetkønsaggression blandt schæfertæver, men der er ikke de store problemer mellem hanner og tæver. Og da slet ikke hvis hannen gør som hanner gør flest - føjer sig *GGG*

  • #133   29. dec 2016 Just stating the facts, John smiley

  • #135   29. dec 2016 Haha.. ja, for hunde... blandt andre smiley

  • #136   29. dec 2016 Lia kan også helt klart bedst lide lallede hanhunde, der gør som hun siger, smiley

  • michael B
    michael B Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 53
    #137   26. feb 2017 Hej Milling,
    Flot hund du har!
    Fuldstændigt normalt at gå til den, på det som han opfatter som sit område.
    Og nej...hunde tænker ikke mIt område som vi mennesker gør.
    Hvis man kommer ofte et sted, kan hunden godt opfatte området som sit.
    Og det er ikke unormalt at vagtsomme racer laver territorie, indefor få øjeblikke, hvis man stopper op et sted på gåturen. Og så kan der være ballade, hvis nogen den ikke synes skal være der, kommer indenfor dens usynlige territoriale radius.
    Grand danois er en stærk potent hund, og det er jo også det der gør den smuk.
    men det forpligter jo, at have noget som er stærkere and snart sagt alt andet firbenet man møder.
    Man går jo rundt med overmagten, og skal derfor holde godt øje med andre hunde, og andre mennesker, som ikke forstår alvoren i det man har med.

    GD hører til Molosser gruppen af hunde.
    Jeg ved ikke om du har haft den slags hunde før.
    men hvis ikke, så skal man vide at i denne kategori af hunde, så kan man godt virke lidt luntede...men hvis det kommer til konflikt, så går man altså noget mere til makronerne end mange andre hundegrupper gør.

    Jeg er selv ejer af en af de oprindelige typer molossere, samt har tidligere haft andre molossere.
    Og min hund er stærkt territorial, og generelt mistroisk og dominant overfor fremmede hunde. Og den mener ofte, at i en tvivls situation, er et angrebs udfald nok den bedste start...just to be on the safe side smiley

    Mange herinde ville nok betegne min og andre molossere som noget med problem adfærd, der burde aflives.
    Men det er såmænd bare fordi de ikke rigtigt har sat sig ind i disse mere alvorlige typer racers sind...og den dertilhørende uvidenhed.

    Lyt til dem som har de store molossere.
    Det er dem som ved hvad det drejer sig om.
    Og nej...har man trænet lidt med en schæfer, så ved man ikke hvad en molosser er....man skal have haft en molosser type.

    Du kan altid spørge.
    Jeg, og andre kyndige molosser hunde ejere som jeg kender, står gerne til rådighed med erfaring og en god hundesnak smiley

    Pas godt på din fantastiske basse.
    Og husk...Han er en konge i blandt de firbenede.
    Kh,
    Michael.


  • #138   26. feb 2017 Mange herinde ville nok betegne min og andre molossere som noget med problem adfærd der burde aflives.

    På ingen måde - blot som noget der SKAL holdes i snor hele tiden smiley

    Lyt til dem som har de store molossere.
    Det er dem som ved hvad det drejer sig om.
    Og nej...har man trænet lidt med en schæfer, så ved man ikke hvad en molosser er....man skal have haft en molosser type.


    Nej, man bliver nok overrasket over hvor langsomt det rent faktisk går når en molosser "rykker", hvis man kun har været vant til en schæfer smiley


  • michael B
    michael B Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 53
    #139   27. feb 2017 Hvis du tror at din schæfer er hurtigere og stærkere end en grand danois som er blevet vred på den og »rykker«...så får du nok en grim overraskelse.

    https://www.youtube.com/watch?v=ZCmEcvOTp5g
    https://www.youtube.com/watch?v=k-EPxNDCaeY

    Så derfor, Milling, tal med os andre der har molosserne, især de mere potente af slagsen.
    Mvh.Michael.


  • #141   27. feb 2017 Michael - jeg har ikke en schæferhund.
    Derimod er jeg ejer af - som BATDOG rigtigt skriver - en Cane Corso - tidligere havde jeg to, men den ene er her desværre ikke mere.

    Men du er åbenbart schæferhundeejer, sådan som du kan udtale dig om racen, eller .....

    Og nej...har man trænet lidt med en schæfer, så ved man ikke hvad en molosser er....man skal have haft en molosser type.

