21. jun 2005 Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Når hundens vaner overtager {{forumTopicSubject}}
Kaoz er en god hund, en dygtig dreng og er utrolig veltrænet.
I gamle dage var han angst, stressede og krævede en stabil hverdag - og en hulens masse tillid- og selvtillidstræning.
-jeg lærte ham at spejle sin fører, og i de tidlige stadier brugte han det meget (kig på fører når du er i tvivl) men som tiden gik, blev mine reaktioner i situationer velkendte for Kaoz, og han virker mere og mere stabil og stærk psykisk.
Jeg kan til tider blive overrasket over hans reaktioner på ting, hvis jeg gør noget anderledes end han forventer - så går hans verden lidt i stykker. Han bliver kry, klæbende, stresset og ved ikke helt hvor han skal gøre af sig selv..
Jeg har boet med ham i over 7 år, så det er sjældent han reagerer på noget, han kender snart kotumen med alle ting, ved jeg har styr på sagerne, og har ro til bare at være en hund, der laver hundeting.
Kæresten min har så fået ondt i en finger, jeg henter brintoverilten i koens førstehjælpsskuffe, for at se om der er betændelse..
- kaoz ved at skuffen betyder at der skal ske noget han ikke bryder sig om (rense ører, slibe negle, dryppet øjne, forbinding, flydende plaster... Og hvad jeg ellers ar udsat hunden for gennem årene), men denne gang var det IKKE ham, der skulle ske noget med, og mit 'nej kaoz, ikke til dig' gør ham så forvirret, at han sidder akavet og ryster midt på gulvet - han aner simpelthen ikke hvad jeg forventer af ham, og det slår ham helt ud.
Ro på hunden, og ud og piske nogle sæbespåner til kærestens finger, sæbespånerne kender han fra han havde klovoldsbetændelse, og igen bliver han stresset over, at tingene ikke er som forventet.
Han accepterer alt hvad jeg gør ved ham, men kan på ingen måder finde ud af at være hund, når tingene slet ikke er som forventet.
- jeg ar så lige forbundet hanscraske pote, og nu hviler han sig roligt efter sine traumer.. Om lidt tager jeg forbindingen af, og igen er tingene helt som de skal være - og gemalen må sgu selv stå for sin førstehjælp en anden gang, alt andet forvirrer hunden unødigt
Det handler ikke om jalouxi, det er udelukkende vaner og forventninger der er tale om her, og en hund der er trænet så snedigt, at man faktisk ikke kan se hvor autistisk hans hverdag skal være for han fungerer..
Min søde ko, nu med unødig forbinding for at kunne falde til ro ?
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.398
jun 2005
Han er nået SÅ langt, men stadig oplever jeg sommetider at han bliver kry og forvirret, jeg prøvede at lukke ham ud, men det var da en straf uden lige, og han kom krybende ind igen...
Vi lever med det, og som sagt er det sjældent den er al... Men ingen tvivl om, at den rystende hund han engang var, stadig gemmer sig bag træningens sikre rammer.
Kan hunde være autister, så er kaoz det uden tvivl...
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.986
" hvorfor giver du ikke bare koen lidt creme på benet... eller et plaster på "...... og så skriver du selv længere nede... at du havde gjort det.....
Dig og Koen ... er et godt team.....
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.597
Læste lige Kaoz´s super dejlige beskrivelse af sig selv og sit liv, vist ikke tvivl om han er en dejlig og speciel hund ....
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.200
Åh det lille pus altså... Det er bare ikke altid så nemt at være hund, hva
" Skatter, jeg vil sådan set skide på om du ligger på gulvet og er ved at forbløde, jeg vil IKKE hjælpe dig- det stresser jo hunden, Altså MÆND, de fatter da heller aldrig noget...."
Sådan en lille snas tegnefilm, fik du lige fremkaldt her
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.986
Det billede lavede jeg af KOEN i 2008....
jun 2005
Han er en utrolig sær hund... lidt en alien måske, men han er nu stadig en dejlig dreng, han har det bare rigtig svært til tider, når hans mor gør ting han ikke forventer
Han har en kommode med sine ting i. 2 små skuffer med hhv tilskud i den ene, førstehjælp i den anden. 3 store skuffer; 2 med snacks og 1 med aktiveringstilbehør (mælkekartoner, køkkenrullepap, sokker og hundespil..
Hans kommode, så må det også handle om ham når jeg gør ting!
- Logisk nok, bare synd han skal stresse sådan over det
jun 2005
Hans ting - hans, og ingen andres!
