{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.395 visninger | Oprettet:

God første-og familie hund {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley . Jeg håber at i vil hjælpe mig.
Jeg og min familie er blevet enige om at vi både har tid,plads og kærlighed nok til en hund smiley .
Men vi aner ikke hvilken race.. Vi er en familie på to voksne i 40´erne en dreng på 13, og en pige på 11.
Vi har kat, så det skal nok ikke være en en hund med stort jagt instinkt smiley . Det gør ikke noget at den gør, bare den ike gør det uafbrudt, da det sikkert vil stresse katten smiley .
størrelsen er lidt ligegyldig så længe den er under 40-50 cm.
Helst ikke en hund der kræver at blive børstet hel igennem hver dag, men pelspleje gør ellers intet smiley .

Lidt om hvad vi kan tilbyde hunden

"Hunde mor" arbejder hjemme 1-2 gange om ugen, og så er der jo weekenderne smiley .
Datter kommer hjem fra skole kl. 14.30 ca. med mindre hun skal hjem til en ven.
Så hunden skal være alene hjemme indtil da.
"Hunde mor" løber ofte en tur, så hvis hunden er frisk på det, er den velkommen.
Datter vil bruge hunden til aggility, men den må også være lidt til putte på sofaen smiley . Der er også mulighed for at vovsen kan komme både med "hunde mor" og "hundefar" på arbejde.
Skal helst ikke kræve det store motions behov men heller ikke være en taske hund smiley . Vi bor i en mellem villa med 4 etager og en dejlig have, så plads er der til hunden smiley .

Håber i vil komme med nogle forslag på en dejlig vovse smiley .



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God første-og familie hund
  • #1   4. aug 2016 Et forsigtigt bud kunne være en papillon. Det er en glad hund, den vil gerne træne og pelsplejen er til at overkomme.
    Det samme gælder en puddel, som så findes i flere størrelser.


  • #2   4. aug 2016 kig på selskabsracerne smiley måske tibetansk spaniel, krohmforländer, boston terrier eller noget i den dur? smiley

    www.canis-minor.dk


  • #4   4. aug 2016 Jeg synes en collie lyder som en rigtig god hund til jer - de fåes måde som langhårede og korthårede. De langhårede kræver jo selvfølgelig pelspleje, men det ser værre ud end det er, hvis I køber af linjer uden voldsom meget pels - eks de klassiske modeller.

    Collien er nem at opdrage, den er meget førerfikseret og såfremt børnene er søde ved den, så vil den elske dem.
    Jeg har solgt collier både til ældre mennesker, til unge singler og til børnefamilier (alle børnefamilierne har sjovt nok haft 3 børn) og collierne trives med det hele, bare de får gåture, lidt træning, lidt leg og masser af kærlighed.
    Collien egner sig til mange slags hundesport, det er en hund der er aktiv ude og rolig inde, så man kan forme den meget som man vil.
    Man skal dog være opmærksom på, at nogle linjer er mere aktive end andre, nogle har meget mere pels end andre og så skal man kigge på temperamenter - der er stadig linjer med nervøse hunde.

    Men vælger I en god opdrætter, der har nogle sunde linjer, og sørger I får at opfylde hundens behov for motion og mental stimulation, så får I en fantastisk familiehund.


  • #7   4. aug 2016 Hvor meget tid vil I realistisk set kunne bruge på tur og aktivering hver dag?

    Jeg tænker egentlig også en papillion. Skøn lille og aktiv hund, som gerne vil nusses og med ud i verden

    Du er sikkert helt klar over det, men agillity er ikke noget, som man bare dyrker hjemme i haven hen over et kostskaft og et par væltede havestole. Det er en sport, som slider rigtig meget på hunden, hvis man ikke sørger for at passe på sin hund. Derfor er det noget, som man bør gå til i en klub med de rigtige redskaber og den rigtige vejledning.


  • #9   4. aug 2016 Jeg syns en DSG er et fint bud smiley


  • #11   4. aug 2016 Cavalier King Charles Spaniel smiley
    Dem vi har haft gøede stort set aldrig- kun når vi legede med fodbold smiley
    De er evig glade- altid med en logrende hale. Hengivne, loyale, intelligente, elsker alt og alle.
    Jeg brugte min til agility og hun ELSKEDE det, og var rigtig god til det smiley
    Jeg cyklede med hende (også i kurven på længere ture ) og hun luntede så fint ved siden af cyklen- så løb vil helt sikkert være noget, når hunden er gammel nok selvfølgelig smiley
    De elsker bare at være ved din side og vil gøre alt for at behage dig. En rigtig "velcro-hund".
    De er rigtig gode til at lære tricks og synes det er skønt smiley

    Dette er erfaringer ud fra de to cavaliers vi har haft smiley

    Vores første cavalier "Lady" blev 10 år gammel

    Vores anden cavalier "Angel" blev 14 år gammel

    Mit hjerte smelter hvergang jeg møder en cavalier smiley

    Pøj pøj med jeres søgen smiley


  • #13   5. aug 2016 DSG, Japansk Spids, Cavalier King Charles Spaniel, Dværg- eller Mellempudel, Papilon. Og i den lidt større ende måske en Schapendoes eller en Collie.

  • #15   7. aug 2016 Tusind tak for alle jeres gode kommentare smiley . Og Julie P: Ja vi er helt klar over hvad agillity er for noget smiley . Hun vil også gerne gå til konkurrence med den, og vi har kigget på forskellige klubber rundt omkring.
    Vi har godt kigget en del på en cavaliere. smiley Men vi er også interesserede i en Collie og toy puddel smiley . Kom endelig med flere bud hvis i har noget på lager smiley . Tak for de gode råd smiley .


Kommentér på:
God første-og familie hund

Annonce