    Den anden vej rundt - den gælder ikke ???

    smiley


  • #142   27. feb 2017 ... iøvrigt - superdejlig film, den første af dine eksempler.
    Det gør mig altid så glad at se at folk kan dele den slags for at understrege deres opfattelse om "konge af de firbenede" smiley


  • #144   27. feb 2017 Jeg er mindst ligeså hurtig på aftrækkeren som en schæferhund, Minion smiley



  • #146   27. feb 2017 Schæfere og molossere har da en del til fælles. De har 4 ben og kan sige vov. Ja, jeg kan ikke lige på stående fod komme i tanker om andre, men det må der da være.

  • #147   27. feb 2017 *Fniser ligeså stille*

  • #148   27. feb 2017 Vorherre til pruhest smiley

    HAHAHA smiley smiley


  • #149   27. feb 2017 Haha smiley

  • michael B
    michael B Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 53
    #150   1. mar 2017 Hvorfor er det at det er så politisk ukorrekt at vise hvad der sker i en konflikt/slagsmåls situation.!
    Især i forbindelse med de store potente racer..?
    Skal vi ikke netop se virkeligheden i øjnene for at have en ægte forståelse for hvad vi har med at gøre.

    Og schæfere har jeg intet imod.
    En god en af slagsen kan være en fantastisk hund og meget mere trænbar og snappy end de fleste molossere.
    Jeg påpejer såmænd bare, i øvrigt ud af egne erfaringer, at hvis man som schæfer ejer tror at man forstår molosserens sind til fulde...så får man sig nok et par overraskelser hist og her...især hvis det kommer til konflikt.



  • #153   1. mar 2017 Min molosser er større end din Schæfer..!!!

    Schæfer bider uhensigtsmæssigt -hvad skal jeg gøre?!
    Molos bider uhensigtsmæssigt -hvad skal jeg gøre?!

    ER der virkelig den store forskel i svaret eller er vi bare ude i at nogen lige skal måle.....hundestørrelse.. smiley


  • #155   1. mar 2017 Lens men det er jo ligemeget her...

    Om det var en chihuahua ville jeg stadig til den her situation have det samme svar. Tag ansvar for din hunds adfærd, hold den fra hunde i ikke kender og ved den kan med og få så hegnet ordenligt ind.


  • #157   1. mar 2017 Jeg finder det i hvert fald mindre relevant for emnet end den der "min hund er sejere end din hund, jeg alene vide" diskussion der kom istedet smiley

  • #158   1. mar 2017 Jeg påpejer såmænd bare, i øvrigt ud af egne erfaringer, at hvis man som schæfer ejer tror at man forstår molosserens sind til fulde...så får man sig nok et par overraskelser hist og her...især hvis det kommer til konflikt.


    Så du har haft schæferhund selv, siden du kan udtale dig om racen ? Eller er det kun når det er molosser at man er nødt til at have været ejer af en selv for at vide hvad man taler om ?


  • #159   1. mar 2017 Jeg syntes det er ligemeget hvordan hunde slås, og hvor store de er. Det burde ikke være nødvendigt at skulle se store hunde flænse hinanden for at forstå problemet.

    Helt enig her - med mindre man blev beamet ned fra Mars sidste weekend, har man nok set et hundeslagsmål eller to, uden at man i "min hund kan tæve din hund og er konge blandt de firbenede"´s tjeneste er nødt til at smide et sådan eksempel op ....


  • #160   1. mar 2017 Når man skal rode kastanjer ud af ilden, så risikerer man at brænde nallerne. Jeg har ikke pikhud på fingrene og vil gerne give mit bud på, hvad twisten MÅSKE går ud på. Jeg har ikke ejet schæfere, men jeg har flere gange (som i et par) set schæfere slås. Det er en stor gang larm med knurren, gøen og klaprende tænder - ikke meget reel action. Det er måske der, at molosserne er anderledes, ikke meget lyd, ikke meget klapren med tænderne, men derimod et solidt velplaceret bid og så "holdegreb" for resten af pengene.

  • #163   1. mar 2017 Det en hjort

  • #164   1. mar 2017 Er det mon ikke et krondyr ? smiley

  • #165   1. mar 2017 Vildt (altså dyret er et stykke vildt :D)

  • #169   2. mar 2017 De - så vidt jeg husker - to gange, jeg har set schæfere slås for alvor, sagde de ikke en lyd.
    Det var tæve/tæve og det var gustent!

    Jeg har hørt mange schæfere råbe, klapre tænder, hive pels af hinanden og lave små hudafskrabninger. Det er ikke en rigtig slåskamp.
    Ikke til sammenligning med dem, der var bumstille.
    At skille dem ad krævede mishandling.


  • #170   2. mar 2017 Det må være nogle underlige molosser jeg har/havde ?

    Da Lamto (hannen) kom op at slås med en berner var der masser af lyd, masser af knurren og snerren - men ingen huller og det krævedes ikke voldsomt af energi for at skille dem ad.

