{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.212 visninger | Oprettet:

Hvordan forgik jeres mentaltest ?! {{forumTopicSubject}}

(Altså jeres hunds mentaltest ? )

Laura er blevet mentaltestet og det var vildt spændende..

Tilgængelighed - A
(hun havde ingen problemer med at hilse på testeren)

Håndtering - B
(Skulle befamle hende overdet hele, checke ører osv. =Hun var "påvirket med accept" aka hun fandt sig rolig i det, men synes ikke at det var det sjoveste)

Flokdrift - B
(Jeg gik 20 m frem med hende uden snor og vendte så om uden at sige noget og så skulle hun følge efter.. = hun løb i forvejen og snusede men fulgte efter med det samme da hun opdagede at jeg var smuttet )

Byttedrift - A/B
(Tester havde en klud og spurgte sjovt "Nå Laura er du mest mops eller mest foxterrier" .. Hun er så mest foxterrier og sad i kluden næsten på sekundet)

Leg og kamp - A
(Hun blev ved med at trække og lege med tester med kluden og synes at dette var det sjoveste ever)

Initiativ - A
(Tester lagde lidt tun i en rund opvaskebalje og lagde en spand over som sluttede tæt - Laura snusede og puffede et par sekunder og så væltede hun spanden og spiste tunen)

Mod - D
Tester kørte et "spøgelse, træsiliuet af mand med runde sorte påmalede øjne/Det mest truende sagde han at denne var for hunde) Og Laura gik bananas og gåede som en sindsyg, men flygtede ikke )

Nervefasthed - A
(Tester tog et pihalsbånd og en metalskål og smed det sammen på jorden i et øjeblik hvor Laura kiggede væk. Hun gik bare hen og snusede med det samme)

Generelt temperement - B
(En overall vurdering "Ret livlig" )


Alt i alt en super hund med god tro på sig selv sagde tester.
Dog haltede den da han introducerede hende for "spøgelset" ...

Men en god hund i forhold til hendes type (Mops/Terrierkryds)
Han påpegede dog at alle scorer var i forhold til hvilken type hund der testes og A for en type hund kan være godt mens samme A for en anden type hund kan være mindre godt....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan forgik jeres mentaltest ?!
  • #1   7. aug 2009 Nu har jeg aldrig fået mine hunde mentaltestet, men Kaido ville få et hjerteanfald og Lotus ville begynde at studere det hele med ro i sindet.....*GGGGGG*
    Blackie er lidt udenfor nummer, for han er døv og ser ikke HELT godt mere:-)


  • #2   7. aug 2009 Ihh... hvor spændende Stine og tillykke med det fine resultat - sir jo meget om ejer ;o)

  • #3   7. aug 2009 Ej hvor spændende. Kunne være sjovt at få ens egne hunde mentaltestet :o)

  • #4   7. aug 2009 Lyder rigtig spændende..
    Hvor har du fået lavet sådan en test ??


  • #5   7. aug 2009 Sakki ville ´dumpe´ totalt på initiativ...spøgelset vil jeg mene, han sagtens ku gennemskue ;o)

  • #6   7. aug 2009 Det er da ikke en DKK test, er det ?

    Har fået testet mine i Sverige.


  • #7   7. aug 2009 ja hvor har du fået lavet det?

    kiwi ville skynde sig at smutte fra sån et spøgelse, puha.. og muligvis det samme ved flokdrift smiley - ellers tror jeg hun ville ramme nogenlunde det samme som laura.. men flot resultat! og sjovt at opleve sin hund blive udsat for forskellige ting,,.,


  • #8   7. aug 2009 ja nu er mine hunde jo testet gennem DKK, og det er ikke helt på samme måde

  • #9   7. aug 2009 Sus - Tak tak er også stolt af min lille bastard smiley
    Der var faktisk en Husky på 8 som også blev mentaltestet dér ..
    Han snusede et øjeblik til 'tunbaljen' og strintede så på den. Det var hans mening om den !! smiley :-D smiley
    Men som tester sagde så er det ikke helt atypisk for en spids. De er jo mere katte end hunde (sådan, "gør hvad jeg har lyst til" )
    Spøgelset var den også gået hen til med det samme for den var da spændende sådan en *G*

    TINNA - Ja det var altså også bare vildt spændende !!

