{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
820 visninger | Oprettet:

Dårlig samvittighed på grund af glemt hund ;-) {{forumTopicSubject}}

En lille historie fra denne lørdag aften smiley

Vi havde her til aften travlt med at rydde op efter en fødselsdag. Vi havde en teleskop flagstang som skulle ind i vores cykelskur, her kommer Thomsen så ind i historien. Han elsker at rende i røven for lige at se hvad vi skal i cykelskuret også når vi ikke lige opdager ham, da der dufter nemlig dejligt af mus derinde (de bor der desværre, selvom vi prøver at komme af med dem) smiley

Thomsen har så åbenbart fået sneget sig derind uden min far havde set det. Så min far har pakket flagstangen ned og har lukket skuret efter sig. Der går noget tid og vi får aftensmad og sætter os ned for at se lidt tv. På et tidspunkt kan vi høre en hund der gør, men det kommer tæt på og ingen af de tætte naboer har hund. Nu begynder vi så at undre os over hvor Thomsen i grunden er henne, står han og gør i haven måske. men nej der er han ikke. Han er heller ikke gået i seng. Hundegøen bliver så ved også slår det os at han nok er i skuret. Og rigtig nok der var han, og der havde han siddet i over en time og først der følte han det ikke var sjovt at være derude længere.

Han havde det helt fint da han blev lukket ud, tiggede lige efter en godbid for så at gå i seng. Men vi fik da lidt dårlig samvittighed over slet ikke at have tænkt over hvor han var henne, men han er normalt bare gået i seng under mine forældres seng på dette tidspunkt, så det er ikke unormalt der er stille smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlig samvittighed på grund af glemt hund ;-)
  • #1   21. maj 2016 Det minder mig om en episode hos mine forældre.
    De havde næsten lige fået Tøsen, deres Schæfertæve. Jeg var hjemme hos mine forældre og havde Tøsen med ude... Indtil jeg ikke kan finde hende.
    Jeg kalder på hende og panikken breder sig. Jeg er ved at nå dertil hvor jeg er nødt til at gå ind i huset og bede om hjælp. Een ting er at ens egen hund er blevet væk, men en andens hund? Ikke fedt...
    Pludselig slår det mig at jeg havde været inde på værkstedet og ganske rigtigt, Tøsen står på den anden side af døren... Men dum som hun er siger hun intet smiley

• #2   21. maj 2016 Jeg er også engang kommet hjem til mine forældre, for så at opdage at deres hund (Her husker jeg ikke om det var Tøsen eller Mille som er død nu) sad ude på trappen. I en af vintermånederne.. Jeg tager så hunden med ind af døren og mine forældre spørger hvordan jeg gjorde det?
    Tjaa...

• #3   21. maj 2016 Det ville sandelig være nemmere hvis hunden gad give lyd fra sig smiley

• #4   21. maj 2016 Det er jo hvad der kan ske - vær glad for at hunden kunne give lyd smiley

Vi har nemlig prøvet det engang. Hunden var blevet lukket i skuret uden vi opdagede det. Der gik dog ikke længe før vi så hunden var væk og vi rendte hele huset og haven rundt og kaldte - ingen respons. Vi var rundt i byen og lede og var yderst fortvivlede da vi kom hjem stadig uden hund smiley
    Da det var en varm dag, gik min mor ud for at hente is i fryseren, som stod i skuret og da hun åbner døren, står hunden lige så fint der og ser noget så glad ud smiley

• #5   21. maj 2016 Men det gad hun ikke smiley Hehe

• #6   21. maj 2016 Erika: Den var sikkert glad for bare at se nogle mennesker, men der kan hurtigt gå panik i den, især hvis det ikke er i ens tanker at hunden kan blive lukket væk i et skur smiley

• #7   21. maj 2016 Åååh det prøvede jeg forrige vinter med Balto.... Han blev lukket ud for at aftentisse, og min datter græder så inde i sin seng, jeg går jo ind til hende og begynder derefter at gøre klar til seng. Min mand har været på det ugentlige indkøb og kommer hjem og undrer sig over hvor Balto er, og jeg FLØJ hen til havedøren. For der sad han jo. I over en time. Pivhamrende kold, i frostgrader. Han måtte puttes under tæpper i vores seng og havde verdens koldeste poter længe efter.

Behøver jeg at sige at vi aldrig mere lukker døren når han er ude?

• #8   21. maj 2016 Stakkels Balto. Det var meget heldigt han ikke endte med at sidde der hele natten.

• #9   21. maj 2016 Emma - Vi kiggede slet ikke i skuret, vi tænkte jo at hunden var klog nok til at give lyd når han blev kaldt på, men åbenbart ikke smiley

• #10   21. maj 2016 Haha! For mange år siden havde jeg Minna, der elskede at følge mig overalt. En dag gik jeg i badeværelset og var distræt efter alle de eksamener. Jeg lukkede døren til badeværelset og gik tilbage til stuen. Jeg sad og så tv. Efter ca. en time opdagede jeg at Minna ikke var der. Oh shit! Hun var i badeværelset! smiley Tro mig, hun fik masser af godbidder og jeg blev tilgivet smiley

• #13   22. maj 2016 Fie sad ofte udenfor kiosken når jeg var inde efter smøger, har da glemt hende et par gange på hundekrogen.....

• #14   22. maj 2016 Okey... Så vil jeg indrømme, pinligt berørt og meget ked af det, at jeg ikke fik Ebbe med ind forleden, efter de havde været i haven for at nattisse.

