{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.528 visninger | Oprettet:

Sanne A
Sanne A
Følger: 2 Emner: 7 Svar: 50

hvilken tak til naboer som fanger min hund {{forumTopicSubject}}

Ih altså, så blev min ene hund også klog nok til at låse yderdøren op smiley Døre har han altid kunne åbne...
Men at han kan lukke sig selv ud, mens jeg ikke er hjemme, dét kan jeg bare ikke leve med!
Nu er jeg i tænkeboks hvordan jeg undgår at han kan låse døren op og gå ud på eventyr selv. Men det er en anden historie.

Igår da jeg kom hjem stod begge hunde i haven og døren var pivåben. Jeg tænkte at jeg måtte have glemt at låse døren igår morges. Men nej, der var tydelige potespor på døren og låsen.
Nå det værste var at hundene var gået ud. Ih shit, jeg er så flov og synes det er så pinligt ikke at have styr på sine hunde, at de sådan selv kan gå tur og genere andre dyr og mennesker. (Og evt komme til skade).
Mine søde søde genboer (som jeg normalt ikke har andet at gøre med end et Hej når vi går forbi hinanden ude på vejen) har så været så søde at fange mine hunde og lukke dem ind i haven. (Jeg ved hvem det er, da de havde hængt en seddel på havelågen).
Det er første gang at mine hunde er stukket af, men jeg er simpelthen så flov over det. Og en lille smule rasende på mig selv, at jeg ikke havde set det komme...
Men kan jeg evt. aflevere en plade chokolade eller noget i genboernes postkasse, som tak for hjælpen? Eller er det totalt overkill?
Jeg er jo dybt taknemmelig over at de ordnede det for mig. Synes virkelig at det var pænt gjort, det er store hunde, jeg har, og de har helt sikkert været meget glade og nærgående, da de elsker mennesker.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilken tak til naboer som fanger min hund
  • #1   24. sep 2013 Self kan du give dem noget for det smiley

Og dir andet problem, køb 2 hasper, sæt den ene nederst på døren, og en øverst. Så kan du haspe dem inden du går om morgenen, og din hund kan ikke komme ud smiley

• #2   24. sep 2013 Sæt en krog på døren højt oppe.

• #3   24. sep 2013 Du kan helt sikkert sagtens aflevere en lille takkegave smiley

• #4   24. sep 2013 Haha enig Natascha smiley

• #5   24. sep 2013 Jeg synes ikke det er af vejen med en flaske rødvin eller en æske chokolade til de flinke genboer smiley

Hvad med at få en skydelås eller en krog på ydersiden af døren, det burde kunne sikre, at døren ikke kan åbnes indefra.

• #6   24. sep 2013 Jeg havde nær kørt min overforbos (ej hvad søren hedder det smiley ) hund over.. Tog køteren under armen og leverede den hjemme ved hende. Fik en trussel og at vide at jeg ''fandme skulle lade hendes hund være!!!'' øh nå nå... Sure k.........

Så alt andet en sådan en reaktion er vel fint smiley Haha.. Ej en flaske vin eller sårn noget? smiley

• Sanne A
    Sanne A Tilmeldt:
    mar 2012

#7   24. sep 2013 Aghr ja, perfekt med en lås udefra, det havde jeg slet ikke haft med i mine overvejelser. Tusind tak smiley
    Jeg er jo dybt taknemmelig overfor de rare mennesker, som fangede hundene ind og lukkede dem i haven. Jeg er bare så pinlig over at hundene slap ud, men det må jeg jo æde i mig og trøste mig med at det trods alt kun er sket den éne gang.
    Det er aldrig sket før, men jeg er 100% sikker på at det vil ske igen at han låser døren op, for når først han har haft succes med noget én gang, så plejer han at huske det. Og imorges kørte jeg med bilen, holdte så nede på vejen og gik stille op og kiggede igen - ganske rigtigt... Toto stod på bagbenene op ad døren, med en forpote på væggen og den anden forpote daskede på låsen (sådan en drejetingest). SUK! og jeg havde ikke lige tid til at gøre ret meget, så bare en snor på og ham med ud bag i bilen. Så nu er han med på arbejde. Heldigvis eeeelsker han at være med og vente i bilen. Men det kan han jo ikke være hver dag.

• Sanne A
    Sanne A Tilmeldt:
    mar 2012

#8   24. sep 2013 Hvalpe Til Salg V: det håber jeg dælme ikke passer, men det gør det nok desværre. Det er da ejers ansvar at holde hunden på egen grund, og fejler det så har man da bare at være taknemmelig for at andre er så søde at hjælpe!

Jeg smutter ind og køber vin og chokolade på vej hjem fra arbejde - og håber det aldrig bliver aktuelt igen smiley

• #9   24. sep 2013 Kæde på døren (evt udvendigt?)
    Og så er en flaske vin en fantastisk måde at sige tak på smiley Eller blomster alt efter alder og køn

• #10   24. sep 2013 Sanne A
    Det passer desværre. Men nu brød hun sig ikke om mig.. Blev kærester med hendes eks hvilket udløste en del jalousi fra hendes side.. Men derfor synes jeg godt at hun kunne være lidt taknemmelig for at jeg leverede hunden. Der var mørkt og hun havde en gravhund.. Og den løb midt ude på vejen.. Men nej nej det var mig der var den dumme.. Hmmm.... Nogen mennesker...

