2.684 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Hvalp - altan... Havekasse? Hvalp - altan... Havekasse?

Lidt brainstorm herfra. Hvis man nu har en altan til rådighed, kan man mon så lave en "havekasse" / lignende derude, til renlighedstræning af hvalpen?

Jeg tænker primært at det skal være til tisseture om natten.

Det er slet ikke sikkert vi får lejligheden - og vi skal ikke have en hvalp før aller aller tidligst til næste sommer, men det er rart at kende sine muligheder / begrænsninger smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp - altan... Havekasse?
  • #2   27. okt 2016 Altså hvis du gerne vil have, at hunden skal besørge på altanen, så er det en god idé.

• #3   27. okt 2016 Selvfølgelig kan man da det;) lige så vel som man kan sætte en sandbakke op til en kat;) det er altså bare et spørgsmål om hvad man vælger at gøre.
    Jeg tænker måske en bakke med en skovlfuld jord eller en græstørv, på den måde minder underlaget om det hvalpen kender fra udendørs tisseture i dagtimerne smiley

• #6   27. okt 2016 Fordi vi vil have en hund, ikke en kat?

Det er såment bare et spørgsmål, intet er besluttet endnu, så ingen grund til at være så passiv-aggressiv i sine svar. Jeg synes det er ærgerligt der er sådan en tendens herinde generelt.

Min tanke var jord og græs i en kasse, så det for hvalpens poter egentlig bare mindede om en græsplæne smiley

• #10   27. okt 2016 Ja, jeg er sikker på der er tilladelse til hund i lejligheden. Der er tale om anden sal. smiley

• #11   27. okt 2016 Også tilladelse til 2 hunde? Det ses yderst sjældent i etagebyggeri, af gode grunde.

• #12   27. okt 2016 Malene: Ja, det er tilladt at holde to husdyr smiley

• #15   28. okt 2016 Helt ærligt, det bliver sku da mere og mere pinligt! Hvad fanden kommer det da nogen ved om det er tilladt at holde en to eller hundrede hunde i lige netop den lejlighed og at begynde nærmest at beskylde ts for at lyve, det er simpelthen for meget!

• #23   28. okt 2016 Birgitta - Der er faktisk stadig rigtig mange lejligheder og rækkehuse, hvor det på FORHÅND er tilladt at holde 2 husdyr.

• #24   28. okt 2016 Birgitta: det er altså noget bavl det der. Man skal ikke søge tilladelse, der hvor jeg bor. Og hvis det på beboermødet bliver bestemt at man ikke længere må have hund, så gælder det ikke dyr, som allerede bor der

• #25   28. okt 2016 Man skal heller ikke søge tilladelse her hvor vi bor, og det skulle man heller ikke der hvor vi boede før, så det er altså noget bavl. Måske det er sådan i DIN boligforening Birgitta, men det betyder jo altså ikke at det er sådan alle andre steder.

Det eneste man skal når man flytter ind her, er at man skal fremvise kopi af forsikring, og de skal have et billede af ens dyr. Det var det samme der hvor vi boede før.

Vi har lige fået tilbudt en anden bolig igår , som vi håber at vi får, det er en anden boligforening, men der gælder samme regel, det er tilladt med 2 hunde/katte.

• #26   28. okt 2016 Præcis Julie. Der hvor vi boede før blev der inden den nye lov trådte i kraft besluttet at man ikke måtte have bestemte racer, men dem der boede der i forvejen måtte selvfølgelig blive der, de måtte bare ikke anskaffe en ny af samme race.

• #27   28. okt 2016 Jeg har styr på husdyrtilladelsen og reglerne. Hvalpen er altså ikke købt endnu, vi er ikke flyttet ind, og reglerne bliver selvfølgelig læst igennem igen, inden vi køber en hvalp.

Derudover har min schæfertæve altså ingen problemer med andre tæver.

Jeg synes du er ret langt ude Birgitta. Det er fint at nævne for folk at der skal være tilladelse,
    men du tænker dig godt nok frem til mange scenarier og forholder dig slet ikke til det skrevne. smiley

• #29   28. okt 2016 Hvor KAN folk læse meget, ud fra lidt smiley Men det er jo noget man ser ofte.

Jeg tænker da, at en sådan "altankasse" til hvalpen lyder som en god idé - i renlighedstræning om natten er det jo med at være hurtig ude før uheldet sker, og hvis man først skal vågne - ha' tøj på og snor mv på hvalpen og ned fra 2. sal og finde et godt tissested, risikerer man uheld.
    - Så er det da et godt alternativ, og hunden lærer at det fortsat skal være sand/græs.