    Tina og Alex -
    Det var det også !!
    Jamen jeg var på "DogCamp" sidste weekend hvor en af tilbudene var at man kunne få mentaltestet sin hund..
    Tester var en der hedder Karsten Malmstrøm ( http://www.familiehund.dk/ ) og var super god og havde rigtig god kontakt til hundene trods deres forskelligheder..


  • #10   7. aug 2009 Nette og Janne -
    Nej det er en Karsten malmstrøm ( www.familiehunden.dk ) selv har 'udviklet' ...
    Derfor spørger jeg også hvordan i fik testet jeres - dem af jer der har fået det gjort.. smiley
    For at høre hvordan andre tests er anderledes..


  • #11   7. aug 2009 Hehe Stine...ad Husky og baljen...det er MIN...vender tilbage senere...tror faktisk Sakki ku finde på det samme, med mindre han var overbevist om det var menneskets ;o)

  • #12   7. aug 2009 Jeg undrer mig over "spøgelsesdelen" (altså den hvide "mand" med øjne) -får hunden ikke nogen mulighed for at afreagere? Og bedømmes det ikke hvor hurtigt/hvordan det sker?

    Jeg kan ikke huske præcis hvad reiki fik af tal til mentaltesten, og har den ikke lige ved mig, men kan da godt skrive hvordan det foregik og hvordan han reagerede.

    1) beskriver går væk fra mig med ham, kæler lidt med ham osv. Det syntes Reiki var helt fint... Flere hænder til at kæle er jo kun et plus;o)

    2) Beskriver og jeg kaster en klud mellem hinanden, og nogen gange kaster hun den ud til reiki. Reiki render efter den, tager den i munden og løber nogen meter og slipper den så.

    3) jeg leger med reiki med kluden. Reiki er ikke synderligt interesseret i den, men tager da fat i den en enkelt gang, men slipper næsten med det samme.

    4) en række pæle er sat op i "zigzag" og en snor løber mellem dem, med en klud i den ene ende (ned mod os) og en person gemt i den anden ende, som ruller snoren ind, og dermed får kluden til at bevæge sig.
    På signal slipper jeg reiki. Han render direkte ud mos kluden, men bliver så distraheret af en lyd et andet sted på pladsen og stopper "jagten".
    Anden gang løber han direkte ud, sætter næsen og poten på kluden, og mister interessen da han har set hvad det er.

    5) jeg står med ryggen til tilskuerne og reiki i snor, uden at gøre noget som helst. Det vurderes hvad reiki så gør imens. Vi står der nogen minutter, og reiki spiser lidt græs, kigger sig lidt omkring og spiser lidt mere græs og blade (ja jeg har altså en ko og ikke en hund *G*)

    6) en kedeldragt ligger på jorden. Der er nogen liner i der går op i en ramme. Jeg går med Reiki i løs snor forbid (med reiki vendende ind mod kedeldragten). Kedeldragten bliver hevet op lige idet vi er ud for den. Jeg slipper snoren lige idet kedeldragten kommer op.
    Reiki stopper op, og jeg står stille uden at tale til ham, men med front mod kedeldragten.
    Han tøffer lidt rundt og snuser.
    Jeg går halvejs hen til kedeldragten -reiki snuser stadig lidt hist og pist.
    Jeg går helt hen til kedeldragten og begynder at snakke til den. Jeg siger Reikis navn, og så kommer han hen og snuser til den.
    Herefter går vi nogen gange forbi den uden problemer.

