{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

Vaccinationer? {{forumTopicSubject}}

Jeg kiggede på Lunas sundhedsbog forleden dag, og kiggede tilfældigvis på hendes vaccinationer.

Jeg mener at have læst, at de skal vaccineres hvert år, men nogle vacciner holde vist længere? Luna fik sin første vaccination som næsten 8-ugers hos opdrætter, og har fået 12 ugers vaccination i januar 2015 og hun blev vaccineret igen i januar 2016.

Det har været forskellige dyreklinikker, der har gjort det, da vi flyttede. Men jeg synes ikke det er de samme vaccinationer hun har fået alle gangene?

Der hvor hun blev vaccineret sidst kan jeg se, at dyrlægen har glemt at krydse af hvilke vacciner hun har fået, men der er nogle klistermærker med et navn på, som jeg ikke aner hvad er smiley

Er der nogle der kan hjælpe med, hvilke vaccinationer de skal have og hvor længe de virker? Hun har fået Nobivac L4 (hvad er det for en?) alle gangene, men de andre er forskellige.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vaccinationer?
  • #1   1. sep 2016 Det er fordi virksomhederne laver kombinationsvacciner. Dvs der er vaccine mod flere sygdomme i samme væske.
    De forskellige bogstaver indikerer så hvilke sygdomme vaccinen indeholder.
    Nobivac er et meget anvendt præparat - L4 er vaccine navnet og den beskytter mod 4 forskellige stammer af leptospirose.

• #2   1. sep 2016 Det er forskellige fabrikater af vacciner og Nobivac er en af dem. Det du skal se på er bogstaverne bagefter.
    L4 er leptospirose og holder 1 år.
    Pi (parainfluenza) er kennelhoste, som også er etårig.
    D (distemper) er hundesyge. Holder tre år
    H (hepatitis) er leverbetændelse. Også treårig.
    P er parvovirus og treårig.
    Bbpi er en næsevaccine som skal optages over slimhinden, denne er også mod kennelhoste, men udover virusdelen retter den sig også mod bakteriedelen. Etårig.
    Håber det er til lidt hjælp smiley

• #3   1. sep 2016 Tak for svar, og Jannie W, det var virkelig en stor hjælp! smiley

Sidst fik hun DHPPI og Bbpi og L4. Er DHPPI så en kombivaccine af flere af dem? smiley

• #4   2. sep 2016 Ja lige nøjagtigt

Kommentér på:
Vaccinationer?

Annonce