{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.372 visninger | Oprettet:

Hjerte/lunge orm {{forumTopicSubject}}

Sally blev i dag testet positiv for orm smiley Øv øv øv smiley

Er der nogen der har erfaringer med det?

Hun har hostet i ca 8 dage, og kommer først til dyrlæge mandag kl 8.

Så vidt jeg kan læse og forstå er det egentlige konsekvenser arvævdannelse som kan påvirke kondition/vejrtrækning. Men jeg synes ikke rigtigt at jeg kan finde et klart svar på konsekvensen.

Hun har ingen andre symptomer end hoste, fin afføring, røde gummer, blødninger stopper osv.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjerte/lunge orm
  • #1   12. nov 2016 Altså nu der jo forskel på Hjerteorm og så lungeorm , og det er helt klart herteorm som kan lave mest skade ! Men det selve skaden som ormene har lavet i vævet som er det der giver konsekvenserne. Med lungeorm burde hunden komme sig hurtigt og uden mén , hvis ellers ikke hunden har haft det i en lang periode.

• #3   12. nov 2016 Ringede til dyrlægen, og det var lunge orm. Hjerte orm burde ikke have hoste som symptom.

• #4   12. nov 2016 Symptomerne er ofte de samme som ved lungeorm , det var i hvert falde den besked jeg fik , da Lucky skulle testes .. Men den kunne godt lyde lidt anderledes hosten .. Men det er altid noget at det er Lungeorm , og at det ikke er noget hun har gået længe med , er sikker på hun nok skal blive klar igen smiley

• #6   12. nov 2016 Lungeormen kommer ikke til hjertet , hvor Hjerteorm derimod også kommer i lungerne , eller deres små larver gør , så ved hjerteorm kan man være så uheldig at det både er hjerte og lunger der er blevet spist af smiley ..

• #7   12. nov 2016 Jeg tænkte det sku godt ..
    Hun skal have Milbemax kur, 1 gang om ugen i 4 uger.
    Så vidt jeg husker skal man passe lidt på og jeg ville holde hende i ro, for de døde orm som skal igennem systemet, kan give blodpropper.
    Så vidt jeg husker!

• #8   12. nov 2016 Flere siger ro, inkl en dyrlæge på rottweiler dk gruppen. Min dyrlægen svarede at det behøvede man ikke til et direkte spørgsmål.

Vi holder det bare til moderate uden de store fysiske udskejelser.

Hun er også lidt anerledes denne gang. Hun ligger mere i sin kurv, selv når vi er i køkkenet. Sover mere. Så det nok feberen. Men ude er hun helt sig selv, fjoller og ruller sig.

Jeg kommer først hjem til hende i morgen smiley

• #10   13. nov 2016 Jeg bor i nordsjælland hvor der er meget hjerte/lunge orm. I min klub anbefaler vi at man får testet hver 3. måned for at undgå de går for længe med det og så dermed også undgå for store skader.

Mine hunde har også lige haft orm og desværre sagde afføringsprøven at den var negativ men en blodprøve viste positiv.. jeg har flere eksempler på at afføringsprøver viser negativt fordi mange dyrlæge tests ikke er grundige nok.. dvs det kommer an på hvordan de laver disse tests. Så det er en god ide at sætte sig ind i hvordan div tests laves. Og tage en blodprøve ved tvivl. Mine hunde fik omvendt nysen som start symptom og derefter en kennelhoste lignende hoste.. det var så orm.

Der er SÅ mange forskellige symptomer på de her ting efterhånden og derfor vil jeg hellere have mine hunde testet med blodprøve hver 3. måned så jeg ikke ender med meget syge hunde der ikke kan redde til sidst.

Min ene hund var MEGET påvirket af orm og bliver meget langsom gående og ikke så aktiv.. den anden jeg har er ikke mærket overhovedet. Så det kan være meget forskelligt hvordan hunde reagerer.

Men vil man være sikker så må man altså teste oftere.. og ikke kun med indsamling af bæ prøver er min erfaring.

• #11   13. nov 2016 Jeg skal rådføre med min dyrlæge i morgen om hvordan jeg bedst handler på det. Om jeg skal forebygge eller regelmæssig tjek smiley

Hun er altædende og samler gerne æbler op fra jorden og græs bliver også guffer inden jeg afbryder. Og jeg kan læse at det generelt er vidt udbredt i øst DK.

• #14   13. nov 2016 Jeg er generelt ikke fan af unødvendig brug af medicin. Så jeg tror det ender ud med en tjek løsning smiley

• #16   13. nov 2016 Det kan jeg godt forstår, det har også været et lille wakeup call. Jeg er bare generelt ikke tilhænger af medicin medmindre det er meget nødvendigt. Jeg er lidt af den overbevisning at medicin ofte er mindre virkningsfuldt end proklameret samt at bivirkninger kan overskygge smiley

Dyrlægen vurderede det til at være lungeorm. Behandlingen skulle være ens uanset type smiley Testen viste kun én lille larve, men hun sagde at det ikke gav svar på hvor længe eller hvor slemt hun har været inficeret. Det siger også lidt om hvor usikker testen kan være smiley

• #17   13. nov 2016 Ingen grund til at give noget forebyggende.
    Mine har aldrig været ramt og jeg vil tro de er tjekket 4-5 gange begge to i de år jeg har haft dem, og de har også kun været ramt af kennelhoste en enkelt gang smiley

• #19   15. nov 2016 Sally er fuldstændig stoppet med at hoste fra dag til dag smiley Igår vækkede hun mig kl 4.30 med hoste hele tiden. I dag lå hun bare og boblede til jeg tog tøj på smiley

• #21   15. nov 2016 Birgitta L; Ja jeg ved godt der kan være mange årsager til prøver er forskellige.. men nu har jeg så også talt med mange forskellige dyrlæger og de tester altså også forskelligt.. feks.. nogen dyrlæger tager de tre prøver og blander det sammen og tager kun EN prøve fra dette.. det giver jo ikke så retvisende resultat. Og så er der dyrlæger der tager 9 prøver ud af tre afføringsprøver og det giver jo så også et grundigere resultat.. så man skal altså spørge ind til hvordan de enkelte dyrlæger tester.. ellers går man jo med en falsk tryghed.

Og jeg tør simpelthen ikke andet end teste ofte.. fordi jeg har set hvor meget det påvirker hunde at have orm på mine egne hunde. Også selvom der ikke er symptomer. Og jeg overvejer også at få taget blodprøve fast når hunden bliver tjekket et gang om året så man også der kan få en rimelig sikkerhed på at der ikke er skjulte sygdomme.

Kommentér på:
Hjerte/lunge orm

Annonce