1.372 visninger
|
Oprettet:
Hjerte/lunge orm {{forumTopicSubject}}
Sally blev i dag testet positiv for orm Øv øv øv
Er der nogen der har erfaringer med det?
Hun har hostet i ca 8 dage, og kommer først til dyrlæge mandag kl 8.
Så vidt jeg kan læse og forstå er det egentlige konsekvenser arvævdannelse som kan påvirke kondition/vejrtrækning. Men jeg synes ikke rigtigt at jeg kan finde et klart svar på konsekvensen.
Hun har ingen andre symptomer end hoste, fin afføring, røde gummer, blødninger stopper osv.
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 599 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.938
sep 2013
Følger: 17 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.072
okt 2004
okt 2004
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.097
Hun skal have Milbemax kur, 1 gang om ugen i 4 uger.
Så vidt jeg husker skal man passe lidt på og jeg ville holde hende i ro, for de døde orm som skal igennem systemet, kan give blodpropper.
Så vidt jeg husker!
sep 2013
Vi holder det bare til moderate uden de store fysiske udskejelser.
Hun er også lidt anerledes denne gang. Hun ligger mere i sin kurv, selv når vi er i køkkenet. Sover mere. Så det nok feberen. Men ude er hun helt sig selv, fjoller og ruller sig.
Jeg kommer først hjem til hende i morgen
dec 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 337
Mine hunde har også lige haft orm og desværre sagde afføringsprøven at den var negativ men en blodprøve viste positiv.. jeg har flere eksempler på at afføringsprøver viser negativt fordi mange dyrlæge tests ikke er grundige nok.. dvs det kommer an på hvordan de laver disse tests. Så det er en god ide at sætte sig ind i hvordan div tests laves. Og tage en blodprøve ved tvivl. Mine hunde fik omvendt nysen som start symptom og derefter en kennelhoste lignende hoste.. det var så orm.
Der er SÅ mange forskellige symptomer på de her ting efterhånden og derfor vil jeg hellere have mine hunde testet med blodprøve hver 3. måned så jeg ikke ender med meget syge hunde der ikke kan redde til sidst.
Min ene hund var MEGET påvirket af orm og bliver meget langsom gående og ikke så aktiv.. den anden jeg har er ikke mærket overhovedet. Så det kan være meget forskelligt hvordan hunde reagerer.
Men vil man være sikker så må man altså teste oftere.. og ikke kun med indsamling af bæ prøver er min erfaring.
sep 2013
Hun er altædende og samler gerne æbler op fra jorden og græs bliver også guffer inden jeg afbryder. Og jeg kan læse at det generelt er vidt udbredt i øst DK.
sep 2013
sep 2013
Dyrlægen vurderede det til at være lungeorm. Behandlingen skulle være ens uanset type Testen viste kun én lille larve, men hun sagde at det ikke gav svar på hvor længe eller hvor slemt hun har været inficeret. Det siger også lidt om hvor usikker testen kan være
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.097
Mine har aldrig været ramt og jeg vil tro de er tjekket 4-5 gange begge to i de år jeg har haft dem, og de har også kun været ramt af kennelhoste en enkelt gang
sep 2013
dec 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 337
Og jeg tør simpelthen ikke andet end teste ofte.. fordi jeg har set hvor meget det påvirker hunde at have orm på mine egne hunde. Også selvom der ikke er symptomer. Og jeg overvejer også at få taget blodprøve fast når hunden bliver tjekket et gang om året så man også der kan få en rimelig sikkerhed på at der ikke er skjulte sygdomme.
Hjerte/lunge orm