    Jeg tror at det er som CH også skriver - når det ikke er alvor er der bare andre regler, og det nok uanset hvilken hunderace man taler om.

    Men #160, Søren - twisten, som du kalder den , går for mig ikke på hvilken hund der er stærkest. Det er imo hamrende ligegyldigt, for det er ikke det jeg bruger dem til alligevel og hvis jeg havde en pikkemaaaan så håber jeg at den var noget større end den størrelse som det virker som om en anden er udstyret med smiley
    Nej, det er mere det der "du aner ikke hvad du taler om, hvis du ikke har haft en molosser" - og "hvis du tror at din schæfer ...."

    Og så er det at twisten fra min side bliver at det åbenbart er fuldstændig U-TÆN-KE-LIGT at vide hvilken KRAFTEKSEMPLAR af en hund og hvilken total overload af POWER, der findes i denne "konge af de firbenede" med mindre man har ejet ihvertfald en af disse majestæter ....
    - hvorimod at det er FULDSTÆNDIG ligegyldigt om man har haft en schæferhund - dem kan man bare udtale sig om helt uden indskrænkninger for det er jo IKKE kongen af de firbenede.

    Jeg føler mig ganske overbevist om, at der ligger en forklaring gemt et eller andet sted og at blondinen bliver for forvirret - men hvor F er logikken i det der ???

    Anyone ?


  • magnus H
    magnus H Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 9
    #171   2. mar 2017 Kan godt høre Michael b er glad for grand danois.
    Men hold kæft en video og finde hahahahhaahahavah.
    Prøv og sæt det du kalder konge af de firbenet i en "ring" med en pit. Hej Hej såkaldte konge af de firbenede. Du vælger en video hvor er 10 andre hunde og de bliver stoppet. Kan godt se den er hurigt nede pitten. Meeeeen hvis du kender noget til hundekampe så kan du ikke bevise noget som helst med den video


  • #172   2. mar 2017 Nu skriver jeg ikke noget om at være stærkest, men forsøger at beskrive to meget forskellige måder at agere på. Er det ikke twisten, så fortæl hvad den går ud på eller ignorer venligst mine indlæg.

    PS! Jeg skriver ud fra egne oplevelser


  • #174   2. mar 2017 Er det ikke twisten, så fortæl hvad den går ud på eller ignorer venligst mine indlæg.

    Det har jeg da lige skrevet smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.277
    #175   2. mar 2017 Andre kan ikke udtale sig om min race,såfremt de ikke selv har haft en. Det gælder så ikke den anden vej rundt. Det er da ganske rigtigt underligt.

    Selvfølgelig kan en Sch gøre stor skade i et slagsmål. Nu har vi læst i årevis at Sch er ligeså farlig,som de hunde der er på listen og det er helt urimeligt at den ikke er på. Nu kan den pludselig slet ingen ting.

    Det da godt at hører at nogle folk er blevet klogere. Det er nemlig ikke ligegyldigt hvilken hund man bliver overfaldet af,når uheldet er ude.


  • #176   2. mar 2017 Max, man kunne skelne mellem det at overfalde og bide mennesker, og så samme situation hund og hund i mellem. Schæferen har da ganske mange skambid af mennesker på samvittigheden. Ift andre hunde, så ser jeg den ikke som farlig.

  • #177   2. mar 2017 Max, det var præcis samme tanke jeg fik nu.
    Det er sku lidt komisk.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #178   2. mar 2017 Hvor er den dog imponerende hurtig og udholdende sådan en schæferhund.. smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=L1093cnknWA


  • #180   2. mar 2017 OMFG hvad sker der for folk der morer sig over sådan en film ? Er der ikke en, der kan forklare mig hvad morskaben er ved, at en hund får dens grænser overskredet gang på gang på gang og ikke på nogen måder har det mindste sjov ud af situationen ?

    Er det mig, eller er folk virkelig så infamt afstumpede at det er "sjovt" når dyr ikke har det godt ???

    Jeg kan da kun beklage, at jeg hjalp med at redde den dogo canario ud af kløerne på schæferhunden, der fik flået den så grundigt at den skulle afsted til dyrlægen og fik over 100 sting - kæft, hvor var jeg dog dum, at jeg ikke bare satte gang i kameraet og lavede en up-close video, så man rigtigt kunne se hvordan dogo´en blev molestreret.

    Hvad F sker der for jer ??????


  • #181   2. mar 2017 Lens, hvad uansvarligt er der i, at to hunde, der øjensynligt kender hinanden godt, leger lidt vildt på en strand? Jeg kan ikke se det, og schæferen kan jo til enhver tid flå dogo argentinoen, hvis den synes, at legen bliver for vild smiley

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #182   2. mar 2017 Ville nu også selv have stoppet den/deres leg meget hurtigt..

