{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

Kan hundens angst smitte? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Vi har en hvalp på 4 måneder som virker ret upåvirket af fyrværkeri.
De er begyndt at fyre en del af her i København allerede og hun kigger bare lige op på mor for at se min reaktion, og da jeg så ikke reagerer går hun roligt videre. Vi spiller også en cd med lyde hun ikke er påvirket af.

Men vi skal holde nytårsaften sammen med mine forældres hund, som er påvirket af det og bliver utryg.

Mit spørgsmål er så, om hun vil kigge på ham og hans reaktion og så selv blive utryg pga. han reagerer på det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan hundens angst smitte?
  • #1   17. dec 2011 Ja, det kan godt påvirke.

Jeg passede engang min venindes hund. Jeg havde fået at vide at han var meget bange for fyrværkeri. Da vi var ude at gå, gav det pludseligt et ordentligt brag - det gav et sæt i ham og han var lige klar til at panikke - han kiggede på mig - jeg reagerede ikke, kiggede på mine hunde (som er totalt ligeglade), og så var det som om han tænkte "når de ikke er bange, er der vel ikke noget at være bange for" og han gik resten af turen med flere fyrværkerilyde undervejs helt uden at reagere... smiley
    Og så skal det lige siges at min veninde er bange for fyrværkeri, så man var ikke i tvivl om, hvor hans frygt derhjemme kom fra...

• #2   17. dec 2011 okay ja tænkte det nok.. Øv øv, havde i forvejen fravalgt fest og farver pga. vovsen og alternativet hos mine forældre kan jeg godt se ikke er optimalt heller.
    Nå, men det er sgu også så overvurderet det nytårs pjat, vi må hygge hjemme istedet:)

• #3   17. dec 2011 Passede engang en hund (tæve) der var rædselsslagende for fyrværkeri. Nytårsaften var det rene helvede for hende.
    Jeg havde på det tidspunkt en pragtfuld langhåret blanding (han) og min daværende kæreste havde en riesen schnautzer (også en han). Ingen af vores hunde var nervøse ved bragene osv. De kunne mærke at min feriehund var bange (ikke så svært at se/mærke- hun rystede over det hele og var så ked af det). De pressede sig op ad hver sin side af hende- og der blev de liggende til der ikke lød flere brag.
    Så de forsøgte simpelthen at berolige hende- tror også at det hjalp lidt (sammen med de piller hun havde fået)

• #4   17. dec 2011 Jeg har også prøvet det omvendte. Min mor havde en ældre hanhund der var bange for fyrværkeri, en jul havde jeg så min unge tæve med hjem (ca. 6 mdr gammel) og hun var total upåvirket af fyrværkeriet, det var den første jul hvor min mors hund frivilligt gik i haven nytårs aften (endda i længere ti)

• #5   17. dec 2011 *Ej en medløber* : Ja for pokker. Synes heller ikke at TS skal tag hvalpen med til en skudangst hund, nytårsaften................

• #6   17. dec 2011 Vi valgte bevidst at lade de to gamle komme op til mine svigerforældre da min den yngste skulle holde sit første nytår, netop fordi den ældste ikke er særlig glad for fyrværkerri. Nu har den yngste overbevist de to ældste om at der ikke er noget at være bange for smiley

Kommentér på:
Kan hundens angst smitte?

Annonce