{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.663 visninger | Oprettet:

Hunde der fanger sin hale, hvilken holdning?? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Da jeg så i en gruppe hvor vidt hunde må fange deres haler eller ej, ville jeg lige høre jer da jeg ikke fik et ordentlig svar.

Må en hund gerne fange sin egen hale?
Nogen siger det er kirtlerne der skal tømmes, hvis det er gjort hvad så?
Andre mener man så skal aflede det.

Hvad er jeres holdning til det og hvad skal man gøre?

Lige et billede af vores lille Zika smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde der fanger sin hale, hvilken holdning??
  • #1   5. okt 2016 Om den MÅ?
    Det er jo egentlig op til den enkelte, men jeg ville stoppe det med det samme -det udvikler sig meget hurtigt til en tvangspræget adfærd og det er umuligt at komme ud af igen.

Det har i mine øjne intet med analkirtler at gøre - men til gengæld meget ofte en form for selv-stimulering. Det ser jo sjovt ud til at begynde med, men det er det ikke i længden.

Jeg tager det som et tegn på, at hunden har stress af enten for meget, for lidt eller forkert stimulering og tager den derfra...

• #2   5. okt 2016 Altså om den må fange sin egen hale... ja... men ofte kan det skyldes stress at den jagter sin egen hale - det må man vurdere i den enkelte situation - og så er uden tvivl noget der skal stoppes. Men det er noget jeg vil vurdere ud fra den enkelte situation. Er det noget, jeres hvalp gør? smiley

• #3   5. okt 2016 Ja, hun gør det sjældent. Men hun bliver både gået tur med og leget med hun er på hele tiden da hun har så meget energi! Men kan ikke se hvad der skulle stresse hende?

• #5   5. okt 2016 Noge gange vil vores også have fat i hendes øre da de er så lange, så jeg ved ikke om det er fordi hun bare er hvalp?

• #8   5. okt 2016 Kan vidst ikke ligge en video op herinde. Det sjældent hun gør det, så må se om jeg kan fange hende i det

• #9   5. okt 2016 Emma - bliver hun stimuleret på andre måder end gåtur og leg? Kan jo eventuelt skyldes understimulering; at hun simpelthen "keder sig" og finder på noget at lave selv. I kan med fordel lave nogle mentale øvelser hvor hun skal bruge hovedet i stedet for bare det fysiske smiley
    Nu ved jeg ikke hvor gammel jeres hvalp er, men en hvalp har som udgangspunkt ikke brug for de lange gåture, men mere at komme ud og opleve forskellige miljøer og blive præget på verden

• #10   5. okt 2016 Jeg vil nu altså påstå at det er individuelt og det afhænger meget af hvordan hunden jagter sin hale. Sally stresser og selvforstærker sin adfærd ved skygge/refleks jagt. Men hale legen er i et helt andet mindset og på ingen måde selvforstærkene eller den forkerte stress. Oftest gør hun det når hun bliver rastløsen time eller 2 før gå tur tidspunktet. Også efter mad skal hun lige skabe sig lidt og kaste sig om på ryggen for at bide lidt i sine ben eller hale. Altid kun i relative korte øjeblikke, også selvom jeg leger med smiley

• #11   5. okt 2016 Vi går kun ture på 13 minutter og det virker til hun synes det hyggeligt. Hun blive stimuleret ved at lære kommandoer ( som selvfølgelig kan blive kedelig i længden)
    Hun er 13 uger og er lidt af en damphund, der skal ske noget hele tiden.
    Vi går også til hundetræning hver lørdag smiley

• #12   5. okt 2016 Johnny, det tror jeg de fleste hunde gør - lige gnasker lidt i nogle legemsdele bare for hyggens skyld.

Det er ikke helt det samme som at jagte hale..

• #13   5. okt 2016 Hun jager jo sin hale, ligge og vrider sig på ryggen for at fange den. Og hun kan også "løbe" efter den kort tid.

Eller hvordan er "jager sin hale" forstået hos dig? smiley

• #14   5. okt 2016 At løbe rundt og rundt og rundt for at fange halen...

• #15   5. okt 2016 Her finder man det åbenbart morsomt - men det er sådan noget, jeg taler om...

https://www.youtube.com/watch?v=zfBG0d5Oj3c

• #16   5. okt 2016 Sally kan også løbe en runde eller 2 efter sin hale inden hun smider sig på gulvet og vrider sig for at bide i halen. Uden at det på nogen måde minder om den samme tvangs energi når hun jagter skygger. Det er det jeg mener med at det også er et spørgsmål om den energi der ligger i det. Jeg er ikke bekymret over det, og jeg er ellers meget opmærksom på fiktions/tvangs adfærd hun har det på andre områder og ved hvor svært det er at rette op på smiley

• #17   5. okt 2016 Kan det ikke blot for en hvalp være at den lige får øje på halen og så jagter den? Favre nye verden. Ligesom hvis den fik øje på et blad der flyver med vinden og eftersætter det?

• #18   5. okt 2016 Tinna, det kan man jo håbe på..

Jeg stopper det, for jeg har set hvor galt det kan gå...

Tænker ikke der er noget odiøst i at aflede og fortsætte til noget andet...

• #20   5. okt 2016 5 minutter???

Det var længe.

• #22   5. okt 2016 Vil absolut stoppe det uanset om det er tvangshandlinger, stressudløst eller andet.
    En af mine veninder havde en hund som barn, som endte med at få amputeret halen, da den havde bidt halvdelen af halen af, en dag de kom hjem fra arbejde/skole..!

• #25   6. okt 2016 Isabelle.
    Jeg er enig. Sådan kortvarigt (ved ikke engang om der går 30 sek. med det) og et par gange som hvalp ville jeg nok også bare lade være. Det er for mig at lære at forstå sig selv, som babyer der putter tæerne i munden.

5 minutter synes jeg også lyder af temmelig længe, men måske skulle det ikke forstås så konkret? smiley

Men CH, nej. Der sker da nok heller ikke noget ved at aflede det.

• #26   6. okt 2016 Altså jeg farer heller ikke op i panik fordi en hvalp løber tre gange rundt om sig selv, når den opdager sin hale....

Men hvis jeg observerer at det bliver til andet end det eller det sker flere gange, så stopper jeg det i opløbet...

Kommentér på:
Hunde der fanger sin hale, hvilken holdning??

Annonce