Vaccinationer? {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Jeg får en hvalp her d. 11/04-14, og han skal jo have en forsikring.
Det selskab jeg har kigget for fortæller mig, at der er visse betingelser for, at de vil tegne forsikringen.
En af dem er bl.a. at de skal være vaccineret mod diverse ting. Nu bliver jeg i tvivl om, hvad den første og anden hvalpevaccine indeholder/dækker af sygdomme? SKAL hvalpen havde nr. 2 vaccine inden den kan blive dækket, eller er det nok med den første vaccine?
Jeg ønsker at have tegnet en forsikring (ansvar & syge) allerede når jeg får ham her på fredag.
Hertil får jeg fortalt, at hvalpen skal være medlem af DK hunderegister. Bliver hvalpen automatisk dette, eller er det noget man selv skal sørge for?
Ser frem til at høre fra jer
Pft.
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 3 Emner: 425 Svar: 10.632
Med vaccinationerne ved jeg ikke helt.
mar 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 134
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.334
De fleste forsikringsselskaber forsikrer hvalpe også inden de er færdigvaccinerede. Det er nok mere et spørgsmål om at hunden skal være passet med vacciner gennem hele livet for at forsikringen dækker.
Da det er lovpligtigt at chippe alle hvalpe inden de forlader opdrætter, skal der være et papir til hunderegisteret I udfylder sammen med opdrætter, som så skal sendes til DHR. Forsikringsselskabet skal vel bare have chipnummeret
mar 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 134
Opdrætte nævnte for mig, at hendes dyrlæge tager sig af DK hunderegister?
Vaccinationer?