{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hund gik amok
  • #1   4. nov 2006 he he.....den er lige her:

    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=65877

    forfærdelig for den stakkels kvinde og jeg håber virkelig at ejeren får hunden aflivet.


  • #2   4. nov 2006 Ganske forfærdelig hændelse !

    Var det min hund, så var den uanset eventuel ubevidst "provokerende" adfærd fra den angrebne kvinde, blevet aflivet !

    Der må i sandhed være sprunget en sikring i bøtten på den hund !

    Jeg ville gerne kunne se sine venner i øjnene en anden gang !


  • #3   4. nov 2006 Utroligt at hunden stadig angriber, på trods af at ejeren lægger sig oven på kvinden for at beskytte hende..
    Den hun skal helt sikkert aflives.. Når den går til angreb helt umotiveret, er der et eller andet fuldstændig galt..!


  • #5   4. nov 2006 Jeg ville slet ikke turde have den hund mere..............og hun skal nok ikke lige forvente at få gæster nogensinde, hvis ikke den bliver aflivet.

  • #6   4. nov 2006 Jeg fatter slet ikke, at den hund ikke allerede er død, på ejerindes opfordring, naturligvis !!

  • #7   4. nov 2006 he he mads....hvad mener du lige ? :o)

  • #9   4. nov 2006 nææ det syntes jeg ikke vi gør................syntes du det er for meget, at forlange, at den hund bliver aflivet ?

    Men hva´.......jeg bor laaaangt fra søndermarken, så jeg kunne jo i realiteten være ligeglad............men jeg tænker bare på alle de mennesker som går der...........hunden render jo åbenbart løs............tror du det bliver anderledes nu ?


  • #10   4. nov 2006 Mads: Nej, det var hunden der gik i blodrus.. Ville du måske beholde en hund som umotiveret havde skambidt en af dine venner?
    Det fornuftigste vil da klart være at aflive hunden.. Den er jo til fare for andre og kan den bide et menneske kan den helt sikkert også finde på at bide en hund.. Tør du risikere at det kan blive din hund??


  • #11   4. nov 2006 Jeg fatter ikke hvad der får en hund til at gøre sådan noget
    hvor er det forfærdeligt!
    Det viser endnu engang at ikke alle hunderacer, er for alle mennesker


  • #13   4. nov 2006 Mads.............hvis det var dig, som havde fået rykket skalpen af, af en hund, så tror jeg også du ville mene, at den hund burde aflives.............sådan noget må da bare ikke ske og den eneste mulighed man har er aflivning.........der findes jo ikke hundefængsler, så "dødsstraf" er jo eneste alternativ.



  • #14   4. nov 2006 ........og jeg har på intet tidspunkt kaldt den andet en "hunden"...........kunne ikke drømme om at kalde den en møjkøter...........hunden kan jo ikke gøre for, at den ikke er rask oveni

  • #15   4. nov 2006 LooooooooooL mads...............ja selvfølgelig er de gode til at skrive historier.....ellers havde de ikke det job særlig længe :o))

  • #16   4. nov 2006 vi får se, mads..........

  • #17   4. nov 2006 jeg er mere til hvad Mads skriver -

  • #18   4. nov 2006 Mads.........ja om du får ret.......altså om historien er en and eller sand

  • #19   4. nov 2006 prøv og vend historien om:

    de 2 kvinder er kommen op at toppes (tottes?) og hunden prøver at beskytte sin ejerinde ....................



  • #20   4. nov 2006 Mads.....hvis den er sand, så kommer hun sikkert i div. kulørte ugeblade, så alle kan se hendes skader.........sådan plejer det at være...........og hvis det er en and, så bliver der ikke snakket mere om den sag ;o)

  • #21   4. nov 2006 Jeg mener klokkeklart, at hunden bør aflives,
    uanset hvad årsagen til hundens adfærd har været !

    Dette er så voldsomt, og jeg mener, at hensynet til menneskelige følelser bør have 1. prioritet !
    Det ville være dybt, dybt respektløst over for, kvinden der er skambidt, hendes venner, familie. I mine termer så respektløst at det grænser til det groteske, om hunden overlever..
    Så kan det diskuteres, om hvorvidt det er respektløst overfor hunden.. Jeg er egentlig ligeglad, da jeg mener hensynet til mennesket i dette tilfælde vejer tungest !

    Ærgeligt for hunden, om dens instinkter er "misforstået" !
    Men jeg håber inderligt at den allerede er død !


  • #22   4. nov 2006 Mads, jeg skrev det på den måde for at vise hvordan en historie kan forvrænges -

    modsat ved man også at der er stor mulighed for at en hanhund, der kan dufte en tæve i løbetid (måske hang duften ved kvindens jakke?) vil overfalde og bide - har selv prøvet det med en fremmed schäferhund - men vil på ingen måde undskylde hændelsen - blot kommentere den .........


  • #23   4. nov 2006 Det er da let at se, man sagtens kan kalde den for et : stykke lort.. no problemos !
    Prøv istedet at LÆSE Kissers budskab !
    Det handler ingenlunde om, at hunden er lavet af lort, det er bare et udtryk, som iøvrigt er meget præcis beskrivende !