    Formålet med denne video var nu blot at vise at en Schæferhund ikke rykker mere end visse molosser ...


  • #183   2. mar 2017 Åh for F da !!!

    Kan I - hvis VIRKELIG prøver, forsøge at skjule jeres aversion overfor schæferhunden en smule bedre ???

    Og ja - molosser rules - king of the beach, the forrest, the .. you name it !!!!!

    Alle andre hunde blegner ved siden af disse magt-og pragteksemplarer ... hvordan kan folk dog være i tvivl ???

    Jeeezzzzz


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #184   2. mar 2017 Jeg har intet imod Schæferhunde.. At de er langsomme, svage og er nogen kyllinger i forhold til mange andre racer er en helt anden sag.



  • #185   2. mar 2017 Det giver ikke mening..
    To komplet forskellige racer/typer - hvorfor stille dem op overfor hinanden i det der tåbelige "min far er stærkere end din far"

    Jeg forstår ikke behovet.. ?


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #186   2. mar 2017 Min hund har røv i bukserne.. smiley kan gø på kommando..og den kan ramme og bide et menneske med et bideærme hårdere end din kan..Forstår slet ikke behovet..

  • #188   2. mar 2017 Hold da op ... nogle der mangler lidt viagra, så ikke de behøver en bestemt kategori hund for at bevise, at de er "rigtige mænd" ...?

  • #189   2. mar 2017 Nååååå du føler dig provokeret af at molosserne ikke dur til at arbejde - herregud da, de kan så meget andet, så tag det ikke så tungt Peter smiley

  • #190   2. mar 2017 Så Martine !!
    Du må ikke drille lille-peter, kan du så være sød smiley

    Ellers bliver han bare ked af det og forlanger valid dokumentation smiley smiley


  • #191   2. mar 2017 Jeg skal da lige love for, at der blev trådt på en øm tå. Nedgroet negl, eller hvad?

  • #192   2. mar 2017 Husk at adressere dine indlæg, Søren - et lille hint - der skal stå "Peter" smiley

  • #193   2. mar 2017 Martine, faktisk ikke kun Peter. Han er selvfølgelig den letteste at rette skytset imod. Så kan man på den måde også få afløb for sine infantile behov. Men som før sagt, så er underholdningen altid prima smiley

  • #194   2. mar 2017 Det der med det infantile er SÅ mig - og jeg er glad for at kunne medvirke til underholdningen "lille diller - stor hund" - det går rent hjem, hver gang smiley

  • #195   2. mar 2017 Det er da sjovt når flere molosser rykker mere en schæferhunde, at de så ikke ofte bliver brugt som brugshunde af langt de fleste.

  • #197   2. mar 2017 Tør godt indrømme en schæfer ville være både stærkere, vildere og meget meget sejere end min molosser... smiley :D smiley i øvrigt...

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #199   2. mar 2017

    Det er da sjovt når flere molosser rykker mere en schæferhunde, at de så ikke ofte bliver brugt som brugshunde af langt de fleste.

    Nok fordi at selv bare en rotte kan være for stor en mundfuld for de fleste bideentusiaster..Faktisk kan en ambull være direkte farlig (i følge nogen) pga sine evner.. smiley


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #200   2. mar 2017 Den schæfer har ganske simpelt et fantastisk godt sind og er dertil fantastisk godt opdraget.

    Sikkert..Det ændre dog ikke på at den ikke "rykker" ret meget ..


  • #202   2. mar 2017 Hvad man ikke har i bukserne, må man jo have i sin hund .. smiley
    Potensforlænger.dk
    Og så er det simpelthen helt igennem sjovt at den ene dag er Schæferen den rene dræbermaskine, på ligefod med de andre på listen, den kan udrette de samme skader og den gør det også ..
    Og nu, tja, der er en svag kylling der ingenting kan smiley :D smiley
    Av av min mave altså!


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #203   2. mar 2017 Og hvorfor tror du den ikke gør det? Fordi den ikke kan, eller fordi den ikke må?

    Fordi den ikke kan følge med .. og fordi det er lidt for fysisk og for meget bully-leg til en kylling af en Schæfer..


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #204   2. mar 2017 Hvad man ikke har i bukserne, må man jo have i sin hund ..

    Ja, hvis man virkelig skal have en hund til at forsvare sig.. Så har man da vist ikke selv ret meget røv i sine bukser eller Viagra i lommerne...


