{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.052 visninger | Oprettet:

Argh den familie IGEN {{forumTopicSubject}}

Det her er så nr. 2 tråd i dag herinde om familie der får en til at rive sig i håret...

Mine forældre (nu er det bare omvendt ;)) skal have hund igen.
De elsker hunde og er rigtig god ved Milo. Det er nu 3½ år siden deres sidste hund blev aflivet.

Jeg ved slet ikke hvor jeg skal begynde..

De vil have en gul lab. retriver fordi den de passer tit er sååå sød og god.
De vil maks give 3000 for den og tavle er snobberi.
Sundhedsbog - ikke nødvendigt, de tager den jo selv til dyrlæge.
Chip? Det er da synd når den er så lille (maks 8 uger jo med den nye lov) - det kan vi selv gøre.
Sygeforsikring? Ikke nødvendigt.
Godt foder, nej da, den skal bare have de samme som de selv spiser.
Træning kommer den ikke til og de ved nada om hundetræning.

Jeg skriger næsten over det. Jeg havde INGEN til at råde mig om den slags, så jeg læste stolpe op og ned. Men gud hvor jeg er blevet meget klogere siden. Bl.a. ved at læse herinde og spørge og spørge.

Så jeg prøver ligesom at dele min viden, og fortælle min mor at en hvalp skal være chippet og undersøgt, at de ikke bare kan proppe sovs og kartofler i en hvalp - den skal jo ernæres korrekt mens den vokser, at de ikke bare skal købe den første og bedste hvalp, at de skal se hvor den er vokset op osv.
Allerhelst hvor forældrene er testet osv.

Det er som at tale til en dør!
I dag ringende hun fordi hun havde set en hvalp til 1200 kr, og det var da billigt. Om jeg ikke lige kunne ringe på den.
For det er jo mig der skal ringe... Jow...

De tror lykkeligvis også at det er sååå nemt at have hund, for deres tidligere var jo så nem. Jo, men vi var såmænd også 5 om at aktiverer hunden, og man glemmer hurtigt med tiden.
Nu vil de kun være 2.

Dybest set kunne jeg jo bare være fuldkommen ligeglad, for det er jo ikke min hund. Bliver den syg ved jeg at de nok skal tage den til dyrlæge. Og så må de jo selv ligge og rode med det ellers.
Det er sku bare svært at være ligeglad...

SUK


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Argh den familie IGEN
  • #1   15. jun 2011 Så må man ikke håbe de rammer en hund som Fie....det bliver nemlig rigtig dyrt...

  • #2   15. jun 2011 Hvad er der med Fie?

    Jeg har prøvet at sige det til min mor. Den siver bare ikke rigtig ind.. Købsprisen er jo INGENTING i forhold til hvad en hund koster at have.
    Undtagen i min mors øjne, for den skal jo bare have deres mad, nul sygeforsikring (på trods af at den sidste kostede dem over 14.000 pga. forkert hop) og ved dyrlægen betaler de bare til kaffekassen.

    jamen held og lykke da.


  • #3   15. jun 2011 Hvad der er med Fie, tjaaa hvad er der ikke, hun er en ren mandagsmodel og har kostet kassen.....

    Heldigvis har jeg da fået nogen tilbage fra forsikringen, lavede en udregning de første år og der kostede hun i snit 10.000 om året i dyrlæge....er sidenhen helt stoppet med de udregninger


  • #4   15. jun 2011 Årh hvor synd. Er det racerelateret? Jeg kender ikke ret meget til labben..

  • #5   15. jun 2011 Hun har dårlige led/kbogler og det lider mange labber af.

    Hun rager også alt muligt til sig, når det drejer sig om Fie, så tør min dyrlæge ikke udelukke noget...som de siger...


  • #6   15. jun 2011 Det er rigtigt, det er deres valg. Og jeg siger heller ikke mere nu, for jeg gider det ikke. De må selv ligge og rode med det hvis det blive noget.

    Rene, jeg håber at Fie har det godt trods alt smiley


  • #7   15. jun 2011 Det er rigtigt. De skal bare ikke spørge efter min hjælp så.
    Jeg bliver ellers så glad når jeg ser en annonce på hvalpe med tavle, nr. på forældre, testresultater, oplysning om foder osv. Jeg har så kun set en af disse..
    Men det bliver ikke helt nemt, for de vil heller ikke køre efter deres hund. Ikke ret langt.
    Vi hentede Milo i Aabenraa og var nede og se ham 1 gang inden vi hentede ham.


