{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

Jeg blir sindsyg.... {{forumTopicSubject}}

Nu er Nala efterhånden 1 år og 3 mdr. ....
Men hun er endnu ikk renlig :-S
Hun er rimelig god om dagen små uheld når vi ikk er hjemme... men om natten :-S vi går tur om aftenen, og de er ude i haven og tisse inden vi går i seng... og selvom vi gør alt det tisser hun i sengen om natten... det er så belastende at vågne op til en våd plat og tis lugt...
nogle der har et godt råd???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg blir sindsyg....
  • #1   1. nov 2006 Sæt uret til at ringe hver anden time, ud med hende og få tisset og så i seng igen!

Et par uger og så skulle den sidde der.

Held og lykke..

• #2   1. nov 2006 Har I fået hende undersøgt?

Synes det er bedst at udelukke noget eventuelt sygdom før man bare begunder på en masse velmente råd

• #3   1. nov 2006 Syntes ikk der er fair hvis nuggi må sove i sengen og nala ikk må og så hyler hun hele natten...

Manne: vi går tur med dem....

hun tisser inde når vi ikk er hjemme... selvom vi lufter dem om morgenen...

• #4   1. nov 2006 begynder skal dr altså stå ;0)

• #5   1. nov 2006 hun har lige været til 1 års tjek og der var ikk noget.. syntes bare det er underligt at hun tissede i nat for hun tissede 3 gange på gå turen og også i haven...

• #6   1. nov 2006 Har du fået hende undersøgt for feks. blærebetændelse ?

Prøv at kontrolere hendes vandoptagelse om eftermiddagen/aftenen, så hun ikke drikker helt vildt lige inden sengetid. Små hunde har (selvfølgelig) en lille blære og kan derfor ikke holde sig så længe som en stor hund.
    Rengør sengetøjet og sengen i Rodalon, så urin lugten forsvinder. Det kan godt være fordi det lugter lidt af tis at hun bliver ved med at gøre det i sengen.
    Bryd vanen ved ikke at lade hende komme i sengen et stykke tid.

• #7   1. nov 2006 Er en urinprøve testet? Mange dyrlæger kræver ikke en urinprøve til de almindelig tjek, og det er trods alt i urinen man kan se om der er blæreproblemer osv

• #8   1. nov 2006 Begræns hendes vand indtag efter sidste lufte tur. . .

Magnus gjorde det samme da han var omkring et år og vi fandt ud af at det var fordi han gik ind om natten og drak en masse vand, men åbentbart ik rigtig ku holde det i sig, så i en lille måned fjernede jeg vandet om aftenen efter sidste lufte tur og så fik han det først igen næste morgen og det hjalp på det, det hjalp faktisk efter et par dage og efter en lille måned ku vandet godt stå fremme om natten og hvis han gik ind og jeg ku høre at han igen drak rigtig meget så kaldte jeg på ham og roste ham når han stoppede med at drikke og kom ind til mig. . .

• #9   1. nov 2006 Nævnte du problemet for dyrlægen da du var der ?

• #10   1. nov 2006 Altså har ikk lige set om hun drikker inden vi går i seng men ved bestemt at hun ikk drikker om natten, for hun tør ikk hoppe ned fra sengen...
    Er simpelthen for blødsøden.. de vil hyle om natten og hvis de ikk skal sove i sengen skal de lukkes ind i stuen ellers hopper nuggi op og nala hyler...
    Men vil prøve at tage vandet fra hende.. og hvis det ikk hjælper må vi få hende undersøgt men hun er ikk til dem der drikker meget...

• #11   1. nov 2006 Alex.. nej for hun var sød i den periode.. det er sådan i periode det "smutter" om natten...

• #12   1. nov 2006 ja vi roser hende rigtig meget når hun tisser når vi går tur,. for det har hun ikk ville før, det er noget nyt.. og hun får masser af ros.. .også i haven...