    7)En kæde ligger på en metal overflade. En snor går fra kæden og op til en person.
    Samme princip som ved kedeldragten. I det vi går forbi, trækkes i snoren og kæden skramler på metallet, og jeg slipper snoren.
    Reiki stopper op og begynder så hurtigt at snuse lidt hist og pist.
    Jeg går halvvejs hen til kæden, reiki følger med og går hen og snuser til den.
    Vi går nogen gange forbi kæden uden problemer.

    8) jeg står på min "plet" med reiki i snor, og uden at gøre noget.
    Foran mig er to hvidklædte mennesker med store sorte øjne påmalet, lidt gemt inde imellem nogen træer. Tilsammen udgør vi en trekant.
    Beskriver kalder dem henimod os på skift (altså så en går lidt, den anden går lidt osv). De kigger direkte på Reiki.
    Reiki stiller sig ud foran mig i strakt snor og gør af dem.
    Da de er 5-6 meter (tror jeg, kan ikke helt huske det) fra os, vender de siden til og kigger ned.
    Reiki får snoren af. Han render ud og jagter lidt fluer, snuser hist og pist, og er ret ligeglad med hvad der foregår.
    Jeg snakker med "spøgelset" -reiki jagter fortsat fluer
    Spøgelset tager hætten af -Reiki fortsætter fluejagten.
    Spøgelset og jeg kalder på reiki, Reiki kommer hen og hilser glad på det søde spøgelse og render så ud og genoptager fluejagten.
    Det samme gør vi så ved spøgelse nr 2

    9) jeg leger med reiki med en klud som han ikke rigtig interesserer sig for. Der affyres et skud. Det giver et lille sæt i reiki, og han stopper op, hvorefter han leger videre, og trisser ud og snapper lidt fluer, snuser osv.
    Han får snor på, vi står stille uden at gøre noget. Der affyres et skud. Reiki spidser ørerne og kigger i retning af skudet, men bliver stående, uden at være påvirket af det.

    Test slut. Alt i alt reagerer han som det forventes af racen. Der kunne ønskes lidt mere iver for at få kluden under legen, og de tager hans fluejageri som en overspringshandling, men ellers intet at bemærke, og hans bedømmelse ligger meget tæt på racestandarden

    Min egen tilføjelse ville så være at fluejageriet faktisk er noget han gør og altid har gjort, osse herhjemme og uanset situationen, så jeg ville ikke betragte det som en overspringshandling, men blot som kedsomhed, fordi der går for længe hvor vi bare står og venter.



  • #13   7. aug 2009 Da reiki blev beskrevet var der en islænder der vadede direkte hen og lettede ben op af et af spøgelserne da den fik snoren af;o)

  • #14   7. aug 2009 Jeg kan så ikke helt forstå, hvordan man kan teste en blandingshund som jeg har fået forståelsen af at din hund er (?)

    Formålet med en mentaltest er vel at finde ud af hvordan den respektive hund opfører sig i forhold til sin race - ud fra en ønskeprofil man har lavet for racen.

    Din test kan måske sige noget om din hunds temperament men ikke i forhold til racen...

    Det er slet ikke for at lyde negativ, hvis mit indlæg tolkes sådant, men mere fordi jeg undre mig over hvad man i virkeligheden tester hunden for...

    / Trine


  • #15   7. aug 2009 Okay, når man letter ben op ad spøgelset, så er man vist rimelig kold og afslappet. smiley

  • #16   7. aug 2009 Polski -det afhænger jo af hvorfor man tester.

    Den test som Reiki har fået lavet (I DKK), viser ganske rigtigt hvordan han opfører sig i forhold til racen.

    Jeg vil tro at har man en blandingshund som Stines, så er man blot interesseret i at vide hvordan hunden opfører sig i forhold til det at være hund;o)
    Altså: har den stærk byttedrift eller ej, lader den sig håndtere af en fremmed eller ej osv


  • #17   7. aug 2009 M.I -den gøede og stod i strakt snor foran hundefører i starten. Så fik den snoren af, og rendte direkte han og lettede ben.
    Så ja, han var ret cool. Fandme ikke nogen der skal fortælle HAM at de er seje. Så skal han nok lige vise dem *GG*

    Dog ikke helt hvad der er ønsket for racen hehe


  • #18   7. aug 2009 Michelle...