  • #206   2. mar 2017 Emma for fanden!!! smiley :D smiley
    Og denne gang var det ikke engang mig der tog tingene under bæltestedet smiley


  • #207   2. mar 2017 Nok fordi at selv bare en rotte kan være for stor en mundfuld for de fleste bideentusiaster.

    Det må du simpelthen uddybe smiley

    Sådan som jeg ser det er den største udfordring når en stor rottweiler laver bidearbejde at undgå skulderskader på grund af massiv rusk smiley :D smiley



  • #208   2. mar 2017 Eller ikke bevidst i hvert fald ..

  • #209   2. mar 2017 Kenzie smiley :D smiley :D smiley :D

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #211   2. mar 2017 Den blideste hund ever, men ak og ve den hund som ikke kunne dy sig og startede et slagsmål... det tog ganske få sekunder.

    Hvis det kun tog få sekunder, så har den jo bare ikke mødt en hund der gerne ville slås..


  • #212   2. mar 2017 Nej den havde nok ikke mødt en af dem fra listen af .. smiley

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #214   2. mar 2017 Nej den havde nok ikke mødt en af dem fra listen af ..

    smiley Der findes også hunde med mod som ikke er på listen.... Endnu


  • #215   2. mar 2017 Så det er hunde med mod der flænser andre hunde?
    Jamen dog.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #216   2. mar 2017 Så det er hunde med mod der flænser andre hunde?
    Jamen dog.


    At forsvare sig selv eller ikke stå tilbage for en hund der vil slås har intet at gøre med at flænse andre hunde.. Det kaldes mod..


  • #217   2. mar 2017 Peter hvorfor går du så meget op i hundekampe?

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #218   2. mar 2017 Peter hvorfor går du så meget op i hundekampe?

    Har jeg skrevet at jeg går meget op i hundekampe?


  • #219   2. mar 2017 Peter - Du viser hundekampe og snakker om molosser er bedere kæmpere.. Det er at gå op i hundekampe..

    Men går ud fra du ikke har nogen større grund til det.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #220   2. mar 2017 Peter - Du viser hundekampe og snakker om molosser er bedere kæmpere.. Det er at gå op i hundekampe..

    Viser to hunde der LEGER... Jeg ser en Schæferhund der er langsom og ikke "rykker" ret meget... Kan virkelig ikke se hvad det har med hundekamp og kæmpere at gøre..


  • #221   2. mar 2017 hvorfor fabler du så om hunde der kan tæske andre hunde? Hvorfor er det så vigtigt?

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #222   2. mar 2017 Hvor har jeg skrevet noget om det.. tror det er dig der fabler Frøken..

  • #223   2. mar 2017 At forsvare sig selv eller ikke stå tilbage for en hund der vil slås har intet at gøre med at flænse andre hunde.. Det kaldes mod..

    Nope - det kaldes "dårlig hundeejer, der ikke har _osser og mod til at gå ind og forsvare sin hund, for denne burde aldrig ALDRIG blive tvunget ud i at skulle kæmpe selv" smiley


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #224   2. mar 2017 Nope - det kaldes "dårlig hundeejer, der ikke har _osser og mod til at gå ind og forsvare sin hund, for denne burde aldrig ALDRIG blive tvunget ud i at skulle kæmpe selv

    Selv en kvinde uden nosser og med penis misundelse kan vel stoppe to hunde der leger for vildt.. Er godt klar over at Curling-hunde ikke må lege og slet ikke vildt med andre hunde..


  • #225   2. mar 2017 Selvom en rotte godt kan lave udemærket bide arbejde, er jeg da ikke blind for at både schæfer, hollændere og malenois er bedre til det. Det handler jo ikke kun om styrken i bidet.

  • #226   2. mar 2017 Man skal ikke tage fejl af en god Rottweiler smiley
    Ham her er f.eks. fin: https://www.youtube.com/watch?v=afXRs0q2QBM


  • #227   2. mar 2017 Vi er da helt enige Mina, men sammenligner du verdens bedste rottweiler med verdens bedste schæfer er der stadig stor forskel i bidearbejdet.

    Nu så jeg lige hele videoen, synes ikke han bider specielt godt, i forhold til andre rottweilere jeg har set.

    han siger den er alt en malenois er, lige bortset fra at den kommer et kvarter senere frem smiley


  • #228   2. mar 2017 Han er et fjols med de pøller der... Tigger om at skade både sig selv og hunden.

  • #229   2. mar 2017 #227 Det ved jeg desværre ikke nok om til at udtale mig om, men kan forestille mig at du har ret. Men snakker vi ipo træning syntes jeg stadig at det er imponerende når man ser en Rottweiler følge med.

    #228 Ja det ser lidt underligt ud, men har set værre smiley Jeg ville både frygte for mine hænder og hundens led/ hofter hvis jeg skulle lave det dér, men hunden er stadig fin smiley Beklager alt mit video spam.


