{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjerte lunge orm
  • #1   10. jan 2012 Man sørge for, at ens hund ikke æder eller slikker på snegle

• #2   10. jan 2012
    Og ej heller spiser græs... smiley Hvilket kan være svært. Da det er naturligt for hunden...

• #3   10. jan 2012 Julie P: Det er ikke sådan de får Hjerte/lunge orm...............
    Eller..................Altså: Når hunden spiser fek græs, sidder der jo ofte små snegle på, som vi ikke kan se- eller snegleslim. Det er det der giver hunden hjerte/lunge orm.
    I alle andre lande- med undtagelse af lille Danmark- kan man forbygge med fek. Advokate.
    Det må man desværre ikke i Dk

• #4   10. jan 2012 Så egentlig har du alligevel ret, Julie.............;-)

• #5   10. jan 2012 Lea: Vi er enige om, at de smittes igennem indtaget snegle/snegleslim ikke? Så kan en måde at forebygge være, at man sørger for, at de ikke spiser snegle vel? Kan godt være, at det er mere hyppigt igennem græs med små snegle og slim, men at sørge for, at de ikke spiser græs er vel så bare en anden måde at forebygge på?

• #6   10. jan 2012 Okay men hvis man har en hund som graver meget, så er det ihvertfald svært at afholde ham helt fra at stikke snuden i jorden smiley

Hmm hvorfor pokker må man ikke forebygge...

• #7   10. jan 2012 Der er en westie i min opgang der er i behandling for det nemlig, så tænkte det måske kunne forebygges, da de jo går ture nogenlunde de samme steder.. Men så kunne det da være jeg skulle få laves en prøve for en sikkerheds skyld smiley

• #9   10. jan 2012 Man skal også sørge for at hunden ikke spiser lort, madpakker/andet der er smidt i naturen, som sneglene kan have ædt. Har hørt man også skal passe på med frøer i den sammenhæng nu, men dem skulle man jo passe på med i forvejen, såe.. d:

Grene og græs, og hvis man har en spasserhund som mig der gerne spiser blade (baah), kan der jo sidde snegle bagpå det smiley

• #10   10. jan 2012 da vores skulle med til frankrig sidste sommer fik den advocate fra dyrlæge til forebyggelse af tropisk hjertelunge orm...

vidste ikke man ikke måtte forebygge i DK... men har fx set en herinde i dag der fortæller at de bestiller det via en engelsk hjemmeside, og så er det til ½ pris af dansk pris...

• #11   10. jan 2012 Øhm, jeg forebygger med Advocate til alle mine hunde hver måned.

• #12   10. jan 2012 Nej, det henter jeg hos min dyrlæge hver måned.
    Men har oplevet en hund dø af skidtet samt have resten ramt, så der var ikke noget at diskutere, behandles skal det.

• #13   10. jan 2012 Mie.. det samme gør jeg smiley men har osse en hund der var ramt og som står med 3 hjertefejl.. yderlig får jeg ikke kun tjekket 3 prøver men 6..

Kommentér på:
Hjerte lunge orm

Annonce