{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.291 visninger | Oprettet:

Hjerte/Lunge orm {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have tjekket Lucky for orm , skal ringe ned til dyrlægen i morgen for at aftale hvornår det passer de får prøverne !

Han har haft sådan en tør hoste ( lidt som når han hviler hovedet på instrument bordet i bilen , og han så kommer til at hoste fordi han har fået tryk på struben ) det er ikke hverdag , og maks en 3 gange , men jeg er hammerne nervøs ! Nu er han snart 9 år ( August ) og han er paniks angst for at komme til dyrlægen , så han skal bedøves hver gang ..

Hvad hvis de finder nogen skal han så i røntgen ? og er det sikkert at bedøve en hund som måske er hårdt angrebet ?

Hvad hvis de nu ikke finder nogen orm , men at han faktisk har det alligevel , burde jeg forlange et røntgen for at være 100 procent sikker ?

Følger de evt behandling op ved røntgen også ?

Det er et par måneder siden han var bedøvet sidst , og jeg håber lidt at de har kunne høre på hjerte og lunger hvis den var heeelt gal , måske er det bare noget jeg bilder mig ind ! ..

Har i andre haft en hund der har været angrebet ? og hvad var proceduren der ? og kom hunden sig uden mén ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjerte/Lunge orm
  • #1   28. mar 2016 Test for hjerte lungeorm, der kan du bare levere afførings prøver til dyrlægen. Han behøver ikke komme med.

• #2   28. mar 2016 Den er jeg helt med på , mit største frygt er at den er negativ , men at der alligevel skulle gemme sig nogen derinde .. Eller at testen er positiv og at der er så mange at han har taget skade smiley .. Jeg HADER når der er noget galt med ham , man ser spøgelser over alt !

• #3   28. mar 2016 Min har haft lungeorm 3 gange og har aldrig taget skade.... Hjerteorm er selvfølgelig lidt værrer.... Men tag det med ro, det skal nok gå.....:):)

• #4   28. mar 2016 Jeg har haft en hund der fik hjerteorm. Alle afføringsprøver var negative, og han havde ikke symptomer på hjerteorm. Men en sommerdag faldt han om, troede det var hedeslag. 14 dage senere skete det igen, og så kom han i røntgen og ultralydsskanning. Og desværre viste begge undersøgelser tegn på hjerteorm. Han overlevede det ikke.

• #5   28. mar 2016 Maj-britt , det er lige præcis din historie der har sat sin skræk i mig ! Derfor er jeg så i tvivl om jeg bare skal forlange røntgen og skanning som noget af det første , altså vil selvfølgelig lige se hvad prøven siger .. Jeg tænker at hvis prøven nu er positiv, så skal de vel have en idé om hvor galt det står til inden i hunden , inden de behandler den ? og her er jeg så panisk angst for at skulle bedøve en hund som måske har fået store skader .. Øv jeg glæder mig til det her er overstået og jeg har fået ro i sindet !

• #7   28. mar 2016 De får ikke en blodprøve eller dråbe fra ham , uden han er bedøvet , men han skal undersøges helt til bunds , ellers får jeg ikke ro .. Men så må jeg jo bare få tjekket lorte prøve over flere omgange for at være sikker .. Min dyrlæge er yderst fornuftig og tager mig seriøst , så mon ikke de har en god løsning for både mig og lucky smiley .. Jeg håber ikke at der er noget , og hvis der er at det bare er en lille bitte smule !

• #10   28. mar 2016 Øv øv smiley jeg håber han snart er rask igen !

Dyrlægen kommer ikke indenfor døren her hjemme i hvert falde , han er så bange for fremmede i forvejen , jeg synes ikke vores hjem og de gæster der evt vil komme , skal forbindes med der også kan komme en dyrlæge , her hjemme sker der ham ikke noget ved de gæster som kommer , måske den dag han skal herfra at det er en mulighed ..

Hvordan har dyrlægen en ide om hvor slemt hunden er ramt ? På antal larver eller ? Han kommer ikke til at kunne høre andet end knurren på lucky hvis han lytter ..

Jeg ved ikke om en hund kan få en virus som gør den hoster en gang i mellem , ikke hverdag , og kun nogle få host ..

Jeg skal helt sikkert ind med prøverne , sikkert torsdag , og hvis de er negative så tror jeg altså at de får 3 nye at kigge igennem , bare for at være sikker.

• #12   29. mar 2016 Ja jeg ringet derud i dag smiley .. Lucky s tænder og mund ser fin ud , det er ikke mere end et par måneder siden han fik det tjekket af en dyrlæge .. Jeg må se hvad svaret bliver på prøverne , og så tage den derfra smiley

• #14   29. mar 2016 Hehe nej , han var under fuld bedøvelse , han havde flækket en negl , så fik dem til at tjekke hele hunden når han nu var væk smiley ..

• #16   29. mar 2016 Min bekymring gik nemlig på om jeg skal få kigget det hele indefra , eller hvad andre ejere har gjort i det tilfælde .. Jeg ved bare at selvom testen måske er negativ , så er det ikke godt nok , tænk hvis han er fyldt med dem alligevel ! Jeg må snakke med dyrlægen , som kender min vanskelige patient smiley

• #18   30. mar 2016 Ja jeg skal aflevere prøver i morgen smiley
    Dyrlægen synes ikke hans hosten var noget , og slet ikke når det var så lidt , men man kan jo aldrig være for forsigtig ! Så hvis ikke prøven her siger noget , så skal han bedøves og så kigges igennem .

• #20   30. mar 2016 Ja gerne fredag smiley .. De laver dem selv smiley .. Ja det kan jo snyde , har jo før hørt folk hvor hunden slet ikke har haft symptomer jo . Håber det bare er lunge orm , hvis det skal være .

• #22   30. mar 2016 Egentlig ja , så har jeg da fået en lille smule fred ! .. De må vel kunne se på antal af larver om det er slemt eller bare lige begyndt ?

• #24   30. mar 2016 Ja det håber jeg også ! smiley

• #26   1. apr 2016 Det går fint , ikke nogen forværring .. De fandt ikke noget i prøverne , men har aftalt at jeg aflevere igen mandag formiddag igen , og hvis den også er negativ så skal han ind onsdag til undersøgelse .

• #28   1. apr 2016 Jo det er meningen at der skal tages blodprøve scanning onsdag , hvis ikke vi finder noget mandag

• #30   1. apr 2016 Ja det er godt nok træls smiley håber bare vi har nået at tage i tide , hvad det så end er

Kommentér på:
Hjerte/Lunge orm

Annonce