    Så havde jeg opfattet rigtigt - Tak!


  • #19   7. aug 2009 Formålet med en DKK mentaltest er at vurdere hundens temperament og om hunden er racetypisk.

    De andre mentaltest vurderer kun temperament, men det kan man som hundeejer jo også lære noget af.

    Lia skal op til DKK-mentaltest i løbet af det næste lille års tid, så det bliver spændende at se om hun reagerer på de forskellige prøver som jeg forventer hun vil. smiley


  • #20   7. aug 2009 Michelle: hahaha, nej de manglede da vist også et felt mere på den mentalbeskrivelse: "7d - Hunden er uberørt og letter ben op ad spøgelset".

  • #21   7. aug 2009 Vores staff er meget race atypisk. Vi fik ham også mentalt beskrevet, og han dumpede med et brag. Ikke pga agressioner, men på grund af angst. Han blev så bange for alle de høje lyde og farlige spøgelser. Hvis stedet ikke var hegnet ind, så var han stukket af. Bagefter fik han så meget skæl i pelsen af stress, og der gik flere dage før han faldt til ro igen. det var en grim oplevelse for ham, og jeg er ked af, at vi udsatte ham for det.

  • #22   7. aug 2009 Tonny -stoppede beskriveren ikke testen?

    Da Reiki blev testet var der en anden islænder som (self) blev forskrækket ved kedeldragten. Da den så hoppede til side, knaldede den hovedet direkte ind i knæet på hundefører, og fik jo derfor en yderligere forskrækkelse og "straf"
    Den var tydeligt påvirket bagefter, og testen blev stoppet efter kæden, da hunden slet ikke var tryg mere.

    Det ER rigtig ærgerligt sådan noget, og jeg tror man skal kigge ærligt å sin hund, inden man tager den med til en mentaltest, for det KAN være hårdt for hunden.
    -og så tror jeg osse det i mange tilfælde, er godt at vente lidt længere end bare til de lige netop har alderen til at måtte mentaltestes.
    Reiki blev det da han lige var blevet 2, og det var en god oplevelse for både ham og mig, selvom han godt nok var træt bagefter.

    Vores beskriver gjorde så osse meget ud af at for hver forskrækkelse, var det vigtigt at hunden fik afreageret og fik snust og undersøgt inden vi gik videre.


  • #23   7. aug 2009 Jeg kunne da godt tænke mig at få mine hunde mentaltestet, men jeg er ikke sikker på at Kaido er "stærk" nok til det og Lotus er vel ved at være for gammel?

  • #24   7. aug 2009 Lonny -
    Nå der var i jo smiley
    Det er mig i var henne og snakke med henne hvor jeg sad i bod med hundetegninger og vi blev helt forelskede i Luna og snakkede om at det var sjældent at møde en Amstaff med tavle smiley ....
    Nårh lille Luna, kan godt forstå at hun var for træt !
    Karsten Malmstrøm sagde også at der kunne være en verden på at få lavet testen på dogcamp selvom at det lå afsides og så hjemme i baghaven..
    Laura var også træt, men frisk på testen alligevel..

    Michelle -
    Den med spøgelset brugte vi nok 10-15 minutter på alene..
    Tester stod og sagde hvad jeg skulle.. "Gå et skridt frem - et skridt til - 2 meter til højre - Ned på knæ - kravl lidt tættere på..
    Og til sidst da hun på trods af at fjolle rundt når jeg talte til hende, ikke ville lade være med at gø hver gang hun kiggede på spøgelset - så tog han nogle pølser frem og lokkede hende derhen og så fik hun en haps hver gang hun kom helt hen og til slut var hun ok rolig smiley

    Spændende at læse om din test !

