{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
813 visninger | Oprettet:

Kunne DIN hund ha' fået 'damp' ? {{forumTopicSubject}}

Min bastard er noget af det skønneste, nemmeste og sjoveste der findes...
Når unger, mand og andre ting har fyldt meget i hverdagen, så er der ikke meget tilovers til Laura når dagen er slut - Og der er ikke sket det store i løbet af dagen..
Men der er ok, bare man kan få lov at ligge op af mor i sofaen og sove smiley
Men er der masser af tid til Laura er hun klar, frisk og kan blive ved hele dagen, med hvad vi nu fortager os..
Så bliver det da ikke nemmere...

Men tænker tit på at var Laura kommet ud til et hjem hvor der ikke havde været så faste rammer at forholde sig til , så er jeg overbevist om at hun kunne ha' blevet en rigtig ballademager - Måske ligefrem med i en af de berømte "Mit hjerte bløder over denne beslutning"-annoncer...
Får hun har GODTNOK haft knald på mens hun var hvalp. Alting forgik med 200 km/t og var hun ikke blevet droslet ned engang imellem så havde hun nok stadig haft så meget fart på *G* ....

Tænker i nogensinde på hvordan jeres hund kunne ha' endt ud i andre hænder ?

(Tænker dog også nogen gange på at Laura kunne ha' haft et mere spændende liv hos nogle andre opmærksomme hundemennesker - Men tror nu at hun er tilfreds nok)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kunne DIN hund ha' fået 'damp' ?
  • #1   11. aug 2009 Jep! det tænker jeg ind i mellem over

Jeg købte Fraya med min eks. Men jeg trænede hende og den slags.
    Hun var min på papir osv.
    Da vi gik fra hinanden tog jeg hunden med - selvom han blev vred og ked af det og slet ikke kunne se rimeligheden af det. Men han var ikke interesseret i at træne og når Fraya ikker bliver trænet eller akitveret mentalt - så kravler hun på væggene og bliver umulig! Det er ikke for hende at være udelukkende sofa hund.

Idag har han mere eller mindre overtaget sin mors hund.. og hvordan ser hun mon ud? Overvægtig som bare pokker og bliver ikke brugt til noget. Er glad for min dejlige dame ik endte sådan.

• #2   11. aug 2009 Ingen tvivl om, at min hund kunne have været blevet sådan en... Lur mig, om ikke der er nogen, der allerede nu synes han er en :o))))

Det synes vi ikke, og vi kan sagtens klare hans energiniveau, som vi i øvrigt målrettet gik efter, da vi ledte efter ham :o)

• #3   11. aug 2009 Heidi - Godt at du holdt fast i at det var dig der skulle ha' Fraya !!!
    Det er så synd når hundene ikke bliver brugt til noget og bare ligger der på gulvet og bliver fede...

CH -
    Hehe, ja jeg håber ikke at der er alt for mange der køber en schæfer bare fordi at den er flot e.lign....
    Synes at det er imponerende hvad man kan lære dem, men købte jeg en schæfer måtte jeg 100% sælge den med blødende hjerte en måned eller to senere...

• #4   11. aug 2009 Stine, nej jeg tror godt nok også at man skal være lidt sindssyg for at vælge en schæfer.... Og så ovenikøbet en af brugslinjer :o))))))

Det må være noget med masochistiske træk :o)))))))

• #6   11. aug 2009 Aqui og Qimmit er supersøde, nemme og velfungerende (Altså - når man lige tager højde for, at Aqui er fuldblods husky) Men hvis de var havnet i et hvilket som helst rimeligt fornuftig hjem, så ville det være gået fint.

Lanka derimod... tjaaaahhh, hvis hun var havnet et hvilket som helst andet sted, så tror jeg ikke, hun havde levet til hun blev bare 1 år gammel. Hun er så præget af sin fødsel og tidlige opvækst, at hun milldt sagt har været en udfordring - og stadig er det hver evig eneste dag.... Men jeg elsker hende betingelsesløst, og jeg er stolt af, at hun er kommet så langt, som hun er - og jeg accepterer, at hun har et vanskelig sind, som jeg bare ikke kan kompensere for uanset hvor meget jeg træner og kæmper. Sådan ER hun bare....