Hans "far" har lige købt 2 nye våben, luftpistoler og iiihhh så mandige (til skydebanen), han rensede, prøveskød i stuen og larmede gevaldigt med sine nye sager, ikke et blik værdier koen ham, sådanne småting stresser da ingen hund! Nåtår, psssh barnemad! Torden og stormvejr? Skidt med det!!!
Men jeg skal dæleme ikke tro jeg må blande sæbespåner uden det handler om ham, så dør en hundehvalp en lillesmule indeni
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
okt 2012
Den der Ko, er altså RØV-charmererende
( og TurboVovserne spørger om han holder kursus i Ejer-træning, for så vil de gerne deltage næste gang )
jun 2005
* kommunikation-så-mor-gør-det-rigtigt
* kommunikation-så-man-må-smage-men-ikke-får-skældud-for-at-tigge
* leg-så-mor-griner-så-får-man-tit-nye-legesager
* Vær-kræsen-så-bliver-snacks-bedre-og-man-får-nogetlækkert-på-sin-tørkost
jun 2005
Nervefast, veltrænet, lydig og loyal... Så længe jeg er nøjagtig rigtigt et spejl for ham, og JEG gør, som han er trænet til
Tossede køter... Man lærer at leve med meget, og være opmærksom på mange ting, skulle jeg hilse og sige
okt 2012
Det sidste kursus, springer de over
Ellers tror jeg godt de vil melde sig til resten
( og måske starte et samarbejde op angående at udvide træningen til også at gælde relevante fagpersoner, som fx dyrlæge, postbud og hende den gamle der er noget nærrig med kiks og bold, når deres ejer skrider fra dem og efterlader dem i ukyndige og utrænede hænder...)
Ko må lige melde tilbage med hans indspark, så indkalder Tv'erne gerne assistance hos Pingvinerne fra Madagascar- de kurser har de nemlig være på OG bestået til UG
Hvilket gør at jeg har børnesikring på min fryser
jun 2005
Piraters morere lærer at bringe æblekage
okt 2012
ØJ, er det vores kommende import-Nina
Tænk, jeg er så blank at jeg slet ikke fangede at jeg skrev med vores kommende terapeut til Pårørende Foreningen
I kan godt se hvorfor TV'erne har behov for deres kursus-aktivitet, ikke
( jeg må hellere skynde mig i seng inden de fanger den fadæse og nægter mig adgang til soveværelset som straf )
jun 2005
okt 2012
Det er da godt han har ørene på vrangen, ellers kunne man jo forledes til at tænke sæl med alvorlige fordøjelses-problemer
Det må SÅ klart være noget med vinklen
Giz, døjer også med de der foto-tekniske problemer Hvem sagde boldøje
jun 2005
jan 2007
Så i Reikis øjne er en tur til Nina altså ikke ubetinget sjov... omend vi dog har haft EN succes-fuld tur (set med Reiki-øjne altså) hvor 2 andre HG-hunde var med ude at lege langs vandet.
jun 2005
jun 2005
Koen og Reiki... de fineste venner i SÅ lige en leg
okt 2012
Den del lader Ko'en jo til at ha fuldstændig tjek på- ergo er han deres nye guru
Tænk både at score attention-sok, kiks og fjerne fokus fra ham der der forsøger at hamstre opmærksomhed. Bandage er, i øvrigt, sådan et negativt ladet ord, deraf attention- sok, ala hundeshampoo, som oversættes til Wellness for at opnå korrekt stemning
jun 2005
Feks kan han komme ind udefra, jeg aner ikke hvad han har lavet, men han er SIKKER på han må få en kiks... Så henter jeg en kiks, og siger han er dygtig
- Hvis hunden tror den skal belønnes, så er det nok rigtigt nok... og jeg er for nem, det kan vi alle blive enige om
okt 2012
De har jo haft mas nok, med at træne mig hidtil
Giz er gået i gang med at træne den næste generation lidt tidligere end mig og han er vist ret sikker på at det projekt bliver ret så godt
jan 2007
Og herhjemme kan du altså alde forbindinger nok så mange fine ord Turbo -de er og bliver livsfarlige dimser forklædt som førstehjælp... Og de skal DØ skal de... jo hurtigere man kan få dem af efter de er lagt på, jo større er overlevelseschancerne for den hund som ejeren har forsøgt at slå ihjel med sådan en... siger Reiki, som jeg pt ikke har kunnet børste eller klippe kløer på uden forudgående kamp i ca 1½ måned, fordi han knækkede en klo og måtte have lagt forbinding
Nu HAVDE han jo endeligt lært at affinde sig (med et lidende udtryk godt nok) i at blive ordnet *suk*
okt 2012
Og her det aller vigtigste element i indlæring, iflg Giz... Leg det ind i eleven, så er der størst chance for at opnå korrekt respons
okt 2012
Tess tog sig af de mere elementære ting, som fx træning af sit- bemærk at hun allerede har belønnet med bamse og dermed har motiveret eleven for at stræbe efter perfektion
jan 2007
-jeg har i øvrigt overvejet bare at sende Reiki på træningslejr hos Nina, men hun siger at hun kun vil have besøg af ham hvis han er ifølge med sin Moar. Han har altså ikke givet det bedste førstehåndsindtryk i sin tid
okt 2012
Og endda helt uden håndtegn
jun 2005
Kaoz og Hanna, da hun var lillebitte - hun har en kiks i den hånd man ikke kan se
jun 2005
okt 2012
Sssh med den der kiks- lad mig lige nyde momentet og disney-ficere det totalt og tillægge Ko'en Lassie-lignende egenskaber
jun 2005
okt 2012
Afstand til børn Der står TV'erne HELT af
Børn er da topmålet af godt og er meget mere forstående og behovs-opfyldende end voksne...