  • #230   2. mar 2017 Hvis det endeligt skulle være, så her er godt bide arbejde fra en rotte

    https://www.youtube.com/watch?v=shPk75YU-Zo


  • #231   2. mar 2017 #230 Ja han er dygtig. Det er bestemt imponerende at se en Rottweiler på den måde!

  • #232   2. mar 2017 Selv en kvinde uden nosser og med penis misundelse kan vel stoppe to hunde der leger for vildt.. Er godt klar over at Curling-hunde ikke må lege og slet ikke vildt med andre hunde..

    Sådan nogle kvinder har jeg ikke ret meget kendskab til, men at dømme udfra dine skriv giver det ret god mening at du har indgående kendskab til netop den type af det kvindelige køn, så jeg vælger at tro dig mht det udsagn.

    .... og jeg tilgiver dig også at du ændrer lidt i dine udsagn for at få dine underlige postulater til at virke som om de giver bare minimum af mening ... det skulle jo nødigt hedde sig smiley


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #233   2. mar 2017 Sådan nogle kvinder har jeg ikke ret meget kendskab til, men at dømme udfra dine skriv giver det ret god mening at du har indgående kendskab til netop den type af det kvindelige køn, så jeg vælger at tro dig mht det udsagn.

    Hende jeg har indgående kendskab til er as game as they come... Og ville nemt kunne se at det blot var en leg man måske burde have stoppet.. At kalde det at forsvare sig og ligefrem at kæmpe... det er lige lidt for dumt og tøset til mig.


  • magnus H
    magnus H Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 9
    #234   3. mar 2017 Hahahah. Hold kæft hvor er jeg glad for at få sådan en sjov morgen ved at læse alle jeres åndssvage kommentare der er jo ingen der fatter noget kun Peter måske. Folk snakker hele tiden om hvem der er stærkest og finder små sjove videoer frem. ??????min dag er reddet. Og sjovest af alt (penisforlænger) Hahaha enig der er få der købte hunde for at spille smart 1:100 dumme kællinger, fatter ikk hvorfor alle siger det så længe du har en muskelhund eller noget. Ej hvor er det sjovt! Sch er kællinger

  • #235   3. mar 2017 At kalde det at forsvare sig og ligefrem at kæmpe... det er lige lidt for dumt og tøset til mig.

    Tja - du må jo vide det smiley

    At forsvare sig selv eller ikke stå tilbage for en hund der vil slås har intet at gøre med at flænse andre hunde.. Det kaldes mod..

    Det er okay iøvrigt - jeg kan sagtens rumme mænd, der er lidt "tøsede og dumme" smiley


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #236   3. mar 2017 Det er okay iøvrigt - jeg kan sagtens rumme mænd, der er lidt "tøsede og dumme"

    Jeg kan sagtents rumme de brovtne maskuline Schæfer-kvier på HG.... Der inderst inde er lidt tøsede og dumme selvom de måske føler sig lidt seje med deres herretøj og deres bidemaskiner..


  • #237   3. mar 2017 DET kan du Peter - og vedduhva ?

    Du er herreskrap til det - jeg kan ikke lade være med at beundre en mand, der får en småfed på over en hunds evne til at forsvare sig - selvom det iflg selv samme mand er lidt for "dumt og tøset" for ham smiley


  • #238   3. mar 2017 Martine, nu skal der jo være plads til os alle .. Også dem med små p*kke og mindreværdskomplekser smiley

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #239   3. mar 2017 Det har jo intet med at "forsvare sig" at gøre.. At to hunde leger lidt vildt.. Vi så bare i videoen at en Schæferhund ikke rykker ret meget..

    Sjovt som tilhængere af listehunde ofte bliver beskyldt for at have hundene som potensforlængere... Men mere sjovt er det, at beskyldningerne og hele penissnakken ofte kommer fra kvinder med en potensforlænger af en bidemaskine...



  • #240   3. mar 2017 Det er vildt hvordan man bare kan disse en race SÅ meget, med så modstridende argumenter hele tiden smiley

    Snart bliver der vel også kommenteret lidt på farverne? måske er schæfere egentlig bare wannabe rottweiler?

    Nu vil jeg nusse min farlige, bidske kylling af en hund smiley


  • #241   3. mar 2017 Arj søde søde Peter, nu må du simpelthen bestemme dig.
    Er det bidemaskiner vi har, eller er det svage kyllinger som ingenting kan???


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #242   3. mar 2017 Martine, nu skal der jo være plads til os alle .. Også dem med små p*kke og mindreværdskomplekser

    Der skal jo også dem som ynder at snakke om p*kke i hver en tråd ... Og som selv ønskede at de var født med éen..