    Polski - Nej det var en hyggetest men som Karsten sagde , så kunne vi som hundeejere stadig bruge den til en masse og få lidt mere indsigt i vores hund..
    Han skulle også høre hvad Laura var blandet af og nok også derfor han "spurgte" hende i starten om hun var mest mops eller mest terrier..
    Og hun ér klart mest terrier på alle punkter så han gik mest udfra det...

    Sus - Kunne godt forstille mig at det er en spidshundeting *G* ... De har sgu så stort et overskud smiley

    Tonny - Stakkels dreng at han var påvirket dage efter..
    Laura gøede faktisk også af en mand der kom gående da vi kom hjem om aftenen da det var blevet mørkt - og det plejer hun ikke , så kunne også se at hun var lidt påvirke.


  • #25   7. aug 2009 Mette -
    Det var langtfra alle hundene der blev introduceret til 'spøgelset' ... Det var noget testeren bedømte. Altså om de var stærke nok til det.
    Nogen slog han bare en paraply op foran og andre fik slet ikke testen..

    Så i dette tilfælde tog han meget hensyn til hundens mentale tilstand.


  • #26   7. aug 2009 Nej desværre ikke.
    Vi har altid vidst, at vores staff var anderledes. Han går ligesom i stå nogle gange, og er ikke til at komme i kontakt med. Han får angstanfald, og kan ligge sig ned og ryste, hvis han bliver bange. Når man rører ham med hånden, så giver han et sæt i pelsen, selvom han kan se hånden komme osv. Vi har brugt et hav af penge på ham, bla. scanning af hans hjene, og en total røngten af kroppen, men vi har ikke fået en diagnose.
    Mental testen tog vi, for at se hvor langt han var fra ønske profilen. Vi fortryder også nu, at han skulle igennem det. Han var 1,5-2 år da den foregik.


  • #27   7. aug 2009 Tonny -
    Har han haft en ønsket start på livet ? (ikke fordi at jeg skal analysere, men bare værd at vide)


  • #28   7. aug 2009 Stine -jeg er glad for at DKK bruger levende "spøgelser". Så er man nemlig sikker på at hunden efterfølgende kan få lov at se de er ufarlige. De kan kalde, kæle med hunden, give godbidder osv om nødvendigt + at de self kan tage "lagenet" af og derfor afsløre sig som bare mennesker.

    Jeg synes den KAN være lidt farlig, den med et træspøgelse, for står man med en hund som bliver virkelig bange, så har man jo ikke rigtig mulighed for at gøre spøgelset ufarligt for den.

    Jeg har min test på DVD, hvis du skulle have lyst til at se den.
    Jeg ved ikke helt om man kan sende så store filer via mail, men den må vel kunne sendes på en eller anden vis, hvis nogen vil hjælpe en computer-handicappet ;o)


  • #29   7. aug 2009 Tonny -det hjælper jer self ikke nu, men man har jo som ejer altid lov at sige stop, hvis man synes hundens grænse er nået. Men mon ikke osse i ville gøre det en anden gang:o)

    Den dag Reiki blev testet, var der osse to cane corso'er (hvad dælen hedder de i flertal *GG*) til test. DEM synes jeg det var skægt at se. Hold op hvor de legede og fjumrede rundt onder legedelen.
    Og (helt ønskeligt for racen) var de jo meget mere fremme i skoene på lyd/forskrækkelse/spøgelser osv.
    Det var altså sjovt.


  • #30   7. aug 2009 Michelle -
    Efter et stykke tid, dækkede han de sorte øjne til og fik Laura ind fra siden så hun kunne se at der ikke var nogen dybde i 'personen' og derfor ikke var en rigtig person..
    At Laura så først var helt komplet ligeglad med den da han havde lagt den ned på slæden var så lidt unormalt *G* ...