• #7   11. aug 2009 Inden jeg gik fra eks'en og tog Aramis med mig, havde vi to hunde. Da jeg flyttede hjem til mine forældre måtte jeg ikke få Aramis med fordi min eks var skør i hovedet, så Aramis var hos min eks og den anden hund i tre måneder til jeg fik min egen lejlighed og blev ved med at kæmpe for ham. Og hold op et bøvl jeg fik - Aramis var blevet overladt meget til sig selv og havde slet ikke fået al den aktivering, motion og træning han havde brug for, så jeg kæmpede en kamp med at få ham til at være en "normal" hund.
    Efter 2½ måned var han afbalanceret og folk troede jeg havde fået ny hund fodi han var så forandret. Og han trives med at være alenehund og få al opmærksomheden.

Tør slet ikke tænke på hvordan han havde haft det hvis jeg ikke havde taget kampen op og brugt både politi og jurister for at få ham hjem til mig.

• #8   11. aug 2009 CH -
    Uh ligefrem med brugslinier....
    Kan lige se det for mig om han var endt herhjemme *G* ....
    Nej, man skal vist være glad for at arbejde med hunde så...

Jeg tog virkelig også en alvorlig snak med mig selv da jeg skulle vælge hund. For min ALL-TIME yndlingshund er Rottweiler og vil så gerne ha' en igen !
    Men måtte indse at det slet ikke ville gå at tilbyde en Rottweiler resterne af overskuddet der var tilbage efter en lang dag..

Pia -
    Puha, kan godt forstå at det er noget man tænker meget på !

• #9   11. aug 2009 Nej det kunne hun bestemt ikke :o)
    Emma har aldrig haft fart på og max hastigheden har aldrig været over 30 km/t :o)
    Men hun kunne da sikkert godt ha endt i en annonce, hvis folk havde forventet en aktiv hund *G*

• #12   11. aug 2009 Jeg var overbevist om, at Bailey havde 'damp' da han var helt lille hvalp... Han var mildest talt ustyrlig... fuld fart på hele tiden og jeg skulle stort set følge ham rundt i lejligheden for konstant at kunne straffe ham når han lavede ballade. Har flere gange tudet i trustration over ham smiley Men jeg holdt fast og han er nu 10 måneder og er blevet en go hund, men har dælme også haft en 'fast hånd' over ham... Havde han røget til en familie med små børn eller en ældre dame, så var han solgt videre nu, det er jeg overbevist om smiley

• #13   11. aug 2009 Jeg tænker tit over hvad der ville være sket hvis ikke jeg havde fået Lilly. At hun var endt i en børnefamilie, hvor der ikke var rigtig tid til hende. Eller hos nogle som ikke ville træne og bare have hende i en taske.

Lilly var strid som lille. Stædig, ikke til at træne og gjorde som det passede hende. Hun stak af og var urenlig til hun blev 1½. Desuden var hun dominerende og kunne finde på at sætte sig indendørs for at markere at det var hendes sted. Og selvom hun blev introduceret til børn allerede fra starten, kunne hun bare ikke lide dem. Min familie var ikke glad for hende de første år.

Jeg tror desværre også Lilly ville have haft skiftet hjem i hendes unge år et par gange, hvis folk ikke havde haft den tålmodighed jeg havde (og jeg overvejede endda også på et tidspunkt om jeg var den rette for hende)
    Som hun er i dag, ville alle elske hende ;D Stille og rolig og mega charmerende.

Silas ville der være stor sandsynlighed for at han havde skiftet hjem 1 eller 7 gange, hvis han ikke var endt hos mig. Desværre er han af en race, som de forkerte folk falder for - samt at racen er lidt speciel.
    Mange inden for den race ender med at skifte hjem mange gange i deres liv før de får lov at falde til ro eller blir aflivet. Det er noget som der diskuteres meget inden for racen.

Kommentér på:
Kunne DIN hund ha' fået 'damp' ?

Annonce