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #243   3. mar 2017 Er det bidemaskiner vi har, eller er det svage kyllinger som ingenting kan???

    De er ofte angstbidende snappende nervøse kyllinger med store tænder .. Som burde være på listen som nr 1


  • #244   3. mar 2017 Jeg behøves ingen p*k for at have bare halvt så meget n*sser som andre i denne tråd smiley

  • #245   3. mar 2017 Hahaha du er simpelthen så komisk at jeg ikke længere kan lade være med at grine af dig smiley :D smiley :D smiley :D smiley
    Hold nu kæft hvor er det dog i grunden sjovt smiley

    Igår svage kyllinger, i dag nummer 1 på listen smiley :D smiley


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #246   3. mar 2017 Jeg behøves ingen p*k for at have bare halvt så meget n*sser som andre i denne tråd

    Det er sejt at være rygklapper... Nosser.. utrænet mosehul eller ej

    Igår svage kyllinger, i dag nummer 1 på listen

    De vil altid være kyllinger.. Og de er ofte langt mere nervøse og angstbidende end alle de andre 13 racer på den nuværende liste..


  • #247   3. mar 2017 Det har jo intet med at "forsvare sig" at gøre.. At to hunde leger lidt vildt.. Vi så bare i videoen at en Schæferhund ikke rykker ret meget..

    "Vi" gjorde ikke - vi så en schæferhund, der blev overløbet x mange af en anden hund. Det er på den måde, at det funker bedst, hvis parterne der "leger" er nogenlunde enige om hvordan legen skal foregå og hvilke grænser modparten har. Disse skal helst ikke overskrides.

    Men herregud Peter - alt det ved du naturligvis godt i forvejen - og som sagt, jeg accepterer, at det kan være lidt fedt at hive lidt i fjederen mens man ser en schæferhund blive mast af en at "de seje".

    Du er undskyldt smiley


  • #248   3. mar 2017 Jeg har faktisk lidt ondt af vores betjente her i DK.
    Det må satme være træls at skulle gå forrest og bane vejen for de svage kyllinger de har med i bilerne. Det må godt nok være op af bakke.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #249   3. mar 2017 Men herregud Peter - alt det ved du naturligvis godt i forvejen - og som sagt, jeg accepterer, at det kan være lidt fedt at hive lidt i fjederen mens man ser en schæferhund blive mast af en at "de seje".


    At du bliver våd i dine TENA Lady trusseindlæg af at se en hund bide en mand kan jeg godt accepterer...det betyder dog ikke at andre mennesker bliver sexuelt ophidset fordi de ser to hunde lege.. smiley


  • #250   3. mar 2017 Det er satme godt vi har Peter, han er dælme god underholdning, og der skal ikke meget til at holde ham i gang smiley

    Jeg er af samme holdning mht muskelhunde = potensforlænger, og øv... jeg har ikke en gang en kyllinge-bidemaskine med store tænder ... hehehehe smiley smiley


  • #252   3. mar 2017 "Helt ærligt - hvorfor skal debatten handle om nosser? Løbet tør for argumenter?"
    For længe siden ja ..


  • #253   3. mar 2017 Nu tog jeg mig sammen til at se den åndsvage dogo/schæfer-film...

    Om jeg begriber hvordan man kan bruge den til at vurderer om NOGEN rykker i forhold til nogen former for kamp.
    Det er to hunde, der leger.
    Den ene hund er lidt uhøflig og ikke så sensitiv overfor den andens signaler og på den måde er legen ikke ubetinget gensidig, men i bund og grund viser den to gode og sunde hunde, som måske nok er lidt dårligt passende til hinanden, men klarer det fint alligevel.

    Situationen der er fuldstændig magen til så mange andre tilsvarende lege-situationer, hvor nogle ejere ikke er så kritiske overfor valg af legekammerater og ikke interesserer sig synderligt for, om legemønstrene passer til hinanden...



  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #255   3. mar 2017 Prøv at se hvem der starter med at skrive om potens osv.. hellige køer..

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #256   3. mar 2017 Det er to hunde, der leger.

    Ja, hvor den ene er en langsom Schæferhund.. Alt det andet pis I kan få ud af den video (forsvar og kæmpe) er til at grine af..


  • #257   3. mar 2017 Hehe...

    "Min far er stærkere end din far"..

    "Det var dem, der begyndte"...

    Jeg har arbejdet i SFO... Sært velkendt situation, den der *GG*


  • #258   3. mar 2017 Hellere en langsom Schæferhund, end en af dem på listen smiley

  • #259   3. mar 2017 Ku ik dy mig

    profilbillede
  • #260   3. mar 2017 Alt det andet pis I kan få ud af en video er til at grine af..