  • #8   15. jun 2011 Altså primært tror jeg de gerne vil have hvalp. Og den skal være gul..
    Har kigget herinde. Uden held når det skal være fyn.


  • #10   15. jun 2011 Altså jeg har da heller ikke sygeforsikring på mine hunde.. Har haft hunde i mange år, flere ad gangen, og aldrig haft en dyrlægeregning over 2.500 kr.. Og det kun en enkelt gang.. Havde jeg haft sygeforsikring til dem alle, havde jeg i dag betalt omkring 60.000 kr i forsikring.. Og havde der sket nogen af dem noget, skulle jeg alligevel have været af med selvrisiko.. Jeg kan sku reparere meget hund for 60.000 kr.. Mig tager forsikringsselskaberne ikke røven på..

  • #11   15. jun 2011 Når det er dig så meget imod, ville jeg da starte med at nægte at ringe for dem. Så er du i det mindste ikke en el af deres fejltagelse og har vel gjort, hvad du kunne for at prøve at oplyse dem

  • #12   15. jun 2011 Kira, åh ja.. Men den skal jo gerne være hvalp, evt. en "brugt" hvis det er en omplaceringshund direkte. Hvor de kan se det hjem den kommer fra.

    Cocio, det er også fint nok hvis man aldrig har haft uheld. Men i og med de har hostet 14.000 op en gang før, og den koster 1500 om året, så fatter jeg det ikke. Og den skal jo løbe løs self. Men det må de jo om.
    Milos har tjent sig selv ind 6 gange tror jeg på 2 år.

    Marianne, mja min kæreste har samme holdning. Og jeg overvejer det virkelig også. Frygter bare at de kommer hjem med et elendigt skravl hvis de selv skal ringe, fordi de sku sikkert bare tager den billigste eller noget.


  • #13   15. jun 2011 marianne P
    Ok, det lød ikke som om, du ville få indflydelse på deres valg uanset om du ringede. Jamen så ringer du da bare, sludrer lidt og fortæller bagefter dine forældre, at hunden var solgt, havde en hjerneskade eller hvad du kan finde på samtidig med, du finder nogle ok hunde at foreslå dem


  • #14   15. jun 2011 Marianne, hø det er også lidt min plan smiley
    Jeg tror godt at jeg kan få dem op på 5000 for hunden og det har jeg da set at man godt kan få en ok hund for, hvor forældrene er testet.


  • #15   15. jun 2011 Så er det man som det lille kid jeg er, kan genkende alt til at gå imod sin mors regler, meninger, holdninger osv haha ..... Ja hvorfor ikke en dag vil min mor sikkert også dø af hjertestop over de valg jeg træffer... MEn hun står stærk endnu smiley

  • #16   16. jun 2011 I know, i know, man skal ikke opdrage på sine forældre smiley

    Jeg siger netop at man ikke nødvendigvis skal gå til træning et sted, men en hund har da brug for træning, mental stimulering osv., og en lab. er da en brugshund.
    De har da ingen anelse om hvordan de skal gøre det selv derhjemme.

    Mht. maden så står jeg altså bare af. Jeg fatter ikke at man vil gamble med sin hund, ved at fylde den med sovs og kartofler fra den er 8 uger. Menneskemad er helt fino, men jeg ville da så nok sætte mig lidt ind i hvad den har brug for ernæringsmæssigt, og ikke mindst hvad der er giftigt.

    Jeg ved også godt at prisen ikke er lig med god hund, men netop ved at tjekke forældredyrerne osv. Det er de jo så bare ikke særlig interesseret i.
    De holder også på at blandinger er de sundeste hunde der fås hehe.
    Jo da...

    Nå men jeg holder stadig nallerne for mig selv. Der er jo gode chancer for at de får en super skøn hund. Og så er det jo dejligt. Hvis ikke, ja så er det jo deres eget problem smiley


  • #17   16. jun 2011 Jep den har jeg set, men de skal først have den i juli hvor min mor har ferie. Og så er den 3 mdr. og den vigtige prægeningsfase overstået.
    Og så syntes jeg ikke om at de kun har været inde til de er 4 uger.


Kommentér på:
Argh den familie IGEN

Annonce