{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
714 visninger | Oprettet:

Vaccinationer? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg får en hvalp her d. 11/04-14, og han skal jo have en forsikring.
Det selskab jeg har kigget for fortæller mig, at der er visse betingelser for, at de vil tegne forsikringen.

En af dem er bl.a. at de skal være vaccineret mod diverse ting. Nu bliver jeg i tvivl om, hvad den første og anden hvalpevaccine indeholder/dækker af sygdomme? SKAL hvalpen havde nr. 2 vaccine inden den kan blive dækket, eller er det nok med den første vaccine?

Jeg ønsker at have tegnet en forsikring (ansvar & syge) allerede når jeg får ham her på fredag.

Hertil får jeg fortalt, at hvalpen skal være medlem af DK hunderegister. Bliver hvalpen automatisk dette, eller er det noget man selv skal sørge for?

Ser frem til at høre fra jer smiley

Pft.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vaccinationer?
  • #1   7. apr 2014 En hund er registreret i dansk hunderegister, når den bliver chippet. Det skal den gerne være inden den er 8 uger, altså FØR du får den.

Med vaccinationerne ved jeg ikke helt.

• #2   7. apr 2014 Okay fantastisk. Han bliver chippet på fredag smiley

• #3   7. apr 2014 Spørg opdrætter om hvalpen har fået den første vaccine.
    De fleste forsikringsselskaber forsikrer hvalpe også inden de er færdigvaccinerede. Det er nok mere et spørgsmål om at hunden skal være passet med vacciner gennem hele livet for at forsikringen dækker.
    Da det er lovpligtigt at chippe alle hvalpe inden de forlader opdrætter, skal der være et papir til hunderegisteret I udfylder sammen med opdrætter, som så skal sendes til DHR. Forsikringsselskabet skal vel bare have chipnummeret

• #4   7. apr 2014 Han får sin første vaccine på fredag inkl. chip og sundhedstjek. smiley
    Opdrætte nævnte for mig, at hendes dyrlæge tager sig af DK hunderegister?

Kommentér på:
Vaccinationer?

Annonce