Alternativet er at sætte et ur og lave en rytme i hvor ofte hvalpen skal ud om natten, men så risikerer man vel at skabe et natligt behov, fremfor hvad der er reelt behov?!

• #30   28. okt 2016 Rollo: Det tror jeg nu ikke man gør, da Ozzy var helt lille boede vi på 3 sal, og vi satte netop uret til om natten, gik ned med ham og op i seng igen. Efter få uger var det slet ikke nødvendigt mere, der sov han bare igennem. Er du gal vi fik gået meget på trapper i de første uger, der var vi nede hver 2 time smiley

• #32   28. okt 2016 At der er beboerdemokrati, har da INTET at gøre med at man så skal ansøge om tilladelse til hund. Det er jo NETOP beboerne der på det årlige møde har besluttet reglerne på et tidpunkt, og kan ændre dem hvis der er flertal.

Mvh. Bestyrelsesmedlemmet smiley

• #34   28. okt 2016 Birgitta: Så længe der i ens lejekontrakt står man må holde x antal hunde, så HAR man jo skriftlig tilladelse.

Selvfølgelig skal man yderligere have tilladelse, hvis der står "efter forudgående aftale" eller lignende i ens lejekontrakt, men det er altså ikke alle steder der gør det.

Nogle steder skal man ikke have decideret tilladelse (men der skal selvfølgelig være husdyr tilladt i lejekontrakten), men blot registrere sin hund/kat. Der er forskel. Det er f.eks. sådan hos morbærhaven.
    http://aub.dk/indflytning-2/kaeledyr/

• #35   28. okt 2016 Præcis, der er dælme forskel på registrering og så at skulle søge tilladelse. Her hvor vi bor må folk da anskaffe sig de hunde og katte de ønsker, NÅR de ønsker det, så længe de bare holder sig indenfor reglerne. Det er da ikke noget alle vi andre beboere , bestyrelsen eller boligforeningen blander sig i. Som sagt skal man bare fremvise forsikring og de skal have et billede af dyret.

Syntes det er lidt fjollet at fremstå SÅ påståelig, når vi er så mange der forklare at sådan er det altså ikke hvor vi bor. Det kan da godt være at KAB har sådan en regel, men det betyder jo ikke at alle de mange andre boligforeninger har sådan en regel.
    Og endnu mere fjollet er det at prøve at få alle os andre til at fremstå som jubelidioter der ikke fatter en skid , når der slet ikke er hold i det smiley

• #36   28. okt 2016 Når det er vedtaget på et beboermøde, at der må holdes dyr i afdelingen og det står i vedtægterne, hvad skal man så søge tilladelse om? Den er jo givet igennem vedtægterne

• #38   28. okt 2016 "Hvis ikke man holder sin hund vaccineret og forsikret, og registreret, så kan man vel blive opsagt? Eller hvad er konsekvenserne? "

Ja, det kan man. Det står i deres husorden. Om det bliver overholdt ved jeg ikke, jeg bor der ikke og har aldrig gjort det.

Men sådan nogle ting som vaccine og forsikring er noget vi har i orden, uanset hvor vi bor.

• Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 244
    #39   28. okt 2016 Hold da op hvor kører det hurtigt ud af en tangent herinde.

@Milla - jeg tror godt det kunne fungere, men måske med noget lidt mere sugende under jorden? Hvis det er for at forhindre uheld hvis man ikke lige har adgang til græs kunne det måske også være en ide på sigt at lære hvalpen at tisse på kommando? Så har man altid muligheden for at placere den på en hvalpepad eller en avis, eller noget, hvis man e.g. ikke kan komme ud grundet vejret. Men så slipper man for at hundetoilettet står og fylder på altanen på sigt? Så kan man bruge pladsen til noget andet:) Der er sikkert mange andre ting man kan placere på en altan, hvis man var den heldige ejer af sådan en:)

• #40   28. okt 2016 Vi komme næppe til at bruge altanen til andet.. Jeg tænkte faktisk lidt at der skulle være en kasse med presenning, så sand i bunden, så jord, og så græs - men jeg ved ikke om det kan lade sig gøre. Men jeg tænker at på den måde bør man være rimelig garderet mod at noget kommer ud af kassen.