Men god ide med vin og/eller chokolade smiley

• #11   24. sep 2013 Selvfølgelig skal du give dem en opmærksomhed for deres hjælp, og jeg ville ikke bare lægge det i postkassen, men ringe på og sige tak - måske også forklare dem, hvordan "bæstet" er kommet ud.

Så er I også kommet lidt på talefod, og det gør vel ikke noget?

• #12   24. sep 2013 Synes du skal banke på og give dem et eller andet, og sige tak på den måde, det giver også et bedre naboskab smiley

• #13   24. sep 2013 Sæt ikke en hasp på ydersiden af døren.
    Du kan risikere et en låser dig inde i huset. Hvad hvis det brænder i huset og en har låst dig inde. sæt en ekstra lås på døren. På den måde kan du låse to låse, hvor den ene ikke kan låses op uden nøgle.
    Dobbelt bonus, du siker dit hus bedrer.
    Min kæreste er låsesmed, så det er den bedste løsning, tro mig.

• #15   24. sep 2013 Jeg ville heller ikke sige en lås på ydre døren! Sandsynligvis opstår der ikke nogle problemer, men jeg ville dælme være træt af nogle satte den på udefra mens jeg var inde. Jeg ville få lavet en ekstra lås, og placere den højere.

Og chokolade er ikke overkill! Men synes at chokolade i postkassen er "underkill" - jeg ville aflevere det personlig og sige tak face til face! smiley

• #16   24. sep 2013 Du kunne også bare skifte til en af de mere sikre låse, hvor man skal bruge nøgle på begge sider.

• #17   24. sep 2013 Et personligt tak med vin/chokolade for at de "reddede" dine hunde og en forklaring på hvordan de kom ud smiley

Ingen lås udvendigt, kontakt en låsesmed og se om de ikke har en løsning, du er nok ikke den eneste med en hund der kan dreje dutten på låsen smiley
    Indtil da kan du måske lukke døren til entreen med en hasp, så hundene ikke kan komme ud til hoveddøren.

• #18   24. sep 2013 En lille kurv med lidt lækkerier.. Kaffe, vin chokolade en buket blomster.
    Og selvf aflevere personligt smiley
    Ville være lykkelig hvis min nabo gjorde det for mig.

Godt der ikke skete noget smiley

• Sanne A
    Sanne A Tilmeldt:
    mar 2012

#20   24. sep 2013 Tak alle sammen. Det er godt at høre, at jeg ikke er helt galt på den, når jeg gerne vil sige ordentlig tak for hjælpen. For mig er det jo en kæmpe hjælp.

Ang. hunden, ja så hygger han sig i dag gevaldigt med at være med i bilen på arbejde. Han eeeelsker bilen, men det er ikke en løsning det kan bruges hver dag. Ligeledes kan jeg heller ikke sætte ham i bur derhjemme hver gang jeg skal noget, det er heller ikke fair.
    Jeg har snakket med en låsesmed nu, som forelår enten udskiftning til lås med nøgle, ganske som flere af jer har sagt. Eller at sætte en plade om låsen, således kan den hverken åbnes af hund eller gennem knust rude. Problemet med at udskifte låsen er lidt, at huset er til salg, ejes sammen med min eks, og han kan godt finde på at lave ballade bare fordi han kan.
    Men nu har jeg da masser af løsningsforslag, tak. Og skal bestemt rundt til begge genboer og sige tusind tak for hjælpen i aften.

• #21   24. sep 2013 Sanne - Hvis din eks bliver sur over, at du har skiftet låsen, så giver du ham da bare en nøgle, så er der vel ikke mere der. :o)

Ellers så få sat en lås i længere oppe, som hunden ikke kan nå,

• #22   24. sep 2013 godt det gikk bra med hundene smiley og at du vil give noget til din gode nabo smiley

jeg ved om nogen som også har hunder som kan låse op døren , og de har fået instalert at man må have kode for at åbne døren . så nå kan ikke hundene stikke af igjen når de er hjemme alene smiley

• Sanne A
    Sanne A Tilmeldt:
    mar 2012

#24   26. sep 2013 En lille opdate, så var jeg rundt til begge genboer med vin og en æske merci. Den ene genbo var desværre ikke hjemme, heller ikke da jeg var der forbi igår aftes, så jeg lagde en seddel med tak for hjælpen sammen med vin+choko på trappen. Den anden nabo var jeg hos i forgårs, og de kunne heldigvis fortælle at ingen af mine hunde havde lavet ballade hos dem, de havde leget med deres børnebørn i haven og ellers bare snust rundt, men da han så havde taget dem begge i halsbånd og gået de 5 huse ned til mit hus, var begge hunde gladeligt fulgt med. Han havde lukket dem om i haven og lukket lågen og ikke mere bøvl der. Pyha! håber bare de ikke har nået at genere andre inden da.

Min søde kæreste monterede en stålplade foran den indvendige lås, så den kun kan åbnes fra siden nu. Den kan min hanhund ikke komme til, men jeg kunne dog se igår da jeg kom hjem, at han havde forsøgt for der var potemærker på jernpladen. Forhåbentlig er problemet løst nu - jeg sørger dog for at lukke alle havelåger inden jeg kører hjemmefra fremover. Så er der da trods alt både lås, dør og låge der skal forseres i fald bøllen finder en ny metode at lukke sig ud på.

tak for jeres hjælp og støtte

Kommentér på:
hvilken tak til naboer som fanger min hund

Annonce