4. aug 2016 Følger: 7 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 6
God første-og familie hund {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen . Jeg håber at i vil hjælpe mig.
Jeg og min familie er blevet enige om at vi både har tid,plads og kærlighed nok til en hund .
Men vi aner ikke hvilken race.. Vi er en familie på to voksne i 40´erne en dreng på 13, og en pige på 11.
Vi har kat, så det skal nok ikke være en en hund med stort jagt instinkt . Det gør ikke noget at den gør, bare den ike gør det uafbrudt, da det sikkert vil stresse katten .
størrelsen er lidt ligegyldig så længe den er under 40-50 cm.
Helst ikke en hund der kræver at blive børstet hel igennem hver dag, men pelspleje gør ellers intet .
Lidt om hvad vi kan tilbyde hunden
"Hunde mor" arbejder hjemme 1-2 gange om ugen, og så er der jo weekenderne .
Datter kommer hjem fra skole kl. 14.30 ca. med mindre hun skal hjem til en ven.
Så hunden skal være alene hjemme indtil da.
"Hunde mor" løber ofte en tur, så hvis hunden er frisk på det, er den velkommen.
Datter vil bruge hunden til aggility, men den må også være lidt til putte på sofaen . Der er også mulighed for at vovsen kan komme både med "hunde mor" og "hundefar" på arbejde.
Skal helst ikke kræve det store motions behov men heller ikke være en taske hund . Vi bor i en mellem villa med 4 etager og en dejlig have, så plads er der til hunden .
Håber i vil komme med nogle forslag på en dejlig vovse .
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.296
Det samme gælder en puddel, som så findes i flere størrelser.
maj 2012
Følger: 9 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 1.008
www.canis-minor.dk
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.262
Collien er nem at opdrage, den er meget førerfikseret og såfremt børnene er søde ved den, så vil den elske dem.
Jeg har solgt collier både til ældre mennesker, til unge singler og til børnefamilier (alle børnefamilierne har sjovt nok haft 3 børn) og collierne trives med det hele, bare de får gåture, lidt træning, lidt leg og masser af kærlighed.
Collien egner sig til mange slags hundesport, det er en hund der er aktiv ude og rolig inde, så man kan forme den meget som man vil.
Man skal dog være opmærksom på, at nogle linjer er mere aktive end andre, nogle har meget mere pels end andre og så skal man kigge på temperamenter - der er stadig linjer med nervøse hunde.
Men vælger I en god opdrætter, der har nogle sunde linjer, og sørger I får at opfylde hundens behov for motion og mental stimulation, så får I en fantastisk familiehund.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
Jeg tænker egentlig også en papillion. Skøn lille og aktiv hund, som gerne vil nusses og med ud i verden
Du er sikkert helt klar over det, men agillity er ikke noget, som man bare dyrker hjemme i haven hen over et kostskaft og et par væltede havestole. Det er en sport, som slider rigtig meget på hunden, hvis man ikke sørger for at passe på sin hund. Derfor er det noget, som man bør gå til i en klub med de rigtige redskaber og den rigtige vejledning.
nov 2015
Følger: 28 Følgere: 338 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 569
okt 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 46 Svar: 233
Dem vi har haft gøede stort set aldrig- kun når vi legede med fodbold
De er evig glade- altid med en logrende hale. Hengivne, loyale, intelligente, elsker alt og alle.
Jeg brugte min til agility og hun ELSKEDE det, og var rigtig god til det
Jeg cyklede med hende (også i kurven på længere ture ) og hun luntede så fint ved siden af cyklen- så løb vil helt sikkert være noget, når hunden er gammel nok selvfølgelig
De elsker bare at være ved din side og vil gøre alt for at behage dig. En rigtig "velcro-hund".
De er rigtig gode til at lære tricks og synes det er skønt
Dette er erfaringer ud fra de to cavaliers vi har haft
Vores første cavalier "Lady" blev 10 år gammel
Vores anden cavalier "Angel" blev 14 år gammel
Mit hjerte smelter hvergang jeg møder en cavalier
Pøj pøj med jeres søgen
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.314
aug 2016
Følger: 7 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 6
Vi har godt kigget en del på en cavaliere. Men vi er også interesserede i en Collie og toy puddel . Kom endelig med flere bud hvis i har noget på lager . Tak for de gode råd .
God første-og familie hund