Det er egentlig primært for at gøre nætterne med hvalp nemmere - den skal jo ud hver 2. time døgnet rundt, og så ville det bare være nemmere med sådan en kasse smiley

• Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 244
    #41   28. okt 2016 I feel that:) Den periode er heldigvis overstået med Albus. Men for nu at være helt ærlig, var det noget jeg kunne have fundet på hvis jeg havde haft altan i min lejlighed. Jeg blev heldigvis hurtigt hamrende ligeglad med at stå i natbukser på Søborg Hovedgade lørdag morgen mens folk var på vej hjem fra byen, og skamrose en lille og meget distraheret hvalp når han ENDELIG satte sig og fik gjort det han skulle. Hvem der boede i en bebyggelse hvor det var tilladt at lufte hund i gården:)

• #42   28. okt 2016 Altså var det mig personligt, gad jeg simpelthen ikke bruge penge og tid på at lave sådan en kasse, det er jo altså en meget kort periode det står på at man skal op om natten, for at gå ned med Fido. Som sagt gjorde vi det et par uger, og så var det slet ikke nødvendigt længere.

• #43   28. okt 2016 @37: I Morbærhaven er det ganske let at flytte ind med dyr smiley Man fremviser sin(e) forsikringer og får dyret registreret. Og der er ikke andre begrænsninger i antallet af dyr end de rent lovgivningsmæssige.
    Jeg har selv boet der med to hunde. Min genbo havde 4 hunde (Terveuren) og jeg aner ikke hvor mange katte. Vi boede lige ved siden af administrationsbygningen så der var ikke noget fordækt i hendes hundehold smiley Der var andre der havde 3 eller 4 hunde og flere der havde katteopdræt med temmelig mange katte.
    Hvad der er tilladt er helt op til de enkelte selvskaber eller foreninger. Og ja, der er beboerdemokrati. Men dette kan jo også vedtage at gøre det helt frit hvad man vil tillade smiley

• #44   28. okt 2016 Rikke: Det er også fair nok - sådan er vi jo forskellige smiley

• #46   28. okt 2016 Lorte vi blive samlet op i pose, ligesom de bliveri haver, på gader osv.

Men ja, jeg aner intet om, hvor meget det vil lugte og det virker ikke umiddelbart til at nogen har erfaringer smiley

• #47   28. okt 2016 men hvorfor, hvorfor have hund hvis den skal bruge bakke så køb en kat

Det har da ikke noget at gøre med at man ikke vil lufte og gå tur med hunden.
    Efter at jeg fik lille hund, så har jeg et hundetoilet indendørs.

Jeg syntes at det var synd for hvalpen at den skulle holde sig en hel dag mens jeg var på arbejde.
    Det er jo ikke alle mennesker som er så previlligeret at de går hjemme hele dagen.

Og jeg kan godt fortælle dig, at jeg var glad for det da min hund havde fået diarre mens jeg var på arbejde.
    Jeg kan ikke se nogen som helst grund til at hunden skal holde sig til den nærmest bliver sprængt for til sidst blive flov og lave på gulvet.

• #48   28. okt 2016 Milla - det kommer ret hurtigt til at lugte.

Vores carport, med underlag af knust granit, fungerer som natluftested + luftning i meget dårligt vejer , når vi har hvalpe kuld. På varme dage, skal der ikke meget til, før, at der lugter, selv om jeg spuler gruset dagligt med haveslangen.

Til gengæld kan jeg anbefale en ganske almindelig, stor skobakke med aviser eller andet sugende i bunden.
    Sådan en har jeg stående i vores bryggers og den bruger vores, hvis de af en eller og anden grund ikke kan holde sig, når de er alene.

Den kan også bruges på altanen og det er nemt at rydde op.

Jeg er som Anni super glad for løsningen med et indendørs "toilet". Whipperne er meget renlige og specielt Ghini vil hellere holde sig alt for længe, end sætte sig, hvor hun ikke må.

Pt. Bruger Bianchi bakken de par gange om ugen, hvor hundene er alene 5-7 timer, men når der kun er voksne hunde i husstanden bruges den yderst sjældent, men det sker.

Jeg har ingen problemer haft med renlighedstræning af den grund, men bare undgået søer uønskede steder smiley

• #49   28. okt 2016 Kirsten: Det er nok en god løsning - så er det nemmere at skifte og undgå lugt. Det vil jeg bestemt overveje. Og det er jo også en del nemmere at sætte op og fjerne igen smiley

• #51   28. okt 2016 Jeg køber de der pads til Puppy Trainer, de kommer nemlig ikke til at lugte og kan fås i forskellige størrelser.

profilbillede
  • #53   28. okt 2016 Kirsten

Har du prøvet at strø Stalosan i Carporten ?
    Det er ret god til at tage lugt, det desinficerer og nogle sorter bekæmper også fluer.

• #54   28. okt 2016 Anni - Nej, men det skal da vist undersøges nærmere smiley

Plejer bare at spule og så får gruset en tur med ukrudtsbrænderen i ny og næ, det tager en del af lugten også smiley

Kommentér på:
Hvalp - altan... Havekasse?

Annonce