{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

tester jeres hunde også andre {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen på HG.

ja overskriften siger lidt sig selv. Tester jeres hunde også andre på en eller anden måde. Og hvordan hvis det er.

Hvis der er andre end mig eller min mor der går med Kato så tester han dem altid. Nogle gange når jeg har en veninde med hjemme og vi går tur med hundene ser de jo at Kato går fint i snoren og så spørger de om de ikke må prøve at gå lidt med ham. For min skyld må de gerne men lige så snart de for snoren i hånden begynder han at trakke helt vildt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tester jeres hunde også andre
  • #1   14. maj 2016 Næh og hvis han gjorde, tror jeg mere det ville handle om, at han har fundet ud af at han kan opføre sig på en bestemt måde overfor bestemte mennesker.

    Han er f.eks. altid med min mor i køkkenet, når vi er på besøg og står så derude og tigger. Det er meget sjældent han kommer ud til mig, når jeg er i køkkenet. Kun hvis jeg kalder eller begynder at rumstere med hans madskål. Det gør han jo, fordi han har opdaget, at han kan tigge sig til lidt ekstra mad hos min mor, men at der yderst sjældent falder noget af, når jeg laver mad.

    På samme måde kan en hund nok godt lære, at det er tilladt at trække - eller at det i hvert fald ikke har en konsekvens - når det er andre, der holder i snoren.


  • #2   14. maj 2016 Jeg tror at meget "testning" handler om, at dyr reagerer på de signaler vi sender ud.
    Nogle af vores signaler laver vi med vilje. Fx mundtlige kommandoer.
    Andre er ubevidste. Holder du i snoren på en bestemt måde, når du forventer hunden går pænt ved fod? Slapper du af og lader skuldrene hænge, når du synes det er passende at snuse?

    Giver dine venner ikke de sædvanlige signaler, så opfører dyret sig anderledes.
    Selvfølgelig er det ubevidste signaler, men det har intet at gøre med at være fræk eller teste.


  • #3   14. maj 2016 En kammerat havde en fransk bulldog som ikke gad gå tur med andre end ham (sagde han) men den hoppede nu glad med da jeg gik en lille tur med ham smiley min kammerat var helt forbløffet smiley

  • #4   14. maj 2016 beltane det kender jeg godt det sagde min veninde også en gang

  • #5   14. maj 2016 Vores hunde opfører sig forskelligt alt efter hvem der går med dem.
    Kida trækker når min mand lufter, men aldrig når jeg lufter. Nanna råber af andre hunde når jeg lufter, men ikke når min mand gør.
    Hverken Penny eller Kida lystrer min mands kommandoer, da det er mig der træner dem. Og sådan kan vi blive ved.
    Hunde gør hvad der kan betale sig, og hvad vi selv har lært dem/ladet dem gøre smiley


  • #6   14. maj 2016 Min hund gik da også anderledes da min onkel fik lov til at gå med hende, men det har intet at gøre med at hun "tester" dem, det er jo ganske enkelt bare andre personer smiley

  • #8   14. maj 2016 Jeg ved ikke om jeg vil kalde det tester. På den ene side tror jeg at hunde generelt orienterer sig mere omkring deres træner, og på den anden side opfanger de jo også signaler fra dem der håndterer dem. Ved mine hunde og de fremmede hunde jeg selv har håndteret har begge dele helt klart spillet en rolle.



  • #10   15. maj 2016 Tester er måske så meget sagt. Min bullmastiff blev ofte passet af andre. Når jeg ikke var tilstede lystrede han dem ok. Var jeg tilstede, og en anden gav ham en kommando, så blev det ignoreret, medmindre at jeg gentog kommandoen, han var MIN hund smiley

Kommentér på:
tester jeres hunde også andre

Annonce