    Min kæreste siger at du kan sende den over msn via 'delte filer' !?
    Så hvis du gider så er min msn stineemilie@hotmail.com smiley
    Vil meget gerne se smiley


  • #31   7. aug 2009 Nej han var den mindste i kuldet. Efter et år var han 15 kg og hans 2 brødre 22 kg. En 4 bror blev aflivet pga. vand i hjenen og ryste anfald.
    Han har bare altid været den lille, og de 3 første dage turde han ikke forlade sin pude. Han turde heller ikke drikke af en vandskål, da der var et billede af et kødben i bunden. Han virker nærmest som en autist med nogle ting. Han vil feks kun drikke vand uden for. Han er mest glad for rutiner osv. Han har også været meget syg, og lider af kronisk øre betændelse, kronisk dårlig mave, og hans gang gør at han slidder hans negle ned til nerverne. Han er rent ud sagt noget skravl.
    Han har været ved en adfærds dyrlæge også, og han kom på 2 forskellige angstdæmpende medicin.
    Vi besluttede til sidst, at han skulle aflives, men vi kunne ikke få os selv til at gøre det, og gav ham en sidste chance. Han er nu kommet ned til min kærestes søster, hvor han er blevet nedtrappet af alt medicinen, og kommet til et hjem hvor han får total ro. Det har indtil videre hjulpet, og han er i bedring. Normal bliver han dog aldrig, men vi vil ikke aflive ham så længe han ikke får tilbagefald eller bliver fysisk syg. Så indtil videre bor han der, og det bliver måske permanent.


  • #32   7. aug 2009 ´Tonny -
    Hold da op der er mange ting med ham..
    Ja ligesom at nogen mennesker bare fejler mange ting så gør nogen hunde vel det samme..
    Godtnok meget at i har gjort for ham. Er i tvivl om jeg havde gået så langt selv..


  • #33   7. aug 2009 Michelle:

    Helt enig, men det var først bagefter vi virkelig kunne se reaktionen på ham. Han var selvfølgelig også bange under beskrivelsen, men vi kendte ikke meget til det, og har ikke prøvet det før. Vi håbede jo nok lidt på at kunne få noget hjælp til at finde ud af hvad han fejlede, og så gik vi længere end vi burde.
    Jeg vil aldrig tage en nervøs hund med til sådan en ting igen...


  • #34   7. aug 2009 Stine -tilføjer dig lige, og så fanger jeg dig i morgen hvis det er ok. Lige nu står den nemlig på aftensmad langt om længe;o)

  • #35   7. aug 2009 Michelle - Selvf. !
    Skal også selv over og ordne vasketøj om lidt alligevel *G* :-S


  • #36   7. aug 2009 Lonny -
    Altså ham Karsten der lavede testen på DogCamp tog meget hensyn til den enkelte hund..
    Som jeg skrev så var det ikke alle hunde der skulle konfrontere spøgelset. Nogen bare en paraply og andre slet ingen..

    Håber da også at de officielle tests tager samme hensyn smiley


  • #37   7. aug 2009 Lonny

    ved DKK´s test får hunden lov til at afreagere bagefter, og lige finde ud af at tingene ikke er farlige

    Mette, niks, ingen hunde er for gamle, da Tabu blev testet havde vi nogle stykker på 7-8 år med


  • #38   7. aug 2009 Jeg er meget i tvivl om Kaido. Hun er ret lydfølsom og usikker. Min "store stærke" jagthund blev en dag nervøs for en due, der sad på stien. Jeg TROR at jeg ville være bange for at ødelægge mere end det gavner:-)

    Lotus kunne være SÅ sjov at få testet, for hun er den mest mentalt stærke hund, jeg nogensinde har haft:-) DER ville jeg i alle tilfælde ikke kunne ødelægge noget og det kunne være sjovt at se hendes reaktioner:-)