    Jeg må sige den anden vej rundt, at det er en gåde for mig, at du kan læse noget som helst ud af den video andet end to fine hunde, der leger...


  • #262   3. mar 2017 Gad vist hvilket stadie Peter er på i børnehaven ?
    Stadig i vuggestuen ?? smiley

    Det nytter ikke at forsøge at forklare noget der, for ved dumhed kæmper selv guderne forgæves smiley


  • #263   3. mar 2017 At du bliver våd i dine TENA Lady trusseindlæg af at se en hund bide en mand kan jeg godt accepterer...det betyder dog ikke at andre mennesker bliver sexuelt ophidset fordi de ser to hunde lege.

    DET tror jeg bestemt du har ret i - det er langtfra alle ... håber i grunden at du er lidt alene lige der, Peter smiley


  • #264   3. mar 2017 Jeg synes at schæferhunden virker presset - dogo'en leger meget i stil med en af vores og de fleste andre hunde bryder sig ikke om det.


  • #265   3. mar 2017 Ingen tvivl om, at schæferen er presset. Den er ikke tilpas ved traktorlegen der - de passer ikke sammen, de to.


  • #266   3. mar 2017 Jeg ser også en hund der er presset, men nu er det nok også de færreste hunde der synes det er fedt at blive overrumplet gang på gang.
    Hvilken normal, sund og rask hund ville gide det? I længden?

    Min den ene Schæfer, hun elsker voldsomme brydelege med diverse tacklinger, hun ynder at gå efter benene på den anden hund og at nedlægge de andre i vild og voldsom leg. Hun er typen der har mudder på ryggen efter sådan en omgang.
    Det er langt fra alle andre hunde der synes det er fedt.
    Er de så kyllinger? Eller er de svage? Eller langsomme?


  • #268   3. mar 2017 Hun er simpelthen strid. Hun bankede min hanhund dagligt i den der slags lege. Han synes heldigvis det var sjovt smiley (Ellers havde jeg selvfølgelig stoppet hende).

  • #269   3. mar 2017 Anekdotetid!

    Det der med leg med traktorlignende hund - min bror havde en blandingstæve, rottweiler og Sct. Bernhard. Hun var en ordentlig kuffert og hun var udfordret på legekammerater netop fordi hun bare mosede dem ned.

    Vi havde vores første brugsschæfer på det tidspunkt og forunderligt nok passede de sammen som fod i hose - han var hurtig og det var hun godt nok ikke, til gengæld var hun tung og nådeslås med sit korpus.
    Hun elskede at mose - men med Cassius var det umuligt, han var lynende hurtigt væk, hoppede over hende, forbi hende, whatever.
    Samlet set blev legen faktisk ret god og virkelig gensidig - selvom hun dog to nogle pustepauser, når vores væltede lykkelig rundt om huset i fuld galop...

    Umage par - men det gik. Og ingen blev kede af det...

    Og nej, heller ikke her kunne det bedømmes hvilken hund der "rykkede mest"... hvad det så end betyder...



  • #270   3. mar 2017 45 kg. intakt hanhund nederst og Zenta øverst ..

    profilbillede
  • #271   3. mar 2017 Ingen ved helt hvad der menes med hvilken hund der "rykker mest".

  • #272   3. mar 2017 CH og Martine, kan I ikke lige prøve at logge af og så logge på igen? Det virker lidt som om, at der er et ekko på jeres indlæg. Det er altså ikke jeres indlæg, der giver ekko af hinanden. Det er sådan mere udefra kommende støj.
    På forhånd tak!


  • #274   3. mar 2017 SÅ er han satme snotdum, for hun er steriliseret smiley
    Ej hun væltede ham hele tiden, men men men, han lagde selv op .. Han var bare ikke hurtig nok til at komme væk når hun kom farende som en tornado smiley
    En enkelt gang hylede han op, der smed hun ham ind i hegnet .. Haha smiley


  • #276   3. mar 2017 Hahah smiley :D smiley
    Mænd smiley


  • #277   3. mar 2017 Når nu kvindelige schæferejere er hellige køer, og jeg er kvinde og muskelhundefan, er jeg så bare en ko ? smiley

  • #278   3. mar 2017 Muuuuhligvis

  • #280   3. mar 2017 Man må ikke slagte de hellige køer .. smiley

  • magnus H
    magnus H Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 9
    #281   2. apr 2017 Nej man må ikke.
    Men de ting der er sjovest er det man ikke må.


Kommentér på:
Vores hund gik til angreb.. Hva' nu?

Annonce