Han var egentlig kommet ind, og var gået i sin seng, men da de store drenge stadig tullede rundt derude, lod jeg døren stå åben, mens jeg børstede tænder.

De kom ind, døren blev lukket og jeg gik i seng.

Vågnede nogle timer senere, da Gandalf var pisseirriterende, han skubbede til mig, hoppede op i sengen og trampede på mig, for frem og tilbage mellem soveværelse og døren ud til.

Jeg stod op og lukkede bøffen ud - til Ebbe smiley
    Orv jeg havde dårlig samvittighed, jeg er ellers så omhyggelig med de hunde og især gammelmanden smiley
    Men ebbe var glad og temmelig upåvirket, vejret var heldigvis også fint.

• #17   22. maj 2016 Det minder mig om en episode, vi havde med Pelle sidste år. Jeg var på vej hjem fra arbejde om aftenen, og Michael ringer til mig og siger, at Pelle er væk. Han havde gæster på besøg som røg udenfor i forhaven, hvor der ikke er hegn. De har ledt og ledt og ledt og pelle er ikke at finde nogensteder, De har led i 30 minutter. Jeg er ved at få et føl, stakkels lille Pelle alene ude i mørket i den kolde efterårsvind, bare han ikke er blevet påkørt e.lign.... Køreturen hjem har aldrig føltes længere. 10 min. senere ringer Michael igen: De har fundet ham i skabet i gangen... Det med de ekstra bamser og godbidder. Det havde stået åbent og han er gået ind på underste hylde, hvor hans IKEA bulldog bamse ligger..... Så han har puttet med bamsen, lågen er gået i, og han har været så ligeglad, at end ikke deres fortvivlede kald har kunnet få ham til at abstrahere fra hans hyggestund ......
    Dumme lille mops smiley

• #18   22. maj 2016 Det her foregik for mange år siden, da vi stadig gik med hundene uden snor og kunne sætte dem udenfor den lokale købmand uden problemer....

Min gamle træner havde taget hans schæfertæve med til Brugsen, en gåtur på et par km. Han havde dækket hende af i skyggen, og så efter indkøbene gik han bare hjem, glemte helt at han havde tøsen med. Først da hans kone et par timer efter spurgte til tøsen, gik der et lys op for ham. Samtidig ringede brugsmanden..... Spørg lige om det var en flov hundeejer, der gik en ny tur til Brugsen - det blev der snakket en del om i vores lille by.

Og, ja jeg har også glemt en hund, det var dog "i stalden", hvor min hest stod. Hun var smuttet over til staldejerne og deres hunde, og så nåede jeg at køre ud af indkørslen, før det ramte mig, at jeg da vist havde haft hund med....

• #20   22. maj 2016 Hjem havde det også VIRKELIG stramt med det længe efter, dobbelttjekker altid nu. I den situation ville jeg virkelig ønske han var en hund med lyd på. Men han sad bare troligt og ventede.

• #21   22. maj 2016 Jeg har også haft glemt min gamle hund ved en hundekrog, et par gange. Det var før hunde ikke kunne sidde i fred, udenfor forretninger.

Ved Kia har jeg lavet den lidt omvendte.

Vi skulle i Hundeskoven, så jeg gav Kia halsbånd og snor på og tog så hendes taske (med vand, håndklæder, børster etc.) med, og kørte derud.

Da jeg kom derud, og ville lukke Kia ud af bilen, så havde jeg glemt hende hjemme :o)

Man skal godt nok være helt væk, for at glemme hende. Hun piver og hyler og klynker normalt fra hun får halsbånd på, til hun kommer ud i bilen, og derpå tilsætter hun en virkelig innerverende gøen, hele vejen ...

Mine tanker må have været helt væk ...

• #22   23. maj 2016 Åh ja, Perle er blevet glemt flere gange. Hun trisser altid rundt i hælene på mig når jeg går rundt i haven eller inde i huset. Men hun gør det så stille og sørger for ikke at gå i vejen osv. så det hænder at man ikke lige har lagt mærke til at hun ikke kom med ud. Så hun har stået og ventet pænt i brændeskuret, garagen, værkstedet eller i 'hønsehuset' (hvor der ikke bor høns mere). Indenfor bliver hun primært glemt på 1.salen eller badeværelset smiley Hun giver aldrig lyd, men jeg opdager dog som regel forholdsvis hurtigt at hun er væk.
    Ingen af mine Irske Terriers er nogensinde blevet glemt på den måde; det kan man simplethen ikke, da de altid står forreste når en dør skal åbnes og har meget travlt med at komme med rundt.
    Det værste jeg har gjort var at glemme min gamle Foxterrier uden for Brugsen. Det er '100 år siden' i en tid hvor det ikke var prblematisk at parkere hunden foran butikker. Så hun gik altid med i Brugsen og sad pænt og ventede udenfor. Af mystiske årsager glemte jeg hende og det opdagede jeg da jeg kom hjem og hun så ikke var der og tog imod mig. PANIK. Jeg smed indkøbsposen og spurtede hen efter hunden (der var heldigvis kun 500 m). Hun sad og så sådan lidt mystificeret ud, da jeg kom, så hun har jo nok set at jeg gik uden at tage hende med smiley

• #23   23. maj 2016 Hvem var det herinde fra der dækkede hunden af på græsset derhjemme inden træning og derefter kørte fra hunden og kom hjem til at hunden stadig lå afdækket?

Kommentér på:
Dårlig samvittighed på grund af glemt hund ;-)

Annonce