{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.589 visninger | Oprettet:

Super doven efter løbetid {{forumTopicSubject}}

Min 1 års sheltie har lige haft sin første løbetid. Hun stoppede med at bløde for ca en måned siden, så hun skulle for længst være ovre det.
Men hun er simpelthen blevet så træt siden.
Jeg ved de forandre sig meget efter første løbetid, og falde mere til ro, men det her er helt ved siden af.
Før havde jeg hende med på 8 km rideture hver dag. Og selvom det var i bakket terræn, kunne hun alligevel følge med hesten hele vejen i alle tempi, og var stadig frisk til en leg med naboens hund når hun kom hjem.
I går havde jeg hende med på små 2 km, og hun kunne slet ikke følge med, og havde på ingen måde energien til det.

Under hendes løbetid kunne jeg selvfølgelig ikke have hende med på rideture. Men min nabo har en d/s gårdhund (læs; ENERGIBOMBE!), som er 2 mdr ældre end min, og de har simpelthen så meget glæde af hinanden og har haft det lige fra start.
Så i løbetidsperioden legede hun bare med ham i stedet for, og jeg kan love jer for der er fart over feltet når de leger, nonstop. Så hendes kondi skulle jo gerne være den samme.
Men selv når hun leger med ham er hun blevet doven. Førhen holdte de aldrig pauser, uanset hvor mange timer de var sammen. Nu sover hun størstedelen af tiden hun er der.

Hvad kan der være galt?
Det er jo en aktiv race jeg købte mig, og jeg købte hende jo netop af den grund. Så det hænger jo ikke sammen hun pludselig er sådan.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Super doven efter løbetid
  • #2   3. maj 2016 Det er nu ikke så ualmindeligt, at de har en sløv periode efter en løbetid. Jeg har været ude for det med flere af mine. Det går over.

• #4   3. maj 2016 Åh det er godt at høre!! Så er der håb for min 'gamle' hund vender tilbage:D
    Tak for hjælpen!

• #5   3. maj 2016 Det lyder fuldstændig som min Coco. Jeg kan bare konkludere, jeg har aldrig gjort noget så godt for hende, som at sterilisere hende. Hold nu op hvor er hun bare blevet glad, livlig og frisk! Og hvor kan jeg være ærgerlig over jeg ventede 5 løbetider med at bestemme mig! Nu er hun lige blevet 3 år i sidste uge, og er som en unghund igen, men hendes egentlige unghundetid forsvandt i efterløbetidstrist-/sløvhed, og det kan jeg godt ærgre mig over nu.. smiley

• #6   3. maj 2016 Isabelle: Cocos mor gad jo ikke rigtig Coco, men både tante og mormor blev falsk drægtige, den ene lagde endda mælk ned, så hun havde rent faktisk 3 mødre, det, tror jeg faktisk, har haft en god effekt på hende, ift. morens mindre interesse + det faktum at Coco jo var den eneste i kuldet.

• #7   3. maj 2016 Men hun blev vel også frisk igen når hun var ovre efterløbetidsperioderne, ikke?

• #8   3. maj 2016 Altså, hun havde 5 mdr imellem løbetider, og det tog tre måneder inden hun begyndte at blive frisk og livlig igen, så var hun måske helt frisk og livlig i en måned og så kom der løbetid igen..

Jeg troede længe, at hun "bare var blevet voksen tidligt", men er godt nok blevet klogere her efter smiley

• #9   3. maj 2016 Da jeg købte Molly, var det med tanke for at få 2 kuld hvalpe på hende. Så ville være noget ked af at sterrillisere hende??

• #11   3. maj 2016 Jaja, han er kasteret.

• #13   3. maj 2016 Dejligt at høre.
    Hun er også blevet meget morsyg og kærlig efter det. (så nogle fordele er der da);)
    Hun vil MEGET gerne have mig til at klø hende på bagdelen, og hun bliver helt sagelig af det. Hun har aldrig ville kløes der før.

Vi er lige flyttet sammen med min kæreste. Hun har lige fra start elsket min kæreste meget højt.
    Men her den seneste uges tid har hun ikke ville gå hen til ham når han kom hjem. Hun er meget tydeligt blevet lykkelig over at se ham, og løber rundt og piver, og snoer kroppen rundt, fuldstændig overgearet, men vil så alligevel ikke gå hen til ham. Det virker virkelig underligt.

• #15   3. maj 2016 Alletiders. Hun er også blevet lidt tyk;) Jeg har jo selvfølgelig stadig 5 kg foder til aktivehunde, så der er noget go i det.

• #17   3. maj 2016 Haha ??
    Ja, det er noget skidt når de ikke gider lave noget. Specielt Molly som virkelig er vant til at lave noget.

Kommentér på:
Super doven efter løbetid

Annonce