" Faaaaster, må vi godt spise morgenmad i sofaen"
- Der lærte jeg så at være obs på ordet VI, fremover
jun 2005
Hun giver ham altid en kiks fra kommoden, rykker sig længere væk, når han sender hende et blik mens han spiser kødben, og hun kigger på (fedeste underholdning nogensinde), spørger altid om han har været ude og gå - eller om vi skal gøre det sammen. Vil gerne dele sin mad med ham, og spørger hvad for noget han må få, hvilket hun så møjsommeligt står og putter i hans skål, når hun er færdig..
Jeg har ingen børn, Hanna er min venindes.. hun har en søster, hun er halvbange for Kaoz og undgår helst at komme for tæt på ham. Har aldrig interesseret sig for hunde eller andre dyr... utroligt de er i familie
Lillesøsteren er her bange for Kaoz slikker på hendes kjole
jun 2005
Kaoz undgår helst kontakt til fremmede (hans far inkluderet), han gider det simpelthen ikke, og kun Hanna har forstået ham, så hende tilvælger han nådigst.
- Man skal være rolig.. og gerne gavmild med kiks, så kan Kaoz godt lige lade sig stryge med pelsen et kort øjeblik
okt 2012
OG hvis man træner dem rigtigt så er der HERREmeget totalt god dynetid- for børn fylder jo mindre
jun 2005
.. fra første år jeg havde ham, åh så lille han var dengang
jun 2005
okt 2012
Forslaget er vedtaget !
Jeg har heller ingen unger, men det forhindrer ikke TV'erne i at overtage ejerskab og træning af samtlige af venindernes afkom.. Min nevø er der jo ikke så meget mere at træne i, som morgenmads-billedet også afslører
Godt belagt- er Ko'en smørbar
Thank GOD mine er under 10 kg
okt 2012
Og så lige en have traktor med Turbo
jun 2005
Han tager dog gerne en lur alene, i sofaen... med pude..
jan 2007
Børnebilleder har vi ikke så mange af -Reiki ææælsker børn (de taber mad og gider lege), men Gaia er ikke så pjattet med dem.
Tilgengæld er hun ikke så svær at bestikke, så sådan her blev hun bedste venner med lille Max på 4 år (tjek lige øjnene -"skidt med ungen giv mig isen" )
jun 2005
jun 2005
Hun er lidt spooky med det øje der, men hun er sååååå blød
jan 2007
gooood dag på stævnepladen syntes hun. Hun øver sig jo i at være bare en lille bitte smule mere udadvendt når vi er på stævnepladserne -altså som i "lad være at bakke ti skridt og kigge anstrengt på din moar når nogen har formastet sig til at røre dig"
Ismanden blev osse hurtigt en god ven (som dog bestemt ikke skal røre -nej nej, kom med isbøtten og kig på jeg slikker den ren -men hold snitterne for dig selv tak :D)
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.788
Koen må da stå øverst på den liste
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Selvom han ikke er nogen nussefrans overfor fremmede, så kan man ikke lade være med at holde af ham - specielt hans kære knurren og gøen på kommando går lige i hjertet
Han har været en god Ko for sin mor. Og moren en god mor for koen. Perfect match, hvor rytmer og rutiner har passet som fod i hose på begge *GGG*
jan 2007
Men jeg tror altså osse kun man får sådan et resultat hvis man kun har en (meget speciel) hund, og i øvrigt er noget mere end almindeligt hundetosset
-
Når hundens vaner overtager