{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
643 visninger | Oprettet:

Watertail. {{forumTopicSubject}}

Nogen der har prøvet at deres hund har fået watertail ?

Hvor hurtigt gik det over ? Og hvad gjorde I ? eller hvad gjorde dyrlægen ved det ?

Er watertail noget som kan komme igen og igen ?
Ligger det til bestemte racer at få watertail ?

Hilsen ( en meget nysgerrig ) Tante Gurli smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Watertail.
  • #2   2. aug 2016 Ok, og hvor længe varede det ?

    Findes der flere typer for watertail ? eller bliver nogen ramt hårdere end andre ?


  • #4   2. aug 2016 Nu spørger jeg meget dumt, men jeg har tænkt lidt over det ifm. at have haft Berta med ude og svømme i havet. Kan hun også få water tail selvom hendes hale er krøllet? Har nemlig tænkt på hvor længe hun kan holde til at svømme, når hun ikke er så vant til det.

    Håber, det er ok at jeg lige spørger om det, TG smiley


  • #6   2. aug 2016 Zarah, okay så lyder det til, at jeg ikke skal bekymre mig for meget og bare lade hende svømme. Det er jo ikke så tit, hun er ude smiley

  • #8   2. aug 2016 Hunde med krøllet hale kan også få det, Coco fik det første gang hun var ude og svømme. Det gik væk efter tre dage.
    Hun fik ikke noget imod det, udover ekstra nus og sådan. smiley


  • #9   2. aug 2016 Tak for svar smiley
    Ida : det er ok du låner tråden og spørger, det har jo med emnet at gøre smiley

    Grunden til at jeg spørger ind omkring det, er fordi det er nu 2 gang Dana har fået det, og jeg mener at det varede ca 3 dage første gang, kan ikke huske det præsist, for det er et par år siden.
    Men hun fik det igen efter at have svømmet lørdag på Hjemsted, det kom om aften, eller rettere vi opdagede det om aften da vi gik med hundene, jeg så pludselig at hendes hale hang og slaskede, og selv om hun var glad, blev den der, og hun fører altid halen højt.
    Hendes opførsel tydede ikke på at der var noget galt, hun var ligesom hun plejer at være.
    Hun er normalt lidt pivet, og skal ellers nok sige til hvis der er noget galt, og derfor undrede det mig at hun ikke søgte op i hovedet på mig, for det gør hun altid hvis der er noget galt.
    Første gang hun havde watertail for et par år siden, der gjorde det ondt på hende, og det kunne ses på hende, men denne gang var der intet der sagde at det var galt.
    Og søndag aften kunne hun løfte halen, dog i en bue, men den kom op.
    Mandag kunne hun logre igen, og det så helt normalt ud.
    Kan det virkelig passe at det går over på så kort tid ? smiley


  • #10   2. aug 2016 Dyrlægen giver ofte smertestillende. Det kan også komme i forbindelse med fx en lang køretur - hvis hunden står op meget af vejen, og bruger en masse muskler til at holde balancen vil det give Watertail-lignende symptomer, da musklerne bliver overanstrengt smiley Watertail er jo basalt set bare overanstrengte muskler i bagpartiet smiley tror også mange hunde får det i meget mild grad, så det ikke engang opdages smiley

  • #11   2. aug 2016 Frk Dyr : Tusind tak for den gode forklaring smiley

    Så er det jo ikke sikkert at hun har fået det fra at svømme, men måske en kombi af svømning og køre i bil.
    Når vi køre derud af på landevej eller motorvej så snorker hun, men køre vi i byer, står hun op, parat til at skælde alt og alle ud der nærmer sig bilen, eller blot ser farlige ud når vi passere dem.
    En træls mani vi ikke kan fravænne hende smiley Jeg måtte også nærmest råbe til en dame med en lille dreng, at hun IKKE skulle løfte drengen op og se hunden igennem vinduet, for Dana var flegnet totalt sidelæns, og den stakkels purk ville have fået et chok uden lige hvis hun havde gjort det smiley smiley


  • #12   2. aug 2016 Min amerkanske bulldog havde det en enkel gang og hun fik noget smertestillende og så fik jeg vist hvordan jeg skulle massere hende forsigtig.
    Derefter har jeg altid tørret masseret mine hunde omkring halen efter svømning.


  • #13   2. aug 2016 Og det er jo netop i byen det er hårdest at holde balancen smiley det lyder meget sandsynligt... Men det kan være rigtig smertefuldt for hunden, så en anden gang kan smertestillende fra dyrlægen hjælpe betydeligt - både i forhold til hurtigere restitution og mindre ubehag for hunden smiley hvis du er i tvivl om graden, kan du få hunden til at lave "hurtige" vendinger - altså små sving, så den nærmest drejer på stedet. Hvis hunden ikke træder ordentligt ind under sig, ikke er hurtig nok til at flytte benene eller ikke er villig til det, er bagbenene også implicerede smiley Halen kommer oftest på højtryk når hunden svømmer smiley

Kommentér på:
Watertail.

Annonce