  • #24   4. nov 2006 Jeg er enig med moster her!

    Uanset at den hund har forsøgt at beskytte sin ejer eller hvad den har som er årsag til at den har bidt, så har den jo ikke kun bidt én gang eller to, den har bidt utallige gange, den har ydermere bidt skalpen af den stakkels pige!

    En hund der handler så voldsomt uanset årsagen kan det bare ikke undskyldes ikke at falive efter min mening!


  • #25   4. nov 2006 "Det handler ingenlunde om, at hunden er lavet af lort"

    *GGGGGGGG*


  • #26   4. nov 2006 Jeg mener at det handler om, at man i sådanne tilfælde, bør sætte sig fuldstændig ud over følelser for hunden !
    Her er det hensynet til mennesker som kommer i højsædet !
    Og det absolut eneste respektfulde man kan gøre, er at aflive !
    Det skete er så voldsomt og forfærdeligt, at det ville være at pisse den kvinde op og ned ad nakken, om hun skulle møde den hund igen !
    Ingenlunde bør sådan en situation kunne opstå !



  • #27   4. nov 2006 Mads (eller ?!)
    Det med hævngerrige.. tsk tsk..
    Du forstår ingenlunde min tankerække !
    Det er en for primitiv fortolkning af mine ord !
    Primitiv, som i primitive handlinger udført af de mennesker der går i krig, i religionens navn ! ØV !


  • #28   4. nov 2006 Jeg siger heller ikke, at hunden er "blød" oven i hovedet.. sådan som helhed..!
    Men den gik i selvsving på aller mest forfærdende måde, og af respekt og af menneskelige hensyn bør den aflives !
    Menneskelige hensyn, vejer i mine termer tungest i denne sag !


  • #29   4. nov 2006 Dyr har ikke samme følelsesliv som mennesker !
    Og her er hensynet til både menneske og hund, det vigtigste..

    Den hund, (om den skulle overleve) vil altid være kendt som dræberhunden.. Ikke et værdigt liv, heller ikke for hunden !
    Uanset hvilken ejer, der måtte have den i hænde !


  • #30   4. nov 2006 Mads, hvilken fremtid ville der være for den hund hvis den fik/får lov at leve?

    I det samfund vi lever i, er det de menneskelige hensyn der vejer størst, uanset hvordan du vender og drejer det..

    Hunden har skambidt et menneske, for søren! Den kan aldrig få lov at leve et normalt hundeliv igen, og hvorfor så holde den i live?


  • #31   4. nov 2006 Mads, vi er enige så langt, at mennsket i deres handlinger i forhold til dyr, natur og hinanden, som oftest er nogle totale klaphatte !
    Gu er det tragisk for hunden !
    Derom ingen tvivl !
    OG ejerinde har givetvis været en gedin klaphat, til at læse sin hund !
    Og ja, det er set i det lys, dybt og håbløst uretfærdigt for hunden !
    Men der er sket en så voldsom handling, at det eneste respektfulde er at aflive den !

    Om du vil kalde det, at der skal "rulle hovedet" betyder ikke noget for mig, jeg mener stadig det er det største hensyn og mest rigtige hensyn at tage, i situationen som helhed !


  • #32   4. nov 2006 Netop Iben !
    Det handler nemlig om respekt for den angrebne !

    Ingen hund, skulle den ondenlynemig gøre sådan ved een af mine kære veninder, uden den også blev aflivet !

    Om jeg lod een af mine drenge overleve sådan en situation, så kunne jeg som menneske og ven, ikke længere se hverken mig eller min omgangskreds i øjnene !



  • #33   4. nov 2006 Lars, skal hunden dermed NØJES med at nogenlunde acceptabelt liv for at man kan være sikker på at den aldrig kommer i kontakt med mennesker den evt igen vil bide?

    Hvis behov er det så der tilses?


  • #34   4. nov 2006 Jeg mener stadig det handler om at se HELE situationen som helhed !
    Både af hensyn til menneske som hund !
    Og jeg kan stadig kun se, at det mest respektfulde og rigtige der er at gøre, er en aflivning !
    Dette falder ikke ud til hundens fordel, uanset om ejer er en klaphat eller ej !


  • #35   4. nov 2006 Hallo mand.......det er en HUND..........det er da ikke synd for den, at blive aflivet, men det er synd for den, at den skal leve videre med det stempel på sig og konstant gå med mundkurv når den er ude..............tror i DET er et godt hundeliv................enig i, at den burde aflives........da man jo ikke kan aflive ejeren må det jo være hunden som betaler prisen..........som britta siger....hvem skal lægge krop til næste gang ?...........

  • #36   4. nov 2006 Mener ikke argumentet at hunden "kun" er et år, berettiger til noget som helst..Tvært om..
    At det netop sker SÅ tidligt i dens alder, gør den ingenlunde mere "rigtig" oven i hatten ! ØV !


  • #37   4. nov 2006 Lars, den hund bed en den kendte! Hvis hunden fungerede som vagthund hvordan kan man nogensinde være sikker på at den ikke igen vil springe på et menneske, tyv som ejer?