  • #39   7. aug 2009 Mette -
    Som du beskriver Lotus sådan har jeg det også med Laura...
    Glædede mig helt vildt til at få hende testet fordi at hun har et kæmpe ego smiley
    Da testen var slut , satte hun sig også midt i det hele og sked og da hun var færdig sparkede hun så meget med bagbenene at hun skød sig selv fremad i vældig fart, hvorefter hun tog en spurtetur rundt på plænen smiley
    Testeren grinede også at synes bestemt også at selvtilliden derefter var i top igen smiley


  • #40   7. aug 2009 Stine:

    Jamen Lotus kan du smide et kanonslag efter og hun vil vende sig om og spørge om hun ikke lige kunne få lidt ro!!!! Hun er SÅ stærk og så skøn:-)

    Kaido ville stikke af. INGEN tvivl om det.


  • #41   7. aug 2009 Mette -
    Skægt at nogen hunde bare har SÅ meget tro på sig selv smiley
    ( var nu også overrasket over at Laura reagerede så meget på spøgelset. Så helt upåvirket er hun dog ikke *G* )


  • #42   7. aug 2009 Stine:

    Nej og det var DET jeg ville være spændt på. En ting er hvordan hun reagerer på det kendte, noget andet er, når det er HELT ukendt:-)
    Tror sq at jeg gør det en dag. Så kan jeg se om det er noget, som vil skræmme livet af Kaido inden jeg prøver med hende:-))


  • #43   7. aug 2009 Mette -
    Altså jeg fik rigtigt meget ud af det , selvom at Laura er en total rundkørsel så fik jeg stadig meget ud af det ! (2 gange *G*)

    Synes da klart at du skal få det gjort hvis muligheden byder sig !


  • #44   7. aug 2009 Jeg må vist lige på DKK og se......... Hvor finder man deres mentaltests henne? Eller er det specialklubben? Nogen der ved det??

  • #45   7. aug 2009 Du kan se hvor der testes her:
    http://www.hundeweb.dk/dkkcm/public/openIndex/view/list_prover.html?ARTICLE_ID=1162455856296

    Det bedste er naturligvis at blive testet hos den pågældende specialklub, men bliver pladserne ikke fyldt op hos de andre klubber kan man tit få testet sin hund der når de tester.


  • #46   7. aug 2009 Ja, men kun med 20 sekunder. smiley

  • #47   7. aug 2009 Stine:

    Undskyld jeg lige låner din tråd:-))

    Men jeg skal lige høre: Er det kun den race, hvis klub afholder testen, som kan møde op?


  • #48   7. aug 2009 Årh, må lige smide drengenes test resultat ind, når jeg kommer hjem smiley

    Men super god tråd, Stine - har selv tænkt det samme smiley


  • #49   7. aug 2009 Mette -
    Det skal du ikke undskylde !! smiley Du låner bare *G*


  • #50   7. aug 2009 Mette -nej. Da Reiki blev testet var der flest islændere, (hele reiki's kuld + et par stykker mere) men osse 2 cane corsoer og en beagle.




  • #51   7. aug 2009 Michelle:

    Men hvilken specialklub var arrangør?


  • #52   7. aug 2009 Tak Stine........*GG*

  • #53   7. aug 2009 Mette nej

    du kan tilmelde dig hvilken som helst mentaltest, men som regel har racens egne hunde førsteret og så kan andre race få evt restpladser.

    hvis du har lyst kan du tage ud og kigge på en først, jeg vil gerne tage med dig og forklare hvordan og hvorledes

    jeg var osse meget nervøs for Tabu, men intet problem der, ved den høje lyd løb han dog en tur i skoven og kom så stille og rolig tilbage, men hen til stigen, niksen, jeg måtte hen og hente ham og så ville han med *G*

    der ligger et album med hans mentaltest så man kan se hvordan det meste foregår


  • #54   7. aug 2009 Janne:

    Super.....Og skønne skønne billeder af Tabu.......*GGGGGGG*

    Jamen, jeg er ikke det fjerneste utryg over at tage Lotus med. Må prøve om jeg kan få møvet mig ind et sted:-))


