hvilken tak til naboer som fanger min hund {{forumTopicSubject}}
Ih altså, så blev min ene hund også klog nok til at låse yderdøren op Døre har han altid kunne åbne...
Men at han kan lukke sig selv ud, mens jeg ikke er hjemme, dét kan jeg bare ikke leve med!
Nu er jeg i tænkeboks hvordan jeg undgår at han kan låse døren op og gå ud på eventyr selv. Men det er en anden historie.
Igår da jeg kom hjem stod begge hunde i haven og døren var pivåben. Jeg tænkte at jeg måtte have glemt at låse døren igår morges. Men nej, der var tydelige potespor på døren og låsen.
Nå det værste var at hundene var gået ud. Ih shit, jeg er så flov og synes det er så pinligt ikke at have styr på sine hunde, at de sådan selv kan gå tur og genere andre dyr og mennesker. (Og evt komme til skade).
Mine søde søde genboer (som jeg normalt ikke har andet at gøre med end et Hej når vi går forbi hinanden ude på vejen) har så været så søde at fange mine hunde og lukke dem ind i haven. (Jeg ved hvem det er, da de havde hængt en seddel på havelågen).
Det er første gang at mine hunde er stukket af, men jeg er simpelthen så flov over det. Og en lille smule rasende på mig selv, at jeg ikke havde set det komme...
Men kan jeg evt. aflevere en plade chokolade eller noget i genboernes postkasse, som tak for hjælpen? Eller er det totalt overkill?
Jeg er jo dybt taknemmelig over at de ordnede det for mig. Synes virkelig at det var pænt gjort, det er store hunde, jeg har, og de har helt sikkert været meget glade og nærgående, da de elsker mennesker.
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
Og dir andet problem, køb 2 hasper, sæt den ene nederst på døren, og en øverst. Så kan du haspe dem inden du går om morgenen, og din hund kan ikke komme ud
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.417
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.417
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 116 Svar: 1.111
Hvad med at få en skydelås eller en krog på ydersiden af døren, det burde kunne sikre, at døren ikke kan åbnes indefra.
aug 2013
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 267
Så alt andet en sådan en reaktion er vel fint Haha.. Ej en flaske vin eller sårn noget?
mar 2012
Følger: 2 Emner: 7 Svar: 50
Jeg er jo dybt taknemmelig overfor de rare mennesker, som fangede hundene ind og lukkede dem i haven. Jeg er bare så pinlig over at hundene slap ud, men det må jeg jo æde i mig og trøste mig med at det trods alt kun er sket den éne gang.
Det er aldrig sket før, men jeg er 100% sikker på at det vil ske igen at han låser døren op, for når først han har haft succes med noget én gang, så plejer han at huske det. Og imorges kørte jeg med bilen, holdte så nede på vejen og gik stille op og kiggede igen - ganske rigtigt... Toto stod på bagbenene op ad døren, med en forpote på væggen og den anden forpote daskede på låsen (sådan en drejetingest). SUK! og jeg havde ikke lige tid til at gøre ret meget, så bare en snor på og ham med ud bag i bilen. Så nu er han med på arbejde. Heldigvis eeeelsker han at være med og vente i bilen. Men det kan han jo ikke være hver dag.
mar 2012
Jeg smutter ind og køber vin og chokolade på vej hjem fra arbejde - og håber det aldrig bliver aktuelt igen
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
Og så er en flaske vin en fantastisk måde at sige tak på Eller blomster alt efter alder og køn
aug 2013
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 267
Det passer desværre. Men nu brød hun sig ikke om mig.. Blev kærester med hendes eks hvilket udløste en del jalousi fra hendes side.. Men derfor synes jeg godt at hun kunne være lidt taknemmelig for at jeg leverede hunden. Der var mørkt og hun havde en gravhund.. Og den løb midt ude på vejen.. Men nej nej det var mig der var den dumme.. Hmmm.... Nogen mennesker...
Men god ide med vin og/eller chokolade
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.375
Så er I også kommet lidt på talefod, og det gør vel ikke noget?
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.686
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 126 Svar: 736
Du kan risikere et en låser dig inde i huset. Hvad hvis det brænder i huset og en har låst dig inde. sæt en ekstra lås på døren. På den måde kan du låse to låse, hvor den ene ikke kan låses op uden nøgle.
Dobbelt bonus, du siker dit hus bedrer.
Min kæreste er låsesmed, så det er den bedste løsning, tro mig.
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 486
Og chokolade er ikke overkill! Men synes at chokolade i postkassen er "underkill" - jeg ville aflevere det personlig og sige tak face til face!
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
maj 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 32
Ingen lås udvendigt, kontakt en låsesmed og se om de ikke har en løsning, du er nok ikke den eneste med en hund der kan dreje dutten på låsen
Indtil da kan du måske lukke døren til entreen med en hasp, så hundene ikke kan komme ud til hoveddøren.
okt 2007
Følger: 14 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 212
Og selvf aflevere personligt
Ville være lykkelig hvis min nabo gjorde det for mig.
Godt der ikke skete noget
mar 2012
Ang. hunden, ja så hygger han sig i dag gevaldigt med at være med i bilen på arbejde. Han eeeelsker bilen, men det er ikke en løsning det kan bruges hver dag. Ligeledes kan jeg heller ikke sætte ham i bur derhjemme hver gang jeg skal noget, det er heller ikke fair.
Jeg har snakket med en låsesmed nu, som forelår enten udskiftning til lås med nøgle, ganske som flere af jer har sagt. Eller at sætte en plade om låsen, således kan den hverken åbnes af hund eller gennem knust rude. Problemet med at udskifte låsen er lidt, at huset er til salg, ejes sammen med min eks, og han kan godt finde på at lave ballade bare fordi han kan.
Men nu har jeg da masser af løsningsforslag, tak. Og skal bestemt rundt til begge genboer og sige tusind tak for hjælpen i aften.
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.571
Ellers så få sat en lås i længere oppe, som hunden ikke kan nå,
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.295
jeg ved om nogen som også har hunder som kan låse op døren , og de har fået instalert at man må have kode for at åbne døren . så nå kan ikke hundene stikke af igjen når de er hjemme alene
mar 2012
Min søde kæreste monterede en stålplade foran den indvendige lås, så den kun kan åbnes fra siden nu. Den kan min hanhund ikke komme til, men jeg kunne dog se igår da jeg kom hjem, at han havde forsøgt for der var potemærker på jernpladen. Forhåbentlig er problemet løst nu - jeg sørger dog for at lukke alle havelåger inden jeg kører hjemmefra fremover. Så er der da trods alt både lås, dør og låge der skal forseres i fald bøllen finder en ny metode at lukke sig ud på.
tak for jeres hjælp og støtte
hvilken tak til naboer som fanger min hund