    Man kan da ikke have en hund gående rundt hvor man aldrig er sikker på hvem den sidder i næste gang? Og ikke nok med det, ikke engang en indbrudstyv har fortjent at blive skamferet af en hund der inegn stopknap har!


  • #38   4. nov 2006 Mener lige så godt, om hunden overlever !

    At man kan lægge den angrebne kvinde på jorden, og så trampe, skide og pisse på hende, på een og samme tid !

    Dybt dybt respektløst !

    Og ja, enig med Susie..
    I denne sammenhæng er et dyr bare et dyr !

    Hvad om det var jeres børn, der var overfaldet ?

    Hvormange mennesker er i stand til at sætte sig ud over deres følelser i sådanne sammenhæng..
    Ikke ret mange !
    Måske 1 ud af hver tusinde !
    Det handler om at se HELE situationen, og de efterfølgende konsekvenser..
    Her vejer hensynet til mennesket i mine termer altså tungest !


  • #39   4. nov 2006 Lars.......tjalfes historie kan slet ikke sammenlignes med denne............men jeg er da enig i, at man skal ikke bare trække en dødsdom over hovedet på enhver hund der begår fejl..............tjalfe er jo en rigtig solstråle historie ;o)

  • #40   4. nov 2006 Der er den ondenlynemig forskel på, at hunden angstbider, og dermed lægger en afstand til det væsen den finder truende.
    Fremfor en hund, som opdager hvilken magt, den rent faktisk har, og går i selvsving og skambider i flere omgange !
    Jeg læner mig fuldstændig op ad Kisser !
    Hun kender den race rigtig godt !
    Og ikke mindst, så TØR hun også se og forstå de menneskelige hensyn, der er at tage i denne spicifikke sag !
    Hatten af for Kisser !
    (som vanligt ;-))


  • #41   4. nov 2006 Jeg kan ikke se, der kan være andre udveje !
    Var det dit barn, som blev angrebet så voldsomt, så ville sagen sikkert være en anden......
    Uretfærdigt om hunden misforstået, men det skete er så voldsomt, at der ikke findes anden anstændig udvej !
    Hverken for menneske eller dyr !

    Og jeg gad da godt, vide som Kisser tidligere har spurgt om: hvorledes denne hund så bør trænes !

    Vil Kisser ikke have den i hænderne, så ville jeg denondenlynemig heller ikke !
    Og Kisser er i mine termer et menneske, som almindeligvis godt tør tage en større udfordring op !
    Det ved alle der kender bare lidt til hende !


  • #42   4. nov 2006 Nå, jeg vil også stryge !
    Der er (også for mig) en grænse for hvor mange gange, jeg kan formulere det nøjagtig samme budskab, med nye ord !

    G' eftermiddag til jer alle.
    Nu vil jeg ind og købe lidt krystaller på messen ! Jap :-))


  • #43   4. nov 2006 Næsten strøget..
    udfra hvad der stod i dit forrige indlæg Lars, så er vi ingenlunde enige..
    Kisser erklærer sig jo også uenig med dig.. *s*

    og nu er det altså nu, een er strøgen ! 'g*


  • #44   4. nov 2006 Ja - også enig med flertallet herfra.........

    Den hund bør aflives. Det er en tikkende bombe.

    Den må være syg i hovedet. Det er meget "in" her på siden, at give ejerne skylden, når mange hunde opfører sig utilstedeligt. Et stort behov for at placere skyld. Og skylden er jo ikke hundens - ergo må det være ejerens.

    Tænk, hvis hunden bare er syg i bøtten - et resultat af indavl............hvad ved jeg..............

    Jeg kan næsten slet ikke forestille mig, hvad man som ejer kan gøre så galt, at hunden i en alder af 1 år angriber på denne måde.

    Hvis man skal følge den tankegang - så burde vore to andre hund også være angstbidere - som Tjalfe. Det er de bestemt ikke.

    Vi er ansvarlige ejere - går til træning, altiverer o.s.v. - og hundene er en stor del af vort liv. Men hvorfor var Tjalfe så angstbider - og de to andre ikke ? Vi har ageret fuldstændig på samme måde over for dem alle tre.

    I øvrigt også helt enig i, at de to sager slet ikke kan sammenlignes.

    Hmmmm - det er da muligt at ejeren har været en kegle. Det vides ikke - alligevel retfærdiggør det SLET ikke en sådan handling fra hunden.

    Og af respekt for alle involverede parter - og a.h.t. alm. sikkerhed for alle andre, så bør den aflives.

    Selv på en gård kommer der gæster......så heller ikke den løsning tror jeg på.


  • #45   4. nov 2006 Den skal klart aflives, så er det ligegyldigt om man vurdere om den har fået manglende træning. Den vil gøre det igen, hvis den misfortolker en eller anden situation.

  • #48   4. nov 2006 Ret så genialt for gravhundens overlevelses mulighed som race, at den ikke er på størrelse med eks. (nu vi er ved dem) en Rottweiler ! *Gisp*

Kommentér på:
hund gik amok

Annonce