  • #55   7. aug 2009 Janne H:
    Det er rart at se hvordan han fik lov at fjolle med testperson og spøgelserne. smiley


  • #56   7. aug 2009 Nå, nu har jeg da sendt en forespørgsel........ Så må vi se hvad der sker.....*GG*

  • #57   7. aug 2009 Mette Islandsk fårehundeklub;o)

  • #58   7. aug 2009 Michelle:

    Oki.....Men jeg kunne se at rottweilerklubben har i Roskilde i næste måned. Tilmeldingsdagen er overskredet med 2 dage, men jeg har alligevel sendt en mail og forhørt mig. Kan jo ikke andet end få nej:-))


  • #59   7. aug 2009 Mette -ellers mener jeg IF-klubben holder noget her i efteråret. Kan bare ikke huske om det var i jylland eller på sjælland denne gang, men det kan jeg lige finde ud af for dig:o)

  • #60   7. aug 2009 Michelle:

    Det er i Odense, desværre:-)


  • #61   7. aug 2009 ja det kunne jeg osse lige se -så har den på sjælland dsværre været for denne gang.
    Men de arrangerer jævnligt tests, og jeg vil da tro det samme gælder for de andre klubber, og så er det jo bare med at holde sig til og håbe på en plads (hvis det da ikke er i retrieverklubben, for så skule du jo gerne kunne få plads:o))

    Dog har jeg ladet mig fortælle at skud-delen er lidt misvisende ved retrieverne, fordi det jo er ønskeligt at de markerer hvis de skal bruges til det de er lavet til, mens de ifølge ønskeprofilen har jeg hørt) ikke må reagere på skudet.


  • #62   7. aug 2009 jamen det fik de allesammen lov til

    og ja han nød det gjorde han, min dejlige basse

    eneste han ikke kunne lide var den høje lyd *G* men så snart jeg havde hentet ham, gik han med og var fjoller over han var blevet bange for den bette stige *G*




  • #63   7. aug 2009 Michelle:

    jamen, jeg tager det hele med samme ro som lotus. Skal jo ikke bruge den til andet end at have en sjov og hyggelig dag sammen med hende.

    Hun reagerer på skud, men ikke med at fare op eller blive ekstra opmærksom. Det tager hun i stiv arm ligesom alt andet:-))


  • #64   8. aug 2009 Mickey mental test:

    Tilgængelighed: Mellem B og C.
    // Mickey er en reserveret hund, men vil godt hilse//

    Håndtering: B

    Flokdrift: A

    Byttedrift: B
    //Mickey skal tirres lidt mere, før han vil//

    Leg og Kamp: B

    Initiativ: A
    // Mickey klarede denne øvelse super og de var meget forgrint over ham. Han løste opgaven ved at skubbe spanden, da dette ikke lykkes, tog han bare spanden op, gik med den og lagde den, gik tilbage til bajlen med pølsen og tog pølsen op og kiggede.
    Mickey er ikke det store madøre, ha ha. De har ikke oplevet at en hund har kunne lade en dejlig rød pølse være//

    Mod: D
    // Mickey reagerede ved at søge væk, men samtidig holde øje med den, men egentlig også lidt ligeglad, så den var der problemer med den øvelse for Mickey's vedkommende//

    Nervefasthed: B

    Generelt temperament: D
    // Grunden til at han fik et D, var at der ikke var noget, der passede til hans temperament, så han fik et D, som står for ROLIG//


    Blev desuden spurgt om Mickey var mor's hund, hvilket jeg måtte svarer ja til... Han har altid været min hund og har desuden også været alene med ham i et ½ års tid, hvilket godt kunne mærkes på den måde at Mickey er meget knyttet til mig


  • #65   8. aug 2009 Hej smiley
    Ved i om der er nogle steder i KBH man kan få mental testet sin hund?

    Kh Ann-Sophie


Kommentér på:
Hvordan forgik jeres mentaltest ?!

Annonce