• #13   1. nov 2006 Hvis hun ikke tør hoppe ned fra sengen og hun SKAL om natten, ja så må det jo nødvendigvis blive i sengen....
    Hvis du sætter en kurv ved siden af sengen så du kan have en hånd ved hende, går det så ikke ?
    Personligt ville jeg ikke have dyr i sengen, og slet ikke når den ikke er renlig, men det er jo dit eget valg

• #14   1. nov 2006 Vi havde også store problemmer med at få vores første boxer renlig - måtte skifte gulvtæppet i gangen ud med et trægulv, pga. lugten:-( Det viste sig at hun havde blærebetændelse - som også er nævnt her. Da hun var blevet behandlet for det, så blev hun hurtigt renlig

• #15   1. nov 2006 Hvis det ikke er blærebetændelse, så vil jeg gøre som jeg gør når jeg har en lille hundhvalp. Jeg laver en seng til den, af en papkasse og sætter ved siden af min seng. Kasse skal være så høj at hunden ikke kan springe op og så lille at den lige passer til hunden når den ligger ned - det er for at den ikke kan tisse i et hjørne og så sove i et andet hjørne. Hunden vil jo ikke tisse der hvor den sover og vil derfor pive når den skal tisse og du kan så gå ud med den. Hvis den er ked at at ligge i kassen, så sætter man jo bare en hånd ned til den, for det står jo lige ved ens seng;O)

• #16   1. nov 2006 Ville gøre som Susanne beskriver... Men først en undersøgelse for blærebetændelse

• #17   1. nov 2006 Et smut til dr. dyr er nok mit første råd og hvis han siger der ikke er noget galt, så ville jeg lade hende sove i et bur om natten.

Princippet er det samme som med papkassen, hunden kan bare ikke vælte buret og smutte ud på gulvet og tisse. smiley

Stine

• #18   1. nov 2006 Kan godt se at det er et godt råd... Men er bare for blød søden.. kan da ikk undvære hende i sengen.. og er det ikk unfair, nuggi kan jo selv hoppe op mens hun må blive på gulvet... uhh er sådan en kylling :-S irriterende...

Men vil prøve at få tisset hende mere af og så tage vandet fra hende først.. og ja ellers må vi jo lade hende sove på gulvet... :-S

• #19   1. nov 2006 reese: selvfølgelig ved jeg at jeg har fået en masse gode råd og tager dem også til mig... siger bare den rækkefølge JEG vil prøve...
    Og ja ser da mine hunde som HUNDE og ikke børn. og spørger netop om råd fordi jeg ikk vil ha hun tisser min seng til.. det er for klamt..

• #20   1. nov 2006 Nej selvfølgelig ikk reese.. det skal ikk gå ud over mine hunde at jeg er for blød søden... Sådan vil jeg aldrig være over for dem.. vil bare prøve så småt at få hende til at lade være og hvis det ikk hjælper må jeg tage den "hårde" måde.. sådan er det jo bare .. smiley mine hunde er vigtigere end min mening og pyldrethed...

• #21   1. nov 2006 Det hjælper ikke at være blødsøden - det er jo også synd for din hund, for du kan da ikke undgå at blive sur og træt af det når hun tisser og det kan hun da mærke.
    Så hvis du bestemmer at hun skal ligge i en kasse indtil hun er renlig, så er det ikke synd for hende, da du jo er der og kan lægge din arme ned til hende. Jeg er heller ikke tilhænger at at man smider hunden hen i bryggerset - lukker døren og lader hunde hyle sig halvt ihjæl. MEN dette er alså anderleds og den lider ingen nød og er stadig sammen med flokken.

• #22   1. nov 2006 Susanne: ja forstår det fuldt ud og det bliver også gjort hvis andet ikk hjælper for ja det er synd for hende ... og det vil jeg ikk have..

• #23   1. nov 2006 Bette fanden: Det passer meget godt.. der er ca 3 uger hvis den kommer regelmæssigt...

Kommentér på:
Jeg blir sindsyg....

Annonce