Super doven efter løbetid {{forumTopicSubject}}
Min 1 års sheltie har lige haft sin første løbetid. Hun stoppede med at bløde for ca en måned siden, så hun skulle for længst være ovre det.
Men hun er simpelthen blevet så træt siden.
Jeg ved de forandre sig meget efter første løbetid, og falde mere til ro, men det her er helt ved siden af.
Før havde jeg hende med på 8 km rideture hver dag. Og selvom det var i bakket terræn, kunne hun alligevel følge med hesten hele vejen i alle tempi, og var stadig frisk til en leg med naboens hund når hun kom hjem.
I går havde jeg hende med på små 2 km, og hun kunne slet ikke følge med, og havde på ingen måde energien til det.
Under hendes løbetid kunne jeg selvfølgelig ikke have hende med på rideture. Men min nabo har en d/s gårdhund (læs; ENERGIBOMBE!), som er 2 mdr ældre end min, og de har simpelthen så meget glæde af hinanden og har haft det lige fra start.
Så i løbetidsperioden legede hun bare med ham i stedet for, og jeg kan love jer for der er fart over feltet når de leger, nonstop. Så hendes kondi skulle jo gerne være den samme.
Men selv når hun leger med ham er hun blevet doven. Førhen holdte de aldrig pauser, uanset hvor mange timer de var sammen. Nu sover hun størstedelen af tiden hun er der.
Hvad kan der være galt?
Det er jo en aktiv race jeg købte mig, og jeg købte hende jo netop af den grund. Så det hænger jo ikke sammen hun pludselig er sådan.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.459
mar 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 21 Svar: 93
Tak for hjælpen!
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.957
jun 2011
mar 2007
jun 2011
Jeg troede længe, at hun "bare var blevet voksen tidligt", men er godt nok blevet klogere her efter
mar 2007
mar 2007
mar 2007
Hun er også blevet meget morsyg og kærlig efter det. (så nogle fordele er der da);)
Hun vil MEGET gerne have mig til at klø hende på bagdelen, og hun bliver helt sagelig af det. Hun har aldrig ville kløes der før.
Vi er lige flyttet sammen med min kæreste. Hun har lige fra start elsket min kæreste meget højt.
Men her den seneste uges tid har hun ikke ville gå hen til ham når han kom hjem. Hun er meget tydeligt blevet lykkelig over at se ham, og løber rundt og piver, og snoer kroppen rundt, fuldstændig overgearet, men vil så alligevel ikke gå hen til ham. Det virker virkelig underligt.
mar 2007
mar 2007
Ja, det er noget skidt når de ikke gider lave noget. Specielt Molly som virkelig er vant til at lave noget.
Super doven efter løbetid