tester jeres hunde også andre {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen på HG.
ja overskriften siger lidt sig selv. Tester jeres hunde også andre på en eller anden måde. Og hvordan hvis det er.
Hvis der er andre end mig eller min mor der går med Kato så tester han dem altid. Nogle gange når jeg har en veninde med hjemme og vi går tur med hundene ser de jo at Kato går fint i snoren og så spørger de om de ikke må prøve at gå lidt med ham. For min skyld må de gerne men lige så snart de for snoren i hånden begynder han at trakke helt vildt.
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.451
Han er f.eks. altid med min mor i køkkenet, når vi er på besøg og står så derude og tigger. Det er meget sjældent han kommer ud til mig, når jeg er i køkkenet. Kun hvis jeg kalder eller begynder at rumstere med hans madskål. Det gør han jo, fordi han har opdaget, at han kan tigge sig til lidt ekstra mad hos min mor, men at der yderst sjældent falder noget af, når jeg laver mad.
På samme måde kan en hund nok godt lære, at det er tilladt at trække - eller at det i hvert fald ikke har en konsekvens - når det er andre, der holder i snoren.
jun 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 451
Nogle af vores signaler laver vi med vilje. Fx mundtlige kommandoer.
Andre er ubevidste. Holder du i snoren på en bestemt måde, når du forventer hunden går pænt ved fod? Slapper du af og lader skuldrene hænge, når du synes det er passende at snuse?
Giver dine venner ikke de sædvanlige signaler, så opfører dyret sig anderledes.
Selvfølgelig er det ubevidste signaler, men det har intet at gøre med at være fræk eller teste.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.813
apr 2014
Følger: 42 Følgere: 32 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 394
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.851
Kida trækker når min mand lufter, men aldrig når jeg lufter. Nanna råber af andre hunde når jeg lufter, men ikke når min mand gør.
Hverken Penny eller Kida lystrer min mands kommandoer, da det er mig der træner dem. Og sådan kan vi blive ved.
Hunde gør hvad der kan betale sig, og hvad vi selv har lært dem/ladet dem gøre
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.679
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
tester jeres hunde også andre