6.470 visninger
|
Oprettet:
Kan jeg smitte min hund med herpes? {{forumTopicSubject}}
Som overskriften siger, kan jeg smitte Luna med herpes?
Jeg har fået et forkølelsessår på læben, og Luna vil enormt gerne møsse mig på munden, og kravler tit op i hovedet på mig, hvilket jeg stopper hende i, men hun kan være ret ihærdig nogle gange.
Jeg har fået at vide, at man faktisk kan smitte kaniner, hvis man har forkølelsessår, og at de kan få en ret grim infektion, og så tænkte jeg på, hvordan det lige er med hunde? Kan ikke finde noget om det, når jeg søger på nettet.
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 47 Svar: 157
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.132
Jeg døjer selv af og til med herpes og uanset hvor godt man passer på kan det næsten ikke undgås at hunden kommer i kontakt med såret.
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 47 Svar: 157
aug 2017
Følger: 1 Svar: 1
"However, in terms of the potential to cross the species barrier, there are a few herpesviruses, including B virus disease (CeHV-1), Marek’s disease virus (MDV), Equid herpesvirus-1 (EHV-1) or pseudorabies virus (PRV), which are potentially able to infect different hosts."
Det er altså kun ganske få herpesvira, der kan springe fra menneske til dyr og IKKE de mest almindelige, nemlig Herpes Simplex 1 og 2. Jeg siger ikke, at man skal kysse løs på hunden, når man har forkølelsessår, men at man ikke behøver leve i evig frygt for at smitte kræet
Mvh Michael
Kan jeg smitte min hund med herpes?